نکاتی برای بازاریابی در اینستاگرام

تصاویر و هشتگ ها؟ این چگونه میتواند یک استراتژی بازاریابی باشد؟ بیشتر کارفرمایان برای اقدام شروع بکار مشغول ایجاد یک وبسایت "کشنده" هستند، یک بلاگ تجاری را توسعه میدهند و خودشان را روی فیسبوک، توئیتر و لینکدین قرارمیدهند. فقط اینستاگرام روی رادارشان نیست، زیرا درنهایت، اینستاگرام فقط تصاویر است، و سخت میباشد تا نشان داد که آن چگونه میتواند بعنوان یک ابزار بازاریابی استفاده شود.
هرچند آنچه که مالکین تجارت باید بدانند اینست که اینستاگرام یک راه اعجاب آور برای بازاریابی محصولات و خدمات آنان، بدست آوردن مخاطب، و آوردن ترافیک به وبسایت است. در اینجا چندین راه وجوددارد که در آن شما میتوانید از اینستاگرام بعنوان یک ابزار عالی بازاریابی استفاده کنید.

ایده ها را با دقت انتخاب کنید

اگر شما قبلاً روی پلتفرمهای رسانه اجتماعی بازاریابی کرده باشید، شما دارای یک شخصیت شناسایی شده میباشید. شما مشتری خود را میشناسید، لذا اکنون شما نیازدارید تا نشان دهید که چه انواعی از تصاویر، عکسها، لغات و هشتگ ها جذاب خواهندبود.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این امر عبارتست از نگاه کردن به پستهای اینستاگرام سایر تجارتهایی که برای یک مخاطب یکسان جذاب است. این تجارتها لزوماً نباید رقبای مستقیم تان باشند. از ایده هایی از این تجارتها برای شکل دادن ماهرانه پستهای خود استفاده کنید.

مودکلوث، یک خرده فروش لباس برای زنان هزاره، یک اقدام عالی از این دست را انجام میدهد. این شرکت عکسهای مشتریانی که البسه اش را مدلسازی میکنند را پست میکند، اغلب بااستفاده از قابلیت چرخ و فلک (carousel) که پست کردن تا 4 عکس در یک لحظه را امکانپذیر میسازد. هشتگ های آنها نیز بسیار خلاقانه هستند.(سیارک)

از هشتگ هایی که جذاب هستند استفاده کنید

ازآنجاییکه شما واقعاً فضا را محدودکرده اید تا هر متنی را روی عکسها یا تصاویرتان قراردهید، استفاده از هشتگ های جذاب یک راه عالی برای درگیرکردن مخاطب تان میباشد. شما میتوانید از یک ابزار نظیر hashtagify.me برای بدست آوردن ایده های عالی تر استفاده کنید. هنگامیکه شما تعقیب کنندگان تان را کمی رشد میدهید، شما میتوانید یک هشتگ علامتگذاری‌شده ایده‌آل را ایجادکنید تا ارسالها از مخاطبین تان را سازماندهی کنید و دسترسی تان را گسترش دهید.
چند خط جذاب برای توضیح تصویر و یک CTA نظیر "چند نفر را تگ کنید تا باعث لبخندشان شوید" اختصاص دهید و از بخش نظرات برای اضافه کردن هشتگ های خود استفاده کنید (درحال حاضر حداکثر تا 30 مورد مجاز میباشد).

از قابلیت ژئوتگینگ (تگ مکانی) استفاده کنید

یک تعدادزیادی از کاربران اینستاگرام به این قابلیت دسترسی دارند تا مکانهایی سازگار با آنچه میخواهند را جستجو کنند. یک کاربر ممکن است برای یک استارباکز (کافی‌شاپ مخصوص) در یک مکان خاص جستجوکند، و اگر استارباکز از ابزار ژئوتگینگ استفاده کرده باشد (که استفاده کرده است)، نتایج جستجو پستهای اینستاگرام استارباکز در آن ناحیه را آشکار میسازد. ژئوتگ کردن عکسها یک راه عالی برای بدست آوردن نمایش بیشتر در نتایج جستجو میباشد.

محتویات تولیدشده توسط کاربر را سازماندهی کنید

همانطورکه قبلاً ذکرشد، شما دارای یک فرصت عالی هستید برای تشویق مخاطبین تان بمنظور اشتراگ گذاری محتویات خودشان که برند شما را برجسته خواهدساخت یا بمنظور اشتراگ گذاری محتویاتی که ازطریق ایجاد یک هشتگ علامتگذاری‌شده، مرتبط-با-زمینه (theme-relevant) میباشند. هنگامیکه شما یک عضو از جامعه تان را برجسته میسازید و برای محتویاتش اعتبار میدهید، شما یک انگیزه برای سایرین بمنظور اشتراک گذاری فراهم میسازید بدین امید که شما آنها را نیز برجسته خواهیدساخت.
یک جمله احتیاطی : مطمئن باشید که شما حساب یک کاربر را پیش از اشتراک گذاری محتویاتش چک کنید برای اینکه مطمئن شوید که با تناسب و اقتضای شما تطابق دارد. و کسب اجازه نیز ممکن است یک ایده خوب باشد.
شما میتوانید محتویات تولیدشده توسط کاربر را ازطریق Mulpix پیداکنید که یک ابزار عالی موتور جستجوی اینستاگرام میباشد.

بدنبال درگیرکردن  مخاطب باشید

شما میخواهید که بینندگان با شما تعامل کنند. هنگامیکه شما یک عکس یا تصویر را پست میکنید، یک سؤال بپرسید. بینندگان میتوانند عدد 1 را برای موافق بودن و 2 را برای عدم موافق‌بودن وارد کنند. یا سؤالات باز و بی‌انتها بپرسید و از بینندگان تان بخواهید تا در بخش نظرات پاسخ دهند. از آنها بخواهید تا دوستانشان را تگ کنند تا به سؤال پاسخ دهند.
"جمهوری چای" یک نمونه اقدام شروع‌بکار خوب جدید میباشد که بسرعت 4000 تعقیب کننده را از طریق پرسیدن سؤالات درست در پستهایش کسب کرد. سؤالات همچنین میتوانند در عناوین نیز پرسیده شوند، اگرچه بهتر میباشد که برروی خود تصاویر قرارداده شوند.(سیارک)

باعث شوید تا بازدیدکنندگان کارهایی انجام دهند که برند شما را گسترش دهند

این امر واقعاً آشکار میباشد، ولی تا حدی که میتوانید بدون تخریب تصویری که نقطه کانونی تان است اطلاعات بدست آورید. شما میتوانید درواقع روی یک عکس تنها یک مقدار قابل توجهی دستیابی داشته باشید. یک مثال از مجله فاندر وجوددارد، یک انتشارات استرالیایی که برای اشتراکهای مجله را مخصوصاً برای تجارتهای تازه شروع‌بکارکرده نظیر شما بازاریابی میکند. مالکین قصددارند تا یک مباحثه روی اینستاگرام راه بیاندازد.
توجه کنید که برای ورود به مباحثه، بینندگان باید 3 کار را انجام میدادند. این سه کار این برند را گسترش میداد که عبارت بودند از بدست آوردن یک فالور جدید در توئیتر، یک لایک، تگ کردن دو نفر از دوستان فرد بیننده، و مرور 5-ستاره یک پودکست. آدرس سایت نیز در بالا وجودداشت.
برای سایر تاکتیکهایی که مالک فاندر، ناتهان چان استفاده میکند تا تعقیب کنندگان اینستاگرام را افزایش دهد مصاحبه های او را مشاهده کنید.

برای اقدامات شروع بکار، موفقیت زودهنگام کلید بقا میباشد

هنگامیکه بحث موفقیت میشود تعداد کمی میتوانند این مسیر را طی کنند. یک مطالعه جدید پیشنهاد میدهد که تجارتها و افرادی که با موفقیت متوسط زودهنگام مواجه میشوند بخوبی دارای این موقعیت میباشند که در آینده نیز موفقتر باشند.(سیارک)
این مطالعه جدید توسط پژوهشگران در دانشگاه بروک استونی طراحی شد تا این ضرب المثل قدیمی را تست کند که موفقیت، موفقیت تولید میکند و همانطورکه این مطالعه یافته است، یک دلیلی وجوددارد که این ضرب المثل تا به امروز نقل مجدد شده است: این ضرب المثل کاملاً صحیح میباشد.
این مطالعه یافت که افراد و مالکین تجارت که از ابتدا موفق بودند نسبت به آنهایی که شکست خوردند (خواه در تضمین بودجه برای یک تجارت جدید یا بدست آوردن تأییدهای زودهنگام برای محصولاتشان)، بهتر قادربودند تا پشتیبانی که آنها برای حفظ ادامه این موفقیت نیاز داشتند را دریافت کنند.
این مطالعه از یک سری از آزمایشاتی تشکیل شده است که موفقیتها را به افراد در یک محیط آنلاین طراحی شده برای تقلید از مجموعه های اجتماعی دنیای-واقعی اختصاص داد. بجای موفقیتهای پایه روی هر نوع از سیستم شایستگی، پژوهشگران بطور تصادفی جای اعطای توجه های مجازی شان را انتخاب کردند. در یک سناریو، پژوهشگران برای اقدامات اقتصادی تجارت پیشنهادشده بودجه فراهم نمودند، در سناریوی دیگر، آنها محصولات را ازطریق بازبینی‌های مثبت تأیید کردند.
آرنوت وان دی ریجت، یک پروفسور در دپارتمان جامعه شناسی دانشگاه بروک استونی و مؤلف اصلی این مطالعه گفت که "درهر سناریو، ما یافتیم که موفقیت زودهنگام منجر به موفقیتهای بیشتری میشود".
هرچند وان دی ریجت و تیمش همچنین یافتند که افزایش پاداشهای اولیه داده شده به یک فرد (بعنوان مثال فراهم سازی بودجه ای بیشتر برای او) بطور متناسب سطح موفقیت بعدی آن فرد را افزایش نمیدهد.
وان دی ریجت گفت "این امر پیشنهاد میدهد که یک موفقیت متوسط ممکن است برای تحریک یک دنباله خودمحرکه از موفقیتها در سناریوهای <موفقیت-موفقیت-ایجادمیکند> کافی باشد".ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید