4 دستگاهی که لرزش دستگاه ویدئوی شما را خواهند گرفت

(سیارک) : در روزگاران گذشته، بیان تفاوت بین ویدئوی آماتور و حرفه ای آسان بود. حتی اگر ترکیب آنها یکسان بود، ویدئوی حرفه ای تصویر و صدای بهتری داشته و پایدار بود. کیفیت ویدئو و صدای دوربین گوشی های همراه، درطول سالیان بطور قابل توجهی بهبود یافت. اما بطور کلی، ثبات تصویر هنوز هم مسئله است. افراد حرفه ای از سه پایه یا پایه Steadicam استفاده می کنند، اما آماتورها گوشی خود را در دستان لرزان خود نگه می دارند.


برای کمک، صنایع فن آوری به طراحی پایه های تثبیت کننده موبایل جهت نگه داشتن تلفن یا GoPro (GPRO) شما پرداخته است، همانند این موارد.
چهار روش تثبیت ویدئوی شما.
آنها به اندازه Steadicam واقعی، پایه خوب، گران، حرفه ای و متصل به بدن نیستند که اجازه حرکت راحت یا حتی دویدن را به فرد بدهند، با این حال شناور و بدون ارتعاش هستند (عکس Rocky به هنگام بالا دویدن از پله های موزه هنری فیلادلفیا، عکس اولیه و معروف بود Steadicam). (سیارک
اولین و تنها Steadicam


همانگونه که تصاویر بالا روشن می سازند، بهتر از تلاش برای عکس گرفتن با دست می باشند.
(یک نکته درباره تلفن های تثبیت شده: برخی تلفن های با کیفتی عالی، دارای تثبیت کننده های نوری و داخل گوشی هستند، برای مثال iPhone 6s Plus, 7, and 7 Plus, و Galaxy S6 وS7. آنها حداقل به خوبی تثبیت کننده های ارزان توصیف شده در این قسمت کار می کنند اما به خوبی تثبیت کننده های موتوردار نیستند. بیشتر مرد با استفاده از تلفن تثبیت شده توسط یکی از این محصولات تثبیت کننده، فیلم های شگفت انگیزی می سازند- اما اغلب آنها گزارش می کنند که دو تثبیت کننده گاهی با هم در تضاد هستند و زمانی که شما دوربین را حرکت می دهید، به لرزش منجر می شوند. راه حل اینست که تثبیت کننده داخل تلفن را خاموش کنید- اما در برخی تلفن ها امکان چنین کاری نیست. شما باید آگاه باشید).
چندین مورد از این تثبیت کننده ها وجود دارد. من چهار مورد از آنها را از نظر طرح و برچسب قیمت تست کردم. آنچه کشف کردم در اینجا آمده است.
StayblCam



عجیب ترین و سردرگم کننده ترین چیزی است که تاکنون دیده اید. StayblCam (75 دلار، موفقیت کیک استارتر) یک شیء چوبی/ کپسول پلاستیکی سیاه یا سفید 10 اینچی است. شما گوشی خود را داخل گیره های لاستیکی قرار دهید. انتهای کپسول پلاستیکی را جدا کنید که با این کار میله فلزی ظاهر می شود و در مرکز آن، حلقه ای روی یک بلبرینگ قرار دارد.
عجیب و تا حدی موثر.
ایده اصلی این است که دوربین را روی این حلقه خواهید گذاشت و به پایه اجازه حرکت آزادانه همچون پاندول را خواهید داد.برای نصب این، ابتدا باید انتهای StayblCam را تا حدی تنظیم کنید که روی حلقه بصورت افقی متوازن شود. انجام صحیح این کار سخت است، و به حافظه سپردن وضعیت تکه های انتهایی جهت نصب سریعتر در زمان دیگر، ممکن نیست.
وقتیکه کاملا بطور افقی متوازن شد، می توانید کل آن را بطور عمودی بچرخانید. انگشت شست و نشانه خود را حول حلقه بپیچانید و از انگشت حلقه و کوچک خود برای نگه داشت میله استفاده کنید تا به هنگام حرکت، از نوسان جلوگیری کنید. پس از آن، نوسان می توان مشکل ساز باشد بویژه در مواردی که باد بوزد.
تکنیک صحیح
اگر فیلم را مقایسه کنید، جای بحثی نیست: ویدئوی شما در صورت استفاده از StayblCam ، صاف تر از زمانی است که از StayblCam استفاده نکنید.
اما این یک میله متقارن است؛ در Amazon (AMZN)، مردم تمایل دارند درجه 5 یا 1 ستاره به آن بدهند. نصب آن احمقانه و پیچیده است و نیازمند کار زیاد است.
از طرف دیگر، ضد آب و نیرومند است. هرگز نیازمند شارژ نیست. شما می توانید پیچ نگهدارنده تلفن را باز کرده و آن را با دوربین یا GoPro جایگزین کنید. شما می توانید برای ویدئویی در سطح زمین که به طریق دیگری قابل اجرا نیست، کل وسیله را بصورت بالا به پایین بچرخانید. و می توانید تلسکوپ را کمی خارج سازید– کافی است که تلفن 3 فیت بالاتر از دست شما باشد.
Steadicam Smoothee


Steadicam Smoothee تثبیت کننده دیگری است که از گرانش بعنوان نیروی تثبیت کننده استفاده می کند (90 دلار). این بار گیره پیستول را نگه می دارید، و بازوی خمیده، وزینه تعادل را مستقیما زیر مشت شما قرار دارد.
از Tiffen، سازنده StayblCam اورجینال
در این قسمت، مجددا مرحله اول، اطمینان از توازن همه چیز است؛ این بار، از دو دستگیره برای پیچاندن مرکز پایه گرانش استفاده کنید. همچنین، اثر پاندول -از طریق تثبیت تلفن یا دوربین- به وسیله نوسان ناشی از حرکت، هم به شما کمک می کند هم شما را اذیت می کند. و در نهایت، فرض این است که انگشت دیگر خود را روی آن نگه دارید تا از اینکه از محور مورد نظر شما دور شود، جلوگیری کنید.
در واقع، فیلم خیلی خیلی صاف تر از چیزی است که گرفته اید. همانند تثبیت کننده های دیگر، نقطه ضعف Smoothee نصب سریع می باشد. زمانیکه به یک جهت اشاره دارید- برداشتن فیلم از یک فرد اسکیت سوار- مشکلی نیست. اما اگر ناگهان دست خود را به زاویه دیگری حرکت دهید، واکنش تاخیری دریافت کرده و نوسان بیش از حدی خواهید داشت.
توجه داشته باشید که همانند محصول دیگر، نمی توانید Smoothee را بالا به پایین نگه دارید. شما نمی توانید ویدئوهای از فاصله یک یا دو فیت بالاتر از زمین (dog's-eye view) را داشته باشید.
تصور تثبیت کننده مبتنی بر گرانش، به قیمت خیلی پایین قابل حصول از برند copycat می باشد. من این ها را در Amazon یافتم:
محدوده Copycats من آنها را امتحان کرده ام، اما به نظر همان نقاط ضعف و قوت Smoothee را دارند.
GoPro Karma Grip


می توانید GoProرا به یاد آورید (شاید هم به یاد نیاورید)، که یک شرکت جنجالی دوربین ورزشی است و پاییز گذشته از درون (drone)، دوربین GoPro پرده برداری کرد (مرور من در این قسمت است). یکی از مزیت های اصلی آن، این بود که تثبیت کننده خود GoPro را نگه داشت- تثبیت کننده ای که می توانید از درون (drone) فیلم جدا کنید و بطور دستی استفاده کنید. (سیارک
وضعیت صاف باور نکردنی- تنها برای GoPro
درون (drone) Karma محصول معیوبی است (نه به این علت که زمانی این معایب به بسته شدن برخی واحدها در وسط کار منجر شد). بلکه، اینکه Grip بطور مجزا به قیمت 300 دلار به فروش رسید (GoPro جزو آنها نبود)، ایده قابل توجهی نبود.
این یک حلقه موتوردار است. شما می توانید دست خود را به تمام جهات حرکت دهید و دوربین در محل خود قفل باشد، گویی که از محدودیت های فیزیک رهاست. به اندازه ژیروسکوپ اسباب بازی در حال چرخش عجیب است.
شما مجبور به شارژ آن قبل از استفاده هستید؛ خوشبختانه، Grip، GoPro متصل به آن را نیز شارژ می کند.
ثابت سازی غیر قابل باور است. خیلی بهتر از تثبیت کننده های گرانش محور است. در حقیقت، هیچکدام از محصولات دیگر تست من، از نظر روان بودن فیلمبرداری به پای آن نمی رسد (به ویدئوی بالا توجه کنید)؛ به نظر من، همانند فیلمبرداری هالیوود است. مجددا آن را امتحان کردم، Grip را بالا پایین نگه داشتم، و دوربین را با پایم نگه داشتم. مجددا: فیلم روان، صاف وGORGEOUS.
از آنجاییکه همانند چراغ قوه لمسی است، می توانید آن را به ژاکت یا بند کوله پشتی خود وصل کنید، آن را رو به جلو قرار دهید و از دوچرخه سواری در کوهستان، اسکی و اسکیت برد فیلم برداری کنید. شما از نتایج حاصل خوشحال خواهید بود.
از طرف دیگر، Karma Grip دارای یک جفت عیب است. اولا، نمی تواند تلفن را نگه دارد؛ تنها چیزی که می توانید روی آن قرار دهید، GoPro Hero 4 or 5 است (از خرید نسخه صحیح مطمئن باشید).
دوما، مکانیسم حلقه، بیشتر زمان خود را برای مسدود کردن پرده Hero استفاده می کند- و یکی از میکروفونهای آن را پوشش می دهد.
DJI Osmo Mobile


DIJ شرکت درون (drone) دیگری است که دارای شعبه های محصولات تثبیت کننده است. Osmo Mobile (300 دلار) حلقه موتوردار دیگری است اما این بار، گوشی شما بعنوان دوربین است. (این، محصول، محصول جانبی Osmo است، دستگاه نسبتا گرانی که دارای دوربین داخلی است).
سلطان تثبیت کننده های موتوردار (در حال حاضر): Osmo Mobile
مجددا، نتایج حیرت آور هستند. احتمالا باور نکنید که این ویدئو مربوط به گوشی شماست. گویی این ویدئو از هلیکوپتر یا دوربینی در ریل قطار گرفته شده است.
اما بهتر می شود- خیلی بهتر. دکمه چهارسویه ای روی این دسته وجود دارد که دوربین شما را از یک سو به سوی دیگر و از بالا به پایین و برعکس به حرکت در می آورد. Osmo نه تنها تلفن شما را تثبیت می کند، بلکه حرکات آن را بصورت تدریجی و یکنواخت می سازد. بین حرکت بازوی شما و این دکمه، می توان حرکات سینماتیک و تماشایی ایجاد کرد- به ارتفاع بازو یا وارونه.
گیره، دکمه شاتری برای ویدئو و تصاویر نیز دارد. در طرف دیگر، ماشه ای وجود دارد.؛ آن را با انگشت سبابه خود فشار دهید تا دوربین روی تصویر قفل کند. اکنون می توانید بازوی خود را بالا و پایین ببرید؛ دوربین بالا و پایین حرکت می کند تا روی تصویر متمرکز شود.
می توانید از اپلیکیشن گوشی خود استفاده کنید. اما اگر اپلیکیشن فیلمبرداری شرکت DJI را دانلود کنید، برخی ویژگیهای اضافی کسب خواهید کرد. یکی از این اپلیکیشن ها به شما اجازه می دهد تا چارچوبی اطراف تصویر خود بکشید و در حالیکه شما حرکت می کنید، یا دوربین حرکت می کند، Osmo بطور خودکار دوربین را بالا و پایین یا این سو و آن سو می برد تا تصویر در داخل چارچوب بماند. خیلی جالب.
اپلیکیشن دیگر برای ویدئوهای تایم لپس طراحی شده است: این اپلیکیشن باعث حرکت بالا و پایین یا این سو و آنسو در طول زمان می شود.
SteadiCam Volt
کل زمینه تثبیت کننده، تثبیت کننده مصرف کننده موتوردار SteadiCam’s است. اگر فیلم باشد، آن را Volt می نامند: 
جبران Steadicam
این تنها نمونه Kickstarter است (اگرچه نمونه ای که قبلا به هدف خود رسیده است)، بنابراین، من آن را تست نکرده ام. اما از آنجاییکه یک محصول حمل شده با کشتی است، دو مزیت دارد.
اولا، قیمت آن 200 دلار خواهد بود نه 300 دلار. دوما، شرکت می گوید که وقتیکه چرخشهای سریع انجام می دهید، دارای تاخیر نیست- همانند حرکات ناگهانی بالا و پایین یا این سو و آن سو- همانگونه که Karma Grip و even the DJI Osmo Mobile بودند. اگر خواستار حرکت این سو و آن سوی سریع هستید، این حرکت را براحتی انجام دهید. (ویدئوی Kickstarter این ویژگی را عملا نشان می دهد).
البته، اگر فیلم شما درباره راه رفتن کودک نوپا یا شوخی های هم اتاقی باشد، 300دلار یا حتی 200 دلار زیاد است. اما در مقایسه با پایه SteadiCam 50.000 دلار، ناچیز است، که ثبات آن شبیه دسته موتوردار است. اگر مشتاق هستید که فیلم ساز بودجه، اسپورتستر، ژورنالیست مشهور یوتیوب باشید، تثبیت کننده می تواند روش قدرتمندی برای ارتقاء کار شما بدون تغییر دوربین باشد.
آیا می دانید که؟ حتی یک اثر کم ارزش (تصویر گرفته شده با تثبیت کننده)، بهتر از دست شما خواهد بود.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام