میان رده ها : این قسمت موتورولا موتو جی 6(بخش اول)

بررسی  کلی  گوشیهای moto G6 plus  و moto G6 play  و بررسی تخصصی moto G6 

(سیارک) هفته گذشته در قسمت قبلی معرفی میان رده‌ها گوشی فوق العاده نوا 3 ایی هوآوی را معرفی کردیم و البته در بخش قیمت هم حدسهایی در مورد قیمت نهایی این محصول در ایران زدیم که روز گذشته این گوشی وارد بازارهای کشورمان شد و با قیمت رقابتی و مناسب یک میلیون و ششصد و شصت هزارتومان و نزدیک به پایین ترین قیمت مد نظر ما برای پیش فروش در سایتهای آنلاین آماده است و احتمالا از فردا پیش فروش آن آغاز خواهد شد . اما در انتهای آن مطلب هم عنوان کردیم که احتمالا در قسمت بعدی به سراغ یکی از محصولات ایسوس و یا شیائومی خواهیم رفت اما امروز اتفاقی افتاد که نظرمان عوض شد و برای قسمت دوم میان رده ها با معرفی یک گوشی بسیار خوب با قیمت اقتصادی از شرکت نام‌اشنای موتورولا با شما عزیزان خواهیم بود .

این شرکت چند ملیتی آمریکایی تاریخچه پر فراز و نشیبی داشته است و شاید اکنون در بازار موبایل دنیا در میان برندهای اپل و سامسونگ و هوآوی و شیائومی و الجی جایگاه بالایی نداشته یاشد ولی این شرکت به عنوان اولین تولید کننده موبایل در جهان همواره محصولات قابل احترامی تولید کرده است . از همکاری با اپل در تولید پردازنده‌های ریسک تا ورشکستگی و تبدیل شدن به دو شرکت سلوشنز و موبیلیتی (لوگوی‌آبی برای سلوشنز و لوگوی قرمز برای موبیلیتی) تا خرید سهام موتورولا موبیلیتی توسط گوگل و فروش آن به لنوو همه و همه نشان از بالا و پایین‌های متعدد شرکت موتورولا است ولی هم اکنون شرکت موتورولا موبیلیتی از دارایی های لنوو محسوب می شود و در زمینه تولید موبایل فعالیت میکند . تولیدات موتورولا بعد از خرید توسط لنوو به دو گروه moto Gو moto E تقسیم شدند و موفقیت این دو سری باعث شد دو سال پیش یعنی در سال 2016 سری دیگری از محصولات موتورولا با نام moto Z به بازار عرضه شود. خیلی قصد واکاوی در گذشته شرکت موتورولا را ندارم ولی شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد گوشی RAZR V3 را شاید خاطرتان باشد . به جرات می توان گفت این گوشی موفق ترین موبایل تولید برند موتورلا بوده است گوشی تاشویی که دکمه‌های بزرگش هیچگونه برجستگی نداشتند و صفحه کلیدش سطح فلزی صاف و زیبایی را شکل میداد . این گوشی که در سال 2004 تولید شد اولین گوشی جهان بود که برای شارژ از درگاه مینی یو اس بی استفاده میکرد و بیش از 130 میلیون نسخه از آن فروش رفت و برای چندین سال متوالی جز پرفروش ترین گوشیهای جهان بود تا اینکه گوشیهای اندرویدی وارد بازار شدند و دیگر این گوشیها از مدار خارج شدند . در هر صورت در بازار کنونی موبایل موتورولا مجددا در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و کارشناسان معتقدند که اگر این شرکت تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارد اصلا دور از دسترس نیست تا دوباره با محصولی مثل RAZR بتواند دنیا را مسحور خویش سازد 

با توجه به روند سیارک در معرفی گوشیهای میان رده مسلما کیفیت و البته قیمت مناسب گوشیهای معرفی شده مد نظر ما خواهند بود برای همین در این قسمت محصولات میان رده و البته با کیفیت سری G موتورولا را برای معرفی در نظر گرفته‌ایم هر چند که محصولا ت سری E5 هم معرفی شدند ولی از آنجایی که سری E نسبت به خانواده G گوشیهای چندان قدرتمندی محسوب نمی شوند و بیشتر برای سطوح پایین بازار طراحی می شوند ما در این قسمت با میان رده های خوب و قدرتمند G6 با شما همراه میشویم.

موتورولا سعی کرده است با معرفی سه گوشی مختلف در سری moto G6 تمام خصوصیات مد نظر کاربران را پوشش دهد و بدین ترتیب به طرفداران خود این حق انتخاب را بدهد که هرکدام با توجه به خصوصیت مد نظرشان آن مدلی را که بیشتر با خواسته‌هایشان هماهنگی دارد را انتخاب کنند. البته نمی توان منکر شباهتهای بسیار زیاد این سه برادر از خانواده G6 شد ولی به هر حال تفاوتهای بارزی در بسیاری از قسمتها و خصوصیات دارند. موتورولا سه گوشی خانواده G6 را در حالی معرفی کرد که به عینه می توان شباهتهای زیادی در طراحی این گوشیها با سری G5 و خصوصا G5s و G5s plus دید .

ما در ابتدا یک نگاه اجمالی به هر سه گوشی moto G6 و motoG6 play و moto G6 plus خواهیم انداخت و بعد به طور خاص نگاهی دقیق و کاربردی به گوشی میانی در بین این سه مدل یعنی moto G6 خواهیم انداخت . با توجه به اینکه این گوشی هنوز وارد کشورمان نشده است در این بررسی از دو مقاله سایتهای techardar.com وtrustedreviews.com استفاده کرده‌ایم و تمام تلاشمان را میکنیم که به رسم امانت در ترجمه به اصل مطلب وفادار باشیم.

طراحی و کلیات

در بین این سه گوشی میتوان moto G6 plus را صاحب بالاترین امتیاز دانست و بعد از آن moto G6 در میانه این سه برادر قرار میگیرد و در ردیف سوم هم moto G6 play قرار دارد که یک گوشی مقرون به صرفه است که البته در مقایسه با دو عضو دیگر خانواده امکانات کمتری خواهد داشت این سه گوشی به صفحه نمایش کشیده 18:9 مجهز شده‌اند که در جای خود راجع به محاسن این نسبت در طراحی صحبت خواهیم کرد.

سه گوشی خانواده موتو جی 6 دارای حسگر اثر انگشت هستند که در این بین حسگر اثر انگشت موتو جی 6 پلاس و وموتو جی 6 در جلوی دستگاه و در قسمت حاشیه پایین صفحه نمایش قرار دارد و حسگر اثر انگشت موتو جی 6 پلی هم در پشت دستگاه قرار دارد به شخصه ترجیح میدهم که این حسگر امنیتی در قسمت قابل دسترس تری مثل جلوی دستگاه قرار بگیرد اما چون این موضوع با سیاستهای جدید کمپانیهای تولید گوشی یعنی افزایش ابعاد صفحه نمایش در کنار کاهش ابعاد کلی گوش در تضاد قرار دارد شاید این دو گوشی موتورولا را بتوان آخرینهای نسل خودشان دانست نسلی که هنوز به سنتها پایبند هستند .

.

طراحی سری جدید موتورولا شباهتهای بسیاری به محصولات قبلی این شرکت دارد و جنس بدنه گوشی moto G6 و moto G6 plus از شیشه 3D است در حالیکه قاب پشتی گوشی play از نوعی پلاستیک مقاوم ساخته شده است .

هر سه گوشی در لبه پایینی خود دارای جک 3.5 هدفون و همچنین درگاه شارژ هستند که نوع این درگاه برای دو نسخه پلاس و معمولی از نوع c , و برای نسخه پلی میکرو usb است .وجود انحنا های کناری در بدنه به سمت عقب باعث شده است که این گوشی خیلی راحت در دستان شما جا بگیرد و احساس راحتی داشته باشید .

متاسفانه گوشیهای G6 فاقد هرگونه استاندارد مربوط به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند و به همین دلیل به شما توصیه می کنیم اگر صاحب این گوشیها شدید از بردن آن به حمام خودداری کنید. این مقاله ادامه دارد............(سیارک)

میان رده ها : این قسمت موتورولا موتو جی 6(بخش دوم)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید