بنا به تحقیقات جدید علت پارکینسون ممکن است در روده ها باشد نه در مغز

(سیارک) : تحقیقات جدید نشان می دهد  ممکن است ما در مورد علت بیماری پارکینسون در تمام این مدت اشتباه فکر می کرده ایم.بیماری پارکینسون که اغلب با لرزش، سفتی، و اختلال در حرکت، ناشی از تخریب عمیق نورون ها در بخشی از  مغز در ارتباط می باشد.

آزمایش های جدید بر روی موش ها نشان می دهد ، شرایط ابتلا به بیماری پارکینسون ممکن است در روده  ها شروع شود.برای سال ها دانشمندان جستجو برای علت بیماری پارکینسون را به مغز محدود کرده یودند ، اما شواهد نشان می دهد که ممکن است این رویکردی اشتباه باشد.سرچشمه پارکینسون ممکن است در واقع در روده قبل از گسترش به مغز شروع شده باشد. و این می تواند برخی از سوال های عجیب بیماران مبتلا به پارکینسون را توضیح دهد.

 

اکثر بیماران از یبوست شدید یک دهه قبل  از بروز علائم پارکینسون شکایت داشتند.محققان متوجه شده اند که افراد با بیماری پارکینسون اغلب گزارش یبوست شدید، و همچنین دیگر مشکلات گوارشی، از 10 سال قبل از شروع علایم بیماری را دارند همچنین شواهدنشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باکتریهای مختلفی در روده خود  نسبت به دیگر افراد بزرگسال و سالم دارند.

 

"به طور کلی، این تحقیقات نشان می دهد که بیماری های عصبی ممکن است ریشه اولیه در روده داشته باشند ، تا در مغز ،  به گونه ای که قبلا تصور می شده است."

دانشمندان فکر میکنند ، که باکتریهای روده ممکن است مواد شیمیایی آزاد کنند که باعث فعال شدن بیش ازحد بخش هایی از مغز و در نهایت تخریب آن قسمت ها شوند. مطالعات جدید نشان داده  افرادی که در معرض آفت کش ها یی خاص هستند احتمال بیشتری برای دریافت پارکینسون دارند بنابراین آنها فکر می کنند  شاید این مواد شیمیایی می تواند بر باکتریهای روده تاثیر بگذارد.به گفته محققان ، این تحقیقات باید بارها تکرار شود و در صورت تایید ، می تواند روش ما را در درمان این بیماری برای همیشه تغییر دهد. هر چند درمان به کاهش پیشرفت بیماری کمک می کند،در حال حاضر  هیچ راهی برای جلوگیری و یا درمان این بیماری وجود ندارد، و محققان هنوز در رابطه با علت و نحوه پیشرفت آن به نظر قطعی نرسیده اند.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • مژگان صمدی :

    دقیقا علت پارکینسون در روده هاست .

    1395/10/11 19:39
  • مژگان صمدی :

    شرمنده اشتباه شد

    1395/10/11 19:37
  • مژگان صمدی :

    دقیقا علت پارکینسون در روده هاست .

    1395/10/11 19:35

بیشتر بخوانید