کلسترول بالا می تواند موجب پوکی استخوان شود

(سیارک) : محققین، از جمله یکی از محققین هندی معتقد هستند که کلسترول بالا که عامل شناخته شده ی کاهش سلامت قلب است، ممکن است علاوه بر آسیب به سیستم قلبی-تنفسی، موجب پوکی استخوان نیز شود.
تحقیقات جدیدی که با استفاده از مدل های حیوانی انجام شده اند بیان می کنند که سطوح بالای کلسترول می تواند فشار اکسیداتیو میتوکندریال را بر روی سلول های غضروفی-بافت پیوندی اعمال کند و موجب مرگ شود.
Indira Prasadam، محقق دانشگاه فنی کوئینزلند در بریزبن، استرالیا، گفت: این ممکن است نهایتاً موجب گسترش ورم مفاصل شود، نوعی از آرتروز که زمانی رخ می دهد که بافت منعطف مستقر در انتهای استخوان ها، ساییده شود.
برای این مطالعه، Prasadam و گروهش از دو مدل حیوانی متفاوت، جهت تقلید کلسترول بالای خون انسان استفاده کردند.
اولین مورد، یک مدل از موش ها بود. در این گروه، یک ژن تغییر یافته که Apolipoprotein E نامیده می شود، موجب افزایش کلسترول خون موش ها گردید.
دیگری، یک مدل از موش های صحرایی بود و حیوانات، تحت رژیم سرشار از کلسترول قرار گرفتند و این رژیم غذایی، موجب افزایش کلسترول خون آن ها گردید.


در هر دو مدل، پس از اینکه حیوانات مبتلا به ورم مفاصل، تحت عمل جراحی زانوهای آسیب دیده(به تقلید از انسان) قرار گرفتند، در مورد آن ها از رژیم سرشار از کلسترول یا کنترل رژیم نرمال استفاده شد.
موش ها و موش های صحرایی که مورد جراحی قرار گرفته بودند و با رژیم های سرشار از کلسترول تغذیه شده بودند، در مقایسه با گروه های دارای رژیم نرمال، ورم مفاصل شدیدتری از خود نشان دادند.
اگرچه، زمانیکه موش ها و موش های صحرایی در معرض داروهای کاهش دهنده ی کلسترول و آنتی اکسیدان های ضد میتوکندریال، قرار گرفتند، توسعه ی ورم مفاصل آن ها در مقایسه با سایر گروه های تحت درمان، به شدت کاهش یافته بود.
محققین اظهار داشتند که این مطالعه، پتانسیل نقش درمانی آنتی اکسیدان های ضد میتوکندریال در ورم مفاصل ناشی از کلسترول بالا را مورد بررسی قرار داده است.
Prasadam گفت: "تیم ما در حال حاضر، همراه با متخصصین تغذیه کار می کند و در تلاش برای آموزش به عموم مردم درباره ی تغذیه ی سالم است تا سطح کلسترول را در سطح قابل کنترلی نگه دارند و از آسیب به مفاصل جلوگیری کنند".

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید