چگونه یک حسابدار خوب پیدا کنیم

(سیارک) سخت است که یک حسابدار خوب پیدا کنیم، آنقدر سخت است که در واقع در دنیای تجارت تبدیل به یک جوک شده است. اینجا روش گرفتن CPA درست را برای شرکتتان می آوریم.
تعریف یک حسابدار چیست؟
کسی که مشکلی را که نمیدانستید دارید را به روشی که بلد نیستید حل می کند.
شاید این کاملا منصفانه نباشد. ولی مثل همه جوک ها ، همیشه کمی از حقیقت در این جوک هم هست. بیشتر شرکت های کوچک یک حسابدار یا شخصی که با ارقام سر و کار خوبی دارد یا خدمات حسابداری را بر پایه یک قرار داد زمانی که مشکلات مالی انقدر بزرگ شده اند که دیگر بدون داشتن کمک از یک نخبه نمیتوان حلشان کرد، استخدام می کنند. شاید بخواهید عملکرد مالی شرکتتان را بهتر کنید. و یا شاید نرم افزار حسابداری شما نمیتواند نوع داده ای که برای رشد شرکتتان نیاز دارید را فراهم کند. آیا مشکلی در تغییر از حسابداری مالی به حسابداری تعهدی دارید؟ آیا صورتهای مالی شما نادقیق یا نا کامل هستند؟ اینها همه دلایل خوبی برای گشتن به دنبال یک حسابدار عمومی دارای مجوز (CPA) می باشند.
مارک کوزیل که مدیر انجمن های تخصصی و مدیریت روش شرکت می باشد و برای موسسه آمریکایی حسابداران عمومی دارای مجوز کار می کند می گوید « همه اش بستگی به اندازه شرکت دارد، اگر شما صاحب یک شرکت کوچک هستید و در موقعیتی قرار دارید که نرم افزار quickbooks نشسته و اصلا نمیدانید از کجا باید شروع کنید، آنوقت این یعنی شما به کسی نیاز دارید که کار بلد باشد»
اینجا روش تعیین اینکه آیا شما به یک شرکت حسابدار یا یک حسابدار کارمند نیاز دارید یا نه و همچنین روش تعیین اینکه باید بدنبال چه صلاحیت هایی در حسابدارتان باشید، و اینکه چگونه حسابدار درست را برای شرکتتان انتخاب کنید، آمده است.
انتخاب حسابدار درست: استخدام یک حسابدار کارمند مقابل استخدام یک شرکت حسابدار
بسیاری از کارفرمایان تجارت خود را در حالی شروع می کنند که تمامی کارهای شرکتشان را از جمله حسابداری، خودشان انجام می دهند. برای یک شخص غیر حرفه با ظهور نرم افزارهای دفترداری مانند، quickbooks، quicken و Microsoft office small business accounting ، پیگیری مسائل مالی کسب و کار راحت تر شده است. اما زمانی خواهد آمد برای یک شرکتی که در حال رشد است که نیاز دارد مسئولیت های مربوط به مالیات ، حسابداری و بقیه کارهای تجاری را به متخصصانش بدهد.
یک حسابدار خوب، نه تنها می تواند در فرم مالیات به شرکت کمک کند بلکه همچنین می تواند با برنامه ریزی دراز مدت مالیاتی، برنامه ریزی شرکت، انجام کار های شبکه ای، و حتی برنامه ریزی مالیاتی شخصی در صورتی که هنوز شما یک ذینفع اصلی در شرکتتان می باشید، کمک کند. کوزیل می گوید «این تصمیمی بسیار مهم است»، و ادامه می دهد « شما تمام اعتماد خود را در زمینه آینده شرکت به آن CPA می بندید. امیدوارید که او شخصی کاربلد در زمینه مورد نیاز شماست، و کسی است که دارای دیگر تجارب زندگی می باشد و می تواند از لحاظ دیدگاه مالی به شما یاری رساند.
قبل از یافتن یک حسابدار درست، باید تعیین کنید که آیا به یک شرکت حسابدار نیاز دارید یا به یک حسابداری داخلی.

انتخاب حسابدار درست: زمان درستش چه زمانی است؟

بسیاری از شرکت های کوچک آنقدر حجم تراکنش های مالی زیادی ندارند که آنها را ملزم به استخدام یک حسابدار یا دفتر دار تمام وقت یا پاره وقت کند. بازهم، موقعیت مالی آنها طوری است که آنها می توانند بجای اینکه تمام صورتحساب ها، رسید ها، و دفتر کل ها را در زمان نزدیک به سال مالیاتی به شخص تهیه کننده مالیات بدهند، از بازبینی مالی منظم و حسابداری بروز برنامه ریزی استفاده کنند.
کوزیل می گوید: استخدام یک حسابدار برونی یا شرکت حسابداری برای دادن مشاوره، قدم اول خوبی برای شرکتی رو به رشد است. یک شرکت حسابداری برونی عموما می تواند کمتر از یک کارمند حسابدار هزینه دار باشد، و در همین حال، ممکن است شما سطح بهتری از توصیه را از یک CPA یا حسابدار مالیاتی بگیرید، که دومین مورد عموما یک CPA دارای مجوز و وکیل متخصص در قانون مالیاتی است. حتی با وجود جدیدترین و بهترین نرم افزار مالیاتی و حسابداری، هنوز ممکن راحت تر باشد که تمام امور مالی خود را به یک شرکت CPA بدهید که دفتر شما را بطور آنلاین از طریق برنامه های نرم افزاری سرویس مدیریت می کنند تا اینکه آن برنامه های نرم افزاری را در محل خود نگه دارید.
یک شرکت حسابداری عموما کارهای زیر را انجام می دهد:
آماده سازی فرم مالیات
آماده سازی صورتهای مالی، مثل ترازنامه، صورت درآمد، صورت دارایی مالی این مقاله ادامه دارد...... ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید