تمرین سرعت بخش دوم

در

تمرین سرعت بخش اول مقاله

یکی از اهداف اصلی فعالیت های ورزشی قبل از دوران بلوغ, پیشرفت در سرعت مخصوص بازی است. از طریق آشنایی با بازی ها و مسابقه ی امدادی، کودکان یاد می گیرند چگونه بازوها و پاهایشان را هماهنگ کنند, آنها را سریع تر حرکت دهند و توپ ها را با پاهایشان حرکت دهند. زمان حرکت کودکان در نتیجه ی چنین تجربه هایی بهبود می یابد. آنها یاد می گیرند چگونه به سرعت اعضای بدن خود رادر حالت اخطار و یا در وضعیت بازی شروع به حرکت دهند.
پیشرفت سرعت در دوران قبل از بلوغ, مهم ترین نتیجه ی سازگاری سیستم عصبی است که کودکان با بازی کردن به آن دست می یابند. در نتیجه ی این تجربه, سیستم عصبی یاد می گیرد چگونه برای فعالیت ها, بازوها و پاها را به طور موثر هماهنگ کند. درنتیجه, کودک با ترقی فاصله معینی راطی می کند, تغییر جهت می دهد وسریع میرسد.. یک راه برای هماهنگی حرکت و الگوهای عصبی, انجام فعالیت در سطوح متفاوت است. زیرا بسیاری از حیاط های مدارس آسفالت هستند که میتواند برای مفاصل استرس زا باشند, هم چنین کودکان به بازی بر روی سطوح نرم تر مانند چمن تشویق می شوند. انجام این کار تاثیر بر مفاصل را کاهش میدهد، تعادل را زیاد میکند، ماهیچه ها را کاملا در مقابل نیروهای عکس العمل زمین مقاوم میکند و تنوع در تمرین را فراهم می کند.
کودکان از دانستن آن که سریع هستند, لذت میبرند. برای آنها تفریح است, مانند انجام فعالیت های فیزیکی در طول بازی و مسابقه ی امدادی که سرعت مهم است. تنوع در تمرینات سرعت مهم است, زیرا تجربه را بهبود می بخشد. در عین حال, کودکان نباید از قسمت بالای بدن غافل شوند. پرتاب های ساده توپهای بیسبال, توپهای تنیس یا توپ های پزشکی نوری برای تقویت زمان حرکات فوقانی بدن مفید هستند. همچنین، مسابقه ی امدادی و تمرین های پرتاب و حمل توپ های پزشکی قسمت فوقانی بدن را قوی تر می کند که زمان حرکت را تحت تاثیر قرار میدهد. 
کودکان می توانند در تمرینات ساده سرعت برای پیشرفت هماهنگی اندام ها شرکت کنند,خصوصا زمانیکه به بلوغ برسند. به طور مشابه، برای کسانی که در تمرینات سازمان یافته مانند ورزش های تیمی شرکت کرده اند, مربی می تواند تمرین های خاصی برای سرعت با توپ را آموزش دهد. مربی می تواند ورزش خاص به عنوان تمرین بدهد و کودکان می توانند انواع دیگری ازتمرین سرعت را در کنارکارهای تکنیکی انجام دهند.مگر کودکانی که در تیم های مخصوص جنسیتی,در بیشتر بازی ها و مسابقه ی امدادی در برنامه درسی مدرسه شرکت می کنند, باید باهم باشند , زیرا تفاوت قابل مشاهده ای در بین پسران و دختران در این مرحله از رشد وجود ندارد. 

طراحی برنامه

هنگام بازی در بیرون از خانه یابرای سرگرمی با دوستان، کودکان باید تشویق به بازی در نوبت خودشان شوند.دستورالعمل های این بخش برای برنامه های تمرین از پیش تعیین شده یا بازی که زیر چتر "تمرین" انجام شده است. بازی های گاه به گاه با دیگر دختران و پسران باید سرگرم کننده و به شدت بدون محدودیت باشد. ما همگی شاهد کودکانی هستیم که انرژی بی پایان در زمان بازی دارند. آنها بعد از 10 دقیقه پریدن بر روی ترامپولین به 20 دقیقه بازی گذر می کنند و قبل از اتمام 30 دقیقه دوچرخه سواری و یا بسکتبال بازی می کنند. بازی در زمینه های مختلف و هل دادن همدیگر در بازی باعث افزایش اعتماد به نفس و مهارت در کودکان میشود و به آنها فرصت فهمیدن سطح خودشان را می دهد.. برخی از کودکان سخت می کوشند برای رسیدن به آنهایی که از لحاظ تناسب اندام برترند و دیگران از مهارت های خود برای بازی دقیق تر استفاده می کنند. در هر روش, کودکان هم از لحاظ جسمی و هم ذهنی با شرکت در فعالیت های سرگرم کننده, تفریحی با خانواده و دوستان شرکت می کنند.
شما باید هر برنامه ریزی تمرین سرعت را قبل از بلوغ به عنوان فرصت استفاده کنید که برای شروع اولیه, سازگاری سیستم عصبی با حرکات مختلف است. همانطور که هماهنگی اعصاب ماهیچه پیشرفت میکند، توانایی کودکان سریعتر خواهد شد.
مدت زمان تمرین و یا فاصله برای دویدن نباید طولانی باشد کودکان نباید ناراحتی را در این سن تجربه کنند. آنها نباید سریع و طولانی تر از 4 تا 6 ثانیه بدوند, زیرا مسافت های طولانی تر نیازمند تمرین های خاصی هستند.اگر آنها دو یا سه دقیقه توقف کنند, همین عمل را می توانند با لذت تکرار کنند. کودکان زمانی که ناراحتی و درد تجربه کنند, از کازشان لذت نمی برند.
مربیان باید برنامه های تمرین سرعت, مانند هر چیزی فراتر از چند سال اخیر طرح ریزی کنند. مربی باید از انواع تمرینات که شامل تمام بدن میشود استفاده کند و سرعت دوندگان و زمان حرکت برای بازوها و پاها را برانگیزد. بازی ها و مسابقه ی امدادی باید از عناصر اصلی یک برنامه تمرین برای بهبود سرعت در کودکان نابالغ باشد.
ورزشکاران جوان به خصوص کودکانی که نزدیک به سن بلوغ هستند،باید فاصله را نسبت به سالهای گذشته, از 20 متر یا یارد به 40 تا 50 متر یا یارد افزایش دهند. کودکان باید تمرینات اولیه را در یک خط راست انجام دهند. هرچه کودکان به بلوغ رسیده و قوی ترمیشوند, شما می توانید ترکیب حرکات کج و معوج، توقف و حرکت والگوهای مارپیچ و دویدن با چرخش های سریع در تمرین را انجام دهید. توقف و حرکت, تمرین سرعتی است که باعث میشود ورزشکاران با همان سرعت ممکن 5 تا 15 متر یا یارد بدوند و سپس، در زمان توقف سیگنال, دویدن را با همان سرعت قطع کنند. با سیگنال حرکت, آنها با سرعت ممکن در جهتی دیگر که مربی نشان میدهد, به فاصله 5 تا 15 متر یا یارد شروع به دویدن کند.
در تمرین ورزش های تیمی یا در طول بازی, مربی می تواند سرعت را با عملکرد مهارت ترکیب کند. ( برای مثال پرتاپ و لگد زدن به توپ). چنین تمرین هایی ترکیب های معمولی برای توسعه سرعت دویدن و زمان حرکت هستند. کودکان نابالغ تمرین کننده های خوبی برای سرعت هستند, خصوصا وقتی به بلوغ میرسند, شما باید با دقت برنامه ریزی هرچیزی شامل دویدن, لگد زدن و پرتاب را انجام دهید.این مقاله ادامه دارد...........(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

تمرین سرعت

در


(سیارک) سرعت یکی از مهم ترین ویژگی های ضروری برای پیشرفت در ورزش هایی مانند دو و میدانی و ورزش های تیمی در میدان های بزرگ , برای مثال، فوتبال، راگبی، بیسبال) است. در دیگر ورزش های تیمی , مانند بسکتبال و هندبال و چوگان، ورزشکاران باید بدوند و حرکت کنند، واکنش نشان دهند، یا سریع تغییر مسیر دهند. در این حالت ورزشکاران باید سریع باشند و هم سطح بالایی از چالاکی داشته باشند. برای داشتن سرعت و چالاکی، فرد نیاز به پیشبرد توانایی و قدرت دارد-ورزشکار نمی تواند سریع یا چالاک باشد, اگر قوی و قدرتمند نباشد. مقوله سرعت دارای سه بخش است: زمان واکنش (واکنش حرکتی به سیگنال)، زمان حرکت (توانایی حرکت دادن سریع اندام, مثل ورزشهای رزمی، ضربه زدن و پاس دادن توپ) و سرعت در دویدن (شامل بسامد حرکت دست و پا).
در ورزشهای تیمی, ورزشکار به ندرت در خط مستقیم بازی میکند, مانند مسابقه اتومبیل رانی در پیست. بازیکنانی که سریع می توانند برای دریافت پاس یا فریب دادن حریف تفییر مسیر دهند, بیشتر مورد توجه هستند. در این مورد، عناصرسرعت زمان واکنش و سرعت دویدن در جهات مختلف را شامل میشود. نمونه ی مثال دیگر از سرعت, حرکت سریع دست یا پا در ورزش های رزمی است, زمانی که یک ورزشکار یا ضربه سریع به حریف میزند یا مانع ضربه از حریف میشود. این چنین ورزشکار باید سرعت داشته باشد یا سریع حرکت کند. به همین دلیل درک و تمرین عناصر مختلف سرعت مهم است.
هر ورزش دارای تمرین سرعت و چالاکی خاصی را دارد. با این حال، والدین و مربیان می توانند به ورزشکاران جوان با اضافه کردن عملکردهای سریع در برنامه های تمرین شان کمک کنند. تمرین در پایان این فصل, در تلاش برای رسیدن به سرعت کمک می کند.
بسیاری از متخصصان ورزش معتقدند که قهرمانان دو, به دنیا می آیند, ساخته نمی شوند, زیرا سرعت به اجزای سازنده ی ماهیچه های ورزشکار بستگی دارد. سرعت به عوامل زیر بستگی دارد:
1. ژنتیک. هرچه نسبت تند انقباضی به کند انقباضی فیبرهای ماهیچه بیشتر باشد, واکنش ها سریع تر شده و انقباض ماهیچه ها قدرتمندتر می شود.
2. استحکام و قدرت سطح ورزشکار. از کودکان قبل از بزرگ شدن انتظار سطح بالایی از سرعت را نمی توان داشت.
صرف نظر از ویژگی های ژنتیکی، ورزشکاران می توانند سرعت خودشان را با تمرین توسعه دهند. حتی ورزشکارانی که استعداد های طبیعی در فعالیت های مربوط به سرعت ندارند, میتوانند بطور قابل توجهی سرعت خود را بهبود بخشند. برای ورزشکاران جوان مهم است که در دوران کودکی تمرین سرعت داشته باشند. سرعت دویدن, زمان واکنش و هماهنگی سریع پا با دیگر اعضای بدن از پنج سالگی تا زمان بلوغ مستمرا پیشرفت می کند.
بهبود سرعت نیز بستگی به توانایی ماهیچه ها درانقباض زورمندانه دارد, پس بدن یا اندام سریع حرکت میکند. بنابراین، انقباض قوی در هر نوع سریع بودن و یا سرعت, مربوط به تمرین قدرت است. زیرا قدرت کودکان عمدتا از بلوغ شروع شده که در طی بلوغ وبعد از بلوغ تقویت میشود.
با این حال، بهبود سرعت نیز در طول قبل از بلوغ در نتیجه ی انطباق عصبی به معنی عملکرد سریع کودکان و فعالیت های سرعت مشاهده میشود, که ماهیچه ها یاد میگیرند باهم کار کنند و تاثیرگذارتر شوند. بنابراين دست یافتن به سرعت در دوران قبل از بلوغ, نتیجه ی انقباضات ماهیچه های قدرتمند نیست بلکه حاصل انطباق عصبی است.
بدون در نظر گرفتن سازگاری فیزیولوژیکی برای بهبود سرعت در دوران قبل از بلوغ، کودکان به دویدن و پرش و جهش در بسیاری از جهات و در سطوح مختلف به شدت تشویق میشوند. علم نشان می دهد کودکانی که در فعالیت های برانگیزی سیستم عصبی ماهیچه ای و توسعه مهارت های حرکتی در اوایل زندگی شرکت نمی کنند, در سالهای واپسین قادر به انجام فعالیت های ورزشی با قدرت,عزم و مهارت های فیزیولوژیکی نخواهند بود. . حتی در صورت فقدان تمرین سنتی قدرت, کودکان به بازی سخت وتلاش 100 درصد در بازی تشویق می شوند. در حالی که تمرین قدرت با دمبل ها و هالترها و انتخاب تمرین هایی متناسب با سن ورزشکارباشد, کودکان به کار سخت و شدید در هنگام دویدن, پریدن, جهیدن و دیگر فعاليت های ورزشی تشویق می شوند. انجام این کارها به قدرت ماهیچه ها و بهبود ترکیب بدن و سلامت استخوان و مهارت های حرکتی کمک خواهد کرد .

مدل تمرین سرعت برای شروع

توانایی کودکان قبل از بلوغ درانجام حرکات سریع ,ترقی در مراحل اولیه را افزایش می دهد; سرعت پسران و دختران در مراحل بعدی ورزشکاری افزایش می یابد.
بیشتر دستاوردهای سرعت از یادگیری مهارت های مسابقه ای و پیشرفت بهترهماهنگی ماهیچه ای است.
برخی از کودکان به خصوص آنهایی که پیشرفت چند جانبه را تجربه نکرده اند, ممکن است ضعف هماهنگی در دست و پا داشته باشند. زیرا حرکت دست مستقیما بسامد پا را تحت تاثیر قرار می دهد. هماهنگی نیروی بازو و شانه در سطح پایین مانع تواناایی کودکان در دویدن سریع می شود. دلیل اصلی این مساله است که در پسران کسب قدرت از دوران بلوغ به علت افزایش هورمون های مانند تستوسترون شروع می شود,در حالی که در دختران بسیار اندک است. هماهنگی دست و پا را می توان با تکرار مسافت های کوتاه (20-30 متر) با سرعت متوسط به دست آورد. در چنین تمرینی, یادگیری هماهنگی اندام ها_ نه سریع دویدن - باید هدف باشد.
در اوایل دوران قبل از بلوغ, تفاوت جنسیت ها در سریع دویدن قابل مشاهده نیست. این تفاوت ها حاکی از شروع دوران بلوغ است, روند این است که پسران فعالیت های مربوط به سرعت را بهتر از دختران انجام میدهند. این در تمام مراحل دویدن با تفاوت های شاخص در پیشرفت سرعت پس از سن 15 سالگی نمایان است.. انواع دیگری از سرعت و چالاکی نشانگر همان روند است.. بعلاوه، صرف نظر از جنسیت، سن تقويمی ورزشکار سرعت دویدن را تعیین می کند. یک پسر 18 ساله فاصله 30 متری پیست را سریعتر از پسر 15 ساله خواهد دوید. نتایج مشابهی در ورزشکاران زن نیز بدست می آید. . تغییرات در پیشرفت سرعت باید در برنامه ریزی های پیشرفت برای ورزشکاران زن و مرد در نظر گرفته شود.این مقاله ادامه دارد........ (سیارک)

تمرین سرعت بخش دوم 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تمرین سرعت بخش سوم

در

(سیارک) برای کودکان نابالغ, نیازی به زمان بازی بیش از 20 یا 30 دقیقه ندارد. درچوگان یا فوتبال, کودکان می توانند برای دو(2) دوره بازی کنند. ما توصیه نمی کنیم که کودکان نابالغ هم اندازه ورزشکاران بالغ بازی کنند, زیرا کودکان در این سن وضعیت مناسب بازی 90 دقیقه ای فوتبال یا سه بازی 20 دقیقه ای چوگان را ندارند. کودک خسته به سختی به بازی بعدی فکر می کند, در حالیکه اگر در حین خستگی لذت هم ببرد, مشتاقانه منتظر بازی بعدی می شود.. بسیاری از لیگ های فوتبال در کانادا و ایالات متحده, برای کودکان نابالغ بازی فوتبال 60 دقیقه ای ترتیب داده اند; 30 دقیقه اول به تمرین و 30 دقیقه مانده به بازی اختصاص داده شده است. این روش به کودکان کمک می کند تا گرم شوند و از لحاظ ذهنی برای بازی آماده شده و به انتقال سریع مهارت ها و تکنیک های مورد استفاده در بازی تشویق می کند. مهارت های فنی به ندرت در بازی یاد گرفته می شود, زیرا لمس توپ کم است, اما ورزشکاران در طی تمرین توپ را 100 تا 300 باربسته به طول بازی لمس می کنند.
کودکان به راحتی می توانند مسابقه ی امدادیی انجام شده در 10 تا 15 متر یا یارد را 3 تا 5 بارتکرار کنند, مخصوصا اگر آنها از مسابقه ی امدادیی مختلف استفاده کنند. با این حال، بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه کودکان مشتاق به تکرار رله هستند، مطمئن باشید که در فاصله مسابقه ی امدادی استراحت دارند.(سیارک)
برای ورزش های تیمی, تمرین سرعت به شکل دویدن با چرخش، تغییر جهت و توقف و حرکت انجام می گیرد. زیرا فاصله برای این نوع کار طولانی نیست، کودکان می توانند تکرار بیشتر (4 تا 8) را با دو یا سه دقیقه استراحت فاصله بین آنها انجام دهند.
تمریناتی که مربوط به بهبود زمان عکس العمل هستند, نیاز به پیچیده بودن یا احتیاج به استفاده از تجهیزات پیشرفته ندارند. یک بازی ساده فوتبال کفایت خواهد کرد.. هر دو فعالیت به انتقال ناگهانی سرعت و تغییر در جهت بهبود قدرت و چالاکی نیاز دارد.. یک مطالعه زمان عکس العمل قسمت بالای بدن و کل بدن از پسران و دختران بین سنین چهار تا شش سال بررسی می کند. مطالعه, کودکانی را که فعالیت های پویا مانند پرش یا قلاب را دوست دارند, با کسانی که بازی های ایستایی, مثل بازی در خانه, مطالعه یا ساختمان سازی را ترجیح می دهند, مقایسه می کند. کودکانی که فعالیت های ایستایی را ترجیح میدهند, زمان عکس العمل کندتری دارند, در حالی که, کودکانی که بازی فوتبال یا قلاب را دوست دارند, زمان عکس العمل تندتری از کل بدن تا اندام های بالایی نشان می دهد.. این نه به معنای تضعیف بازی ایستایی نیست, ارائه کننده ی مزایای متعدد ذهنی، از جمله بهبود در خلاقیت و تمرکزاست، اما برای تشویق رویکرد چند رشته ای که ترکیبی از بازی فعال و فعالیت های ایستایی است ارائه می دهد.

مدل تمرین سرعت برای برنامه ورزشی

پیشرفت سرعت در دوران بلوغ افزایش می یابد. اکثر کودکان-هم پسرها و هم دخترها- شتاب شان در توسعه سرعت, در طول این مرحله است. این چنین پیشرفت مربوط به افزایش سایز بدن و ماهیچه است.
قدرت تحت تاثیر مثبت پیشرفت سرعت قرار گرفته است. در زمان بلوغ , سطح تستوسترون در پسران شروع به افزایش چشمگیری می کند، به عنوان نشانی از توانایی افزایش قدرت. نتیجه مستقیم قدرت, در پیشبرد زمان حرکت و سرعت دویدن است.
اگرچه پسران بعد از مرحله بلوغ پیشرفت های آشکاری نشان می دهند, دختران در سطح پیشرفت سرعت در شراط پایا هستند در خود ميزان سرعت توسعه دیده می شود. برخی از دستاوردهای سرعت می تواند نتیجه هماهنگی سیستم عصبی از فعالیت های سریع ماهیچه های درگیر باشند.

در سیارک بخوانیم:

تمرین سرعت بخش اول مقاله

 

تمرین سرعت بخش دوم

نظرات

در ادامه بخوانید...

«معجزه ای به نام کی روش»؛ تحلیلی بر عملکرد سرمربی تیم ملی ایران و بازی های آینده

در

«سوپرمن تنها در کارتون ها وجود دارد»، این بخشی از صحبت های کارلوس کی روش در مصاحبه ای بود که روز گذشته با رسانه ها داشت و این جمله را در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگارانی عنوان کرد که ادعا می کرد کارلوس کی روش، دارای قدرت های ماوراء طبیعی است.

در طی تاریخی که از فوتبال به یاد داریم و با تمامی تورنومنت ها و بازی های مختلفی که تا کنون دیده ایم، بیشتر این بازیکنان بوده اند که از نقشی تأثیر گذار در سرنوشت تیم شان برخوردار بوده و در نهایت همین بازیکنان بوده اند که کشوری یا تیمی را به قهرمانی در رقابت های گوناگون رسانده اند، با این حال بازی ای که بعد از ظهر جمعه در سن پترزبورگ روسیه، میان تیم های ملی مراکش و ایران، مشاهده کردیم، کمی شرایط را تغییر داد و با دیدن این بازی می توان به این نتیجه رسید که تا چه حد یک سرمربی کارکشته و با تجربه می تواند در سرنوشت تیمش مؤثر باشد. همانگونه که کارلوس کی روش طی این سال ها تیم ملی ایران را بدل به سدی محکم در برابر حریفان خود کرده و با پیشرفت چشمگیری که عایدشان شده، فاصله قابل ملاحظه ای با سایر تیم های آسیایی گرفته اند.

تیم ملی ایران بخش اعظم این موفقیت خود را مدیون کارلوس کی روش، سرمربی خود است که بازیکنان این تیم را بدل به یک تیم کاملاً یکپارچه کرده که در جای جای زمین وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. ابتدا در سال 2014 بود که ایران با کارلوس کی روش پا به جام جهانی گذاشت و بازی چشم نواز ایرانی ها در برابر نایب قهرمان آن سال، آرژانتین، هنوز در خاطر بسیاری از ایرانی ها مانده است. جام جهانی امسال بار دومی است که تیم ملی ایران به همراه کارلوس کی روش پا به این رقابت ها می گذارد و این در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است.

البته تمامی زحمت های چندین ساله کارلوس کی روش و بازیکنان در بازی روز جمعه در برابر تیم قدرتمند قاره آفریقا، به نتیجه رسید و ایرانی ها توانستند دومین پیروزی خود در این رقابت ها را به دست آورند. عملکرد این تیم در بازی مقابل مراکش به گونه ای بود که به وضوح می توان تدابیر یک سرمربی کارکشته و خوب را در پس بازی بازیکنان دید. همانند یک بوکسور هوشمند، تیم ایران به واسطه خط دفاعی قدرتمند خود توانست حملات مراکشی ها را در دقایق ابتدایی بازی به خوبی دفع کند و این سبب شد به مرور بازیکنان مراکش روحیه و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. همین مسئله بود که مسبب تدارک چند ضد حمله توسط تیم ملی ایران در بازی شد و در نهایت در دقایق پایانی نیمه دوم، این تیم ملی ایران بود که به گل رسید و فاتح این بازی لقب گرفت.

بیشتر از همه این کارلوس کی روش بود که از این پیروزی لذت برد، چرا که ثمره زحمت های خود در طول یازده سال گذشته و در شرایطی دشوار را می دید. او به خوبی تیم ملی مراکش را مورد بررسی قرار داده بود و می دانست که در ابتدای بازی با تمام وجود برای رسیدن به گل حمله خواهند کرد. او در مصاحبه خود پس از بازی گفت: «ما به خوبی از این نکته آگاهی داشتیم که مراکشی ها حملات گسترده ای روی دروازه ما ترتیب خواهند داد و تنها چاره ما این بود که روحیه آن ها را خراب کنیم. برای رسیدن به این مهم هم تنها راهی که به نظر عاقلانه می رسید این بود که تمامی بازیکنان خلاق آن ها را تحت فشار بگذاریم و امکان بازی سازی از آن ها را بگیریم. تنها به این وسیله قادر بودیم آن ها را خسته و کلافه کنیم.»

اما آیا واقعا اینقدر پیروزی تیم ملی ایران تعجب بر انگیز بود؟ ایران تیمی است که از جام جهانی گذشته تا کنون در هیچ بازی رسمی ای شکست نخورده است و طی ده بازی مرحله انتخابی در قاره آسیا، حریفان ایران تنها دو بار قادر به باز کردن دروازه این تیم بوده اند. همانند تیم ملی ایسلند، ایران نیز گواهی بر این ادعا است که یک تیم واحد و یکپارچه تا چه اندازه می تواند قدرتمند شود. و این یکپارچگی را ایران مدیون سرمربی با تجربه خود است. کارلوس کی روش در ادامه مصاحبه خود و برای تأکید بر این که قدرت ماورائی ندارد عنوان کرد: «پای هیچ جادو و یا معجزه ای در میان نبود. ما به این خاطر در این بازی پیروز میدان شدیم که برای نود دقیقه توانستیم تمرکز تیمی خود را حفظ کنیم و روحیه خود را در برابر حریف قدرتمندمان حفظ کردیم.»

البته نا گفته نماند که کارلوس کی روش از «مسئولیت پذیری، روحیه و خوش قلبی» بازیکنان خود نیز تشکر کرد و به آن ها مفتخر بود، اما نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که این بازیکنان، به احتمال زیاد اگر، تحت سرمربی گری یک شخص بی تجربه تر قرار می گرفتند، قادر به آفرینش چنین اتفاق های خوشایندی نمی شدند.

کریم انصاری فرد نیز که از بازیکنان خوب تیم ملی ایران و شاغل در لیگ یونان است در مصاحبه پس از بازی خود، کمال تشکر را از سرمربی شان داشت و قدر دان زحمات او بود: «اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، باید بگویم که ما یکی از فوق العاده ترین سرمربی هایی را در اختیار داریم که در حال حاضر در دنیای فوتبال فعالیت می کنند. او با تمام وجودش از ما حمایت می کند. از همان زمانی که پا به تیم ملی گذاشت و طی تمامی این هفت سالی که در کنار ما بوده است، همیشه هوای ما را داشته است. او برای ما می جنگد و راه و مسیر را به ما نشان می دهد. روزی نیست که ما چیز تازه ای از او یاد نگیریم. ما به داشتن او به عنوان سرمربی خود افتخار می کنیم.»

چیزی که ارزش این پیروزی و موفقیت های کارلوس کی روش را دو چندان می کند، تمامی محدودیت ها و شرایط دشواری است که پیش از ورود به جام جهانی سد راه خود می دید. کارلوس کی روش، به خاطر برخی مسائل، نتوانست برای خود بازی های دوستانه خوبی فراهم کند تا پیش از ورود به این مسابقات، کمی آمادگی بیشتری پیدا کنند و به خوبی بتوانند وظایف خود را انجام دهند. حتی تیمی چون یونان هم که قرار بود بازی دوستانه ای برابر ایران داشته باشد، در نهایت از این بازی انصراف داد و تنها تیم هایی که ایران توانست محکی نسبی در برابرشان داشته باشد، تیم های ملی روسیه و ترکیه بودند. کارلوس کی روش در این خصوص نیز عنوان کرد: «بله، نه زمین خوب برای تمرین داشتیم، نه کمپ مناسبی که تیم را به آن ببریم و نه بازی های دوستانه در مقابل تیم هایی خوب. به این مسائل تحریم ها را هم اضافه کنید.». همین ماه اخیر بود که کمپانی بزرگ ورزشی نایک، تمامی معامله های خود با ایران را فسخ کرد تا شرایط تحریم های جدیدی که دونالد ترامپ علیه ایران وضع کرده است را رعایت کرده باشد و این بازیکنان را به شدت آزرده خاطر کرد. حالا اما شرایط به گونه ای شده است که همه با جان و دل خواهان آن هستند که کارلوس کی روش به سرمربی گری خود در ایران ادامه دهد و یک جام جهانی دیگر نیز با یکدیگر تجربه کنند. کریم انصاری فرد، در مصاحبه خود پس از بازی با تمام وجود از سرمربی شان خواست که کنار آن ها بماند، فارق از این که در این یک ماه پیش رو چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. او در این خصوص گفت: «اگر بتوانیم او را به عنوان سرمربی خود نگه داریم، فرصت بزرگی در اختیارمان خواهد بود. ما امیدواریم، امیدواریم که او در تیم بماند. با تمام وجودمان دوست داریم که کی روش در کنار مان بماند. راستش را بخواهید، حالا که هفت سال از زمانی که او به تیم آمده است، می گذرد، دیگر کاملاً به او عادت کرده ایم و او بدل به یکی از هم تیمی های ما شده است. او با تمام وجود برای تیم ملی ما تلاش می کند و تمام وقت خود را صرف کارش می کند. او لایق ماندن در کنار ما است و لایق این که مردم ایران را خوشحال و مفتخر کند.»

اما از تمامی این صحبت ها که بگذریم و نظری به آینده بیندازیم، ایران دو بازی بسیار دشوار و حیاتی در برابر تیم های ملی اسپانیا و پرتغال پیش رو خواهد داشت. حداقل تا پیش از فرا رسیدن موعد اولین مسابقه که چهارشنبه همین هفته است اما، تیم ملی ایران، صدر نشین گروه بی باقی خواهد ماند. بازیکنان تیم ملی ایران ثابت کرده اند که بسیار بسیار بهتر از آن چیزی هستند که بسیاری فکر می کنند (به خصوص مراکشی ها که حریف را دست کم گرفتند) و در کنار هم همچون سدی استوار، حریفان خود را خسته و آزرده می کنند. به همین خاطر است که حال باید این سؤال را از خود بپرسیم که واقعاً چرا نباید امکان خلق یک شگفتی توسط آن ها وجود داشته باشد؟ شگفتی ای که بیش از همه، پرتغال و اسپانیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

و این مرد فوق العاده و مربی سابق تیم باشگاهی رئال مادرید و البته تیم ملی پرتغال، به خوبی همه را متقاعد کرد که او هم همانند سایرین یک انسان عادی است که ثمره زحمات و تلاش های بی وقفه خود را می بیند و به خوبی می داند این دو بازی برای تیمش از چه اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. او در این خصوص گفت: «اگر بازی برابر مراکش، برای ما حکم فینال جام جهانی را داشته باشد، باید بگویم که بازی در برابر اسپانیا، برای ما حکم فینال جام کهکشان ها را دارد.»

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقد و بررسی Pro Evolution Soccer 2019

در

Pro Evolution Soccer 2019 با انتشار اش استودیوی بازی سازی کونامی را وارد مرحله ای تازه و هیجان انگیز در عرصه بازی سازی کرده است. همان گونه که پیش از این نیز انتظار می رفت، بازی از لحاظ گرافیکی پیشرفتی چشم گیر و قابل توجه داشته است و علاوه بر آن، کنترل بازیکنان در زمین نیز تاحدود زیادی بهبود یافته و نقص های قسمت های پیشین این سری بازی محبوب، برطرف شده است. نبود دقت در استفاده نام صحیح و کامل تیم ها و بعضا بازیکنان مشکلی است که همیشه این سری بازی با آن دست به گریبان بوده و در این قسمت هم شاهد آن بوده ایم (مشکلی که معمولا پس از چندی از انتشار بازی با در دسترس قرار دادن برنامه های الحاقی برطرف می شود). با تمام این تفاسیر اما، این بار هم PES 2019 عنوانی در خور و قابل توجه است و تا حدود زیادی انتظار هواداران را بر آورده کرده است. با سیارک همراه باشید تا اطلاعاتی دقیق تر درباره این بازی در اختیارتان قرار دهیم.

لوگوی در نظر گرفته شده برای قسمت جدید بازی، چندان ابتکار جدیدی در طراحی اش مشاهده نمی شود و بیشتر این گونه به نظر می رسد که همان لوگوی مورد استفاده در قسمت پیشین بازی را کمی تغییر داده و رنگی به آن اضافه کرده اند. به طور کلی، زمانی که برای نخستین بار وارد فضای اصلی بازی می شوید و کنترل تیمی به خصوص را به عهده می گیرید، مشاهده خواهید کرد که گیم پلی و سیستم کلی بازی همان است که این سری بازی محبوب به خاطر آن شناخته می شود، با این حال، هر چه پیش تر می روید، تغییرات جزئی ای مشاهده خواهید کرد که به مرور فضای بازی را جذاب تر می کنند.

البته چگونگی پاس دادن در هر بازی فوتبالی از مهمترین عواملی شناخته می شود که در کیفیت بازی نقشی تعیین کننده خواهد داشت و PES 2019 هم با استفاده از انیمیشن ها و دینامیک های خلاقانه و جالبی که برای سیستم پاس دادن اش در نظر گرفته شده است، در این بخش عملکرد بسیار خوبی داشته و البته کمی هم این سیستم پاس دادن پیچیده تر شده و کمی زمان می برد تا به آن عادت کنید. هوش مصنوعی بازیکنان در زمین قابل قبول و خوب است. به خوبی می دانند چگونه و چه زمانی باید پاس بدهند و همین عامل باعث می شود تا کنترل بر بازی بیشتر و بهتر شود. در هر بازی ای که انجام می دهید، انتخاب های بسیاری برای چگونگی پاس دادن در اختیار خواهید داشت و بسته به سبک بازی ای که انتخاب می کنید سبک پاس دادن در روند بازی تان نقش چشم گیری خواهد داشت. البته سیستم پاس دادن در این سری بازی همیشه به طرز قابل توجهی خوب بوده است و حتی صرف پاس دادن و انتقال توپ از بازیکنی به بازیکن دیگر می تواند جذاب باشد. در PES 2019 نیز این مسئله هم چنان به قوت خود باقی است و حتی بهتر از پیش هم شده است.

نکته دیگر این که حالت توپ در این قسمت از بازی به خوبی طراحی شده و بر روی آن کار شده است و یکی دیگر از عوامل کیفیت بالای بازی به شمار می رود. در حقیقت این توپ کروی شکل سفید رنگ بیش از هر زمان دیگری به عنوان شیئی جدای از بازیکنان به نظر می رسد و هیچ گاه این تصور به ذهن نمی رسد که گویی توپ به پای بازیکنان چسبیده باشد. علاوه بر این پاس هایی که برای هم تیمی های خود ارسال می کنید، دیگر همانند آن که با لیز هدف گرفته باشید، به مقصد نخواهند رسید و باید دقت بیشتری به خرج دهید. در حقیقت توپ به گونه ای غیر قابل پیش بینی در زمین به گردش در می آید و در عین حال همه چیر بسیار طبیعی و واقعی به نظر می رسد و زمانی که توپ به طور تصادفی از زیر دستان دروازه بان سر می خورد و یا زمانی که با ظرافت به خصوصی به زیر پای بازیکنی چون مسوت اوزیل می آید، احساس بسیار خوشایندی خواهید داشت.

نکته دیگر این که بازیکنانی که توپ را در اختیار ندارند، خلاقیت بیشتری از خود نشان می دهند و هوشمندانه تر از قبل خود را در فضاهای خالی موجود در زمین قرار می دهند تا برای آن ها توپی ارسال شود و زمانی که بازیکنی بخواهد به عمق خط دفاع حریف بزند، پیش از آن شما را مطلع می کند و به این صورت قادر خواهید بود با زمان بندی دقیق تری پاس توی عمق برای آن بازیکن به خصوص ارسال کنید. درگیری های فیزیکی نیز در این قسمت جدید از بازی پیشرفت قابل توجهی داشته و این گونه به نظر می رسد که سازندگان و طراحان بازی، زمان زیادی برای بهبود این نکته در خصوص بازی صرف کرده اند که البته به نتیجه مد نظر نیز دست یافته اند. زمانی که توپ را از دست می دهید، برای باز یافتن آن باید با تمام وجود و توان بجنگید و به همین خاطر باز پس گرفتن توپ بسیار چالش بر انگیز تر و هیجان انگیز تر از پیش می شود. بازیکنان با تمام توان برای یافتن فضای خالی در زمین با یکدیگر درگیر می شوند و در این قسمت جدید از مشخص کردن بازیکنان به خصوصی که مدافعین سایه به سایه آن ها حرکت کنند و از قرار گرفتن شان در فضاهای خالی جلوگیری کنند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. بدن آمدن، دریبل زدن و سایر مهارت های فردی این چنینی به طور ویژه ای به سبک بازی منحصر به فرد هر شخصی بستگی خواهند داشت و در نظر گرفتن دو دکمه جداگانه در قسمت چپ و راست کنترلر کنسول برای این منظور، انتخاب های گوناگونی پیش روی بازیکن از این لحاظ وجود خواهد داشت. به همین خاطر زمانی که مدافعی را به این صورت دریبل کرده و پشت سر می گذارید به مراتب احساس بهتری پیدا خواهید کرد و علاوه بر آن کاملا متوجه تفاوت حرکات هر کدام از بازیکن ها نیز خواهید شد. برای نمونه زمانی که کنترل لیونل مسی را در دست دارید، مشاهده خواهید کرد که در محوطه جریمه توپ را کمی از زمین فاصله داده و از روی پای مدافع عبور می دهد و سپس خود با جثه نسبتا کوچک اش در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار می گیرد. این در حالی است که بازیکنی چون پل پوگبا کمتر به خاطر توانایی حمل توپ اش در محوطه جلب توجه خواهد کرد و بیش از هر چیز دیگری با قدرت بدنی بالایی که دارد سعی می کند فضایی خالی برای خود در محوطه به وجود آورد تا در موقعیت مناسبی برای گلزنی قرار گیرد و بتوانید به او پاس دهید. اگر از جلمه طرفداران سری بازی PES باشید مطمئنا با این مسئله به خوبی آشنایی دارید که یکی از تمرکز های اصلی سازندگان بازی بر آن است که ویژگی های منحصر به فرد هر بازیکن و نیز ویژگی های به خصوص هر تیم در نظر گرفته شوند؛ مسئله ای که به طور معمول در پیاده سازی آن موفق بوده اند. PES 2019 نیز از این قائده مستثنی نیست و بهبود هایی هم از این لحاظ داشته است.

البته همه چیز برای این قسمت جدید بازی خوب و عالی نیست و  برخی از ویژگی های نا امید کننده قسمت های پیشین در آن مشاهده می شود. برای نمونه داوران بازی ها به هیچ عنوان در قضاوت بازی ثبات ندارند؛ به این معنا که در برخی از صحنه ها بیش از اندازه سخت گیر اند و حال آن که در صحنه هایی دیگر در همان بازی به سادگی از صحنه ای خشن می گذرند. موتور گرافیکی جدید به کار گرفته شده برای ساخت بازی صحنه های بی نظیری خلق می کند و مشاهده سایه های نقش بسته بر چمن های زمین که به زیبایی طراحی شده اند، واقعا چشم نواز است، با این حال، این گونه به نظر می رسد که بر روی طراحی گرافیکی تماشاچیان حاضر در استادیوم چندان زمان صرف نشده است و تنها مشکل گرافیکی بازی شاید همین مسئله باشد. نکته دیگر این که همانند قسمت های پیشین بازی، پیتر دروری و جیم بگلین دو گزارشگر بازی هستند و اگر تجربه بازی کردن قسمت های پیشین را داشته باشید، مطمئنا خواهید دانست که دیالوگ های در نظر گرفته شده برای این دو گزارشگر چندان از به هم پیوستگی جالبی برخوردار نبوده اند و متأسفانه این ایراد در قسمت جدید بازی هم مشاهده می شود: دروری پس از مشاهده یک ضربه نه چندان خطرناک به سمت دروازه بیش از اندازه هیجان زده می شود و بار ها و بار ها در طول یک بازی صدای بگلین را می شنویم که دیالوگی مشخص را تکرار می کند: «اگر نتوانید حدس بزنید، چندان چیزی عاید تان نخواهد شد.». این مسئله تا جایی ادامه پیدا می کند که در نهایت تصمیم خواهید گرفت صدای گزارشگران را به طور کلی قطع کنید.

نکته منفی دیگر در خصوص این قسمت از بازی این است که هیچ تغییری در بخش Master League به وجود نیامده است و امکانات و قابلیت های جدیدی در این بخش از بازی اضافه نشده است. مسابقات کاپ قهرمانی جهان در این بخش چندان هیجان انگیز طراحی نشده است و مذاکرات شکل گرفته برای عملی کردن نقل و انتقالات نیز همان است که در قسمت پیشین بازی شاهد اش بودیم، با این تفاوت که به هنگام مشخص کردن دستمزد بازیکنان و بستن قرار داد، کمی آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. رقم هایی که برای انتقال بازیکنان به تیم های دیگر در نظر گرفته شده است، با رقم های دنیای واقعی فوتبال سازگاری ندارد و بسیار کمتر از رقم های نجومی ای است که بعضا با دریافت آن ها بازیکنان بزرگ به تیم های باشگاهی دیگر می پیوندند. برای نمونه تنها کافی است چیزی حدود دوازده میلیون یورو هزینه پرداخت کنید تا بازیکنی چون آیمریک لاپورت را به خدمت بگیرید، حال آن که تنها شش ماه از زمانی می گذرد که باشگاه منچستر سیتی، رقمی بالغ بر پنجاه و هفت میلیون یورو برای به خدمت گرفتن این مدافع مرکزی پرداخت کرده است.

دروازه بان ها در این قسمت جدید واقع بینانه تر طراحی شده اند و این مسئله نیز از دیگر نکات مثبت بازی است. زمانی که بازیکنی در موقعیت تک به تک قرار می گیرد و دروازه بان را بیرون می آورید، به مراتب کار دشوارتری برای جلوگیری از گل شدن توپ خواهد داشت. علاوه بر این تمامی دروازه بان هایی که مهارتی به خصوص دارند (برای مثال دروازه بانی که در متوقف کردن ضربات از راه دور مهارت دارد)، به خوبی قابل تمایز از سایر دروازه بان ها هستند و واکنش هایی منحصر به خودشان دارند. انیمیشن ها و حرکات جدید اضافه شده به دروازه بان ها نیز حالت ربات مانند آن ها در قسمت های پیشین بازی را تا حد قابل قبولی کاهش داده است. در این قسمت شاهد واکنش هایی زیبا و چشم نواز از دروازه بان ها خواهیم بود و بعضا ضرباتی که روانه سه گوش دروازه می شوند را با سر انگشتان خود راهی کرنر می کنند. این را هم باید به خاطر داشته باشید که در این قسمت جدید، میزان خستگی دروازه بان ها نیز اهمیت پیدا می کند و برای این که در فرم ایده آل خود باشد، تا پایان بازی باید به این مسئله توجه داشته باشید. علاوه بر این سیستم خستگی بازیکنان به طور کلی در این قسمت جدید از بازی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای نمونه زمانی که به طور مداوم بازیکن های خط میانی و دفاعی تیم مقابل تان را درگیر نگه می دارید، به مرور زمان خسته خواهند شد و می توان به وضوح خستگی را در گام های آنان دید؛ همین مسئله باعث می شود تا امکان خلق موقعیت بیشتری بر روی دروازه حریف پیدا کنید (البته در صورتی که بازیکنان تازه نفسی را در خط حمله به میدان بیاورید). در سوی دیگر اما این نکته را هم باید به خاطر داشته باشید که بازیکنان خودی نیز به مرور خسته خواهند شد و در یک چهارم نهایی بازی دیگر توانایی های اولیه خود را نخواهند داشت. این سیستم جدید به کار گرفته شده در خصوص خستگی بازیکنان شما را مجبور به آن می کند که با تدبیر بیشتری بازی کنید و تنها در مواقعی از یک بازیکن برای دویدن مسافتی طولانی استفاده کنید که مجبور باشید و نیز توجه تان به تعویض ها بیشتر خواهد شد. تا حد امکان سعی شده تا بازی واقع بینانه باشد و سازندگان بازی به خوبی قادر بوده اند بازی ای خلق کنند که قدرت تفکر و مهارت های بازیکنان را به خوبی به چالش بکشاند.

متأسفانه تنها مشکلی که در خصوص این بازی فوق العاده زیبا کمی نا امید کننده به نظر می رسد، عدم استفاده از نام های دقیق برای تیم ها و بعضا بازیکنان آن ها است و تفاوت های اسمی با تیم های دنیای واقعی فوتبال هنوز هم در این بازی مشاهده می شود و این مسئله می تواند PES را کمی از رقیب دیرینه خود، FIFA عقب بیندازد، با این حال، شکی نیست که از لحاظ گیم پلی و گرافیک، بازی در سطح فوق العاده قابل قبولی است (همان گونه که در قسمت های پیشین بازی نیز شاهده آن بودیم) و هر سال یکی از بهترین بازی های دنیای فوتبال را روانه بازار کرده و در اختیار علاقه مندان به این سبک بازی قرار می دهد. شاید خارج از مستطیل سبز، بازی با مشکلاتی رو به رو باشد، اما اگر تنها بازی و حال و هوای آن را در نظر بگیریم، مطمئنا PES را نمی توان رقیب دست و پا بسته ای برای FIFA به شمار آورد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایران 5 - 0 یمن

در

امروز تیم ملی کشورمان در برابر تیم ملی یمن در ساعت 19:30 به وقت تهران بازی خواهد کرد. دیدار تیم ملی ایران در مقابل یمن از مسابقات جام ملت های آسیا خواهد بود.

در این مقاله

ایران به عنوان یکی از قویترین مدعیان قهرمانی در مسابقات جام ملت های آسیا حضور یافته است. ایران اولین بازی خود را مقابل تیمی ناشناخته بازی خواهد کرد.

ایران رتبه 29 فیفا

روی کاغذ ما رقیبی نداریم. ایران در رده 29 از جدول فیفا قرار دارد. بعد از بازی های جام جهانی روسیه ایران ثابت کرد بهترین تیم دوران خود را برای مسابقات آماده کرده است.

یمن رتبه 109 در فیفا را دارد. یمن حتی در بهترین دوران فوتبال نیز رتبه ای بهتر از 37 نداشته است.

ایران تشنه قهرمانی، 43 سال بدون جام

تیم ملی ایران همیشه یکی از پر افتخار ترین تیم های آسیاست ولی سال های زیادی است که نتوانسته موفقیت بزرگی کسب کند.

ایران سه سال پیاپی (۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) قهرمان جام ملت های آسیا بود ولی 43 سال است انتظار یک قهرمانی دیگر را می کشد.

بازی امروز رویارویی قهرمانی احتمالی با یکی از ضعیف ترین تیم های آسیا خواهد بود.

ترکیب تیم ملی ایران در برابر یمن

  • علیرضا بیرانوند
  • مرتضی پورعلی گنجی
  • مجید حسینی
  • احسان حاج صفی
  • رامین رضائیان
  • مهدی طارمی
  • امید ابراهیمی
  • اشکان دژاگه
  • وحید امیری 
  • مهدی ترابی
  • سردار آزمون

نتیجه 5 بر صفر

ایران با نتیجه سنگین 5 بر 0 یمن را در هم کوبید. از گل زود هنگام مهدی طارمی در دقیقه 12 مشخص بود که این بازی قرار است گل باران باشد، ایران علاوه بر گرفتن نتیجه و کسب 3 امتیاز ثابت کرد مدعی سرسختی برای کسب قهرمانی امسال جام ملت های آسیا خواهد بود.

البته قبل از شروع بازی هم مشخص بود که قرار است بازی کاملا یک طرفه باشد و یمن حرفی برای گفتن ندارد ولی 5 گل برای اولین بازی نتیجه خارج از تصور است.

2 گل مهدی طارمی در دقایق 12 و 25، یک گل سردار آزمون در دقیقه 53 و یک گل به خودی توسط سعود ال سوادی دروازه باز تیم یمن! گل توسط سامان قدوس در دقیقه 78 که در دقیقه 60 با وحید امیری تعویض شده بود.

وضعیت نهایی

ایران
وضعیت
یمن
20 شوت 3
9 شوت به چارچوب 0
71% مالکیت توپ 29%
607 تعداد پاس ها 259
86% دقت پاس 68%
11 تعداد خطاها 15
1 کارت زرد 4
0 کارت قرمز 0
0 آفساید 0
5 کرنرها 1

در مورد وضعیت نهایی بازی نکات زیر بسیار جالب است.

  • تعداد بالای کارت زرد یمن
  • تعداد بالای پاس های تیم ملی ایران
  • دقت بالای 86% پاس های تیم ملی ایران

برای مثال، در بازی آخر رئال مادرید با بارسلونا دقت در پاس های بارسلونا 87% بود. به این نکته نیز دقت کنید در بازی اول ایران در جام جهانی 2018 روسیه که مراکش را با نتیجه 1 بر 0 شکست دادیم، دقت پاس های ایران فقط 58% و تعداد آن ها 218 پاس بود. 

تیم ملی کشورمان امروز بسیار قدرتمند ظاهر شد. امیدواریم با همین قدرت به راه خود ادامه دهد و بعد از 43 سال تیم ملی ایران قهرمان جام ملت های آسیا شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایران 0 - 0 عراق، ایران سرگروه شد

در

تیم ملی کشورمان امروز ساعت 19:30 به مصاف همسایه خود عراق خواهد رفت، هر دو تیم به مرحله بعد صعود کردند و این بازی به نظر نمایشی است، ولی واقعیت چیز دیگریست! امروز رقابت بر سر صدرنشینی گروه D است. ایران و عراق هر دو مسابقات قبلی خود را بدون شکست پشت سر گذاشتند، ما با یک مساوی هم صدرنشین گروه خواهیم شد و کار عراق بسیار سخت خواهد بود.

ما امشب برای مساوی به زمین فوتبال نخواهیم رفت، تیم ملی ایران با قدرت بازی های جام ملت های آسیا را شروع کرده و امشب عراق نیز طعم این قدرت خواهد چشید.

 

ساعت 16:00

 

درب های ورزشگاه آل مکتوم باز شده و تماشاگران درحال ورود به استادیوم هستند. این ورزشگاه کوچک ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال النصر است و حداکثر 15000 نفر ظرفیت دارد.

 

ساعت 18:00

 

یک ساعت و نیم قبل از شروع بازی ترکیب تیم ملی کشورمان به شرح زیر اعلام شده است،

  • علیرضا بیرانوند
  • محمدحسین کنعانی زادگان
  • سید مجید حسینی
  • وریا غفوری
  • میلاد محمدی
  • روزبه چشمی
  • امید ابراهیمی
  • علیرضا جهانبخش
  • وحید امیری
  • سامان قدوس
  • سردار آزمون

ایران با ترکیبی متفاوت پا به زمین مسابقه سوم خواهد گذاشت. کارلوس کی روش که از صعود مطمئن است، فرصتی به بازیکنان نیمکت نشین داده است.

 

پایان نیمه اول

 

بازی با نتیجه مساوی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید، عراق محکم بازی کرد، ولی در کل حرفی برای گفتن نداشت، عراق فقط شانس آورد چون داور ضعیف این بازی حتی در نزدیک صحنه ها هم نبود، یک پنالتی واضح به نفع ایران گرفته نشد. عراق و داور یک نیمه فرصت دارند خود را از این وضعیت خارج کنند. ما با همین نتیجه به عنوان سر گروه به مرحله بعدی صعود خواهیم کرد.

 

شروع نیمه دوم

ایران همچنان تیم برتر میدان است، صفا هادی بازیکن عراقی برای بار دوم در محوطه جریمه توپ را با دست گرفت!!! صفا هادی والیبال بازی می کرد و داور پنالتی نمی گرفت.

بالاخره در دقیقه 65 اشکان دژاگه داره گرم میکنه که وارد زمین بشه، بازیکن عراق همچنان روی زمین افتاده و خبری از برانکار نیست! بازی ادامه پیدا میکنه یک فرصت برای عراق ولی بیرانوند توپ را میگیره.

طارق همام ضربه ای به سر وحید امیری میزنه ولی داور به امیری کارت زرد میده، این داوری داره مشکوک میشه

دقیقه 69 بازی بدون گل مساوری ادامه پیدا میکنه...

در دقیقه 72، دوباره بازیکنان عراق روی سامان قدوس خطا میکنن ولی داور خطای قدوس را میگیره! سامان هم که کارت زرد داره هیچ اعتراضی نمیکنه.

دقیقه 73 بالاخره سامان قدوس تعویض شد، کارلوس کی روش ریسک نمیکنه، این داور با این وضعیت حتما سامانو تا اخر بازی اخراج میکرد.

بالاخره در دقیقه 77 عراق یک حمله درست و حسابی کرد و علیرضا بیرانوند توپ را دفع کرد.

دقیقه 80، اشکان بالاخره وارد زمین شد، روزبه چشمی زمین را ترک کرد.

 

بالاخره بازی با 3 دقیقه وقت اضافه با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید.

 

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...