40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

در

21. با زردچوبه فیبروز سیستیک را پیشگیری و درمان کنید

فیبروز سیستیک اشاره به بیماری ریوی مزمن دارد که برای درمان نیاز به داروهای استنشاقی و آنتی بیوتیکی دارد، اما بسیاری از پژوهش ها و مطالعات، اثربخشی زردچوبه در کاهش علائم فیبروز سیستیک را نشان داده اند. هنگامی که زردچوبه با درمان های فیبروز کیستیک ترکیب می شود، تسکین بهتر و سریع تر می شود.
بعلاوه، کورکومین موجود در زردچوبه به این مزیت گیاه کمک می کند. شواهد رو به رشدی وجود دارد که ارتباط قوی بین مصرف کورکومین و تسکین فیبروز سیستیک را نشان می دهد. بنابراین، برای پیشگیری و درمان فیبروز سیستیک، شما فقط نیاز به اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی خود دارید. (سیارک

22. با زردچوبه اسهال را درمان کنید

همانطور که در خواص و مضرات زردچوبه گفته شد، مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند باعث اسهال شود. با این حال، اگر شما دوز درست آنرا بدانید، زردچوبه می تواند به طور موثر و به طور طبیعی برای درمان اسهال مورد استفاده قرار گیرد. علل متعددی برای اسهال وجود دارد که شامل خوردن غذاهای نامناسب، ابتلا به عوارض جانبی داروها یا علائم مربوط به بیماری های خاص، می باشند.
هنگامی که شما علائم و نشانه ها را تجربه می کنید، اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که تلاش کنید علل این مشکل را قبل از مصرف داروی گیاهی یا مصرف چیزی شبیه به زردچوبه، کشف کنید.
یافتن مقدار درست مصرف زردچوبه مهم است زیرا مصرف بیش از حد آن اسهال را بدتر می کند. شما باید از پودر زردچوبه در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید یا یک لیوان شیر زردچوبه را روزانه بنوشید تا علائم اسهال بطور کامل از بین روند.

23.با زردچوبه سطح کورتیزول را کنترل کنید

کورتیزول، هورمون استرس است که می تواند سبب استرس، اضطراب، افسردگی و افزایش وزن شود. بسیاری از قرص های رژیم غذاییِ محبوب، مدعی کاهش سطح کورتیزول در بدن هستند. علاوه بر این، سطح کورتیزول بالا همچنین منجر به مشکلات خواب و سطح قند خون می شود. اگر چه قرص های کاهش وزن می تواند سطوح کورتیزول را کاهش دهد، اما باعث برخی عوارض جانبی ناخواسته بالقوه می شوند.

خوشبختانه، راه های طبیعی زیادی وجود دارد به کاهش کورتیزول، از بین بردن استرس، و از دست دادن وزن کمک می کنند. یکی از راه های موثر طبیعی استفاده از خواص زردچوبه برای کنترل سطح کورتیزول  است. بهتر است که پودر زردچوبه را با اضافه کردن آن به سوپ، خمیر یا سالادتان، آنرا در رژیم غذایی تان قرار دهید. غذاهای دیگر نیز شامل، شکلات تیره، اسفناج، و حبوبات، سطح کورتیزول را پایین تر می آورند.

24.با زردچوبه درد را تسکین دهید

مسکن ها داروهای بدون نسخه هستند. هر سال، صنعت پزشکی می تواند چند میلیارد دلاری از خرید مسکن بدست آورد. مسکن ها می توانند منجر به برخی از مشکلات سلامتی شوند. بهترین کار پیدا کردن راه های طبیعی برای کمک به رفع درد است. زردچوبه برای سالها به عنوان مسکنی طبیعی محسوب می شود. خواص ضدالتهابی زردچوبه به این اثر کمک می کند.
دو روش مختلف برای شما وجود دارد که از مزایای تسکین درد زردچوبه استفاده کنید. اولی، استفاده از زردچوبه بیشتر در پخت و پز است. دومی، مصرف مکمل های زردچوبه برای نتیجه بهتر است. (سیارک

25. با زردچوبه مالتیپل اسکلروزیس (MS) را درمان کنید

کورکومین موجود در زردچوبه به کم کردن سرعت پیشرفت ام اس کمک می کند، آنرا به لیست مزایای شگفت انگیز زردچوبه برای سلامتی اضافه کنید. اگر چه هنوز ارتباط بین مصرف کورکومین و بهبود در ام اس، مورد بحث است، بسیاری از مردم با استفاده از زردچوبه به نتیجه بزرگی رسیده اند.
دانشمندان و پزشکان، درمان موثری برای بیماری ام اس پیدا نکرده اند.

درمان های پزشکی مانند داروها، به کاهش علائم مرتبط با ام اس و کم کردن سرعت پیشرفت این بیماری و همچنین مدیریت آن تا حد ممکن، کمک می کند. ذهن پزشکان بیشتری در مورد اثربخشی برخی از درمانی های خانگی برای بیماریMS ، به ویژه هنگامی که بیماران علائم بالینی اولیه را دارند، باز شده است.
دانشمندان دلیل اینکه چرا زردچوبه به درمان ام اس کمک می کند اما بسیاری از مردم می توانند پس از استفاده از کورکومین به آسودگی برسند را پیدا نکرده اند.

26. زردچوبه خواص ضدباکتری دارد

زردچوبه همچنین برای خواص ضدباکتری اش شناخته شده است. استفاده از زردچوبه به کشتن باکتری، بویژه هنگامی که پوست شما بریده یا سوخته شده است، کمک خواهد کرد. بریدگی و سوختگی را می توان با مصرف یک عامل ضد باکتریِ دارویی، درمان کرد. با این حال، بهتر است از مواد آلی و زردچوبه که می تواند بریدگی و سوختگی را تمیز نگه دارد، استفاده کرد. در نتیجه، زردچوبه فرآیند التیام بردیگی و سوختگی را تسریع می بخشد.
علاوه بر این، زردچوبه، به لطف خواص ضدباکتریایی اش، می تواند به دستگاه گوارش کمک می کند تا از شر هر باکتری مضری خلاص شود. افرادی که از زردچوبه در پخت و پز استفاده می کنند، بروز مشکلات گوارشی در آنها کمتر است.
باکتری بر عملکرد بدن تاثیر می گذارد و منجر به برخی از بیماری ها و مشکلات می شود. زردچوبه می تواند به پیشگیری از آن مسائل کمک کند.

27. چین و چرک را کم کنید

چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری نشانه های پیری هستند. افراد با پوست خشک نسبت به افرادی که پوستی چرب و پوست ترکیبی دارند، زودتر چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری بر روی پوست شان ظاهر می شود. پاک کردن چین و چروک های موجود و همچنین سایر علائم پیری بر روی پوست دشوار است.

با این حال، بسیاری از درمان های طبیعی می تواند به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریزِ زودرس کمک کند. یکی از مزایای ادویه زردچوبه برای پوست، حفظ ظاهری جوان و جلوگیری از چین و چروک زودرس در پوست است. به منظور جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز، توصیه می شود از ماسک زردچوبه، دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک عبارتند از، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2 قاشق چای خوری روغن بادام، 2 قاشق چای خوری پودر چوب صندل، و دو قاشق غذاخوری آرد نخود. دستورالعمل در اینجا آورده شده است.
همه اجزای آماده شده را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
مقداری آب اضافه کنید تا بصورت خمیر دربیاید
این خمیر را به پوست تان بزنید
برای 15 10 دقیقه منتظر بمانید
آنرا با آب سرد بشویید
شما نباید زردوچوبه را زیاد کنید زیرا رنگ پوست تان را تغییر می دهد.

28. آکنه ها و جوش ها را کم کنید

آکنه و جوش، بیماری های پوستی شایع هستند که هر فرد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل آن تغییرات هورمونی، مسدود شدن منافذ بدلیل چربی و گرد و خاک، و رژیم غذایی ناسالم، است. هر ساله، زنان مقدار زیادی از پول خود را، جهت یافتن بهترین کرم برای درمان آکنه و جوش خود، صرف محصولات مراقبت از پوست می کنند.

با این حال، برخی از کرم ها ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ی سوال برانگیزی باشند، که می تواند سبب حساسیت پوستی، قرمزی و سوزش شود. درمان های خانگی زیادی برای آکنه و جوش وجود دارند که اثربخشی آنها بدون ایجاد هر گونه مشکل جدی برای پوست است. یکی از بهترین درمان های طبیعی برای آکنه و جوش زردچوبه است. دلیلش این است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است. در اینجا دستورالعمل نحوه ی استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه و جوش آورده شده است.
یک قاشق چای خوری زردچوبه و 1 قاشق چای خوری عسل آماده کنید. (سیارک
این اجزاء را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
این مخلوط را به صورت تان بزنید
به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیقه رها کنید
آنرا با آب ولرم بشویید
آب سرد را صورتتان بریزید تا منافذ بسته شوند
زردچوبه و عسل برای پوست شما، طبیعی و بی خطر هستند. با این حال، شما باید صبور باشید تا نتیجه قابل مشاهده ای را ببینید.

توصیه می شود این درمان را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.
اگزما یک بیماری پوستی پزشکی است، که باعث سوزش و التهاب پوست می شود. مردم اغلب از درماتیت آتوپیک و اگزمای آتوپیک، اشکال رایج اگزما، رنج می برند. افرادی که تمایل به واکنش های آلرژی به ترکیبات خاص را دارند، خطر ابتلا به اگزما در آنها بیشتر است. این بیماری پوستی می تواند بیشتر در کودکان یافت شود اما برخی از افراد برای بقیه عمرشان، هنوز هم آنرا دارند.
خوشبختانه، درمان های خانگی متعددی می تواند به کنترل این مشکل پوستی کمک کند. زردچوبه را می توان برای درمان اگزما و خارش، به طور طبیعی و موثر، بدون ایجاد هر گونه عوارض جانبی ناخواسته، بکار برد. نشان داده شده است که زردچوبه بهتر از هر کرم و لوسیونی عمل می کند. کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، شامل خواص ضد باکتری و ضدالتهابی است. بنابراین، از آنزیم هایی که باعث التهاب شده، جلوگیری کرده و التهاب، و علائم اگزما را درمان می کند.
به منظور درمان اگزما و خارش، شما می توانید از زردچوبه هم بصورت خارجی و هم بصورت داخلی استفاده کنید. می خواهم تا برخی از روش های مربوط به چگونگی درمان اگزما با زردچوبه را به شما نشان دهم.
1/2قاشق چای خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بصورت روزانه بنوشید
1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک لیوان آب جوش، برای 10 دقیقه آرام بجوشانید. شما می توانید این محلول را بنوشید یا از آن برای شستشو دادن نواحی آسیب دیده استفاده کنید
با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه با یک قاشق غذاخوری برگ چریش (neem) خردشده، خمیری ایجاد کنید. بعد، شما می توانید این خمیر را به نواحی آسیب دیده اعمال کنید.
یک ماسک صورت زردچوبه را با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 1/2 فنجان آرد نخود، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و مقدار کافی از روغن بادام درست کنید. این خمیر را به پوست زده و سپس به آرامی آنرا ماساژ دهید. آنرا با آب ولرم به مدت 10 دقیقه شستشو دهید. شما باید این درمان را سه بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا پوستی درخشان و بی عیب و نقص بدست آورید.

30. با زردچوبه پسوریازیس را درمان کنید

زردچوبه در درمان پوسته پوسته شدن پوست موثر است. دلیلش این است که زردچوبه حاوی ترکیبات فعال خاصی است که می تواند با بیماری التهابی مانند پسوریازیس مبارزه کند. کورکومین از مهم ترین ترکیبات آن است. کورکومین به کاهش سطح هیستامین که باعث التهاب می شود، کمک می کند.
راه های زیادی هم بصورت خارجی و هم داخلی، با استفاده از زردچوبه برای درمان پسوریازیس وجود دارند. شما می توانید محلول زردچوبه را با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه در یک لیوان آب، بنوشید.

در روش دیگر، شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، و یک قاشق چای خوری فلفل سیاهِ (با آب کافی) خردشده را مخلوط کنید. فلفل سیاه به افزایش جذب زردچوبه کمک می کند.
روش دوم مالیدن مخلوط پودر زردچوبه و آب به پسوریازیس تان است. این نکته ساده، اما موثر است.
آخرین راه حل، راحت ترین آن است. که مصرف کپسول زردچوبه می شود. با این حال، قبل از مصرف کپسول زردچوبه، شما باید با پزشک خود با دقت مشورت کنید.

31. با زردچوبه موهای صورت را کنترل کنید

بسیاری از مردم بدلیل موهای صورت، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. یکی از مزایای ادویه و پودر زردچوبه برای پوست، کنترل موهای صورت است. استفاده از زردچوبه بصورت روزانه به جلوگیری از رشد موهای صورت کمک خواهد کرد. شما فقط باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در مقداری کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر خوب درست کنید. پس از آن، این خمیر را روی پوست خود بزنید، اجاز دهید برای 15 تا 20 دقیقه بماند بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا بهترین نتیجه قابل مشاهده را بدست آورید.

32. با زردچوبه پوست را روشن کنید

مشخص شده است که زردچوبه در مهار تولید ملانین در پوست موثر است. ملانین باعث رنگ پوست تیره و پیگمانتاسیون پوست تیره می شود. با زردچوبه پیگمانتاسیون (رنگدانه دارشدن ، تیره شدن پوست) را روشن کنیدملانین وقتی که پوست شما در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد، تولید می شود.برنزه کردن پوست و آفتاب سوختگی پوست به تولید بیش از حد ملانین کمک می کند.

زردچوبه می تواند به روشن کردن پوست شما و بهبود پوست آفتاب سوخته کمک کند. اگر شما می خواهید یک پوست روشن داشته باشید، زردچوبه بهترین راه حل خواهد بود. دیگر درمان های خانگی که برای کمک به سفید کردن پوست بکار می روند شامل شامل آب لیمو، آلوئه ورا، چای سبز، و غیره است.
در این پست، می خواهم به شما مخلوط آب لیمو و زردچوبه را نشان دهم، که به شما برای روشن کردن پیگمانتاسیون کمک می کند.
پودر زردچوبه را با آب لیمو مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود
این مخلوط را به پوست تان بزنید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید تا خشک شود
آنرا با آب ولرم بشویید
شما می توانید آب لیمو را با آب خیار جایگزین کنید تا خمیر زردچوبه را درست کنید.(سیارک
مهم است که شما صبور باشید زیرا درمان های طبیعی برای روشن کردن پوست، برای نشان دادن بهترین نتیجه شان به زمان احتیاج دارند. و مانند قرص های سفیدکننده یا کرم های سفیدکننده ی پوست مصنوعی نیست.

با این حال، مواد تشکیل دهنده طبیعی آنها، هیچ عوارض جانبی ناخواسته برای پوست شما ایجاد نمی کند. اگر شما می خواهید از پیگمانتاسیون جلوگیری کنید، دور از نور خورشید باشید چرا که قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید می تواند به آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست منجر شود. علاوه بر این، رژیم غذایی شما باید شامل مواد غذایی غنی از ویتامین C باشد که می تواند به پوست شما ظاهری درخشان و رنگ روشنی بدهد.

33. با زردچوبه انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشید

زردچوبه می تواند چهره جوان و زنده و بانشاطِ پوست شما را حفظ کند. دلیلش این است که زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. که این می تواند تولید سلول های پوستی جدید را تحریک کرده خاصیت انعطاف پذیری یا ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.
زردچوبه را با مقداری کافی آب ترکیب کرده تا یک خمیر خوب درست شود. و سپس این خمیر را به پوست تان بزنید. آنرا برای 20 15 دقیقه رها کنید، بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید.
اگر شما می خواهید نتیجه قابل توجهی بگیرید، شما باید این درمان دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

34. با زردچوبه شوره سر را کنترل کنید

شوره سر، مشکل مو سر است، که وقتیکه اپیدرم پوست سر به سرعت تجدیدشده، و چربی یک مجموعه از سلول ها را روی پوست سر شما تشکیل می دهد، رخ می دهد. افرادی که از شوره سر رنج می برند اغلب خارش ناخوشایندی را تجربه می کنند.
به لطف خواص ضد باکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه، یکی از مزایای آن درمان شوره سر است. و عارضه شوره سر را با افزایش گردش خون در پوست سر، بهبود می بخشد.
در اینجا دستورالعمل زردچوبه برای مقابله با شوره سر آورده شده است.
مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون درست کنید
این مخلوط را به پوست سر خود بزنید
پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید
آنرا با آب بشویید و دوش بگیرید
شما باید این درمان را برای دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه قابل توجهی ببینید.(سیارک

35. پیشگیری و درمان ریزش مو با زردچوبه

مزایای زردچوبه
ریزش مو می تواند توسط بسیاری از عوامل مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، وراثت، اختلال هورمونی و بیماری ایجاد شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رشد TGF Beta 1 (فاکتور رشد انتقالی بتا 1) به ریزش مو کمک می کند.زردچوبه در کنترل ریزش مو، به دلیل کورکومین، یک ترکیب فعال موجود در زردچوبه، که دارای توانایی جلوگیری از اثر TGF Beta 1 است، موثر است. در نتیجه، زردچوبه در جلوگیری از ریزش مو موثر است.
در اینجا دستورالعملی آورده شده است که شما می توانید برای درمان ریزش مو استفاده کنید.
مخلوطی را با ترکیب پودر زردچوبه با عسل و شیر درست کنید
این ترکیب را به پوست سر خود بزنید
آنرا به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید
آنرا با شامپوی عادی تمیز بشویید
برخلاف شامپوهای شیمیایی، مواد طبیعی از جمله زردچوبه، نتیجه را بلافاصله نشان نمی دهد. بنابراین، شما باید صبور باشید و این درمان را برای چند هفته تکرار کنید.

36. موها را بطور طبیعی رنگ کنید

می دانیم که مردم برای قرن ها از زردچوبه برای رنگ لباس و منسوجات استفاده کرده اند. اما رنگ نارنجی زرد این گیاه می تواند موهای شما را به طور طبیعی رنگ کند. بسته به میزان زردچوبه ای که استفاده می کنید و شرایط موهایتان، موهای شما به رنگ بلوند، قهوه ای یا زرد روشن تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، بعد از استفاده از ماسک موی زردچوبه، موهای شما انعطاف پذیرتر می شود.
در اینجا روش استفاده از زردچوبه برای رنگ کردن طبیعی موهای شما آورده شده است.
زردچوبه، زعفران، و بابونه را برای استفاده آماده کنید
مقداری آب را به این مخلوط اضافه کنید
از دستکش های لاستیکی برای اعمال این مخلوط به ریشه ها و تمام سرتان استفاده کنید

37. با زردچوبه بیماری های پوست سر را درمان کنید

مزایای شگفت انگیزی زیادی از زردچوبه در درمان بیماری های مختلف پوست سر مانند اگزما و درماتیت که منجر به نازک شدن مو، خارش و التهاب پوست سر شما می شود، وجود دارند.
دلیلش این است که کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، دارای خواص ضدقارچ، ضدآلرژی، ضدالتهاب، ضدعفونی کننده، آنتی اکسیدان و ضدباکتری است.

38. با زردچوبه پوست چرب را کنترل کنید

زردچوبه یکی از درمان های عالی است که به شما در کنترل مشکل چربی کمک می کند.شما فقط باید مخلوطی از زردچوبه، خمیر چوب صندل خالص، و مقداری آب پرتقال را درست کنید. پس از آن، اعمال این خمیر را به پوست خود بزنید. پس از 10 دقیقه، شما می توانید آن را با آب بشویید. توصیه می شود برای گرفتن بهترین نتایج، این درمان را چندبار در هفته تکرار کنید.

39. با زردچوبه از شر ترک های بدن خلاص شوید

زردچوبه برای خلاص شدن از شر ترک های بدن موثر است. مخلوطی از آرد نخودچی، زردچوبه، و ماست را به نواحی آسیب دیده خود بزنید. هنگامیکه این مخلوط خشک شد، می توانید آن را با آب ولرم بشویید. این درمان را روزانه برای چند هفته تکرار کنید.(سیارک

40. ترک های پاشنه پا را درمان کنید

پاشنه ترک خورده، یک مشکل سلامتی است که دلایل بسیاری مانند اضافه وزن، پوست خشک، ایستادن طولانی مدت، مراقبت نامناسب از پا، استفاده از محصول سخت، دارد. شما می توانید این مشکل را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده، نوشیدن آب آشامیدنیِ کافی و داشتن یک رژیم غذایی سالم، کنترل کنید.
زردچوبه در درمان ترک های دست و پاشنه موثر است زیرا حاوی خواص ضدالتهابی و ضدقارچی است. اگر شما می توانید این واقعیت را که استفاده از زردچوبه کمی کثیف کاری دارد، و می تواند لباس هایتان لکه دار کند، را نادیده بگیرید، زردچوبه بهترین راه حل است.
مخلوطی از روغن نارگیل و کمی پودر زردچوبه را برای ایجاد یک خمیر خوب درست کنید
آنرا به پاشنه ی پاهایتان بزنید
بعد از 30 دقیقه، آنرا با آب ولرم بشویید
ادویه و پودر زردچوبه، مزایای شگفت انگیز زیادیِ برای سلامتی، پوست و موی سر دارد. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی، روال معمول مراقبت از پوست تان، و یا ترکیب آن با درمان های پزشکی برای بسیاری از بیماری ها، ایده ی خوبی است.

امیدوارم این پست را مفید بدانید. لطفا نظرتان را بصورت کامتنت در زیر بیان کنید. در اسرع وقت به آنها پاسخ می دهم. از شما برای خواندن این پست تشکر می کنم. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Ok I really wanna hear you accent now! Exlnelcet styling tho, way better than that pain in the backside Gok, and no yucky shiny fabrics either, loving it! :)

در ادامه بخوانید...

40 خاصیت برای زردچوبه

در

زردچوبه، یک گیاه رایج است، که همچنین curcuma longa نامیده می شود. این گیاه به دلیل طعم تند و تیز، عطر فلفل مانند و رنگ طلایی، به عنوان "ملکه ادویه ها" درنظر گرفته می شود. زردچوبه اغلب در پخت و پز، توسط مردم سراسر جهان استفاده می شود زیرا طعم خوبی به غذاها می دهد و دارای بسیاری از خواص درمانی است که مردم از آن آگاه و بجر ادویه رایج در آشپزی  به عنوان داروی گیاهی از آن استفاده می کنند.در این مقاله 2 بخشی سعی می کنیم با خواص و مضرات زردچوبه آشنا شویم.


تحقیقات منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا نشان داد که زردچوبه دارای اثرات ضدویروسی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی موتاژنیکی است.پوست، مو و سلامتی شما، از این خواص شگفت انگیز زردچوبه بهره مند می شوند.
بعلاوه، این گیاه غنی از مواد غذایی سالمی نظیر فیبر رژیمی، پروتئین، ویتامین C، نیاسین، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین K، آهن، مس، کلسیم، روی، و منیزیم است. با این ویتامین ها و مواد معدنی ضروری موجود در زردچوبه، کاربرد این گیاه به عنوان درمان های خانگی موثر و شگفت انگیز برای انواع مختلف شرایط و مشکلات سلامتی، قابل فهم می شود.

بعلاوه می توانیم مزایای شگفت انگیزی از ادویه و پودر زردچوبه برای سلامتی، پوست و مو بدست آوریم. اگر شما می خواهید تا سالم و زیبا باشید، شما باید ادویه و پودر زردچوبه را در رژیم غذایی روزانه خود، روند مراقبت از پوست و موی خود، بگنجانید.
مزایای ادویه و پودر زردچوبه بهترین گیاه برای سلامتی، پوست، و مو
در اینجا مزایای شگفت انگیز ادویه و پودر زردچوبه برای سلامت خوب، پوست درخشان و موهای براق آورده شد ه اند. می خواهم که آنها را در همین مقاله ی AllRemedies با شما به اشتراک بگذارم.

1. با زردچوبه سرطان را کنترل کنید

مطالعات و تحقیقات بسیاری ارتباط بین مصرف روزانه زردچوبه در رژیم غذایی و پیشگیری از سرطان را نشان داده اند. به طور خاص، مصرف منظم زردچوبه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. بخاطر وجود اجزای فعال در زردچوبه، این گیاه مانع از رشد تومورهای ناشی از تشعشع می شود و حتی سلول های سرطانی را از بین می برد. علاوه بر این، زردچوبه می تواند به بدن ما برای مقابله با سلول های تومور مانند سرطان روده بزرگ، لوسمی سلول T و سرطان های سینه کمک می کند. (سیارک)  
علاوه بر این، اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی شما، اثرات محافظتی در برابر سرطان های خاص دارد زیرا می تواند دستورالعمل های DNA سلول های سرطانی را تغییر دهد و این سلول را بکشد. سلول های سرطانی مانند سایر سلول های بدن ما DNA دارند. DNA توسعه و رشد سلول ها را کنترل می کند. بنابراین، ما می توانیم رشد و توسعه سلول های سرطانی را با تغییر دستورالعمل های DNA آنها، متوقف کنیم. با این حال، چیزی که گفتم به این معنا نیست که شما می توانید هر درمان پزشکی برای سرطان را با رژیم غذایی دارای زردچوبه جایگزین کنید. زردچوبه تنها به جلوگیری، تسریع و درمان فرآیند و مهار رشد سلول های سرطانی کمک می کند. اگر شما از سرطان پروستات یا دیگر سرطان مرگبار خاصی رنج می برید، برای شما مهم است که روش ها و راه حل های مختلف در مورد نحوه درمان سرطان، شامل درمان های پزشکی، جراحی، داروها، رژیم غذایی و درمان های خانگی را ترکیب کنید.

2. با زردچوبه از رگ زایی (آنژیوژنز) جلوگیری کنید

رگ زایی به تشکیل رگ های خونی جدید به دلیل تشکیل بافت های جدیدِ داخل بدن، اشاره می کند. رگ زایی پاسخ فیزیولوژیک بدن شما است. با این حال، رگ زایی تومورهای تازه تشکیل شده را ایجاد می کند، و همچنین باعث گسترش سریع سلول های سرطانی می شود. رگ زایی به عنوان یک منبع خون برای تومورهای برای رشد و بقا در نظر گرفته می شود. بدون رگ زایی، تومورها در بدن شما خواهند مرد. زردچوبه دارای یک توانایی شگفت انگیز برای جلوگیری از ظاهرشدن رگ زایی است. شما باید زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

3. زردچوبه قابلیت آنتی اکسیدانی بدن را تحریک می کند

رادیکال های آزادِ مضر به عنوان ترکیبات بسیار فعالی شناخته می شوند که شانس حضور در جریان خون را وقتی که ما در معرض آلودگی زیست محیطی، محصولات مراقبتیِ شخصی، استرس، و مواد شیمیایی هستیم، را دارند. این رادیکال های آزادِ مضر می توانند به آسیب سلولی منجر شوند. آنها ساختار سلولی را از بین می برند؛ در نتیجه، باعث بیماری های مزمن و سرطان های مرگبار می شوند.

زردچوبه می تواند قابلیت آنتی اکسیدانی بدن را تحریک کند زیرا سه کورکومینوید قدرتمند تحت عنوان آنتی اکسیدان دارند که شامل bisdemethoxycurcumin ، demethoxycurcumin و acetylcurcumin است. این آنتی اکسیدان نقش مهمی در بهبود و بازیابی آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را دارد. این آنتی اکسیدان های ادویه زردچوبه 5 برابر قوی تر از ویتامین E و C هستند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های زردچوبه تولید گلوتاتیون، که برای عملکرد سیستم ایمنی بدن و سلامت سلولی ضروری است را افزایش می دهد.

4. با زردچوبه آرتریت را درمان کنید

آرتریت به التهاب و درد مفاصل که معمولا آرنج، انگشتان، زانوها و باسن را تحت تاثیر قرار می دهد گفته می شود. نشانه ها و عوارض آرتریت شامل قرمزی، تورم، درد، و حتی ناتوانی است. آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) یک بیماری مزمن ناشی از سیستم ایمنی ضعیف است. آرتریت روماتوئید به تجزیه ی بافت های نرم و مفاصل منجر می شود. نوع دیگری از این بیماری استئوآرتریت (آرتروز) است. درمان موثری برای آرتریت پیدا نشده است. با این حال، بسیاری از درمان های خانگی به شما در کاهش درد و ناراحتی ناشی از آرتریت، به جای استفاده از داروهای تجویزشده که می تواند برخی عوارض جانبی ناخواسته را به دنبال داشته باشد، کمک می کند. زردچوبه یکی از درمان های خانگی موثر برای آرتریت است. زردچوبه به عنوان یک تسکین برای هر دو نوع آرتریت، نه تنها در طب سنتی هند بکار رفته، بلکه طب چینی برای قرن ها از آن استفاده کرده است.
زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی آنتی اکسیدانی است که به قوی ماندن استخوان ها و مفاصل کمک می کند. علاوه بر این، زردچوبه می تواند رادیکال های آزادی که باعث درد آرتریت در بدن می شوند را از بین می برد. کورکومین، یک جزء فعال موجود در زردچوبه، به کم کردن حساسیت به لمس، درد و تورم مفاصل کمک می کند. این گیاه باعث می شود با کاهش سفتی، مفصل انعطاف پذیرتر شود. برخی مطالعات نشان داده اند که کورکومین در زردچوبه می تواند سطح هیستامین را کاهش و سطح کورتیزون را افزایش دهد.
در اینجا روش استفاده از زردچوبه در درمان آرتریت آورده شده است.
1/4 قاشق چای خوری زردچوبه را به خاگینه، سس، سوپ، و سالاد اضافه کنید
بعد از یک هفته زردچوبه ی آن را به 1/2 قاشق چای خوری افزایش دهید
بعد از یک ماه زردچوبه ی آن را به یک قاشق چای خوری افزایش دهید
برای رسیدن به نتایج دلخواه، شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید.
راه دیگر برای درمان آرتریت با زردچوبه اضافهکردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه به یک لیوان شیر یا آب و نوشیدن این محلول قبل از خواب است.

5. با زردچوبه وضعیت دیابت را بهبود بخشید

دیابت یک بیماری مزمن است که در آن سطح قند خون در بدن بیمار، برای تنظیم و تعدیل شدن، بیش از حد بالا است. سطح انسولین در این وضعیتِ سلامت، نقش دارد. پانکراس انسولین تولید می کند که قند خون را تعدیل می کند. انسولین به عنوان یک سوخت عمل می کند که گلوکز را از خون به سلول های چربی، عضلات و کبد انتقال می دهد. اگر بدن شما انسولین بسیار کمی تولید کند یا مقاومت به انسولین داشته باشد، تاثیری منفی روی بدن شما می گذارد.

دیابت را می توان با داروهای تجویزی درمان کرد. با این حال، زردچوبه قرن ها به عنوان یکی از موثرترین درمان ها برای وضعیت دیابت استفاده شده است زیرا توانایی کنترل سطح انسولین را دارد. علاوه بر این، استفاده از زردچوبه، اثر داروها در درمان دیابت را هنگامی که با هم استفاده شوند را بالا می برد. زیرا زردچوبه در کاهش مقاومت به انسولین موثر است، و می تواند به بدن برای مقابله با دیابت نوع 2 کمک کند.

با این حال، قبل از مصرف زردچوبه، بهتر است که شما با دکتر مشورت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. مهم است که دوز معینی که بصورت روزانه توصیه می شود را استفاده کرد.
مصرف روزانه ی 1.5 تا 3 گرم از ریشه های بریده شده
مصرف روزانه ی 1 تا 3 گرم ریشه های پودرشده
مصرف روزانه ی 600 400 میلی گرم توان استانداردشده
مصرف روزانه ی 30 15 قطره تنتور (tincture)
زردچوبه به داروهای قوی واکنش داده و باعث هیپوگلیسمی می شود. اگر شما از دوا و داروهایی استفاده می کنید که باعث کاهش اسید معده می شود، شما باید زردچوبه را با احتیاط مصرف کنید زیرا بر نتیجه ی این داروها تاثیر می گذارد. (سیارک)  

6. با زردچوبه سطح کلسترول را کاهش دهید

کلسترول برای پوشش بیرونی سلول لازم است. این ماده ی چرب، نقش مهمی در عملکرد بدن انسان و حیوانات بازی می کند. مردم کلسترول را از طریق رژیم غذایی خود بدست می آورند. غذاهایی که غنی از کلسترول اند شامل گوشت، مرغ، ماهی و محصولات لبنی می باشند. ما نمی توانیم اهمیت کلسترول را در بدنمان انکار کنیم. به عنوان مثال، غشای سلولی را می سازد. با این حال، داشتن سطح بسیار بالای کلسترول برای سلامتی شما خوب نیست.

دلیلش این است که کلسترول در سرخرگهای بدن شما ایجاد خواهد شد. در نتیجه، احتمال حملات قلبی که در بسیاری از کشورها در سراسر جهان باعث مرگ می شود را افزایش می دهد. علاوه بر این، سطح کلسترول بالا منجر به بیماری های قلبی عروقی، تصلب شرایین، سکته مغزی، بیماری های قلبی محیطی و غیره می شود. دلایل کلسترول بالا چاقی، دیابت و مصرف مواد غذایی با چربی بالا است. این مشکل را می توان با تغییر رژیم غذایی تان، تمرین های ورزشی منظم و مصرف داروی تجویزشده کاهش داد. اما بطور جالب توجهی زردچوبه برای کنترل سطح کلسترول سالم و کاهش کلسترول شناخته شده است. کورکومین، ماده فعال در زردچوبه می تواند به این اثرِ گیاه کمک کند.

زردچوبه همچنین در جلوگیری از اکسیداسیون کلسترول موثر است. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی تان به جلوگیری از تجمع کلسترول در سرخرگها کمک می کند. به منظور حفظ سطح کلسترول سالم در بدن تان، توصیه می شود که زردچوبه را به سوپ، سالاد و خاگینه تان اضافه کنید. اگر می خواهید سطح کلسترول بالا و خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهید، شما باید 600 400 پودر خام زردچوبه را سه بار در روز مصرف کنید. شما نباید از مقدار توصیه شده ی زردچوبه تجاوز کنید زیرا می تواند منجر به برخی از عوارض جانبی ناخواسته شود.

7.با زردچوبه سییستم ایمنی تان را بهبود بخشید

سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در کمک به بدن برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و عفونت ایفا می کند. علاوه بر این، با بهتر شدن سیستم ایمنی بدن تان، سریعتر می توانیم از بیماری بهبود یابیم. به لطف لیپوپلی ساکارید، یک ماده در زردچوبه، این گیاه می تواند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کند. زردچوبه به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می شود. افرادی که زردچوبه را در رژیم غذایی خود گنجانده اند کمتر از دیگران (که استفاده نمی کنند) به آنفولانزا، سرفه، و سرماخوردگی آسیب پذیر هستند. اگر شما یک سرماخوردگی، آنفولانزا یا سرفه را تجربه کنید، شما می توانید روند درمان را با اضافه کردن یک قاشق چای خوری از پودر زردچوبه به یک لیوان شیر گرم، و نوشیدن آن قبل از خواب بصورت روزانه، را سریعتر کنید.

8. با زردچوبه فرآیند التیام زخم را سریعتر کنید

از آنجا که زردچوبه دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده ی طبیعی است، زردچوبه می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده بسیار عالی عمل کند. و روند التیام یا بهبود زخم را سریعتر کند. هر زمان که شما یک سوختگی و یا بریدگی روی پوست تان داشتید، شما فقط باید پودر زردچوبه کافی را به نواحی آسیب دیده خود بزنید. زردچوبه در درمان پوست آسیب دیده موثر است. بنابراین، زردچوبه اغلب به عنوان یک درمان موثر برای پسوریازیس و همچنین دیگر مشکلات التهاب پوست، استفاده می شود.

9.با زردچوبه وزن کم کنید

چاقی نه تنها مشکلی پزشکی بلکه همچنین مشکل سلامتِ اجتماعی است که مردم را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که یک فرد، چاق تشخیص داده می شود، به این معنی است که او دارای چربی بسیار زیادی در بدن است. بسیاری از مردم به اشتباه باور دارند که چاقی (obesity) همان اضافه وزن (overweight) است. با این حال، در واقع آنها متفاوت هستند.

فردی که اضافه وزن دارد وزن بسیار زیادی دارد. او ممکن است که عضلات اضافی یا نگهداری آب بیشتری در بدن داشته باشد. اما هردوی اضافه وزن و چاقی منجر به مشکلات پزشکیِ بسیاری از قبیل سنگ کیسه صفرا، آرتروز، بیماری های قلبی، مشکلات کبدی، تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا، و آپنه خواب و غیره شود. چاقی یا اضافه وزن نتیجه ی خوردن بیش از حد، مصرف زیاد الکل، کم کاری تیروئید، یائسگی و ورزش نکردن است.

بنابراین، مهم است که یک رژیم غذایی و شیوه زندگی سالمی به منظور دور ماندن از چاقی و اضافه وزن داشته باشیم. اگر شما چاقی یا اضافه وزن را تجربه کردید، شما باید رژیم غذایی خود را تغییر دهید و یک برنامه کاهش وزن ایجاد کنید. علاوه بر این، برخی از مطالعات علمی، رابطه نزدیک بین مصرف زردچوبه و کاهش وزن را پیدا کرده اند. بسیاری از افراد که برای چند هفته زردچوبه مصرف می کنند، می توانند نتیجه ی قابل توجهی در کاهش وزن شان را مشاهده کنند. تاثیر آن واقعی است.

دانشمندان، توضیحِ احتمالی درمورد اینکه چرا زردچوبه در کمک به مردم برای کاهش وزن موثر است را نشان داده اند. سوزاندن چربی یک مکانیسم مهم برای کاهش وزن است. و کبد نقش مهمی در سوزاندن چربی ایفا می کند. اگر کبد آسیب ببیند، روی فرآیند سم زدایی تاثیر می گذارد و مکانیسم سوزاندن چربی، کندتر می شود. زردچوبه دارای توانایی زیادی برای سم زدایی کبد و دور نگه داشتن سلول های بدن شما از آلودگی های محیطی و رادیکال های آزاد دارد.

سطح کلسترول بالا نیز به افزایش وزن منجر می شود. عصاره زردچوبه می تواند سطح کلسترول خون را کنترل کند چونکه زردچوبه دارای اثرات کاهش دهنده لیپید است. به محض این که سطح کلسترول بالا کاهش یابد، شما شروع به از دست دادن وزن می کنید. پس از اینکه سیستم عصبی مرکزی، چربی می سوزاند، فرآیند گرمازایی رخ خواهد داد که درجه حرارت مناسب بدن را حفظ کند. هرچه بهتر این فرآیند تولید حرارت صورت گیرد چربی بیشتری در بدن تان خواهد سوخت. کورکومین، ترکیب فعال در زردچوبه، میزان گرمازایی را افزایش می دهد.(سیارک)  
به منظور از دست دادن وزن، شما می توانید زردچوبه را به غذاهای خود مانند سوپ، خمیر و یا سالاد اضافه کنید. علاوه بر این، اگر شما می خواهید سریع به نتیجه برسید، می توانید زردچوبه را به شکل مایعات، کپسول های پر از پودر یا تنتور مصرف کنید. مصرف توصیه شده ی زردچوبه به شکل پودر کورکومین mg600 400، دوبار در روز است. مصرف بیش از حد زردچوبه سبب اسهال، تهوع، سرگیجه یا سوء هاضمه خواهد شد.
قبل از مصرف زردچوبه به فرم مکمل، تنتور یا کپسول برای کاهش وزن، شما باید با دقت با پزشک صحبت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود. قبل و بعد از عمل جراحی، شما نباید زردچوبه مصرف کنید. توصیه می شود بجای استفاده از مکلم های از پودر زردچوبه آلی مصرف کنید.

10.با زردچوبه عملکرد سیستم گوارش را بخوبی حفظ کنید

زردچوبه برای کسی که مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش دارد بسیار توصیه می شود. در سنت چینی و داروهای آیورودا، زردچوبه می تواند به عنوان یک ماده تند گوارشی و یا ضد نفخ عمل می کند.

زردچوبه را می توان به غذاهایی مانند خوراک حبوبات و برنج اضافه کرد تا هضم را بالا برده و خطر ابتلا به نفخ و گاز معده را کاهش دهد. و به تحریک تولید صفرا در کبد و دفع صفرا در کیسه صفرا کمک می کند. بنابراین، زردچوبه می تواند به بدن جهت هضم چربی ها کمک کند. اگر شما از احتقان و ضعف مزمن گوارشی رنج می برید، شما باید زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و یا عصاره زردچوبه را بیست دقیقه قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید.

اگر وعده های غذایی غنی از چربی و پروتئین هستند، توصیه می شود عصاره زردچوبه و یا شیر زردچوبه را قبل از غذا مصرف کنید تا از گاز و نفخ جلوگیری کند. اگر شما می خواهید عصاره زردچوبه مصرف کنید، بهتر است قبل از استفاده با یک پزشک مشورت کنید.

11. با زردچوبه ناراحتی معده را از بین ببرید

ناراحتی معده اغلب باعث ناراحتی و ناخوشایندی بیماران می شود. آنها به دنبال درمان موثری هستند که بتواند به درمان ناراحتی معده کمک کند. تسکین ناراحتی معده یکی از مزایای زردچوبه برای سلامت است. زردچوبه ضد التهابی است؛ بنابراین، دارای توانایی زیادی برای کنترل اسید معده و تسکین ناراحتی معده دارد. افراد مبتلا به ناراحتی معده می توانند تسکین قابل توجهی را پس از مصرف زردچوبه بدست آورند. بیماران می توانند شیر زردچوبه بنوشند و یا مکمل زردچوبه مصرف کنند. اگر ماست دوست دارید، ترکیب ماست و زردچوبه یک ایده عالی برای افزایش اثر درمان ناراحتی معده است. شما فقط باید 10 گرم زردچوبه را به یک فنجان ماست ساده اضافه کنید و آنرا روزانه مصرف کنید تا علائم ناراحتی معده به طور کامل ناپدید شوند.
با این حال، برای من مهم است که توجه داشته باشم که مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند منجر به ناراحتی معده شود. بنابراین به منظور درمان ناراحتی معده، شما باید مقدار درستی از زردچوبه مصرف کنید، و زیاد مصرف نکنید. مطمئن شوید که شما سطح تحمل خود را چک کنید تا سطح دوز مناسب خود را بدانید.

12. با زردچوبه خطر توسعه بیماری آلزایمر را کاهش دهید

بیماری آلزایمر یک مشکل رایج است که اکثر افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد. فراموشی نشانه مشخص بیماری آلزایمر است. اگر چه بیشتر بزرگسالان زمانیکه سنشان بالا می رود، می توانند از فراموشی رنج ببرند، اما اگر فراموشی بر زندگی آنها تاثیری منفی گذاشته و سبب اختلال در فعالیت های روزانه آنها شود، به عنوان آلزایمر تشخیص داده می شود. دانشمندان ارتباطی احتمالی بین بیماری آلزایمر و آرتریت روماتوئید را پیدا کرده اند.

بنابه کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر در سال 2014، داروی اتانرسپت، یک داروی ضد التهابی برای آرتریت، ممکن است بیماری آلزایمر را بهبود بخشد. اگرچه علت اصلی بیماری آلزایمر هنوز ناشناخته باقی مانده است، دانشمندان پیشنهاد می کنند که التهاب ممکن است به توسعه آن کمک کند. زردچوبه برای سالها در طب سنتی شرقی، برای خواص ضد التهابی اش شناخته شده است. به همین دلیل یکی از مزایای ادویه زردچوبه بهبود بیماری آلزایمر است.

زردچوبه می تواند در روشی مشابه با اتانرسپت دارویی، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهره مند کند. در واقع، شواهد بالینی رو به رشدی وجود دارد که نشان می دهد که زردچوبه به محافظت از مغز در برابر بیماری آلزایمر کمک می کند. علاوه بر آن پیشرفت بیماری آلزایمر را متوقف می سازد. اگر چه کورکومین، ترکیب فعال در زردچوبه، را می توان در قرص های درمان بیماری آلزایمر یافت، اما بسیار توصیه می شود که از پودر زردچوبه آلی مصرف شود.

ادویه و پودر زردچوبه را می توان با قیمتی مقرون به صرفه در هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. راه های بسیاری وجود دارند که شما می توانید از زردچوبه برای پیشگیری و بهبود بیماری آلزایمر استفاده کنید. اما من می خواهم روش درست کردن اسموتی زردچوبه را به شما معرفی کنم.
مواد تشکیل دهنده ای که شما باید آماده کنید شامل 1 فنجان شیر نارگیل، 1 عدد موز تازه، نصف فنجان تکه های انبه ی منجمد، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2/1 قاشق چای خوری زنجبیل، 2/1 قاشق چای خوری دارچین، کمی نمک دریا، کمی عسل و 4/1 قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده هستند. شما می توانید میزان یا اجزاء این دستورالعمل را تغییر دهید؛ با این حال، بهتر است که فلفل سیاه آسیاب شده اضافه شود زیرا می تواند جذب زردچوبه را افزایش دهد. تمام این مواد را در مخلوط کن قرار دهید و پس از آن بصورت روزانه بنوشید.

13. با زردچوبه از بیماری های کبد جلوگیری کنید

به عنوان یکی از مزایای زردچوبه، این گیاه به عنوان یک سم زدای طبیعی کبد در نظر گرفته می شود. کبد با تولید آنزیم، نقش مهمی در سم زدایی خون ایفا می کند. زردچوبه تولید این آنزیم های حیاتی را افزایش می دهد. این آنزیم ها سموم را از بدن دفع می کنند. علاوه بر این، ثابت شده است که زردچوبه گردش خون را تحریک می کند. در نتیجه، کبد بخوبی عمل خواهد کرد.

14. با زردچوبه از قلب تان محافظت کنید

قبل شما مهم ترین بخش بدن تان است. مشکلات قلبی نه تنها بر سلامت عمومی شما بلکه بر طول عمر شما تاثیر می گذارد. بنابراین، برای ما محافظت از قلب مان بسیار مهم است تا قلب ما بهترین عملکرد را داشته باشد. در میان مزایای متعدد فوق العاده ی پودر و ادویه ی زردچوبه برای سلامتی، پوست و موی ما، نمی توانیم توانایی زردچوبه برای جلوگیری از حملات قلبی و سکته مغزی را نادیده بگیریم. کلسترول بالا که در شریان ها ساخته شده است یکی از علل اصلی مشکلات قلبی است. زردچوبه در شکستن کلسترول و کنترل سطح کلسترول موثر است. حملات قلبی و سکته مغزی در سراسر جهان می توانند به مرگ منجر شوند. خوردن غذاهای سالم، حفظ یک برنامه ورزشی مناسب و مصرف زردچوبه برای جلوگیری از سکته قلبی و مغزی، توصیه می شود.
با این حال، تنها مصرف زردچوبه به جلوگیری کامل از مشکلات قلبی کمک نمی کند. شما باید راه های مختلف را ترکیب کنید و از یک رویکرد چند لایه برای بهترین منافع برای سلامتی تان استفاده کنید.

15. با زردچوبه افسردگی را درمان کنید

افسردگی و همچنین سایر اختلالات عاطفی، مشکل رو به رشدی در جامعه ما هستند. با این حال، گاهی اوقات آنرا جدی نمی گیرند. افسردگی، استرس و اختلالات عاطفی منجر به مشکلات جسمی و روحی و حتی خودکشی می شود. مردم بیشتر و بیشتری که مجبور هستند با یک فرد سخت گیر سروکار داشته باشند یا رنج کار طاقت فرسا با استرس، اضطراب و افسردگیِ روزانه را به دوش بکشند.

بنابراین، مهم است که این مشکل در اسرع وقت درمان شود. مردم می توانند افسردگی را با استفاده از درمان روانی یا با استفاده از داروهای ضدافسردگی، درمان کنند. ثابت شده است که زردچوبه بدلیل خواص آنتی اکسیدانیش، مشابه با داروهای ضدافسردگی عمل می کند. این بهترین خبر برای کسی است که بدنبال روش های طبیعی در مورد چگونگی بهبود افسردگی، است. مطالعات و تحقیقات بسیاری که روی حیواناتی مانند موش ها انجام شده اند، اثربخشی زردچوبه در درمان افسردگی را اثبات کرده است. (سیارک)  
اگر شما مستعد ابتلا به استرس و اضطراب هستید، شما باید یک لیوان شیر زردچوبه بنوشید یا زردچوبه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید تا مانع از استرس و اضطراب شود.
اگر شما افسردگی بالینی را تجربه کرده اید، شما باید برای گرفتن نظرات کارشناسی و البته درمان مناسب، یک قرار ملاقات با یک پزشک بگذارید. اگر چه استفاده از مواد طبیعی مانند زردچوبه می تواند روند درمان را سریع کند، شما هنوز هم نیاز به مشورت با پزشک خود و تبعیت از توصیه های او را دارید.

16. زردچوبه از سرطان خون جلوگیری می کند

لوسمی یا سرطان خون، منجر به تولید سلول های خونی غیر طبیعی می شود. لوسمی دارای اشکال مختلفی است، از حاد تا مزمن تغییر می کند. لوسمی لنفوسیتی حاد اغلب در کودکان یافت شده است در حالیکه انواع دیگری از لوسمی در بزرگسالان پیدا شده است. در معرض پرتوهای یونیزه کننده و یا مواد شیمیایی قرار گرفتن، آنمی فانکونی یا بیماری هوچکین، سندرم داون، علل ارثی، دود، اختلالات کروموزومی، و برخی از داروهای خاص، علل سرطان خون هستند. بیمارانی که سرطان خون دارند ممکن است برخی از علائم مانند تب، خستگی، رنگ پریدگی شکم، تنگی نفس، درد شکم، بیمار شدن مکرر، خونریزی و غیره تجربه کنند.

زردچوبه از سرطان خون جلوگیری می کند. به منظور درمان سرطان خون، ما برخی از راه های موثر مانند دارو درمانی، اشعه، شیمی درمانی، پیوند مغز استخوان، درمان بیولوژیک، جراحی و درمان های جایگزین را داریم. گفته می شود که برخی از درمان های خانگی شامل زردچوبه علائم این بیماری را کاهش می دهند.
بنابراین، یکی از مزایای زردچوبه پیشگیری و درمان سرطان خون است. از آنجا که کورکومین، یک ترکیب فعال، در زردچوبه موجود است، زردچوبه به طور گسترده ای در طب سنتی چین و هند برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده شده است.

کورکومین برای جلوگیری از آسیب ناشی از تشعشع به کروموزوم موثر است. گوشت فرآوری شده ی حاوی نیتروسامین منجر به تولید آمین های هتروسیکلیک و ترکیبات نیتروسو در بدن شما می شود. کورکومین می تواند از این خسارات و مشکلات جلوگیری کند. لوسمی دوران کودکی بدلیل رژیم غذایی نامناسب ایجاد می شود. اضافه کردن موز و پرتقال به رژیم غذایی نوزاد، خطر ابتلا به سرطان خون دوران کودکی را کاهش می دهد.

علاوه بر این، مردم آسیا که زردچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده اند، لوسمی دوران کودکی در آنها بروز کمی دارد. برخی از مطالعات اخیر با شواهدی قوی نشان داده اند که یک رژیم غذایی ساده با زردچوبه، مانع از لوسمی دوران کودکی شده، و آنرا درمان می کند. توصیه می شود کورکومین زردچوبه را با جنستئین ترکیب کنید تا از رشد سلول های سرطان خون جلوگیری کند.(سیارک)  
به منظور درمان سرطان خون با زردچوبه، شما می توانید زردچوبه را بصورت عصاره مایع، کپسول و تنتور به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما می توانید با اضاف کردن ادویه زردچوبه به غذاها از کودک خود در برابر لوسمی دوران کودکی، محافظت کنید.

17. زردچوبه با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

زردچوبه به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند زیرا کورکومین موجود در زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان های قدرتمند بسیاری از مزایای زردچوبه را فراهم می کند. ما می توانیم انواع مواد غذایی با اثر آنتی اکسیدانی مانند چای سبز، زغال اخته، و گوجه فرنگی را پیدا کنیم. با این حال، ادویه ای مانند زردچوبه که حاوی مقدار آنتی اکسیدان زیادی است همیشه در دسترس نیست.

18. زردچوبه مانند یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل می کند

در میان مزایای بی شمار ادویه و پودر زردچوبه برای سلامتی شما، نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم که زردچوبه می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی عمل کند. زردچوبه بدلیل اثر ضدعفونی کننده اش در درمان زخم ها موثر است. مردم از زردچوبه برای تمیز کردن زخم هایشان و همچنین کشتن میکروب های عامل عفونت، استفاده کرده اند.
امروزه، ما ضدعفونی کننده های دارویی بسیاری داریم که ادعا می کنند زخم و عفونت را بطور موثری درمان می کنند. با این حال، بسیاری از مردم مواد آلی را نسبت به داروهای پزشکی ترجیح می دهند. زردچوبه یکی از درمان های خانگی عالی برای زخم ها و عفونت ها می باشد.(سیارک)  

19. با زردچوبه اختلالات روده را درمان کنید

اختلالات روده به یک وضعیت سلامتی اشاره دارد که روده کوچک را تحت تاثیر قرار می دهد. اختلالات روده دارای انواع مختلفی هستند. هر نوع، علائم و عوارض متفاوتی دارد. اما به طور کلی، اختلالات روده باعث تجربه ناراحت کننده ای می شود. برای شما مهم است که اگر شما شک دارید که از اختلالات روده رنج می برید بلافاصله به پزشک رجوع کنید. اگر به زودی درمان نشود، می تواند سبب برخی از عوارض جسمی جدی شود. شما می توانید درمان های پزشکی را با درمان های خانگی ترکیب کنید تا روند شفا را سریع کنید. ثابت شده است که زردچوبه وضعیت اختلال روده را بهبود می بخشد و علائم آنرا کاهش می دهد. دلیلش این است که زردچوبه پر از خواص ضد التهابی است. علاوه بر زردچوبه و درمان های پزشکی، بیماران باید یک تغییر مثبت در رژیم غذایی و شیوه زندگی خود ایجاد کنند.

20. با زردچوبه سردرد را درمان کنید

زردچوبه در درمان سردرد و میگرن موثر است. اگر شما مقدار توصیه شده برای مصرف روزانه را رعایت کنید این گیاه هیچ عوارض جانبی ای ایجاد نمی کند. اگر سردردتان بدلیل تنش ایجاد شده است،

با زردچوبه سردرد را درمان کنید، زردچوبه بهترین درمان است. شما می توانید پودر زردچوبه را به غذاهای خود اضافه کنید تا از مزایای زردچوبه بهره ببرید. با این حال، مصرف مکمل زردچوبه به شما تسکین سریع تر و بهتری می دهد.
علل بسیاری برای سردرد وجود دارد. بهترین کار برای شما این است که دلیل خاص آنرا بیابید و بدنبال درمان مناسب باشید. هنگامی که زردچوبه با درمان های دیگر برای سردرد همراه می شود، فرآیند التیام را بهبود می بخشد.

ادامه مقاله در40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

استفاده از زردچوبه بر روی پوست

در

 (سیارک) : ممکن است با زردچوبه بعنوان یک افزودنی معطر در غذاها آشنا باشید. در حقیقت، این ادویه، چیزی بیشتر از یک افزودنی با کاربردی صرفاً آشپزخانه­ ای است.زردچوبه با خواص فراوان به شیوه­ های مختلفی برای نسل­ها مورد استفاده قرار گرفته و دارای مزایای متعددی برای سلامتی هم در بیرون و هم در داخل بدن است.

ترکیب رنگی زردچوبه یکی از فعال­ترین ترکیبات یافته شده دراین ادویه می باشد و همین ماده است که به آن خاصیت ضد التهابی، آنتی­ اکسیدانی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی می­دهد.    

40 خاصیت برای زردچوبه

40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

اگر می­خواهید از قدرت­های فوق العاده­ ی ادویه­ ی زردچوبه این داروی گیاهی سودمند، استفاده کنید، در این مقاله راهنمای کاملی برای استفاده از خواص زردچوبه بر روی پوست را خواهید یافت.

زردچوبه برای عفونت­ها

بدلیل ویژگی­های ضد باکتریایی، زردچوبه می­تواند همانطور که برای قرن­ها استفاده شده برای درمان بریدگی­ها و سوختگی­های کوچک مورد استفاده قرار بگیرد.

یک خمیر از این ادویه­ ی خشک ساخته می­شود و برای درمان عفونت­های باکتریایی مورد استفاده قرار می­گیرد.

نحوه­ ی ساختن خمیر ضد باکتریایی از زردچوبه­:

دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه­(بسته به بزرگی زخم) را با یک قاشق غذاخوری یا مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیر سفتی ساخته شود.

اطمینان حاصل کنید که دست­های خود را قبلاً شسته باشید و خمیر را به آرامی بر روی زخم قرار دهید. زمانیکه ناحیه­ ی عفونی را پوشاندید، یک نوار زخم­بندی را بر روی زخم قرار دهید. اجازه دهید این خمیر برای مدت حداقل 12 تا 24 ساعت بر روی زخم باقی بماند. این کار را به مدت سه روز تکرار کنید.

درمان سریع با زردچوبه

در مطالعه­ ای که بر روی زنانی انجام شده بود که به تازگی تحت جراحی سزارین قرار گرفته بودند نشان داده شد زنانی که با زردچوبه درمان شده بودند، در مقایسه با گروه کنترل، با سرعت بیشتری درمان شدند.

مادران به سه گروه تقسیم شدند: آن­هایی که با کرم زردچوبه درمان شده بودند، آن­هایی که با دارونما درمان شده بودند و گروه سوم، گروه کنترل بودند.

مقیاس ریدا(REEDA) که بیانگر قرمزی، آماس(تورم)، خون­مردگی(کبودی)، ترشح و شدت(معیاری برای سنجش میزان بازشدگی زخم)است برای ارزیابی شدت آسیب پس از جراحی مورد استفاده قرار گرفت. هرچه مقدار مقیاس ریدا کمتر باشد، فرآیند درمان سریع­تر خواهد بود.

پس از یک هفته، زنانی که با زردچوبه درمان شده بودند، دارای نمره­ ی ریدای 0.46 بودند(نمره­ی 0.88 برای درمان با دارونما و 1.17 برای گروه کنترل ثبت شده بود).

پس از یک هفته­ ی دیگر، افرادی که از زردچوبه استفاده کرده بودند در مقیاس ریدا، نمره­ ی 0.03 را کسب کردند در حالیکه افرادی که تحت درمان با دارونما بودند نمره ­ی 0.22 و گروه کنترل نمره­ ی 0.36 را کسب کردند.

متعادل­سازی چربی پوست با زردچوبه

چربی بیش از اندازه­ ی پوست معمولاً بدلیل فعالیت بیش از اندازه­ ی غدد چربی بوجود می­آید و علاوه بر اینکه یک مسئله­ ی مرتبط با زیبایی افراد است، می­تواند موجب بروز آکنه، تولید کیست و سایر شرایط پوستی نامطلوب شود.

زردچوبه وارد می­شود.....

جهت ارزیابی اثرات کرم زردچوبه بر تولید چربی پوست، یک مطالعه یافت که استفاده از زردچوبه برای دو روز در هفته و در طی یک دوره­ ی سه ماهه، موجب کاهش قابل توجهی(نزدیک به 25 درصد) در تراوش چربی پوست شده است.

باور بر این است که اسیدهای چرب و فیتوسترول­ها که در زردچوبه وجود دارند، موجب متعادل­سازی چربی پوست شده که در طی مطالعات دیگری نیز نتایج این تحقیق، مبنی بر کاهش چربی پوست مورد تایید قرار گرفته است.

زمانیکه ماسک زردچوبه­ای خانگی را بر روی پوست خود اعمال می­کنید، همیشه اجازه دهید قبل از شست و شو، خشک و سفت شود(معمولاً در حدود 30 دقیقه). این ماسک صورت را برای متعادل­سازی چربی پوست استفاده کنید.

ماسک صورت مخصوص پوست­های چرب با زردچوبه

  • ½ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • یک قاشق غذاخوری آرد نخود
  • مقداری آب

این مواد را در یک کاسه­ ی تمیز مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. این خمیر را با استفاده از دستکش­های پلاستیکی پاکیزه(جهت اجتناب از رنگی شدن ناخن­هایتان) بر روی ناحیه­ ی مستعد آکنه اعمال کنید. اجازه دهید قبل از شستن آن از روی پوست با آب گرم(جوش نباشد) و حوله ­ی صورت، کاملاً خشک شود(20 30 دقیقه). (سیارک

خمیر را در ظرف بدون منفذ قرار داده و آن­را درون یخچال نگه دارید. این خمیر برای مدت 5 7 روز قابل نگهداری است.

کاهش آسیب ناشی از نور خورشید با زردچوبه

می­دانیم که استفاده از کرم ضد آفتاب می­تواند به محافظت در برابر آسیب ناشی از نور خورشید کمک کند، اما برخی از افزودنی­های موجود در ضد آفتاب­های تجاری، اگر بخواهیم رژیم طبیعی مراقبت از پوست خود را حفظ کنیم، چندان مطلوب نیستند.

زردچوبه نشان داد که از بسیاری اثرات نامساعد قرار گرفتن در معرض تشعشع فرابنفش B، یعنی تغییر رنگ، کک مک، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و ظهور چین و چروک جلوگیری می­کند.

محققین از موش­های بدون مو بعنوان مورد آزمایشگاهی استفاده کرده و آن­ها را به مدت طولانی در معرض پرتوهای یو وی بی با فرکانس پایین قرار دادند. دو بار در روز نیز زردچوبه بر روی پوست آن­ها اعمال شد.

بطور طبیعی، نور یو وی بی دائم موجب آسیب به پوست، ایجاد چین و چروک، تغییر در رنگدانه­ های پوست، گشاد شدن رگ­های خونی و از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می­شود اما موش­ها هیچیک از این علائم منفی را نداشتند. این به این دلیل است که زردچوبه از آسیب ناشی از نور خورشید جلوگیری می­کند و زردچوبه این قابلیت را دارد که مانع از افزایش MMP 2، آنزیمی که زمانیکه فعال شود، کلاژن بین لایه­ ی خارجی و لایه­ ی میانی پوست را کاهش می­دهد، می­شود.      

درمان آکنه و جوش با زردچوبه

لازم نیست که پول خود را برای خرید محصولات از بین برنده ­ی آکنه که غالباً بجای حل مشکل موجب افزایش آن می­شوند صرف کنید.

یکی از درمان­های طبیعی که برای نسل­ها مورد استفاده قرار گرفته، زردچوبه است که دلیل آن مشخصات ضد باکتریایی و ضد التهابی این ماده است.

همچنین می­تواند برای درمان اثر آکنه استفاده شود چراکه اثر زخم، موجب بروز مشکلات بیشتری برای افرادی می­شود که با آکنه سر و کار داشته ­اند.

درمان پوست مستعد آکنه با زردچوبه

  • یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • یک قاشق غذاخوری پودر نخود
  • یک قاشق غذاخوری آب لیمو
  • مقداری آب

این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. آن­را با استفاده از دستکش­های پلاستیکی تمیز(جهت اجتناب از رنگی شدن ناخن­هایتان) بر روی ناحیه­ ی مستعد آکنه اعمال کنید. قبل از شست و شوی آن با آب گرم(جوش نباشد) و یک حوله­ ی صورت، اجازه دهید کاملاً خشک شود(20 30 دقیقه).

این خمیر را در یک ظرف بدون منفذ ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این خمیر برای مدت 5 7 روز قابل نگهداری است.

روشن کننده­ ی پوست زردچوبه

لکه­ های تیره­ ی پوست غالباً بدلیل تولید بیش از اندازه­ ی ملانین بوجود می­آیند که تولید ملانین با ترکیب فعال موجود در زردچوبه یعتی ماده­ ی رنگی زردچوبه، کاهش می­یابد.

این ماده، تولید ملانین را تنظیم کرده و حتی به درمان اثر آکنه­ های مقاوم نیز کمک می­کند.

ساختن یک ماسک خانگی با استفاده از زردچوبه جهت روشن کردن پوست، در مقایسه با سایر درمان­های در دسترس، روشی بسیار خوب(و البته مقرون به صرفه) است.

ماسک روشن­ کننده­ ی پوست با زردچوبه

  • 1/3 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • ½ قاشق غذاخوری آب لیمو

این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. آن­را با استفاده از دستکش­های پلاستیکی تمیز(جهت اجتناب از رنگی شدن ناخن­هایتان) بر روی ناحیه­ ی مستعد آکنه اعمال کنید. قبل از شست و شوی آن با آب گرم(جوش نباشد) و یک حوله­ ی صورت، اجازه دهید کاملاً خشک شود(20 30 دقیقه).

این ماده، تولید ملانین را تنظیم کرده و حتی به درمان اثر آکنه­ های مقاوم نیز کمک می­کند.

برای پاشنه­ های ترک­دار از خمیر زردچوبه استفاده کنید

می­توانید خمیر زردچوبه را بر روی پاشنه­ های ترک­دار و سایر نواحی که پوستتان به شدت خشک شده است، اعمال کنید.

این خمیر، تشکیل بافت پیوندی را افزایش و جریان خون را بهبود می­بخشد که به معنای این است که نه تنها زردچوبه، پوست شما را سریع­تر درمان می­کند بلکه به نرم­تر شدن پاشنه­ ها نیز کمک می­کند.

تسکین التهاب پوست با زردچوبه

اگرچه دلیل اصلی این مشکلات، یعنی اگزما، سوریاس، سخت شدن پوست و تورم مختلف است، همه­ ی آن­ها دارای یک نقطه­ ی مشترک هستند: التهاب پوست.

زردچوبه نشان داده است که در تسکین علائم این شرایط پوستی بسیار موثر است و دلیل آن افزودنی فعال موجود در آن یعنی ماده­ ی رنگی زردچوبه است.

ماده­ ی رنگی زردچوبه قادر است چندین مولکول را که علت تورم هستند، خنثی کند و این کار را با استفاده از محصور کردن کمپلکس پروتئینی که مسئول التهاب پوست است، انجام می­دهد. 

این پروتئین، NF kB، عاملی است که سلول­های ما به تحریک تنش خارجی، رادیکال­های آزاد، تشعشع فوق بنفش و سیتوکین­ها پاسخ می­دهند، همچنین پاسخ سیستم ایمنی بدن به عفونت را تنظیم می­کنند. یک NF kB بیش از اندازه فعال، موجب التهاب و بیماری خودایمنی، سرطان، عفونت­های ویروسی و اعتیاد می­شود.

تعدادی نکته برای به حداکثر رساندن مزایای استفاده از زردچوبه بر روی پوست

یک ماسک صورت "عسل طلایی" بسازید

مخلوطی که توسط افرادی که آن­را می­شناسند به نام "عسل طلایی" شناخته می­شود، می­تواند بعنوان یک درمان قدرتمند برای صورت مورد استفاده قرار بگیرد که در مورد هر شرایط پوستی از آکنه تا اگزما موثر است.

همچنین می­تواند به کاهش سرعت فرآیند پیر شدن پوست کمک کند؛ خطوط و چین­های صورت را نرم کند، همچنین قرمزی ناشی از التهاب پوست در شرایطی مانند تورم را نیز کاهش دهد.

عسل، مزایای ضد باکتریایی طبیعی را که از این مخلوط بدست می­آید، بهبود می­بخشد و اگر تصمیم بگیرید باقی­مانده­ ی آن­را بخورید، طعم خوبی هم دارد!

با زردچوبه ماسک صورت عسل طلایی بسازید

  • یک قاشق غذاخوری زردچوبه
  • یک قاشق غذاخوری عسل خام
  • یک قاشق غذاخوری ماست طبیعی

این مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست آید. آن­را با استفاده از دستکش­های پلاستیکی تمیز(جهت اجتناب از رنگی شدن ناخن­هایتان) بر روی ناحیه­ ی مستعد آکنه اعمال کنید. قبل از شست و شوی آن با آب گرم(جوش نباشد) و یک حوله ­ی صورت، اجازه دهید کاملاً خشک شود(20 30 دقیقه).

این خمیر را در یک ظرف بدون منفذ ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این خمیر برای مدت 5 تا 7 روز قابل نگهداری است.

چای زردچوبه (درمان خانگی برای گلودرد)   

زردچوبه را به روغن نارگیل بیفزایید

زمانیکه با زردچوبه آشپزی می­کنید، همیشه یک روغن سالم مانند روغن نارگیل را برای افزایش سرعت گردش خون بدن و بهبود فرآیند جذب، به آن بیفزایید. ماده­ ی رنگی زردچوبه که یک افزودنی فعال است این روغن محلول است بنابراین تنها در روغن حل می­شود.

تا زمانیکه زردچوبه با یک چربی مصرف نشود، بخوبی هضم نمی­شود و از مزایای آن نیز بهره­ مند نخواهید شد.

از اعمال حرارت بالا به زردچوبه اجتناب کنید

زردچوبه، بدلیل وجود ترکیبات تشکیل دهنده­ ی آن، یک ادویه­ ی لذیذ است و ویژگی­های سودمند آن می­تواند در طی فرآیند آشپزی کاهش یابد. جوشاندن زردچوبه برای مدت اندک 15 دقیقه قادر است ترکیبات رنگی آن­را تا 85 درصد نابود کند بنابراین بهتر است پس از برداشتن ظرف از روی حرارت، زردچوبه را به غذا بیفزایید.

زردچوبه را به دقت نگهداری کنید

ماده­ ی رنگی زردچوبه نیز زمانیکه برای مدت طولانی در معرض نور قرار بگیرد، ارزش خود را از دست می­دهد بنابراین بهتر است آن­را در جایی خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید. یک ظرف فاقد منفذ و کدر درون یخچال، گزینه­ ی بسیار خوبی است.

ابتدا آزمایش کنید

بدلیل اینکه زردچوبه در برخی از موارد موجب رنگی شدن موقتی پوست می­شود، ممکن است بخواهید ابتدا آن­را آزمایش کنید. هر دستورالعمل حاوی زردچوبه­ای را که می­خواهید امتحان کنید، ابتدا آن­را بر روی ناحیه­ ی غیر چشمگیری از بدن تست کنید تا عکس ­العمل پوست خود را مشاهده کنید.

اگر لکه­ های زردچوبه را بر روی پوست خود یافتید می­توانید براحتی با شوینده­ های مخصوص صورت یا اسکراب متشکل از شکر و آب، آن­را پاک کنید. یا اینکه پنبه­ ای را با آب خیس کرده و بر روی ناحیه­ ی رنگی بکشید؛ پنبه باید رنگ زرد را از بین ببرد.

مراقبت از لباس­ها هنگام کار با زردچوبه

سر و کله زدن با پوست زردرنگ، بسیار عذاب­آور است(البته اگر نگوییم خجالت ­آور) اما اگر لکه­ ی زردچوبه بر روی لباس باشد، از بین بردن آن دشوارتر است بنابراین در حین استفاده از زردچوبه به شدت مراقب باشید! 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه  itrans.ir / هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  ممنوع است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای زردچوبه (درمان خانگی برای گلودرد)

در

زردچوبه ادویه ای خانگی و بسیار معمول است و جزو گیاهانی است که در پخت و پز به مقدار فراوان استفاده می گردد.این داروی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. ماده اصلی آن «کورکومین» دارای خواص شفابخشی قدرتمند و داروی گیاهی است و این همان چیزی است که موجب می شود تا زردچوبه برای کاهش التهاب بدن استفاده گردد. مطمئنا از چای و دمنوش زردچوبه برای درمان گلودرد هم می توانید استفاده کنید. طعم و مزه آن می تواند برایتان عجیب باشد اما می توانید از مواد دیگر مانند لیمو و عسل و .... برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.


مواد لازم برای تهیه چای زردچوبه 

• ریشه زردچوبه- له شده یا خرد شده
• عسل
• آب لیمو
• آب

طرز تهیه چای زردچوبه 

آب را در یک قوری بجوشانید. آب که در حال جوشیدن است به آن زردچوبه بریزید و اجازه دهید تا به مدت چند دقیقه بجوشد. سپس آب لیمو و عسل را به ان اضافه کنید. آنها را مخلوط کرده و بنوشید. می توانید این چای را دو بار در هفته یا بیشتر مصرف نمایید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دمنوش بابونه و طول عمر 30 خاصیت

در

طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان، مصرف هفتگی چای بابونه باعث دفع رادیکال های آزاد در بدن که عامل انواع سرطان ها می باشد می شود که در نتیجه باعث افزایش طول عمر خواهد بود.(سیارک)

خواص بابونه برای زنان

خواص بابونه

1. از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن دمنوش غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند. بدین منظور روزانه به صورت ناشتا ۳ الی ۴ قاشق گیاه بابونه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و سپس بعد از ۱۵ دقیقه صبحانه را میل نمایید. خوردن چای غلیظ بابونه را به مدت ۲ هفته ادامه دهید تا تأثیر بسزای آن را بر معده مشاهده نمایید.

2. برای رفع ورم روده مؤثر است، همچنین برای رفع کرم معده و روده استفاده می کنند.

3. بابونه اعصاب و قوای جنسی را تقویت می کند. خوردن 5 گرم ریشه بابونه با سرکه رقیق محرک نیروی جنسی است (ریشه بابونه گرم تر و خشک تر از گل بابونه است).

4. بابونه مقوی مغز است.(سیارک)

5. بابونه ادرارآور و قاعده آور است، همچنین استفاده از بابونه سنگ مثانه را خرد و دفع می کند. اگر کسی قطره قطره ادرار می کند به او چای و دمنوش بابونه دهید تا درمان شود.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد

6. این گیاه ترشح شیر را در مادران شیرده افزایش می دهدو برای سلامت زنان در دوران شیردهی مفید است.

7. درمان کننده سردرد و میگرن است.

8. بابونه ضدنفخ است.

9. بابونه درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین دهنده دردهای عادت ماهیانه است.

10. برای درمان چشم درد، بابونه را در سرکه ریخته و بخور دهید.

11. برای تسکین دردهای عضلانی چای بابونه بنوشید.(سیارک)

12. برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها، به آن ها چای بابونه بدهید.

13. جویدن بابونه برای التیام زخم های درمان مفید است.

14. بابونه تب بر و تسکین دهنده درد است برای تسکین درد، چند قطره اسانس بابونه را با یک قاشق روغن بادام مخلوط کرده و روی محل های دردناک بمالید درد را تخفیف می دهد.

15. مصرف دم کرده بابونه به شکل ناشتا مقوی معده، مقوی و بادشکن است.

16. برای رفع بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، کافی است ده دقیقه قبل از اینکه به رختخواب بروید یک فنجان چای بابونه بنوشید.

17. بابونه درمان کننده بی اشتهایی است.

18. چای بابونه درمان کننده کم خونی است. به خاطر همین خاصیت خانم ها و دختران می توانند برای درمان کم خونی شان از آن استفاده کنند.

19. بابونه برای رفع زردی مفید است.

20. حمام بابونه اثر نیرو دهنده دارد. برای این منظور چند قطره اسانس بابونه را در وان حمام ریخته مدت یک ربع ساعت در آن دراز بکشید.

21. اسانس بابونه مخلوط با روغن بادام برای رفع ناراحتی های پوستی نظیر اگزما، کهیر و خارش مفید است.

22. بابونه ضدآلرژی است.

23. برای رفع گوش درد و سنگینی گوش، یک قطره روغن بابونه را در گوش بچکانید.

24. اسانس بابونه چون اثر قی آور دارد در مورد مسمومیت های غذایی مصرف می شود.

25. روغن بابونه را برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس روی محل درد بمالید.

26. با چای بابونه اگر موهای بلوند را بشویید آن ها را روشن تر و شفاف تر می کند.

27. آن هایی که یائسه شده اند بهتر است همه روزه چای بابونه بنوشند زیرا اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

28. بخور گل بابونه جهت بهبود آکنه و جوش های صورت نیز توصیه شده است.

29. بابونه، مدر، معرق و محلل ورم ها است.

30. استفاده از بخور دم کرده ی بابونه بر روی صورت، باعث شادابی و تجدید حیات سلول های بشره پوست می شود.

از مهمترین خواص بابونه تقویت معده، درمان زخم معده و ورم معده است و این گیاه به آسانی این مرض را درمان می کند. بیشتر کسانی که درد و سوزش معده دارند، می توانند با خوردن چای غلیظ بابونه سلامتی خود را دوباره به دست بیاورند

طرز تهیه چای بابونه:

یک قاشق غذاخوری گل بابونه و دو لیوان آب گرم با مقداری نبات را در قوری چینی یا شیشه ای بریزید و پس از این که دم کشید میل کنید.

خواص درمانی چای بابونه (دم کرده گل بابونه) عبارتند از:

* برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد.

* برای رفع گرفتگی های عضلانی و نیز گرفتگی های قاعدگی در زنان مفید است.

* درد شکم را تسکین می دهد و برای درمان کمردرد مفید است.

* به عملکرد بهتر کبد کمک می کند.

* برای درمان روماتیسم به کار می رود.

* چای بابونه مسکنی فوق العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است.

* اختلالات یائسگی را برطرف می کند.

مراقب باشید

خواص و مضرات :

* مصرف همزمان بابونه با داروهای ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی داروهای رقیق کننده خون و... و همچنین الکل ممنوع است.

* مصرف بابونه در بارداری و شیردهی در برخی افراد با آلرژی همراه است و باید از مصرف آن در این دوران اجتناب شود.قبل از مصرف هر داروی گیاهی با پزشک متخصص هماهنگ کنید.

* استفاده از بابونه ممکن است به طور نادر باعث ایجاد واکنش های خفیف آلرژیک شود و در صورت مصرف بیش از اندازه، علائمی چون سردرد، زخم دهانی، ورم چشم، تهوع و استفراغ و تعریق زیاد ایجاد کند.(سیارک)

ترجمه  itrans.ir

لطفا نظرات  و تجربیات خود را در رابطه به این پست با(سیارک) به اشتراک بگذارید...

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۱۴بابونه ضد التهاب، ضد درد و آرام بخش، ضد عفونی کننده، درمان عفونت، ویروس، بیماری های مجاری تنفسی، اندام های زنانه، حفره دهان، بیماری های گوارشی، آرتریت و روماتیسم، نفخ، قولنج، بیماری های پوستی، التیام زخم و سوختگی، تقویت کننده مو، پیشگیری کننده در از دست دادن رنگدانه مو و رنگ طلایی به مو می دهد

۱۴۰۰/۱۰/۱۴کلمه " بابونه" از کلمه لاتین "ماتریکس" - "رحم" گرفته شده است، زیرا در زمان های قدیم از بابونه برای درمان بیماری های زنانه استفاده می شد. نام جنس "matricaria" به عنوان " علف مادر " ترجمه می شود .

۱۴۰۰/۱۰/۱۴بابونه به شرایط رطوبت بالا نیاز دارد، اما می تواند در برابر خشکسالی های کوتاه مدت نیز مقاومت کند و دوره گلدهی و طول عمر کلی را کوتاه کند. آب راکد را تحمل نمی کند، خاک های لومی حاصلخیز زهکشی شده را ترجیح می دهد. دمای ایده آل برای او 19-21 درجه سانتیگراد است، با افزایش دما، تعداد گل آذین ها و اندازه آنها کاهش می یابد. بابونه در طول زندگی فتوفیل است. بابونه به دلیل عشق آشکار به نور، در رقابت با گیاهان سریع الرشد مقاومت نمی کند، بنابراین در زمین های بایر، کنار مزارع، در چمنزارها، در امتداد راه آهن و بزرگراه ها، در باغ ها، در شهرک ها رشد می کند. و از گیاهان علف هرز محسوب می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴بابونه در همه جای اروپا، آسیا، آمریکا، آفریقای جنوبی، استرالیا یافت می شود. برای تهیه مواد اولیه دارویی در مزارع مخصوص کشت می شود. ارقام منتخب بابونه را در داروخانه با محتوای زیاد شامازولن در اسانس و بهره وری بالا پرورش داد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴گیاه بابونه به دلیل وجود اسانس زیاد در آن، تقریباً هرگز توسط دام های مرتع خورده نمی شود، بابونه خشک طعم شیر دام ها را خراب نمی کند، اما وقتی ریشه آن میل خورده شود طعم ناخوشایندی به شیر می دهد، پرورش دهندگان معتقدند که این گیاه برای زنبورها مضر است. گل ها می توانند پشم را زرد رنگ کنند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴بابونه در طب رسمی و عامیانه کاربرد فراوانی دارد . به صورت جوشانده، دم کرده، چای، عصاره، روغن داخلی و خارجی مصرف می شود. با آن لوسیون و حمام درست می کنند. از سبدهای بابونه به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. فرم دوز نهایی رومازولان است.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴اسانس از گل آذین های خشک با تقطیر با بخار آب به دست می آید .این روغن دارای رایحه گیاهی پایدار، عمیق، ترش و رنگ آبی تیره است. در زمان نگهداری، رنگ روغن سبز و سپس قهوه ای می شود. رنگ آبی دقیقاً با وجود شامازولن مشخص می شود. Chamazulene یک ماده ارغوانی تیره است که در گیاه به صورت آزاد و بر این اساس در عصاره بابونه یافت نمی شود. در هنگام تقطیر با بخار ظاهر می شود و فقط در روغن موجود است. روغن برای مدت طولانی - در عرض 5 سال - ذخیره می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴اسانس بابونه به عنوان یک آرام بخش در پزشکی و همچنین در رایحه درمانی استفاده می شود. به دلیل قیمت بالای آن اغلب با روغن بابونه رومی جایگزین می شود. اسانس بابونه برای طعم دادن به لیکور و شراب استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۴ بابونه دارای خواص ضد التهابی، ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ترمیم کننده زخم، قابض، خون آور، ضد درد، آرام بخش، ضد اسپاسم، تب بر، ضد عفونی کننده، معرق، ضد احتقان، ضد قارچ، کلرتیک، ضد عفونی کننده است. از خواص دارویی بابونه در موارد زیر - برای قولنج، سوء هاضمه و سوء هاضمه - برای تحریک فعالیت کبد و کیسه صفرا - با کم اشتهایی و دیر هضم - برای مراقبت از حفره دهان، با استوماتیت، التهاب لثه، بیماری پریودنتال استفاده می شود. ، با التهاب لثه ها، غشاهای مخاطی دهان - برای عادی سازی فلور اندام های زنانه، تراز کردن تعادل اسید و باز مخاط، دفع ترشحات بیش از حد، کمک به زایمان و جلوگیری از عوارض پس از زایمان - با آرتریت و روماتیسم، درد عضلانی و التهاب مفاصل، کبودی و رگ به رگ شدن - همراه با ادرار عفونت دستگاه سیستیت - همراه با اسهال - در صورت بروز فرآیندهای التهابی و درد - برای عادی سازی عملکرد دستگاه گوارش - با اسپاسم روده و معده - با نفخ - با بیماری های کبد و مجاری صفراوی - برای گشاد شدن عروق مغزی - با میگرن و سردرد - با بواسیر - با التهاب لثه، غشای مخاطی دهان - برای ورم معده و زخم معده - برای درمان زخم، سوختگی، آبسه - برای درمان بیماری های پوستی - با بی خوابی - با عفونت چشم - با اسیدیته بالا - برای تعریق اندام ها

۱۴۰۰/۱۰/۱۴بابونه در زیبایی شناسی بسیار استفاده می شود - در تونیک و کرم های ضد عفونی کننده صورت، پا و دست، رژ لب، محصولات برنزه کننده، روغن های مراقبت از پوست بدن، ماسک های پزشکی و آرایشی، شامپو، مومیایی کننده و شستشو دهنده، خمیر دندان، در صابون، لوسیون، و همچنین در لوازم آرایشی کودکان (لوسیون، کرم، صابون).

۱۴۰۰/۱۰/۱۴از بابونه در زیبایی شناسی به دلیل موارد زیر استفاده می شود: - خواص ضد التهابی، تسکین دهنده و ضد عفونی کنندگی التهاب، تحریک، آلرژی را تسکین می دهد. به آفتاب سوختگی، نیش حشرات کمک می کند. ایده آل برای پوست های حساس. - خاصیت ضد عفونی کنندگی

۱۴۰۰/۱۰/۱۵حمام بخار بابونه به خوبی کمک می کند، پوست های چرب را پاکسازی می کند و جوش های چربی آکنه را نرم می کند. دم کرده بابونه سرد برای شستن زمانی که منافذ پوست صورت منبسط می شود استفاده می شود.مفید برای آکنه و روزاسه. در درمان اگزما، کهیر موثر است. روغن تمیز بابونه را در ناحیه تبخال قرار می دهند. بابونه محصولی عالی برای مراقبت از پوست های چرب و مشکل دار.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - خاصیت مرطوب کنندگی روغن بابونه یک اثر مرطوب کنندگی طولانی مدت و شدید ایجاد می کند. خشکی، پوسته پوسته شدن و خارش را از بین می برد. - خاصیت نرم کنندگی تحت تأثیر بابونه، پوست نرم و مخملی می شود. پوست صورت را نرم می کند، عضلات را شل می کند، تنش را از بین می برد. - خاصیت تقویت کنندگی و بازسازی کننده گردش خون و رنگ پوست را بهبود می بخشد، ظاهری مات دلپذیر می دهد، چین و چروک ها را صاف می کند. موثر برای بی حالی زودرس و افتادگی پوست، کاهش تون عضلات زیر پوستی. - خاصیت ترمیم کننده زخم و قابض به طور موثر زخم ها، بریدگی ها، سوختگی ها، سرمازدگی، زخم های باز، آبسه ها را التیام می بخشد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵اسانس بابونه در ماساژهای عمومی و تخصصی کاربرد دارد(در ورم مفاصل، روماتیسم، درد عضلات و مفاصل، رگ به رگ شدن، کبودی)، دارای اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده، تسکین دردهای دردناک، نرم کننده و ضد عفونی کننده پوست است. معمولاً به روغن های پایه اضافه می شود (10%). همچنین برای کمپرس و مالش استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵روغن بابونه بسیار ملایم را می توان در مراقبت از کودکان، به ویژه در هنگام دندان درآوردن در نوزادان استفاده کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵بابونه یک اثر آرام بخش برای پاهای خسته، کراتینه شدن روی پوست پاها و ایجاد ترک های عمیق، حمام پا با جوشانده بابونه درست می شود. بابونه - خشک یا تازه - به طور فعال برای مراقبت از مو استفاده می شود .

۱۴۰۰/۱۰/۱۵موها را با دم کرده بابونه بشویید تا رنگ طلایی به آن بدهید.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵برای تقویت و رشد مو، دم کرده ای از گل بابونه تهیه می شود که پس از هر بار شستشو، موها را آبکشی می کنند. موثر در برابر شوره سر خشک و ریزش مو. برای درمان موهای مبتلا به آلوپسی، تحریک رشد مو، تغذیه و احیای مو، بازیابی استحکام و درخشندگی آن استفاده می شود.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵روغن بابونه در رایحه درمانی استفاده می شود . دارای اثرات زیر است: - روانی - عاطفی- از بین بردن تحریک پذیری، اضطراب، ترس، بی خوابی، رفع خستگی، هیجان بیش از حد، عصبی بودن، تثبیت احساسات، کمک به غلبه بر خشم، کمک به خلاص شدن از شر عقده حقارت، در موقعیت های دشوار زندگی به مقابله با مشکلات با عزت، جلوگیری از افسردگی کمک می کند. روغن بابونه سردرد را تسکین می دهد، خواب را عادی ، آرام و عمیق می کند، رگ های خونی مغز را باز می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵بابونه به ویژه به کودکانی که به سختی به خواب می روند کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵بابونه داروخانه ای گیاهی است شاخه دار یکساله با بوی خاص قوی و تعداد زیادی گل، یکی از گونه های تیره بابونه از خانواده Asteraceae یا Compositae. ساقه مستقیم به ارتفاع 15-60 سانتی متر، برگ ها متناوب، بیضی شکل، به طول 2-5 سانتی متر، گل آذین ها سبدهایی به قطر 25 میلی متر، متعدد، در بالای ساقه ها و شاخه های جانبی قرار دارند. گلبرگ‌های گل سفید هستند، تا انتهای گل‌دهی به سمت پایین خم می‌شوند، وسط آن زرد است. میوه ها آکنه به طول 1-2 میلی متر هستند. دانه ها به راحتی جوانه می زنند، بابونه منحصراً از طریق بذر تکثیر می شود. یک بابونه 5300 دانه می دهد. حدود 100 کیلوگرم بذر بابونه از 1 هکتار سطح زیر کشت برداشت می شود. دانه ها توسط باد، باران و آب های روان حمل می شوند و طول عمر کلی بابونه از سه تا چهار ماه می باشد.

در ادامه بخوانید...

خواص و مضرات روغن گل مغربی گل پامچال

در

روغن گل مغربی

 

با غروب خورشید ،  گل مغربی گلبرگ های خود را باز می کند. گلبرگ های زرد در گرگ و میش ، مثل شعله کم نور شمع های در حال سوختن ، می لرزد. با اولین اشعه خورشید ، گل آذین ها بسته می شوند تا شب بعد دوباره شکوفا شوند. این گل ، که بسیاری از افسانه های زیبا با آن مرتبط هستند ، دارای خواص درمانی بی شماری است.

 

اهمیت اصلی روغن دانه گل مغربی این است که تقریباً تنها منبع اسید گاما-لینولنیک کمیاب (نماینده مهم اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه) است. این ماده با اسیدهای آلفا و گاما لینولنیک و همچنین ایکوزنیک ، پالمتیک ، اولئیک و غیره تکمیل می شود.

این محصول اغلب در پیشگیری از بیماری های مختلف ، برای بازگرداندن بدن انسان استفاده می شود. از همان اسید گاما-لینولنیک ، بدن ما پروستاگلاندین های "خوبی" دریافت می کند ، که دارای اثر ضد التهابی هستند و فعالیت اندام ها را در سطح سلولی تنظیم می کنند. اسید گاما-لینولنیک  ( GLA ) نیزمتابولیسم نمک و آب در بدن انسان ، اتساع برونش ها ، انعقاد خون ، مناطق خاصی از جریان خون ، ترشح داخلی را کنترل می کند و خیلی های دیگر.

روغن گل مغربی


روغن گل مغربی کاربردهای محبوب متعددی پیدا کرده است و بدون نسخه به طور گسترده ای به شکل مکمل در دسترس است.
مصرف روغن گل مغربی به عنوان یک داروی گیاهی، سابقه درخشانی نداشته است و تحقیق زیادی برای خواص و عوارض گل مغربی نشده است اما به عنوان مثال، زمانی برای درمان اگزما و درد پستان به صورت داروی تجویزی کپسول گل مغربی در بریتانیا اجازه ی فروش داشت، اما بعدا این مجوز پس گرفته شد.در این مقاله به خواص شگفت انگیز و عوارض و موارد مصرف روغن گل مغربی، عوارض کپسول روغن گل مغربی می پردازیم.

روغن گل مغربی چیست؟

روغن گل مغربی، روغن بدست آمده از دانه های گیاه گل مغربی گل مغربی Evening Primrose با نام علمی Oenothera biennis است.
اغلب به صورت مختصر باEPO بیان می شود. روغن گل مغربی یک منبع غنی از اسیدهای چرب ضروریِ امگا 6 است. به ویژه، شامل یک اسید شناخته شده به نام اسید گاما لینولنیک (GLA) است، که در سایر روغن های گیاهی نیز یافت می شود.
روغن گل مغربی از دانه های گیاه Oenothera biennis استخراج می شود.
روغن گل مغربی حاوی اسید لینولئیک و همچنین GLA است هردو اجزای اساسی و ضروری پوشش محافظ در اطراف فیبرهای عصبی، و غشای سلول های عصبی  می باشند.
در آماده سازی های تجاری، روغن گل مغربی معمولا با GLA ٪۸ و ٪۷۲ اسید لینولئیک استاندارد می شود.
دوز توصیه شده برای روغن گل مغربی، 2 بار در روز هر بار 1 تا 2 کپسول ژلاتینی یا طبق دستور پزشک مصرف شود. 

 

روغن گل مغربی

 

خواص روغن گل مغربی در لاغری 

با بازیابی تعادل در سیستم غدد درون ریز روغن گل مغربی حتی در تنظیم وزن نیز کمک می کند... GLA در متابولیسم لیپیدها نقش دارد و باعث از بین رفتن سلولهای چربی می شود. می توان آن را یک مکمل طبیعی غذایی برای لاغری نامید ، که حتی برای برخی بیماری های جدی توسط پزشک می تواند تجویز کند تا به تدریج وزن بدن کاهش یابد.

 

 

روغن گل مغربی برای اگزما

رفع مشکلات پوستی نظیر اگزمای حساسیتی، التهاب

در تحقیقات مشخص شد که درمان با روغن گل مغربی خوراکی، سبب بهبود نسبی یک ناهنجاری اسید چرب ضروری مربوط به اگزما (که همچنین تحت عنوان درماتیت آتوپیک شناخته شده است) می شود.

 

شواهد ترکیبی کنترل شده با دارونما (پلاسبو)، تاثیر روغن گل مغربی را روی اگزما نشان می دهد، اما یک فرا تحلیل بدست آمده از ۹ آزمایش، بهترین اثرات را برای علائم خارش نشان داد، هر چند این یافته ها تحت حمایت مالی یک تولید کننده ی مکمل های روغن گل مغربی بودند.
یک بررسی دیگر نقش محدود مکمل ها را برای برخی از بیماران مبتلا به اگزما نشان داده است آنهایی که از استروئیدهای قوی استفاده نمی کنند. تاثیر روغن گل مغربی در افرادی که از استروئیدها استفاده کرده بودند، کاهش یافت، اگرچه مجددا نویسنده ی این تحلیل برای یک تولیدکنننده ی تجاری مشغول به کار بود.


اگزما ممکن است به طور موثر با داروهای معمولی درمان شود، اما جایگزین های مکمل مانند روغن گل مغربی و روغن گل گاوزبان توسط افرادی که بهبود موثری نداشته اند و یا از عوارض جانبی ترس دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
یک بررسی مرجع انجام شده از شواهد توسط بنیاد همیاری کوکران ، به این نتیجه رسید که روغن گل مغربی در درمان اگزما تاثیر بیشتری از دارونما ندارد، و می تواند عوارض جانبی خفیف، موقت، عمدتا گوارشی ایجاد کند.
در یک بررسی دیگر از شواهد، نتایجی ترکیبی بدست آمده است، به طوری که نتایج بهبودی نسبتا کمی را برای هردو شکل از درمان خوراکی و موضعی روغن گل مغربی نشان می دهد.

اگزمای پوستی آتوپیک

انواع اگزما (درماتیت) 

روغن گل مغربی

 

 

خواص روغن گل مغربی برای زنان

برای بدن زنان ، این اسید از آن جهت مفید است که به تنظیم عضلات صاف رحم و لوله های رحمی کمک می کند. از این رو روغن گل پامچال برای استفاده در آندومتریوز تجویز می شود... و  درمان ناتوانی جنسی مردان ، درمان اختلال نعوظ و نازایی زنان 

روغن گل مغربی سندرم پیش از قاعدگی

ایا گل مغربی قاعده و است

در زنان ، می توان روغن گل مغربی را برای مشکلات مربوط به چرخه قاعدگی ، یعنی ترمیم آن ، تجویز کرد. این روغن بیشتر تظاهرات PMS را کمتر برجسته می کند ، دوره دشوار یائسگی در زنان را تسهیل می کند.

در حال حاضر هیچ مدرکی برای حمایت از نقش روغن گل مغربی در کاهش سندرم پیش از قاعدگی (PSM) وجود ندارد در یک بررسی سیستماتیک با چهار آزمایش کوچک، کم توان مشخص شد که دوزهای روزانه ی EPO از ۳ تا ۶ میلی گرم، تاثیر در بهبودی علائم کلی PMS نداشتند.
برخی از زنان گزارش کرده اند که علائم PMS، با وجود حساسیت به لمس پستان، احساس افسردگی، تحریک پذیری و تورم و نفخ از احتباس مایعات، کاهش یافته است. 

روغن گل مغربی برای یائسگی

تحقیقات معدودی در مورد خواص روغن گل مغربی برای گر گرفتگی های یائسگی وجود دارد.
گر گرفتگی هایی که زنان در هنگام یائسگی تجربه می کنند، گزینه های درمانی غیر هورمونی متعددی دارد، اما روغن گل مغربی شواهدی از اثربخشی را نشان نمی دهد یک آزمایش بالینی قبل از ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید که هیچ تفاوتی بین روغن گل مغربی و دارونما وجود ندارد.
یک آزمایش اخیر که در ۲۰۱۳ منتشر شد و تنها شامل ۵۶ زن یائسه بود، درمان را به مدت شش هفته با روغن گل مغربی و یا با دارونما انجام داد. با درمان فعال ، شدت گر گرفتگی ها در این مطالعه ی نسبتا کوچک، بهبود یافت.

آیا این نشانه یائسگی است

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی 

 

روغن گل مغربی

روغن گل مغربی در لوازم آرایشی

به تشکیل الیاف کلاژن و الاستین پوست کمک می کند.
در صورت اختلال در گردش مویرگی یا متابولیسم در سطح سلول ، توسط متخصصان زیبایی استفاده می شود. به ترمیم آنها کمک می کند و همچنین زخم ، پسوریازیس ، درماتیت و اگزما را درمان می کند.
جوان بودن پوست را حفظ می کند ، باعث ارتجاع بیشتر ، مغذی شدن بافت ها و حفظ تعادل کلی می شود.
می تواند برای مراقبت از پوست استفاده شود.
مناسب برای از بین بردن مشکلات پوست سر و مو ، کمک به مبارزه با ریزش مو ، اگر علت این اختلالات هورمونی در بدن انسان باشد. وقتی از خارج استفاده می شود ، این محصول با موهای خشک و شکننده مبارزه می کند . برای ناخن ها و همچنین کمک به بهبود  ناخن عالی است.
اما فراموش نکنید که این روغن را می توان فقط برای ضایعات جدی پوستی استفاده کرد. در تمام موارد دیگر ، باید فقط در مخلوط  با روغنهای پایه دیگر استفاده شود: هسته انگور ، گل همیشه بهار ، و غیره. 

 

تقویت کننده فولیکول های مو 

هنگام درمان و ترمیم موها ، محصولات مبتنی بر روغن گل مغربی نیاز به استفاده همزمان از خارج و داخلی دارند. برای استفاده خارجی ، استفاده از روغن ساده بسیار ایده آل است که بعد از گره زدن موها در زیر روسری ، در شب موثرتر است. علاوه بر اثر ترمیم  ، ترکیب اسیدهای اساسی به موارد زیر کمک می کند:
شوره سر و سبوره را از بین ببرید.
موها را از ریشه تا انتها مرطوب کنید.
تحریک را از بین ببرید و درم را تسکین دهید.
روند ریزش مو را به حالت تعلیق درآورید.
سرعت رشد آنها را تسریع کنید.
یکپارچگی خط مو را بازیابی کنید.
محصولات با افزودن روغن گل پامچال برای مدت طولانی نه تنها توسط متخصصان زیبایی ، بلکه توسط متخصصان مغز و اعصاب نیز استفاده می شده است. ترکیب این وجوه حاوی توکوفرول است - ماده ای که اثر تقویت کننده ای بر فولیکول های مو دارد و به طور کلی وضعیت مو را بهبود می بخشد.

 

روغن گل مغربی برای درد عصبی

عملکرد محصول با ویتامین E (توکوفرول) تکمیل می شود ، که به عنوان "ویتامین جوانی" شناخته می شود. توکوفرول یک آنتی اکسیدان شناخته شده ، هماهنگ کننده فرآیندهای بیولوژیکی بدن است. از ظهور و توسعه تصلب شرایین در عروق جلوگیری می کند ، لخته شدن خون را تنظیم می کند. وقتی با مکمل های مختلف ترکیب شود ، تراکم استخوان را افزایش می دهد. بدون ویتامین E ، بسیاری از عملکردهای بدن مختل شده و یا حتی غیرممکن است.

درد عصبی (نوروپاتی) مربوط به دیابت، زمانی که درمان های متداول از قبیل داروهای ضد افسردگی برای آن بی اثر یا نامناسب بوده، با روغن گل مغربی درمان شده است.


اگرچه برخی از منابع می گویند شواهد کافی وجود ندارد، اما نتایج مفیدی در آزمایش های بالینی نشان داده اند که مصرف روغن گل مغربی برای ۶ تا 12 ماه ممکن است علائم آسیب عصبی ناشی از دیابت را بهبود دهد.
برای مثال، در یک آزمایش کوچک تصادفی، یک بهبود معنادار به لحاظ آماری در نمرات نوروپاتی، از جمله تست های هدایت عصبی، برای افرادی که کپسول روغن گل مغربی را به مدت 6 ماه در مقایسه با دارونما مصرف کردند، وجود داشت.

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی برای پوکی استخوان

روغن گل مغربی با روغن ماهی و کلسیم توسط افراد مسن مبتلا به پوکی استخوان مصرف شده است و ترکیب آنها به نظر سبب کاهش تحلیل (تخریب) استخوان و افزایش تراکم استخوان می شود.
تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه روغن گل مغربی مستقلا از دیگر مکمل ها می تواند نقش داشته باشد، مورد نیاز است.
درادامه ما عوارض دیگری را که ادعا می شود با استفاده از روغن گل مغربی قابل درمان است را مورد بررسی قرار می دهیم، به علاوه، بررسی می کنیم که روغن گل مغربی تا چه حد بی خطر است.

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان 

 علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی برای بیماری های دیگر

درمان های گیاهی معمولا با ادعاهای سلامتی متعدد همراه است زیرا قوانین و مقررات کمتر سخت گیرانه ای برای این محصولات نسبت به داروهای تجویزی وجود دارد، اگر چه بریتانیا به تازگی آنها را ثبت و فهرست بندی کرده است. برای اینکه این محصولات شرایط لازم را برای اضافه شدن به این فهرست داشته باشند، نیاز به ارائه ی شواهد علمی مربوط به ایمنی، کیفیت و استفاده متداول از محصول گیاهی است.
یک فهرست طولانی از بیماری ها را که ادعا می شود با روغن گل مغربی درمان می شود اما با شواهد محدود وجود دارد. موسسه ملی بهداشت آمریکا به نقل از شواهد حاصل از پایگاه داده ی جامع داروهای طبیعی، فهرستی از بیماری ها را ارائه می دهد که مصرف مکمل این روغن برای آنها "احتمالا بی اثر" می باشد.


بر اساس تحقیقاتی که نشان می دهند که روغن گل مغربی موثر نیست، فهرستی از این بیماری ها به ترتیب زیر آورده شده است: آسم، ADHD، هپاتیت B، کلسترول بالا، سرطان کبد، درد پستان، چاقی، پسوریازیس، آرتریت پسوریاتیک (ورم مفاصل پسوریاتیک(.
در فهرست طولانی دوم، برای حمایت از درمان با گل مغربی، "شواهد ناکافی" ذکر می شود، شامل: سندرم خستگی مزمن، بثورات پوشک، خشکی چشم، خوانش پریشی، دیسپرکسیا (یا اختلال کنش پریشی( (مشکلات هماهنگی و حرکتی)، ایکتیوز (پوست فلس دار و پوسته پوسته شده)، تکامل نوزاد، عوارض بارداری، آرتریت روماتوئید، اسکیزوفرنی، سندرم شوگرن (یک اختلال خود ایمنی موثر بر اشک و بزاق)، کولیت اولسراتیو (کولیت زخمی)، سرطان، آکنه، بیماری MS، بیماری های قلبی، بیماری آلزایمر.

 

اسکلرودرمی و پدیده ی رینود

اسکلرودرمی یک بیماری خود ایمنیِ بافت همبند است که با ضخیم شدن و سخت شدن بافت های مختلف، از جمله پوست و اندام های دیگر مشخص می شود.
پدیده/ بیماری رینود که می تواند باعث بی حسی و سردی انگشتان شود می تواند به اسکلرودرمی مرتبط باشد و روغن گل مغربی به عنوان یک درمان در تعدادی از مطالعات تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفته است.
با این حال، تمام این مطالعات جزئی بوده اند، و از اینرو تحقیقات بیشتری قبل از اینکه این روغن به یک درمان پیشنهادی تبدیل شود، مورد نیاز است.
در بریتانیا، استفاده از روغن گل مغربی برای درمان اگزما، تحت نام تجاری Epogam و برای درد پستان (پستان درد، تحت نام تجاری Efamast)، تصویب شده است.
با این حال، تنظیم کننده ی دارو در آن زمان معادل بریتانیایی برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (آژانس کنترل داروها، حال، آژانس تنظیم کننده محصولات دارویی و بهداشتی نامیده می شود) مجوز خود را برای محصولات روغن گل مغربی عرضه شده به بازار به صورت داروهای تجویزی، لغو کرد.
آژانس به این نتیجه رسید که شواهدی کافی در سال ۲۰۰۲ برای تاثیربخشی گل مغربی برای این کاربردها وجود ندارد.

 

روغن گل مغربی

 

روغن گل مغربی در دوران بارداری

عوارض کپسول گل مغربی 

پیش از این ، متخصصان زنان توصیه می کردند از آن برای ماساژ پرینه قبل از زایمان استفاده کنند تا "برای آنها" آماده شود. آنها استدلال کردند که بافت ها از انعطاف پذیری و کشش بیشتری برخوردار می شوند ، ماساژ پرینه را برای آرامش مناسب هنگام زایمان آماده می کند و خطر پارگی را کاهش می دهد. اما متخصصان زنان و زایمان مدرن به طور فزاینده ای این توصیه ها را به چالش می کشند و ماساژ پرینه را با روغن نادرست می دانند ، زیرا این امر می تواند ریز فلورا را مختل کند.

 

توجه به این نکته مهم است که در مراحل اولیه بارداری ، اکثر متخصصین زنان استفاده از این محصول را توصیه نمی کنند ، زیرا از جمله  عوارض گل مغربی  ناشی از آن خطر سقط جنین است. با این حال ، برای کسانی که قصد بارداری دارند ، بهترین حالت مناسب است ، زیرا اسیدهای چرب موجود در آن زمینه هورمونی را بهبود می بخشد و یک میکرو فلورای مناسب برای بارداری ایجاد می کند.

 

عوارض کپسول روغن گل مغربی

عوارض قرص گل مغربی چیست

 عوارض قرص گل مغربی

روغن گل مغربی تا چه حدی امن است؟

لازم به یادآوری است که استفاده از روغن گل مغربی به شکل خالص از خارج و بصورت موضعی نامطلوب است. برای کاربردها ، ارزش دارد که آن را با هر روغن موجود در خانه - زیتون یا آفتابگردان رقیق کنید. کیفیت محصول مخلوط در نتیجه تأثیر می گذارد. در صورت استفاده نادرست ، یا اگر به روغن گل پامچال حساسیت دارید (این یک منع مصرف آشکار است)  واکنشهای جانبی ممکن است مانند : قرمزی ، تورم یا تورم پوست ، حالت تهوع ، کاهش فشار خون ایجاد شود...
عوارض روغن گل مغربی در صورت دوز نادرست : یعنی بیش از دوز خوراکی ، سردرد ، ناراحتی دستگاه گوارش ممکن است رخ دهد .  موارد منع مصرف ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

واکنشهای آلرژیک به اکسیرها و داروهای گیاهی
نارسایی کلیه 
دیابت
گلومرولونفریت

خونریزی: یک اثر ضد انعقادی (رقیق کننده ی خون) در رابطه با روغن گل مغربی وجود دارد، از اینرو افرادی که از وارفارین رقیق کننده ی خون (کومادین) استفاده می کنند در معرض خطر خونریزی بالاتری قرار دارند. بنابراین، این روغن نباید توسط این افراد مصرف شود. داروهایی دیگری که خون را رقیق می کنند نیز ممکن است با استفاده در کنار این روغن سبب مشکلاتی شوند، از جمله کلوپیدوگرل (پلاویکس) و آسپرین.


تشنج ها :افراد مبتلا به صرع یا دیگر اختلالات تشنجی، باید از مصرف روغن گل مغربی اجتناب کنند زیرا ممکن است خطر تشنج را در آنها افزایش دهد. همچنین، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی که تحت درمان با داروهای خاصی هستند ممکن است در معرض خطر تشنج باشند، بنابراین بایستی توصیه های پزشکی را دنبال کنند.
بیهوشی: روغن گل مغربی به دلیل خطر بالای خونریزی، نباید ظرف مدت دو هفته ی بیهوشی عمومی استفاده شود.

 

در سیارک بخوانیم:

خواص و نحوه مصرف ویتامین E 

خواص ویتیس وینیفرا 

خواص زعفران 

خواص عدس برای کاهش وزن و کنترل قند خون 

خواص چغندر برای افزایش گردش خون

خواص روغن ماهی 

خواص روغن آووکادو 

خواص شاهدانه خام 

خواص انگور 

انواع روغن های گیاهی و خواص آنها 

نظرات

۱۴۰۰/۴/۳۱عوارض کپسول روغن گل مغربی تعداد عوارض جانبی ناشی از استفاده بیش از حد روغن گل پامچال بسیار ناچیز است. این شامل: اختلال در دستگاه گوارش ؛ سردرد درد در شکم اسهال با کاهش میزان مصرف می توانید از شر این عوارض خلاص شوید. اما در برخی موارد ، این محصول همچنین می تواند یک واکنش آلرژیک ایجاد کند ، که با علائم زیر همراه خواهد بود: بثورات پوستی مشکل تنفس ؛ تورم دست و پا هنگامی که این مکمل همراه با داروها برای کاهش تراکم خون مصرف می شود ، خواص روغن گل مغربی می تواند اثرات داروها را افزایش داده و منجر به خونریزی داخلی شود.

۱۴۰۰/۴/۳۱شواهد زیادی برای اثبات فواید روغن گل مغربی وجود دارد . با این حال ، تعداد واقعیت های رد آنها نیز بسیار زیاد است. بنابراین ، برای تأیید خواص مفید این محصول ، تحقیقات بیشتری لازم است. با وجود این ، برخی از پزشکان توصیه می کنند از دوزهایی برای ارتقا سلامتی و درمان بیماری های خاصی استفاده کنند که با موارد استفاده شده در آزمایش ها مطابقت دارد. در عین حال ، متخصصان توصیه می کنند که مکمل های مناسب را به طور انحصاری تحت نظارت پزشک و تنها پس از مشاوره مصرف کنید.

۱۴۰۰/۴/۳۱درد استخوان را کاهش می دهد آرتریت روماتوئید یکی از علائم آن التهاب مزمن است که باعث درد در استخوان ها می شود. طبق داده های 2011 ، اسید گاما-لینولنیک ، که در روغن گل مغربی یا گل پامچال یافت می شود ، می تواند درد را کاهش دهد.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل پامچال علائم نوروپاتی را از بین می برد نوروپاتی محیطی بیماری است که با افزایش حساسیت به گرما و سرما ، سردرد ، بی حسی در اندام ها و افزایش ضعف همراه است. این می تواند توسط دیابت و تعدادی بیماری دیگر ایجاد شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که مکمل EPO) Evening-primroses oil ) می تواند علائم نوروپاتی را معکوس کند. این امر از طریق مصرف روزانه کپسول روغن گل پامچال حاصل می شود که حاوی 360 تا 480 میلی گرم اسیدهای آلفا و گاما لینولنیک است.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل مغربی کار عضله قلب را بهبود می بخشد فقط در ایالات متحده سالانه حدود 600000 نفر به دلیل بیماری قلبی می میرند. در همان زمان ، تعداد افرادی که از اختلال عملکرد قلب رنج می برند به میلیون ها نفر تخمین زده می شود. برخی از آنها برای حل این مشکل به درمان های محلی مانند EPO روی می آورند. طبق داده های سال 2014 ، فواید روغن گل مغربی در کاهش التهاب و کاهش کلسترول خون است. همانطور که عمل نشان می دهد ، هر فردی که به بیماری عضله قلب مبتلا است ، تعداد مارکرهای التهابی افزایش می یابد. با وجود این ، دانشمندان به ندرت التهاب را با نارسایی قلبی مرتبط می دانند. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در کار عضله قلب ، باید روزانه به مدت 4 ماه از 10 تا 30 میلی لیتر روغن گل مغربی مصرف کنید. در عین حال ، کارشناسان اکیداً توصیه می کنند که زیر نظر پزشک خود باشید.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل پامچال سطح فشار خون را عادی می کند در حال حاضر ، اطلاعات متناقض زیادی در مورد اینکه آیا روغن گل پامچال می تواند سطح فشار خون را عادی کند ، وجود دارد. بنابراین ، برای تأیید این واقعیت ، تحقیقات بیشتری لازم است. طبق داده های تحقیقاتی سال 2013 ، دانشمندان دریافتند که در افرادی که EPO مصرف می کنند ، فشار خون سیستولیک پایین تری نسبت به افراد دیگر دارد. با این حال ، تجزیه و تحلیل آزمایشات 2011 نشان داد که مقدار داده های تأیید کننده توانایی روغن گل مغربی در تأثیر فشار خون در زنان باردار یا مبتلا به پره اکلامپسی برای نتیجه گیری مشخص کافی نیست. با وجود این ، برای کاهش فشار خون باید دو بار در روز 500 میلی گرم EPO مصرف کنید. با این حال ، این مکمل فقط پس از مشورت با پزشک معالج باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل مغربی از دفعات و شدت گرگرفتگی در دوران یائسگی می کاهد یکی از ناخوشایندترین عوارض یائسگی گرگرفتگی است. تجزیه و تحلیل نتایج مطالعات انجام شده در سال 2010 نشان داد که از روغن گل مغربی و سایر محصولات OTC نمی توان برای حل این مشکل استفاده کرد. با این حال ، آزمایشات بعدی نشان داد که زنانی که روزانه 500 میلی گرم از این مکمل را به مدت 6 هفته مصرف می کردند ، می توانند از این طریق فرکانس و شدت گرگرفتگی را کاهش دهند. در عین حال ، مصرف مکمل های غذایی مناسب باعث افزایش سطح فعالیت جنسی و عزت نفس می شود. با گنجاندن 500 میلی گرم EPO در رژیم غذایی روزانه می توانید به اثری که در بالا توضیح داده شد ، برسید.

۱۴۰۰/۴/۳۱ روغن گل مغربی درد قفسه سینه را از بین می برد در طول چرخه قاعدگی ، بسیاری از زنان درد قفسه سینه را تجربه می کنند. مکمل های EPO می توانند به حل این مشکل کمک کنند. طبق تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد ، اسید گاما-لینولنیک قادر به کاهش التهاب و مهار پروستاگلاندین ها است که عامل اصلی درد هستند. بنابراین ، یک آزمایش نشان داد که استفاده از روغن گل مغربی در ترکیب با ویتامین E به مدت شش ماه از شدت درد می کاهد. در عین حال ، با هر چرخه ، احساسات ضعیف و ضعیف تر می شدند. برای حل این مشکل ، متخصصان توصیه می کنند هر روز به مدت شش ماه 1 تا 3 گرم EPO مصرف کنید و آنها را با 1200 میلی گرم ویتامین E ترکیب کنید.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل مغربی کیفیت پوست را بهبود می بخشد مطالعه ای در سال 2005 نشان داد که روغن گل مغربی می تواند خواص پوست را صاف و بهبود بخشد مانند: قابلیت ارتجاعی؛* استحکام - قدرت؛* رطوبت* دانشمندان این اثر را با محتوای بالای اسید گاما-لینولنیک در محصول مرتبط می دانند ، که برای عادی سازی عملکرد درم و اطمینان از ساختار ایده آل آن ضروری است. با توجه به این واقعیت که بدن انسان به تنهایی قادر به تولید GLA نیست ، محققان معتقدند که استفاده موضعی از EPO می تواند سلامت درم را حفظ کند. برای اطمینان از تأثیر مطلوب ، آنها مصرف کپسول با روغن گل پامچال را به حجم 500 میلی گرم سه بار در روز به مدت 12 هفته توصیه می کنند.

۱۴۰۰/۴/۳۱روغن گل مغربی علائم PMS سندرم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد طبق آخرین داده های تحقیقاتی ، از EPO می تواند برای درمان برخی از علائم PMS استفاده شود ، یعنی: افسردگی؛ تحریک پذیری افزایش یافته است ناراحتی در شکم به گفته دانشمندان ، علائم فوق در برخی از زنان به دلیل حساسیت زیاد آنها به پرولاکتین ظاهر می شود. هنگام بلع ، GLA به پروستاگلاندین E1 تبدیل می شود ، که اثرات اولین عنصر را بر روی بدن کاهش می دهد ، که از بین بردن علائم PMS را تضمین می کند. طبق داده های 2010 ، مکمل ترکیبی از EPO با ویتامین های B6 و E در کاهش اثرات پرولاکتین بر بدن موثرتر است. با این حال ، استفاده از آن این امکان را فراهم نکرده است که دریابیم که روغن گل پامچال چقدر می تواند چنین اثری داشته باشد. علاوه بر این ، در برخی از مطالعات ، EPO نتوانسته است علائم PMS را برطرف کند. با وجود این ، برای از بین بردن ناراحتی و تحریک پذیری بیشتر در طی سندرم قبل از قاعدگی ، پزشکان توصیه می کنند روغن گل مغربی را در حجم 500 تا 6000 میلی گرم در روز به مدت 10 ماه مصرف کنید.

۱۴۰۰/۴/۳۱ روغن گل مغربی می تواند برای درمان اگزما استفاده شود در چندین کشور از جمله ایالات متحده ، روغن گل مغربی به عنوان دارویی برای درمان اگزما و بیماری های مختلف التهابی پوست مورد تأیید قرار گرفته است. این تصمیم به لطف یکی از مطالعاتی انجام شده است که در آن مشخص شده است که GLA کیفیت پوست را بهبود می بخشد. علی رغم این ، محققان گزارش کردند که مکمل EPO نسبت به مصرف موضعی در درمان اگزما نسبتاً کمتر موثر است. همزمان دانشمندان هر دو روش درمانی را تشخیص می دهند. برای از بین بردن علائم این بیماری ، آنها توصیه می کنند 1 تا 4 کپسول روغن در روز مصرف کنید ، یا محلول 20 درصدی از آن را دو بار در روز روی پوست قرار دهید. در هر دو مورد ، مدت زمان درمان 4 ماه است.

۱۴۰۰/۴/۳۱ روغن گل مغربی برای درمان آکنه * به گفته دانشمندان ، اسید گاما-لینولنیک ، که در EPO موجود است ، می تواند برای درمان آکنه ، کاهش التهاب و از بین بردن مناطق مرده پوست که باعث ایجاد مشکل می شود ، استفاده شود. علاوه بر این ، این محصول در هنگام استفاده قادر به حفظ رطوبت است. طبق تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد ، نشان داده شده است که روغن گل مغربی می تواند علائم ورم خونی را که به صورت التهاب و زخم لب ظاهر می شود ، تسکین دهد. شایعترین علت این بیماری استفاده از داروی مخصوص آکنه ، ایزوترتینوئین است. یکی از آزمایشات همچنین نشان داد که اسید گاما-لینولنیک قادر است تعداد بثورات نه تنها ملتهب ، بلکه غیر التهابی را نیز کاهش دهد. برای دستیابی به تمام اثرات فوق ، دانشمندان از EPO به عنوان مکمل غذایی به میزان 450 میلی گرم استفاده کردند.

۱۴۰۰/۴/۳۱شایعترین عوارض کپسول گل مغربی سردرد ، درد شکم و حالت تهوع است. وجود مدفوع شل مصرف بیش از دوز را نشان می دهد که باید تنظیم شود.

۱۴۰۰/۴/۳۱ محصولات گل مغربی مهمترین روغن ماساژ هستند. به دلیل توانایی استثنایی در افزایش و فعال سازی کیفیت اجزای کمکی ، اثر درمانی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

۱۴۰۰/۴/۳۱ روغن گل پامچال بیشترین تأثیر را برای پوست دارد. با تأثیر فعال ، هر سلول صورت با اکسیژن اشباع می شود ، از کمبود پوست جلوگیری می کند و به صاف شدن چین و چروک کمک می کند ، و همچنین دارای: عمل سفت کردن التیام زخم؛ نرم کننده مسکن؛ اقدام ضد التهابی ؛ و ضد حساسیت است.

۱۴۰۰/۴/۳۱ استفاده منظم از محصولات روغن گل مغربی برای واریس توصیه می شود. استفاده خارجی از آن به حفظ تناژ پوست کمک کرده و در صورت کاهش ناگهانی وزن و همچنین سایر تظاهرات فیزیولوژیکی باعث بازسازی آن می شود

۱۴۰۰/۴/۳۱ این محصول دارای اثر پاک کنندگی خوبی است. با این حال ، استفاده از آن به شکل خالص بسیار نامطلوب است (به استثنای مناطق آسیب دیده). تحریک فعال غدد چربی به افزایش محتوای چربی کمک می کند. بنابراین ، بهتر است چند قطره از محصول را به پاک کننده های آماده ، که برای نوع پوست شما انتخاب شده اند ، اضافه کنید.

۱۴۰۰/۴/۳۱چند قطره از روغن گرانبها را می توان به هر کرم شب اضافه کرد تا پوست نرم ، تغذیه و ترمیم شود. برای اثر مطلوب ، 3-5 قطره کافی است.

۱۴۰۰/۴/۳۱ خواص گل مغربی به طور گسترده ای در زیبایی شناسی شناخته شده است. علاوه بر خاصیت دارویی ، تأثیر مثبتی بر روی پوست مستعد پوسته پوسته شدن دارد. استفاده منظم از روغن ها و مکمل های غذایی به حفظ رطوبت مطلوب ، صاف شدن چین و چروک های جزئی ، افزایش قابلیت ارتجاعی آن و کمک به مبارزه با لکه های پیری کمک می کند. موثرترین استفاده از محصولات دارای گل مغربی برای درمان بیماری های پوستی ، به ویژه پسوریازیس و اگزما. این روغن به طور فعال با خشکی ، خارش و قرمزی مناطق آسیب دیده مبارزه می کند و علائم ناخوشایند را تسکین می دهد

۱۴۰۰/۴/۳۱ در کشور ما ، استفاده از گل پامچال در پزشکی و لوازم آرایشی نسبتاً اخیر آغاز شده است. روغن گل مغربی را می توان هم به صورت کپسول و هم به صورت خالص استفاده کرد. مصرف خارجی به مایع سازی هماتوم و تسکین تورم کمک می کند ، مصرف داخلی آن در درمان سیستم عصبی و حتی سل موثر است. وجود اسیدهای چرب در محصول اجازه می دهد تا از آن برای درمان کلیه ها ، بیماری های کبدی ، دیابت شیرین و آرتروز پیشرونده استفاده شود. خواص گل مغربی به پاکسازی کبد ، کاهش تجمع کلسترول در بدن و عادی سازی فشار خون کمک می کند.

در ادامه بخوانید...

ماسک صورت مگان مارکل همسر شاهزاده هری

در
مگان مارکل / دوشس ساسکس
برای رسیدن به یک پوست شفاف و مرطوب، می توانید از رایج ترین محصولات موجود که تقریبا در هر آشپزخانه ای موجود است برای ماسک صورت استفاده کنید.
 
حتی قبل از تبدیل شدن به دوشس ساسکس، مگان مارکل در مصاحبه ای اذعان کرد که او به طور منظم ماسک های دست ساز و ماسک خانگی را برای صورت خود استفاده می کند، که به او کمک می کند پوست خود را به شکل خوبی حفظ کند. Nicola Joss، متخصص زیبایی او، در یک مصاحبه جدید گفت که مشتریان مشهور او، از جمله Priyanka Chopra، Margot Robbie و Gwyneth Paltrow، دوستداران ماسک صورت او هستند.زیرا آنها می توانند ترکیب محصول را کنترل کنند.
 
ماسک های خانگی شگفت انگیز هستند، آماده سازی آنها آسان است، بسیار ارزان هستند، و شما می توانید مواد تشکیل دهنده برای پوست خود را انتخاب کنید. نیکولا اعتراف می کند که اکثر مشتریان من  از این ماسک صورت استفاده می کنند و راضی هستند.
 

ماسک روغن نارگیل

اولین محصولی که Nicola Joss، متخصص زیبایی دوشس ساسکس  برای ماسک صورت توصیه می کند، روغن نارگیل است که اخیرا در دنیا به طور فزاینده ای محبوب شده است.
 
روغن نارگیل چند منظوره است: شما می توانید یک مقدار کم از روغن نارگیل را مستقیما بر روی صورت یا موی خود استفاده کنید، یا می توانید با مخلوط کردن با سایر مواد تشکیل دهنده ماسک صورت استفاده کنید.
 

دومین سوپر فود برای پوست زردچوبه است

این ادویه می تواند بر روی پوست تاثیر مثبت داشته باشد: اثر آرامبخش دارد، التهاب را برطرف می کند، منافذ را پاک می کند. اگر شما آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید، یک ماسک ساده  و عالی برای هیدراتاسیون پوست داریم.
 

ماسک بلغور جو دوسر

محصول سوم که تقریبا در هر خانه است، بلغور جو دوسر است.
پودر بلغور جو دوسر می تواند به عنوان نرم کننده پوست استفاده شود. فقط بلغور جو دوسر(پودر شود) را با پایه مایع یا نیمه مایع مخلوط کنید مثلا با روغن نارگیل یا عسل.  
 

ماسک عسل

چهارمین ماسک معروف نیکولا متخصص زیبایی عسل است
یک قاشق غذاخوری عسل با کمی ماست یونانی را مخلوط کنید.
یا برای تمیز کردن پوست، توصیه میکنم که بلغور جو دوسر(پودر شود) را با عسل مانوکا مخلوط کنید. 
 

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۲۱بوی شهرت اینگونه است: عطرهای مورد علاقه افراد مشهور مگان مارکل با نام مستعار دوشس ساسکس بازیگر و مدل سابق است. بیشتر عطرهای مگان مشابه هستند و اغلب متعلق به یک برند - Jo Malone London هستند. در میان اولین مورد علاقه های دوشس، دو ادکلن از برند انگلیسی را می توان به طور همزمان تشخیص داد: Wood Sage & Sea Salt . هر دو رایحه سبک، آزاد و طبیعی هستند. همچنین یکی از عطرهای مورد علاقه مگان، رایحه کوت دازور Oribe's Cote d'Azur است، رایحه ای تازه با نت هایی از لیمو، انگور فرنگی سیاه، پرتقال و ترنج.

در ادامه بخوانید...