40 خاصیت برای زردچوبه بخش دوم

21. با زردچوبه فیبروز سیستیک را پیشگیری و درمان کنید

فیبروز سیستیک اشاره به بیماری ریوی مزمن دارد که برای درمان نیاز به داروهای استنشاقی و آنتی بیوتیکی دارد، اما بسیاری از پژوهش ها و مطالعات، اثربخشی زردچوبه در کاهش علائم فیبروز سیستیک را نشان داده اند. هنگامی که زردچوبه با درمان های فیبروز کیستیک ترکیب می شود، تسکین بهتر و سریع تر می شود.
بعلاوه، کورکومین موجود در زردچوبه به این مزیت گیاه کمک می کند. شواهد رو به رشدی وجود دارد که ارتباط قوی بین مصرف کورکومین و تسکین فیبروز سیستیک را نشان می دهد. بنابراین، برای پیشگیری و درمان فیبروز سیستیک، شما فقط نیاز به اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی خود دارید. (سیارک

22. با زردچوبه اسهال را درمان کنید

همانطور که در خواص و مضرات زردچوبه گفته شد، مصرف بیش از حد زردچوبه می تواند باعث اسهال شود. با این حال، اگر شما دوز درست آنرا بدانید، زردچوبه می تواند به طور موثر و به طور طبیعی برای درمان اسهال مورد استفاده قرار گیرد. علل متعددی برای اسهال وجود دارد که شامل خوردن غذاهای نامناسب، ابتلا به عوارض جانبی داروها یا علائم مربوط به بیماری های خاص، می باشند.
هنگامی که شما علائم و نشانه ها را تجربه می کنید، اولین چیزی که شما باید انجام دهید این است که تلاش کنید علل این مشکل را قبل از مصرف داروی گیاهی یا مصرف چیزی شبیه به زردچوبه، کشف کنید.
یافتن مقدار درست مصرف زردچوبه مهم است زیرا مصرف بیش از حد آن اسهال را بدتر می کند. شما باید از پودر زردچوبه در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید یا یک لیوان شیر زردچوبه را روزانه بنوشید تا علائم اسهال بطور کامل از بین روند.

23.با زردچوبه سطح کورتیزول را کنترل کنید

کورتیزول، هورمون استرس است که می تواند سبب استرس، اضطراب، افسردگی و افزایش وزن شود. بسیاری از قرص های رژیم غذاییِ محبوب، مدعی کاهش سطح کورتیزول در بدن هستند. علاوه بر این، سطح کورتیزول بالا همچنین منجر به مشکلات خواب و سطح قند خون می شود. اگر چه قرص های کاهش وزن می تواند سطوح کورتیزول را کاهش دهد، اما باعث برخی عوارض جانبی ناخواسته بالقوه می شوند.

خوشبختانه، راه های طبیعی زیادی وجود دارد به کاهش کورتیزول، از بین بردن استرس، و از دست دادن وزن کمک می کنند. یکی از راه های موثر طبیعی استفاده از خواص زردچوبه برای کنترل سطح کورتیزول  است. بهتر است که پودر زردچوبه را با اضافه کردن آن به سوپ، خمیر یا سالادتان، آنرا در رژیم غذایی تان قرار دهید. غذاهای دیگر نیز شامل، شکلات تیره، اسفناج، و حبوبات، سطح کورتیزول را پایین تر می آورند.

24.با زردچوبه درد را تسکین دهید

مسکن ها داروهای بدون نسخه هستند. هر سال، صنعت پزشکی می تواند چند میلیارد دلاری از خرید مسکن بدست آورد. مسکن ها می توانند منجر به برخی از مشکلات سلامتی شوند. بهترین کار پیدا کردن راه های طبیعی برای کمک به رفع درد است. زردچوبه برای سالها به عنوان مسکنی طبیعی محسوب می شود. خواص ضدالتهابی زردچوبه به این اثر کمک می کند.
دو روش مختلف برای شما وجود دارد که از مزایای تسکین درد زردچوبه استفاده کنید. اولی، استفاده از زردچوبه بیشتر در پخت و پز است. دومی، مصرف مکمل های زردچوبه برای نتیجه بهتر است. (سیارک

25. با زردچوبه مالتیپل اسکلروزیس (MS) را درمان کنید

کورکومین موجود در زردچوبه به کم کردن سرعت پیشرفت ام اس کمک می کند، آنرا به لیست مزایای شگفت انگیز زردچوبه برای سلامتی اضافه کنید. اگر چه هنوز ارتباط بین مصرف کورکومین و بهبود در ام اس، مورد بحث است، بسیاری از مردم با استفاده از زردچوبه به نتیجه بزرگی رسیده اند.
دانشمندان و پزشکان، درمان موثری برای بیماری ام اس پیدا نکرده اند.

درمان های پزشکی مانند داروها، به کاهش علائم مرتبط با ام اس و کم کردن سرعت پیشرفت این بیماری و همچنین مدیریت آن تا حد ممکن، کمک می کند. ذهن پزشکان بیشتری در مورد اثربخشی برخی از درمانی های خانگی برای بیماریMS ، به ویژه هنگامی که بیماران علائم بالینی اولیه را دارند، باز شده است.
دانشمندان دلیل اینکه چرا زردچوبه به درمان ام اس کمک می کند اما بسیاری از مردم می توانند پس از استفاده از کورکومین به آسودگی برسند را پیدا نکرده اند.

26. زردچوبه خواص ضدباکتری دارد

زردچوبه همچنین برای خواص ضدباکتری اش شناخته شده است. استفاده از زردچوبه به کشتن باکتری، بویژه هنگامی که پوست شما بریده یا سوخته شده است، کمک خواهد کرد. بریدگی و سوختگی را می توان با مصرف یک عامل ضد باکتریِ دارویی، درمان کرد. با این حال، بهتر است از مواد آلی و زردچوبه که می تواند بریدگی و سوختگی را تمیز نگه دارد، استفاده کرد. در نتیجه، زردچوبه فرآیند التیام بردیگی و سوختگی را تسریع می بخشد.
علاوه بر این، زردچوبه، به لطف خواص ضدباکتریایی اش، می تواند به دستگاه گوارش کمک می کند تا از شر هر باکتری مضری خلاص شود. افرادی که از زردچوبه در پخت و پز استفاده می کنند، بروز مشکلات گوارشی در آنها کمتر است.
باکتری بر عملکرد بدن تاثیر می گذارد و منجر به برخی از بیماری ها و مشکلات می شود. زردچوبه می تواند به پیشگیری از آن مسائل کمک کند.

27. چین و چرک را کم کنید

چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری نشانه های پیری هستند. افراد با پوست خشک نسبت به افرادی که پوستی چرب و پوست ترکیبی دارند، زودتر چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری بر روی پوست شان ظاهر می شود. پاک کردن چین و چروک های موجود و همچنین سایر علائم پیری بر روی پوست دشوار است.

با این حال، بسیاری از درمان های طبیعی می تواند به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریزِ زودرس کمک کند. یکی از مزایای ادویه زردچوبه برای پوست، حفظ ظاهری جوان و جلوگیری از چین و چروک زودرس در پوست است. به منظور جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز، توصیه می شود از ماسک زردچوبه، دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک عبارتند از، نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه، 2 قاشق چای خوری روغن بادام، 2 قاشق چای خوری پودر چوب صندل، و دو قاشق غذاخوری آرد نخود. دستورالعمل در اینجا آورده شده است.
همه اجزای آماده شده را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
مقداری آب اضافه کنید تا بصورت خمیر دربیاید
این خمیر را به پوست تان بزنید
برای 15 10 دقیقه منتظر بمانید
آنرا با آب سرد بشویید
شما نباید زردوچوبه را زیاد کنید زیرا رنگ پوست تان را تغییر می دهد.

28. آکنه ها و جوش ها را کم کنید

آکنه و جوش، بیماری های پوستی شایع هستند که هر فرد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل آن تغییرات هورمونی، مسدود شدن منافذ بدلیل چربی و گرد و خاک، و رژیم غذایی ناسالم، است. هر ساله، زنان مقدار زیادی از پول خود را، جهت یافتن بهترین کرم برای درمان آکنه و جوش خود، صرف محصولات مراقبت از پوست می کنند.

با این حال، برخی از کرم ها ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ی سوال برانگیزی باشند، که می تواند سبب حساسیت پوستی، قرمزی و سوزش شود. درمان های خانگی زیادی برای آکنه و جوش وجود دارند که اثربخشی آنها بدون ایجاد هر گونه مشکل جدی برای پوست است. یکی از بهترین درمان های طبیعی برای آکنه و جوش زردچوبه است. دلیلش این است که زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است. در اینجا دستورالعمل نحوه ی استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه و جوش آورده شده است.
یک قاشق چای خوری زردچوبه و 1 قاشق چای خوری عسل آماده کنید. (سیارک
این اجزاء را باهم در یک کاسه مخلوط کنید
این مخلوط را به صورت تان بزنید
به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیقه رها کنید
آنرا با آب ولرم بشویید
آب سرد را صورتتان بریزید تا منافذ بسته شوند
زردچوبه و عسل برای پوست شما، طبیعی و بی خطر هستند. با این حال، شما باید صبور باشید تا نتیجه قابل مشاهده ای را ببینید.

توصیه می شود این درمان را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.
اگزما یک بیماری پوستی پزشکی است، که باعث سوزش و التهاب پوست می شود. مردم اغلب از درماتیت آتوپیک و اگزمای آتوپیک، اشکال رایج اگزما، رنج می برند. افرادی که تمایل به واکنش های آلرژی به ترکیبات خاص را دارند، خطر ابتلا به اگزما در آنها بیشتر است. این بیماری پوستی می تواند بیشتر در کودکان یافت شود اما برخی از افراد برای بقیه عمرشان، هنوز هم آنرا دارند.
خوشبختانه، درمان های خانگی متعددی می تواند به کنترل این مشکل پوستی کمک کند. زردچوبه را می توان برای درمان اگزما و خارش، به طور طبیعی و موثر، بدون ایجاد هر گونه عوارض جانبی ناخواسته، بکار برد. نشان داده شده است که زردچوبه بهتر از هر کرم و لوسیونی عمل می کند. کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه، شامل خواص ضد باکتری و ضدالتهابی است. بنابراین، از آنزیم هایی که باعث التهاب شده، جلوگیری کرده و التهاب، و علائم اگزما را درمان می کند.
به منظور درمان اگزما و خارش، شما می توانید از زردچوبه هم بصورت خارجی و هم بصورت داخلی استفاده کنید. می خواهم تا برخی از روش های مربوط به چگونگی درمان اگزما با زردچوبه را به شما نشان دهم.
1/2قاشق چای خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بصورت روزانه بنوشید
1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه را در یک لیوان آب جوش، برای 10 دقیقه آرام بجوشانید. شما می توانید این محلول را بنوشید یا از آن برای شستشو دادن نواحی آسیب دیده استفاده کنید
با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری از پودر زردچوبه با یک قاشق غذاخوری برگ چریش (neem) خردشده، خمیری ایجاد کنید. بعد، شما می توانید این خمیر را به نواحی آسیب دیده اعمال کنید.
یک ماسک صورت زردچوبه را با مخلوط کردن 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه، 1/2 فنجان آرد نخود، یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و مقدار کافی از روغن بادام درست کنید. این خمیر را به پوست زده و سپس به آرامی آنرا ماساژ دهید. آنرا با آب ولرم به مدت 10 دقیقه شستشو دهید. شما باید این درمان را سه بار در هفته به مدت یک ماه تکرار کنید تا پوستی درخشان و بی عیب و نقص بدست آورید.

30. با زردچوبه پسوریازیس را درمان کنید

زردچوبه در درمان پوسته پوسته شدن پوست موثر است. دلیلش این است که زردچوبه حاوی ترکیبات فعال خاصی است که می تواند با بیماری التهابی مانند پسوریازیس مبارزه کند. کورکومین از مهم ترین ترکیبات آن است. کورکومین به کاهش سطح هیستامین که باعث التهاب می شود، کمک می کند.
راه های زیادی هم بصورت خارجی و هم داخلی، با استفاده از زردچوبه برای درمان پسوریازیس وجود دارند. شما می توانید محلول زردچوبه را با مخلوط کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه در یک لیوان آب، بنوشید.

در روش دیگر، شما می توانید یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه، و یک قاشق چای خوری فلفل سیاهِ (با آب کافی) خردشده را مخلوط کنید. فلفل سیاه به افزایش جذب زردچوبه کمک می کند.
روش دوم مالیدن مخلوط پودر زردچوبه و آب به پسوریازیس تان است. این نکته ساده، اما موثر است.
آخرین راه حل، راحت ترین آن است. که مصرف کپسول زردچوبه می شود. با این حال، قبل از مصرف کپسول زردچوبه، شما باید با پزشک خود با دقت مشورت کنید.

31. با زردچوبه موهای صورت را کنترل کنید

بسیاری از مردم بدلیل موهای صورت، اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. یکی از مزایای ادویه و پودر زردچوبه برای پوست، کنترل موهای صورت است. استفاده از زردچوبه بصورت روزانه به جلوگیری از رشد موهای صورت کمک خواهد کرد. شما فقط باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در مقداری کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر خوب درست کنید. پس از آن، این خمیر را روی پوست خود بزنید، اجاز دهید برای 15 تا 20 دقیقه بماند بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا بهترین نتیجه قابل مشاهده را بدست آورید.

32. با زردچوبه پوست را روشن کنید

مشخص شده است که زردچوبه در مهار تولید ملانین در پوست موثر است. ملانین باعث رنگ پوست تیره و پیگمانتاسیون پوست تیره می شود. با زردچوبه پیگمانتاسیون (رنگدانه دارشدن ، تیره شدن پوست) را روشن کنیدملانین وقتی که پوست شما در معرض عوامل محیطی قرار می گیرد، تولید می شود.برنزه کردن پوست و آفتاب سوختگی پوست به تولید بیش از حد ملانین کمک می کند.

زردچوبه می تواند به روشن کردن پوست شما و بهبود پوست آفتاب سوخته کمک کند. اگر شما می خواهید یک پوست روشن داشته باشید، زردچوبه بهترین راه حل خواهد بود. دیگر درمان های خانگی که برای کمک به سفید کردن پوست بکار می روند شامل شامل آب لیمو، آلوئه ورا، چای سبز، و غیره است.
در این پست، می خواهم به شما مخلوط آب لیمو و زردچوبه را نشان دهم، که به شما برای روشن کردن پیگمانتاسیون کمک می کند.
پودر زردچوبه را با آب لیمو مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ درست شود
این مخلوط را به پوست تان بزنید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید تا خشک شود
آنرا با آب ولرم بشویید
شما می توانید آب لیمو را با آب خیار جایگزین کنید تا خمیر زردچوبه را درست کنید.(سیارک
مهم است که شما صبور باشید زیرا درمان های طبیعی برای روشن کردن پوست، برای نشان دادن بهترین نتیجه شان به زمان احتیاج دارند. و مانند قرص های سفیدکننده یا کرم های سفیدکننده ی پوست مصنوعی نیست.

با این حال، مواد تشکیل دهنده طبیعی آنها، هیچ عوارض جانبی ناخواسته برای پوست شما ایجاد نمی کند. اگر شما می خواهید از پیگمانتاسیون جلوگیری کنید، دور از نور خورشید باشید چرا که قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید می تواند به آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست منجر شود. علاوه بر این، رژیم غذایی شما باید شامل مواد غذایی غنی از ویتامین C باشد که می تواند به پوست شما ظاهری درخشان و رنگ روشنی بدهد.

33. با زردچوبه انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشید

زردچوبه می تواند چهره جوان و زنده و بانشاطِ پوست شما را حفظ کند. دلیلش این است که زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است. که این می تواند تولید سلول های پوستی جدید را تحریک کرده خاصیت انعطاف پذیری یا ارتجاعی پوست را بهبود بخشد.
زردچوبه را با مقداری کافی آب ترکیب کرده تا یک خمیر خوب درست شود. و سپس این خمیر را به پوست تان بزنید. آنرا برای 20 15 دقیقه رها کنید، بعد آنرا با آب ولرم شستشو دهید.
اگر شما می خواهید نتیجه قابل توجهی بگیرید، شما باید این درمان دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

34. با زردچوبه شوره سر را کنترل کنید

شوره سر، مشکل مو سر است، که وقتیکه اپیدرم پوست سر به سرعت تجدیدشده، و چربی یک مجموعه از سلول ها را روی پوست سر شما تشکیل می دهد، رخ می دهد. افرادی که از شوره سر رنج می برند اغلب خارش ناخوشایندی را تجربه می کنند.
به لطف خواص ضد باکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه، یکی از مزایای آن درمان شوره سر است. و عارضه شوره سر را با افزایش گردش خون در پوست سر، بهبود می بخشد.
در اینجا دستورالعمل زردچوبه برای مقابله با شوره سر آورده شده است.
مخلوطی از زردچوبه و روغن زیتون درست کنید
این مخلوط را به پوست سر خود بزنید
پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید
آنرا برای 15 دقیق رها کنید
آنرا با آب بشویید و دوش بگیرید
شما باید این درمان را برای دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه قابل توجهی ببینید.(سیارک

35. پیشگیری و درمان ریزش مو با زردچوبه

مزایای زردچوبه
ریزش مو می تواند توسط بسیاری از عوامل مانند استرس، رژیم غذایی نامناسب، وراثت، اختلال هورمونی و بیماری ایجاد شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رشد TGF Beta 1 (فاکتور رشد انتقالی بتا 1) به ریزش مو کمک می کند.زردچوبه در کنترل ریزش مو، به دلیل کورکومین، یک ترکیب فعال موجود در زردچوبه، که دارای توانایی جلوگیری از اثر TGF Beta 1 است، موثر است. در نتیجه، زردچوبه در جلوگیری از ریزش مو موثر است.
در اینجا دستورالعملی آورده شده است که شما می توانید برای درمان ریزش مو استفاده کنید.
مخلوطی را با ترکیب پودر زردچوبه با عسل و شیر درست کنید
این ترکیب را به پوست سر خود بزنید
آنرا به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید
آنرا با شامپوی عادی تمیز بشویید
برخلاف شامپوهای شیمیایی، مواد طبیعی از جمله زردچوبه، نتیجه را بلافاصله نشان نمی دهد. بنابراین، شما باید صبور باشید و این درمان را برای چند هفته تکرار کنید.

36. موها را بطور طبیعی رنگ کنید

می دانیم که مردم برای قرن ها از زردچوبه برای رنگ لباس و منسوجات استفاده کرده اند. اما رنگ نارنجی زرد این گیاه می تواند موهای شما را به طور طبیعی رنگ کند. بسته به میزان زردچوبه ای که استفاده می کنید و شرایط موهایتان، موهای شما به رنگ بلوند، قهوه ای یا زرد روشن تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، بعد از استفاده از ماسک موی زردچوبه، موهای شما انعطاف پذیرتر می شود.
در اینجا روش استفاده از زردچوبه برای رنگ کردن طبیعی موهای شما آورده شده است.
زردچوبه، زعفران، و بابونه را برای استفاده آماده کنید
مقداری آب را به این مخلوط اضافه کنید
از دستکش های لاستیکی برای اعمال این مخلوط به ریشه ها و تمام سرتان استفاده کنید

37. با زردچوبه بیماری های پوست سر را درمان کنید

مزایای شگفت انگیزی زیادی از زردچوبه در درمان بیماری های مختلف پوست سر مانند اگزما و درماتیت که منجر به نازک شدن مو، خارش و التهاب پوست سر شما می شود، وجود دارند.
دلیلش این است که کورکومین، ترکیب فعال موجود در زردچوبه، دارای خواص ضدقارچ، ضدآلرژی، ضدالتهاب، ضدعفونی کننده، آنتی اکسیدان و ضدباکتری است.

38. با زردچوبه پوست چرب را کنترل کنید

زردچوبه یکی از درمان های عالی است که به شما در کنترل مشکل چربی کمک می کند.شما فقط باید مخلوطی از زردچوبه، خمیر چوب صندل خالص، و مقداری آب پرتقال را درست کنید. پس از آن، اعمال این خمیر را به پوست خود بزنید. پس از 10 دقیقه، شما می توانید آن را با آب بشویید. توصیه می شود برای گرفتن بهترین نتایج، این درمان را چندبار در هفته تکرار کنید.

39. با زردچوبه از شر ترک های بدن خلاص شوید

زردچوبه برای خلاص شدن از شر ترک های بدن موثر است. مخلوطی از آرد نخودچی، زردچوبه، و ماست را به نواحی آسیب دیده خود بزنید. هنگامیکه این مخلوط خشک شد، می توانید آن را با آب ولرم بشویید. این درمان را روزانه برای چند هفته تکرار کنید.(سیارک

40. ترک های پاشنه پا را درمان کنید

پاشنه ترک خورده، یک مشکل سلامتی است که دلایل بسیاری مانند اضافه وزن، پوست خشک، ایستادن طولانی مدت، مراقبت نامناسب از پا، استفاده از محصول سخت، دارد. شما می توانید این مشکل را با استفاده از یک کرم مرطوب کننده، نوشیدن آب آشامیدنیِ کافی و داشتن یک رژیم غذایی سالم، کنترل کنید.
زردچوبه در درمان ترک های دست و پاشنه موثر است زیرا حاوی خواص ضدالتهابی و ضدقارچی است. اگر شما می توانید این واقعیت را که استفاده از زردچوبه کمی کثیف کاری دارد، و می تواند لباس هایتان لکه دار کند، را نادیده بگیرید، زردچوبه بهترین راه حل است.
مخلوطی از روغن نارگیل و کمی پودر زردچوبه را برای ایجاد یک خمیر خوب درست کنید
آنرا به پاشنه ی پاهایتان بزنید
بعد از 30 دقیقه، آنرا با آب ولرم بشویید
ادویه و پودر زردچوبه، مزایای شگفت انگیز زیادیِ برای سلامتی، پوست و موی سر دارد. اضافه کردن زردچوبه به رژیم غذایی، روال معمول مراقبت از پوست تان، و یا ترکیب آن با درمان های پزشکی برای بسیاری از بیماری ها، ایده ی خوبی است.

امیدوارم این پست را مفید بدانید. لطفا نظرتان را بصورت کامتنت در زیر بیان کنید. در اسرع وقت به آنها پاسخ می دهم. از شما برای خواندن این پست تشکر می کنم. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Kailan 606 :

    Ok I really wanna hear you accent now! Exlnelcet styling tho, way better than that pain in the backside Gok, and no yucky shiny fabrics either, loving it! :)

    1395/12/26 21:50

بیشتر بخوانید