چگونه بفهمیم که تلگرام ما هک شده است

در

(سیارک) : تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های محبوب و پرطرفدار در دنیامی باشد. اما این روزها شایعات زیادی مبنی بر این که ربات ها قادر به هک کردن گوشی شما و دستیابی به اطلاعات شخصی شما می باشند رواج پیدا کرده ، حال چگونه بفهمیم که  تلگرام ما هک شده است یا نه؟

1-وارد قسمت setting تلگرام شوید.

2- انتخاب گزینه privacy and security 

3- گزینه active sessions را انتخاب کنید . صفحه ی باز شده تعداد دستگاه هایی که با خط شما در حال استفاده از تلگرام می باشند را نشان می دهد.(سیارک)
خوب از دیدن چندین کاربر در این صفحه که در حال استفاده از اطلاعات تلگرام شما می باشند، خیلی متعجب و متحیر شده اید؟ آیا واقعا چندین نفر گوشی شما را هک نموده و از یوزر تلگرام شما در حال سواستفاده می باشند؟

پاسخ سوال شما هم بله است و هم خیر. چطور ممکن است؟
در واقع تعداد کاربرانی که در این جا به شما نشان داده شده کسانی می باشندکه با یوزر شما و از دستگاهی غیر از گوشی فعلی شما به تلگرام متصل هستند. اگر شما از لپ تاپ یا گوشی دیگری قبلا یا در حال حاضر به تلگرام وصل شده اید در این صفحه نشان دیده می شود. ولی اگر شما هرگز از دستگاه دیگری برای وصل شدن به تلگرام استفاده نکرده اید پس اشخاص دیگری در حال انجام این کار می باشند و شما را هک کرده اند!!

چطور چنین اتفاقی افتاده است؟زیرا کسی  که از گوشی یا لپ تاپ دیگری با وارد کردن شماره خط شما قصد وصل شدن به تلگرام  شمارا داشته باشد، برنامه تلگرام برای اطمینان یک کد فعال سازی به خط شما اس ام اس می کند و فرد تنها با وارد کردن آن کد می تواند تلگرام را باز کند. (سیارک)

پس چطور ؟ شاید گوشی را برای تعمیر داده اید؟ آن فرد به راحتی به آن کد دسترسی پیدا کرده و بعد هم می تواند، اس ام اس ارسالی تلگرام را از گوشی شما پاک کند و شما هرگز متوجه آن نشده اید.

راه حل ؟ از تعمیر کار بخواهیددر حضور شما گوشی را تعمیر نماید .اما اگر این کار ممکن نبود، برای غیر فعال کردن استفاده از اکانت شما توسط دستگاه های دیگر:

گزینه terminate all other session را بزنید تا  دسترسی تمام دستگاه های دیگر که به اکانت شما دسترسی چیدا کرده اند به غیر از گوشی فعلی تان قطع شود.
 راه دیگر  هکر ها نصب برنامه هایی خاص بر روی گوشی می باشد.  یکی از معروف ترین این هکر ها setting است.  ظاهری زیبا دارد و شبیه یک برنامه هک کننده نمی باشد.این برنامه ها قادرند تمام اطلاعات گوشی شما را به ایمیلی که در آن وارد شده ارسال نمایند. کافی است شما این برنامه را پیدا کرده وحذف کنید تا عملکرد آن متوقف گردد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای خرید لپ تاپ

در

از لپ تاپ خود چه انتظاری دارید؟

استفاده سبک: اینترنت گردی، پرداخت آنلاین قبوض، ارسال و دریافت ایمیل، استفاده از شبکه های اجتماعی، نرم افزارهای ارتباطی مانند تلگرام، دسته بندی و اشتراک گذاری تصاویر دیجیتال

متوسط: نگهداری، نمایش موسیقی و فیلم، استفاده اداری

سنگین: استفاده از چندین نرم افزار به صورت همزمان، کارهای گرافیکی، ویرایش تصویر و فیلم

خیلی سنگین: ویرایش حرفه ای فیلم، طراحی گرافیکی

قابلیت حمل

اندازه صفحه نمایشگر، ظرفیت حافظه، درایو سی دی، دی وی دی و بلوری، لپ تاپ ها از نظر وزن به 3 دسته تقسیم می شوند

1.3 کیلوگرم و کمتر: بهترین انتخاب برای دانش آموزان، مسافران و کاربرانی که استفاده پایه ای مانند ایمیل و اینترنت گردی دارند.

1.8 تا 2.2 کیلوگرم: انتخاب متوسط بین قدرت و وزن، کاربرانی که در کافی شاپ ها، فرودگاه ها و مکان های عمومی کارهای خود را انجام می دهند.

2.7 کیلوگرم و بیشتر: قدرت پردازش بالا، صفحه نمایش بزرگتر، ایده آل برای خوره های بازی و حرفه ای ها، کسانی که انتظار یک سیستم رومیزی را دارند.

 

سیستم عامل

سیستم عامل قلب لپ تاپ است. مدیریت نرم افزارها، سخت افزارها، حافظه، فایل ها و دستگاه های مرتبط برعهده سیستم عامل می باشد. مهمترین نقش سیستم عامل امکان برقراری ارتباط کاربر با رایانه است.

OS X: به صورت انحصاری روی کامپیوترهای مک(Mac) نصب می شود. رابط کاربری آسان، افزایش طول عمر باتری، نفوذ کمتر ویروس ها و بدافزارها از امتیازات آنها است. مک بوکها گرانتر از سایر لپ تاپ ها هستند.

ویندوز: نسخه های جدید ویندوز برای سیستم های با صفحه نمایشگر لمسی طراحی شده و قابلیت های زیادی در اختیار کاربر قرار می دهند. 

سیستم عامل کروم: به صورت انحصاری برای لپ تاپ های کروم بوک ارائه شده است. این سیستم عامل نرم افزارها و برنامه های ابری (cloud-based) را اجرا می کند. بهترین گزینه برای وب گردی و بروزرسانی شبکه های اجتماعی و ارسال و دریافت ایمیل است.

یک سیستم عامل انتخاب کنید، مک، ویندوز یا سیستم عامل کروم؟

پاسخ به این پرسش اصلا راحت نیست، مخصوصا اگر با این سیستم ها آشنایی نداشته باشید، بیشتر لپ تاپ های موجود در بازار با یکی از 3 سیستم عامل فوق مجهز شده اند، مطمئنا ویندوز انعتاف پذیرترین سیستم عامل بازار است. بیشترین مدل ها و نسخه ها را دارد و برای بیشتر سخت افزارها قابل استفاده است. ویندوز با قیمت کمتر از 150.000 تومان در دسترس است و در تمامی دستگاه های رایانه، تبلت، لپ تاپ، صفحه های نمایش لمسی قابل استفاده است. در نسخه 10 امکانات زیادی اضافه شده که کاربر را شگفت زده خواهد کرد.

توجه داشته باشید ویندوز سهم زیادی از بازار کامپیوترهای داخلی را در اختیار دارد و گزینه مناسبی است. 

اندازه صفحه نمایشگر

لپ تاپ های موجود در بازار معمولا صفحه نمایشگر 11 اینچ تا 17 اینچ دارند. صفحه نمایشگر بزرگتر برای بازی، نمایش و ویرایش فیلم و عکس استفاده می شود. صفحه نمایش بزرگتر مصرف باتری را افزایش می دهد. وزن این لپ تاپ ها بیشر است.

هرچه رزولوشون بالاتر باشد کیفیت تصویر بهتر خواهد بود. لپ تاپ های موجود در بازار به دسته های زیر تقسیم می شود
HD: با رزولوشن 1366X768 کیفیت مطلوب برای وب گردی، ایمیل و کارهای ساده
HD+: با رزولوشن 1600X900 مناسب برای نمایش فیلم های DVD
Full HD: با رزولوشن 1920X1080 برای نمایش فیلم های با کیفیت Blu-ray و بازی های کامپیوتری بدون افت کیفیت
Retina display: رزولوشن 2304X1440 تا 2880X1800 در لپ تاپ های شرکت اپل
QHD و QHD+ یا Quad HD: با رزولوشن 2560X1440 تا 3200X1800 مناسب برای ویرایش تصویر با کیفیت بالا، بازی ها و فیلم های کیفیت بالا
4K Ultra HS: رزولوشن 3840X2160 با کیفیت 4 برابر Full Hd بهترین نمایش از تصاویر و رنگ ها را ارائه می دهد.

انواع نمایشگر

اختلاف نوع ساخت صفحه نمایشگر باعث اختلاف نمایش رنگ ها و روشنایی تصویر صفحه می شود. بیشتر لپ تاپ ها با تکنولوژی نور پشت LED ساخته می شوند که رنگ ها را روشن تر نشان می دهد و باتری کمی مصرف می کند. اگر قصد دیدن فیلم دارید بهتر است از نمایشگرهای IPS استفاده کنید که زاویه نمایش بهتری دارند.

صفحات لمسی

صفحات لمسی کاربری کامپیوترها را آسانتر کرده است. شما می توانید دقیقا مانند گوشی از لپ تاپ استفاده کنید. البته فقط در سری های ویندوز و کروم بوک در دسترس می باشد و قیمت دستگاه را افزایش خواهد داد.

پردازشگر

پردازشگر لپ تاپ مانند مغز است. تمامی ارتباطات بین نرم افزارها، حافظه، فایل ها، برنامه هایی که درحال اجرا هستند را برقرار می کند. هرچقدر سریعتر باشد بهتر است. پردازشگرها به 2 دسته اصلی زیر تقسیم می شوند.

پردازشگرهای اینتل (Intel® Processors)

در تمامی MacBook ها و بیشتر سیستم های جدید از این پردازگشرهای سریع استفاده می شود.(سیارک)

Core i7: پرچم دار شرکت اینتل، انتخاب مجله "قدرت مردم"، انتخاب خوره های بازی و طراحان گرافیک، عکاسان و ... قویترین پردازشگر موجود برای انجام چند کار به صورت همزمان
Core i5: پردازشگر متوسط که بیشتر سیستم های موجود در بازار از آن استفاده می کنند و قدرت کافی برای بیشتر کارهای کامپیوتری را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.
Core i3: در جایگاه سوم، بیشتر برای مصرف اینترنت گردی و کارهای ساده تر مانند بررسی ایمیل ها و بروزرسانی شبکه های اجتماعی
Core M: این پردازشگر مخصوص دستگاه های نازک ساخته شده و مصرف بسیار کمی دارد. مخصوص اینترنت بازها 
Intel Atom: ارزان ترین پردازنده موجود در بازار، امکانات محدودی در اختیار کاربر قرار می دهد البته عمر باطری مناسبی دارد.

پردازشگرهای AMD

دو دسته بندی اصلی وحود دارد.(سیارک)

FX و سری A: مانند اینتل این پردازشگر ها شامل بخش گرافیکی داخل همان چیپ هستند و به ترتیب
FX: بهترین پردازشگر مخصوص بازی و کارهای سنگین
A10: چیپ 4 هسته ای با گرافیک بالا
A8: کیفیت عالی و HD مخصوص بازی
A6: بهترین کیفیت مخصوص کارهای گرافیکی
A4: دستگاه های مناسب برای پخش موزیک و نمایش فیلم و تصویر
سری-E: مانند پردازشگرهای Celeron اینتل با قیمت پایین و اقتصادی برای مصارف پایه ای مانند اینترنت گردی، شبکه های اجتماعی و ایمیل

برای استفاده حرفه ای، بازیهای سنگین، بهتر است لپ تاپ دارای کارت گرافیکی جداگانه باشد.

حافظه

RAM یا حافظه با دسترسی تصادفی مهمترین بخش در کامپیوتر است که امکان انجام چند کار را برای پردازشگر ممکن می سازد. حداقل 2 گیگابایت برای کارهای پایه ای (اینترنت گردی، ایمیل) نیاز دارید. البته داشتن 6 گیگابایت و بیشتر توصیه می شود. درصورتی که لپ تاپ دارای کارت گرافیک جداگانه است ممکن است بخشی از حافظه رم را نیز به آن اختصاص دهد. همیشه امکان اضافه کردن RAM را در آینده در نظر داشته باشید و در هنگام خرید به خالی بودن جای نصب کارت RAM بیشتر دقت کنید.(سیارک)

 

حافظه داخلی

شما برای ذخیره سازی تصاویر، فایلها و فیلم ها نیاز به حافظه داخلی دارید. این حافظه ها معمولا به صورت دیسکی یا SSD هستند.

Hard Disk Drive یا هارد دیسک درایو: به صورت سنتی، درایو های مکانیکی که امکان ذخیره سازی را فراهم می کنند. این هاردها دارای چند دیسک دوطرفه بودند کع اطلاعات روی صفحه ها ذخیره می شد.
هارد دیسک ها با سرعت های موتور متفاوت از 5400 دور در دقیقه تا 7200 دور و بیشتر در بازار موجود است. البته در هارد های 7200 دور اطلاعات سریعتر نوشته و خوانده می شود ولی برق بیشتری مصرف می کنند.

SSD یا درایو حالت سخت: در سیستم های شرکت اپل و برخی برند های دیگر مانند سامسونگ معرفی شد. این درایو ها بسیار سریع تا 10 برابر سرعت هارد های سنتی، بدون صدا و اشکالات هارد های قدیمی هستند.

 

باتری

باتری های موجود در بازار از چند دقیقه تا چندین ساعت و حتی در برخی دستگاه ها تا 12 ساعت و بیشتر وجود دارد. البته این ادعای شرکت سازنده است. قدرت پردازشگر، صفحه نمایشگر بزرگ، کیفیت تصویر، هاردهای سریع، درایو نوری باتری را سریعتر تخلیه می کنند.

صفحه کلید و تاچ پد

حتما به صفحه کلید لپ تاپ دقت کنید. درهنگام فشار دادن کلیدها باید به راحتی 1 تا 2 میلیمتر پایین بروند. فاصله بین کلید ها هم باید مناسب باشد. حتما نمونه ای از لپ تاپ را پیدا کنید و کلید های آن را بررسی کنید.
در برخی مدل ها جای کلید ها تغییر کرده و کاربر دچار مشکل می شود.

پورت ها و ارتباط ها

لپ تاپ ها روش های مختلفی برای ارتباط با اینترنت دارند، بیشتر لپ تاپ ها کارت شبکه بی سیم برای ارتباط با شبکه و بولوتوث برای ارتباط با سایر دستگاه ها مانند گوشی، بلندگو و دستگاه های دیگر دارند.
درصورتی که دایم در سفر هستید احتمالا داشتن ارتباط 4G LTE کمک زیادی به شما خواهد کرد. همیشه Wi-Fi در دسترس نیست. پورت هایی برای ارتباط با تلویزیون، دوربین و دستگاه های دیگر نیز وجود دارد.

USB 2.0: پورت عمومی ارتباط با دستگاه ها، درایو های خارجی، دسته های بازی، گوشی های همراه، پخش کننده موسیقی و ...
USB 3.0: همانند USB 2.0، البته با سرعت بیشتر، توجه داشته باشید دستگاه ها باید از این پورت پشتیبانی کنند.
HDMI: ارتباط با پروژکتور یا تلویزیون
Media-card slots: برای انتقال فایل ها از دوربین دیجیتال

شرکت تولید کننده

لپ تاپ شما به اندازه شرکت تولید کننده آن خوب است. در سال 2015، اپل رتبه اول را داشته، میکروسافت، سامسونگ، HP و لنوو به دنبال آن جایگاه های دوم تا پنجم را بدست اوردند.
خدمات پس از فروش را فراموش نکنید، لپ تاپ بدون خدمات پس از فروش هیچ ارزشی ندارد.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عالی بود !!!!!!! متشکر!!!!!!!!!!!

در ادامه بخوانید...

چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند

در

در این پست بررسی می کنیم چگونه نور گوشی های هوشمند به بدن شما آسیب می رسانند.
نور آبی فوق العاده قدرتمندی در گوشی های هوشمند ، تبلت و لپ تاپ وجود دارد که طراحان می توانند آنرا بوجود آورند.


نور تین صفحات نمایش چنان می درخشد که ما می توانیم آنها را حتی در یک روز آفتابی ببینیم. (سیارک
در شب، آنها به اندازه کافی روشن هستند به حدی که می توان آنها را با پنجره کوچکی که نور روز از طریق آن وارد می شود،مقایسه کرد.به همین دلیل هر چند ترک این کار بسیار دشوار است اما خیره شدن به گوشیتان در شب یک ایده وحشتناک است.
ساعت بیولوژیک بدن ما به طور طبیعی چرخه ای را دنبال می کند که بما کمک می کند تا در طول روز بیدار و هوشیار باقی بمانیم و این چرخه به ما کمک می کند تا در شب به میزان کافی استراحت کنیم .اما زمانی که برای خواب آماده می شویم اگر با صفحات نمایش کارکنیم مغز به اشتباه می افتد.نوراین وسایل اثری مشابه آفتاب صبحگاهی بر چشم ها ی ما دارد، که باعث توقف تولید ملاتونین توسط مغز می شود، هورمونی که برای بدن ما زمان خواب را مشخص می کند.
نور گوشی های هوشمند با اختلال در تولید ملاتونین،  می توانند چرخه خواب شما را همانند خستگی مفرط ناشی از پرواز با هواپیمای جت در مناطق مختلف زمانی (موسوم به جت لگ)مختل نماید.
این فرآیند باعث می شود که عمل خواب رفتن و  درخواب ماندن سخت تر شود .  این فرآیند به طور بالقوه ای باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی افراد می شود. (سیارک
روش انجام کار چگونه است:

برای مبارزه با این مشکل، طراحان برنامه های کاربردی برنامه هایی مانند f.lux و حالت شیفت شب اپل(Apple’s Night Shift mode)را برای آیفون تولید کرده اند ، که هر دوی آنها شدت نورتولیدی در صفحات نمایش را تنظیم می کنند آنهم بوسیله ی حذف نور آبی روشن از صفحه نمایش در زمان های خاصی از روز.
بسیاری از کاربران از اثرات این برنامه ها مطمئن هستند ، آنها معتقد هستند که چشمهایشان در مواجه با رنگ نارنجی ایجاد شده توسط این برنامه کمتر اذیت می شود. اما در حالی که برخی از تحقیقات نشان می دهد که نور کم می تواند باعث بهبود خواب شود ، اما به طور کلی لازم است ، مطالعه بیشتری در مورد این موضوع انجام شود .
 اگر شما در حالی که می خواهید برای خوابیدن آماده شوید ، تا دیر وقت ایمیل هایتان را چک کنید ، این کار خواب شما را بخاطر متوقف کردن تولید ملاتونین آشفته خواهد کرد.در صورت امکان برای داشتن خواب راحت، بهترین گزینه، اجتناب از دیدن نور گوشی های هوشمند قبل از رفتن به تختخواب است. سعی کنید این وسایل را از تختخواب خود دور نگه دارید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸باعث کوری موقت هم میشه؟

در ادامه بخوانید...

7 نکته برای خریداران لپ تاپ

در

(سیارک)  دوشنبه سایبری به خاطر ما برگذار می شود اما در صورتی که برای خرید لپ تاپ جدید به این بازار می روید، و قبل از اینکه به ازای هر دستگاهی پولی را خرج کنید که به سختی تهیه کرده اید، می خواهم به برخی از موارد در نمونه های خوب سیستم های برجسته اشاره نمایم. بدیهی است که این پست جامع نمی باشد و شامل نت بوک های هیبریدی جداشدنی و نت بوک های ارزان نیست. با اینحال اگر به دنبال دستگاه اولترابوک یا حتی به دنبال نت بوکی جهت جایگزینی دستگاه های گیم رو میزی هستید، در اینجا به برخی از مدل های مطرح موجود در بازار اشاره می کنم.

Dell XPS 13 و XPS 15 که قیمتها به ترتیب از $799 و $999 شروع می شوند.

در ابتدای لیست من نت بوک های 13 اینچی و 15 اینچی XPS دل قرار دارند، یعنی XPS 13و XPS 15. کالاهایی مرغوب، با طراحی زیبا و کیفیت ساخت خوب که نشانه های قوی در این دو مدل می باشند. با این حال، به ترتیب در XPS13 و 15، مسلما نمایش های لبه بی نهایت 13.3 اینچ و 15.6 اینچ دل، مورد پسند عموم می باشند. اسپورتی های  15 اینچی XPS یا پانل1080p FHD یا 4K (3840X2160) و ظریفترین صفحه های نمایشی با لبه های شیشه ای که همیشه چشمتان به دنبالشان هست. XPS13، گزینه پانل FHD  یا  3200X 1800 QHD دارد که نوع نمایشی IGZO IPS می باشد. هر دو مدل تصویر با وضوح بالا و قابل لمس دارند گرچه می توانید در صفحه نمایش های FHD غیرقابل لمس نمایید. در یک کلام، هر دو دستگاه «شیک» بوده و خوش سلیقه، محافظ کف دست  فیبر کربنی هیبریدی با دوام و صفحه کلیدی که به نظر فوق العاده می رسد را دارند. اخیرا XPS13 با پلت فرم پردازنده Kaby Lake نسل هفتم اینتل بهسازی شده است. نمایشی از انواع رنگ سرخ طلایی (کالباسی) نمایش داده شده از طریق فیلم در دستگاه را نگاه کنید (تور نمایشی حدود mark1:30 خیره کنندگی دارد) اما برای مرور با HotHardware در ارتباط باشید که این هفته خواهد آمد. 

ThinkPad X1 Yoga لنووا که قیمت آن از 1006 دلار آغاز می شود.

بهترین کی بورد در تجارت نوت بوک ویژگی مشخصه ی ThinkPad پرارزش لینووا است که برندی قوی، وفادار به خصوص در سرمایه گذاری در طی سالها بوده است. ThinkPad X1 Yoga بعنوان دستگاهی کارا، حدودا تمامی موارد تبلیغاتی موجود در اکثر نت بوک های مورد استفاده را دارد. از جمله چرخش لولایی کامل یوگا و قاب گوشه گرد 2.8 باریک . در حالی که کلاسیک بودن آن حفظ شده است از طراحی ThinkPad و مواد Super Mag استفاده گردیده است. با این حال باز چیزی که موجب می شود تا X1 Yoga بیشتر برجسته گردد، بغیر از مواردی که در بالا ذکر شد، به خاطر گزینه های نمایشی آن است. در حال حاضر لنووا گزینه نمایش WQHD (2560X1440) OLED (Organic LED) را بهمراه ThinkPad X1 Yoga ارائه می دهد و این در نظر من ارزشمندترین خصوصیت آن است. دیگر خصوصیات منحصر بفرد از جمله قلم خازنی ThinkPad Pro و  Lift ‘n Lock، صفحه کلید کوچک- مقاوم را در نظر داشته باشید و اینکه Yoga انعطاف پذیر، قدرتمند و خوب طراحی شده است.(سیارک

 

HP Spectre 13-Inch قیمت از 969 دلار آغاز می شود.

اگر جلا و استایل نت بوک برایتان مهم است  در این صورت دیگر به دنبال Spectre HP دیگری نباشید. این ویفر تکنولوژیک خوب ، متشکل از یک پردازنده Intel Core i7، صفحه نمایش 13.3- inch FHD، 256GB SSD و 8GB رم در 2.45 صفحه نمایشی با اسپیکرهای Bang & Olufsen چهارقلو می باشد. عنوان «نازک ترین نوت بوک جهان» (با توجه به گفته HP) را با داشتن تنها 10.4 میلی متر ضخامت دارد. لبه های طلایی اسپورت HP نواورانه بوده و و لولاهای محرک تغییر جهت دهنده ی بسیار محکمی دارد. این لولا جفت طراحی شده و به صورت طلایی پوشش داده شده است که تا 1.3 میلی متر حرکت می کند، بقدری ظریف هست که بنظر افسانه ای می رسد. اگر داشتن تنها سه USB برایتان کفایت می کند و ازاین مدل پیدا کردید، مک بوک یا مک بوک ایر بهتر می باشد.

 

ASUS ZenBook 3 قیمتها از 1099 دلار آغاز می شود.

ASUS از طریق محصولات ظریف خود نه بلکه فقط با  ZenBook 3 جدید خود مطرح است. این دستگاه کمی ضخیم تر از HP Spectre با ضخامت mm11.6 یا بیشتر می باشد اما تلاش شده تا به طور مضحکی به سبکی 2 پوند گردد و کمی کوچکتر با اندازه 12.5 اینچ با صفحه نمایش  1920X1080 FHD باشد. همچنین این دستگاه شبیه به Dell XPS 13 بوده و یکی از اولین دستگاه هایی است که با پردازنده های نت بوک Intel’s Kaby Lake 7 سری Core به بازار آمده است. مدل Core i7-7500U که از برخی جهات آن را بررسی کرده ایم، سریع ترین اولترابوک در بین اولترابوکهایی است که تا به حال در HotHardware بررسی کرده ایم. ZenBook 3 روکشی از چرم دارد اما مجبور خواهید بود با یک USB-C پورت کنار بیایید. گرچه ASUS یک قفل سخت افزاری چند پورت در این دستگاه دارد. رنگ صورتی طلایی (کالباسی) نیز گزینه ی دیگری از آن است.(سیارک

 

Alienware 13 R3 - قیمتها از 1199 دلار آغاز می شود.

شاید داشتن باریکترین و سبکترین دستگاه در دانشکده یا در کافی شاپ نگرانی شما نباشد اما قابلیت بازی kick back و گیم بعد از یک روز طولانی کاری یا مطالعه، چیزی است که همه می خواهند. Alienware 13 R3 که اخیرا به بازار آمده نه تنها آخرین نسل از NVIDIA با گرافیک Mobile GeForce 10 آن بورد (دقیقا GeForce GTX 1060) است بلکه گزینه نمایشی OLED دارد که نوعی از عشق و پسند طرفداران گیم بوده و شفافیت و کنتراست بالایی دارد. صفحه نمایش OLED  از AW13 R3 (صفحه نمایش های IPS  با هزینه پایین تر نیز موجود می باشند) با زمان واکنش ms1 به سایه اندازی صفر در شوترهای اقدام سریع می باشد. با این حال زمانی که علاقه مندان به گیم، وزن 5.8 پوند، بسته بندی محکم و زیبای ان را ببینند، تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. صفحه نمایش OLED، GeForce 10، NVMe SSD، کیبورد فول سایز به جای چیکلت های کوچک- چه چیز دیگری را باز می توان در یک دستگاه 13 اینچی قرار داد؟

 

ASUS ROG G752 – قیمتها از 1899 دلار آغاز می شود.

با صفحه نمایش FHD 17.3 اینچ، این نوت بوک 9.5 پوندی جایگزین دسکتاپ، جای هرگونه عذرو ارتعاش قرمز تیره را صفر می کند و  کیبورد بک لایت با نام پد فول سایز دارد. با اینکه فایرپاور آنبورد این سکو معیوب می باشد اما با Intel Core i7-6800 سری CPU چهار هسته، رم 64GB و GeForce GTX 1070 با رم 8GB  می باشد. G752 همچنین گزینه هایی برای پشتیبانی از PCIe NVMe SSD دارد همچنین استاندارد HDD، 2.5 اینچ برای ذخیره سازی بالا را دارد و حتی درایو نوری دارد. نهایتا صفحه نمایش 1080p IPS نیز قابلیت NVIDIA G-SYNC را دارد. با داشتن GeForce GTX 1070، گیم مشتری پسند و فریم بالا آن را مورد پسند تر کرده است. می توانید توئیتر، فیسبوک و یوتیوب را نیز دنبال کنید اما مهمتر از همه می توانید HotHardware.com را دنبال نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

انواع کامپیوتر بزبان ساده

در


(سیارک)اصطلاحات مختلفی برای توصیف کامپیوترها وجود دارد. بیشتر این کلمات علاوه بر اندازه، به استفاده و توانایی کامپیوتردلالت دارند. در حالیکه اصطلاح کامپیوتر می تواند برای هر وسیله ای که یک میکروپردازشگر داشته باشد به کار رود، بیشتر مردم کامپیوتر را وسیله ای می دانند که اطلاعات را از طریق موس یا کیبورد از کاربر گرفته، به روشی آن را پردازش کرده و نتایج را روی صفحه نمایش می دهد.

1 . کامپیوتر شخصی

کامپیوتر شخصی (pc) کامپیوتری است که برای مصارف عمومی یک فرد طراحی شده است. در حالیکه یک MAC یک PC است، بیشتر مردم این اصطلاح را به سیستمی مربوط می دانند که سیستم اجرا کننده ویندوز را راه اندازی می کند. کامپیوترهای شخصی در ابتدا به عنوان میکروپردازنده ها شناخته شدند زیرا آنها یک کامپیوتر کامل بودند اما در مقیاسی کوچک تر از سیستم هایِ بزرگی که برای بیشتر کارها استفاده می شد، ساخته شده بودند.

2. میز کار (دسکتاپ )

کامپیوتر شخصی که به صورت قابل حمل طراحی نشده باشد، یک کامیپوتر دسکتاپ است. استثنای سیستم های دسکتاپ این است که شما این کامپیوتر را در یک موقعیت دائمی قرار می دهید. بیشتر دسکتاپ ها قدرت بیشتر، قابلیت ذخیره بیشتر و همه کاره بودن با هزینه ای کمتر از برادران قابل حمل خود ارائه می کنند.

3. لپ تاپ

نوت بوک نیز نامیده می شوند، لپ تاپ ها کامپیوترهای قابل حمل هستند که صفحه نمایش، کیبورد، دستگاه اشاره گر یا ترک بال، پردازش کننده، حافظه و هارد دیسک را در یک بسته ای که با باتری کار می کند و کمی از یک کتاب متوسط بزرگ بوده، جمع کرده است.

4. راهنمای شخصی دیجیتال (PDA )

راهنماهای شخصی دیجیتال (PDAs) کامپیوترهای به شدت یکپارچه ای هستند که اغلب برای ذخیره از حافظه های فلش به جای هارد دیسک استفاده می کنند. این کامپیوترها معمولا کیبورد ندارند اما برای ورودی کاربر، متکی به تکنولوژی صفحه نمایش لمسی هستند . PDAs، به طور معمول از یک کتاب رمان، کوچک تر، بسیار سبک و دارای عمر باتری منطقی هستند. ورژن سنگین تر و کمی بزرگ تر از PDA، کامپیوترهای دستی هستند.

5. ایستگاهِ کاری

پنجمین نوع کامپیوتر ایستگاه کاری می باشد. یک ایستگاه کاری به طور ساده یک کامپیوتر میزکار است که پردازشگری قوی تر، حافظه اضافی و کارایی بهتر برای انجام گروه خاصی از وظایف مانند گرافیک سه بعدی یا توسعه بازی ها دارد.

6. سرور

یک سرور کامپیوتری است که برای سرویس دادن به سایر کامپیوترها از طریق شبکه بهینه سازی شده است. سرورها معمولا پردازشگری قدرتمند، حافظه بسیار زیاد و هارد دیسکی بزرگ دارند.

7. پردازنده مرکزی

در روزهای شروع محاسبات، پردازنده های مرکزی کامپیوترهای بسیار بزرگی بودند که می توانستند تمام یک اتاق یا حتی یک طبقه کامل را اشغال کنند. به محض اینکه اندازه کامپیوترها کاهش و همزمان قدرتشان بیشتر شد، اصطلاح پردازنده مرکزی به خاطر سرور شرکت از استفاده افتاد. شما هنوز این اصطلاح را مخصوصا در شرکت های بزرگ می شنوید، که ماشین های عظیمی را توصیف می کند که روزانه میلیون ها تراکنش را پردازش می کند.

8. مینی کامپیوتر

مینی کامپیوترها بین میکروکامپیوترها (کامیپوترهای شخصی، PCs) و پردازنده های مرکزی (سرورهای شرکت) قرار داشتند. مینی کامپیوترها امروزه به سرورهای طبقه میانه اطلاق می شوند.

9. سوپر کامپیوترها

این نوع کامپیوتر معمولا صدها هزار میلیون دلار یا بیشتر قیمت دارند. اگرچه برخی سوپر کامپیوترها یک سیستم تک کامپیوتری هستند اما بیشترشان از چندین کامپیوتر با عملکرد بالا که به صورت موازی به عنوان سیستمی جدا کار می کنند، ترکیب شده اند. بهترین سوپر کامپیوترها توسط سوپرکامپیوترهای Cray ساخته شد.

10. کامپیوترهای پوشیدنی

آخرین روند در محاسبات کامپیوترهای پوشیدنی هستندف ضرورتا، کاربردهای رایج کامپیوتر (ایمیل، پایگاه داده، چند رسانه ای و تقویم/زمانبند) در ساعت ها، موبایل ها، لبه کلاه های آفتابگردان و حتی لباس جمع آوری شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...