درمان های خانگی برای آرتریت بخش سوم

15. کافور – ماساژ روغن خردل
ماساژ مفاصل متورم و دردناک با روغن های گیاهی نیز یکی از بهترین درمان های خانگی طبیعی برای آرتریت است. برای درمان این مشکل، در اینجا دستورالعمل های دقیق آورده شده اند:(سیارک)  
این ها را تهیه کنید:
ا فنجان از روغن خردل
کافور – 10 گرم
فرآیند:
ابتدا، روغن خردل را در یک ماهی تابه بریزید.
بعد کافور را به روغن اضافه کنید.
این روغن را تا زمانیکه کافور بطور کامل حل شد، حرارت دهید.
اجازه دهید مقداری خنک شود تا اینکه ولرم شود.
حال به آرامی مفاصل تان را با روغن ولرم ماساژ دهید.


16. دانه های کنجد
دانه های کنجد بسیار غنی از اسیدهای چرب، منیزیم، مس و کلسیم است که به کاهش التهاب و همچنین درد کمک می کند. در اینجا راه های ساده ای برای استفاده از آن برای مقابله با آرتریت آورده شده اند:
یک ذره از دانه های کنجد را روی غذای خود بریزید سپس آن را در طول ناهار و همچنین شام بخورید.
روش دیگر خیساندن دانه های کنجد سیاه در آب (یک فنجان) در مدت شب است. حال این مخلوط را در صبح مصرف کنید.
17. درمان با آب میوه
در اینجا برخی از توصیه ها، برای آب میوه ای که شما می توانید داشته باشید آورده شده است:
آب هویج، کلم و کرفس همراه با جعفری(مقدار کمی).
آب سیب زمینی. برش های نازک سیب زمینی با پوست، را در طول شب در آب (یک لیوان) قرار دهید. شما باید این آب میوه را در صبح مصرف کنید.
آب گیلاس.
آب چغندر، هویج، و خیار
آب سیر و تربچه.
اگر شما می خواهید دیگر درمان های خانگی برای آرتریت را کشف کنید، به خواندن این متن ادامه دهید!
18. درمان با رژیم غذایی
یک رژیم غذایی مناسب همچنین یکی از درمان های خانگی عالی برای آرتریت است. بنابراین، یک رژیم غذایی با کلسترول پایین، کم- چرب حاوی کربوهیدرات های پیچیده ی دانه ها و سبزیجات، مصرف کنید. این نوع از رژیم غذایی به کاهش چربی در سرخرگ های کوچک که خون مفاصل را تهیه می کنند، کمک خواهد کرد. این بدین معنی است که مفاصل ویتامین ها، مواد معدنی، اکسیژن و دیگر مواد مغذی بیشتری می گیرند که شما از طریق بسیاری از غذاها و سبزی ها برای آرتریت خود بدست می آورید. برای گرفتن نتایج فوری، در اینجا برخی از روش های رژیم غذایی برای شما آورده شده است:(سیارک)  
به منظور سم زدایی بدن تان، در مرحله اول، آب لیمو ( 2 قاشق چای خوری) را در آب گرم (یک فنجان) با عسل (1 قاشق چای خوری) مخلوط کنید. آن را دو بار در روز در صبح و غروب مصرف کنید.
سوپ سبزیجات و آب میوه هایی که با مواد تشکیل دهنده ی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ساخته شده است، مصرف کنید. به عنوان مثال، ترکیب آب ریشه چغندر، خیار، هویج باهم، برای شما عالی است.
از غذاهایی که گاز تولید می کنند و منجر به نفخ می شوند، اجتناب کنید. که شامل گل کلم، اسفناج، کلم بروکلی، کلم، سیب زمینی و بامیه هستند.
سالاد سبزیجات با یک چاشنی ساده از کمی نمک و آب لیمو، مصرف کنید.
میوه هایی مثل سیب، پرتغال، پاپایا، انگور و غیره مصرف کنید.
سبزیجاتی مثل کدو، کدو تنبل، کدو سبز مصرف کنید.
از ادویه هایی مثل گشنیز، زنجبیل، آنقوزه، زیره سبز، سیر، زردچوبه و رازیانه هنگام پخت و پز و همچنین چاشنی زدن برای ماست، سالاد، و غیره استفاده کنید.
همچنین از غذاهای تند و داغ و سرخ شده دوری کنید.
از چای، الکل، شکر سفید، قهوه، ماست، کاکائو، شکلات، سیگار کشیدن بیش از حد دوری کنید.
19. ماساژ
با کمال تعجب، ماساژ با روغن خردل نیز به عنوان درمان های خانگی بسیار عالی برای التهاب و درد آرتریت در نظر گرفته می شود. روغن به عنوان یک پماد طبیعی عمل می کند و همچنین جریان خون را تحریک می کند. برای گرفتن بهترین نتایج، آنچه که شما باید انجام دهید:
مقداری روغن خردل را حرارت دهید تا کمی گرم شود. سپس آنرا به آرامی به مفصل دردناک تان بمالید. بعد آنرا با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید و حال از حوله های گرم استفاده کنید. توصیه می شود برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، این درمان را هر روز قبل از اینکه به تخت خواب بروید، تکرار کنید.
در روش دیگر، شما می توانید از مقدار کمی از روغن اوکالیپتوس  استفاده کنید. یا، روغن اکالیپتوس و روغن وینترگرین را باهم مخلوط کنید و سپس آنرا به مفصل خود بمالید. برای این روش، شما نباید از کمپرس داغ استفاده کنید.(سیارک)  
20. روغن ماهی
همانطور که مشاهده می کنید، اسیدهای چرب امگا-3 موجود در روغن ماهی حاوی یک عامل ضد التهابی در بدن شما است و می تواند به کاهش درد کمک کند. برای دیدن نتایج بهتر، شما می توانید آن را همانند زیر بکار ببرید:
بسادگی روغن ماهی (2-1 قاشق چای خوری) را روزانه مصرف کنید.
در روش دیگر، می توانید هنگام صبح با شکمی خالی از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید تا بطور موثری سفتی و خشکی موقع صبح را کاهش دهد.
در کنار این مکمل ها، همچنین بهتر است که ماهی آب-سرد و همچنین دیگر محصولات طبیعی از قبیل بذر کتان که غنی از اسیدهای چرب امگا-3 هستند، بخورید.
21. یونجه
یونجه نیز جزء موثرترین درمان های خانگی برای آرتریت در نظر گرفته می شود، زیرا واقعا مواد معدنی بالایی دارد و همچنین به تنظیم سطح PH کمک می کند. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای استفاده از آن برای آرتریت آورده شده است:
شما می توانید یک فنجان چای از دانه های یونجه آماده کنید. تمام چیزی که باید انجام دهید اضافه کردن 2/1 تا 1 قاشق چای خوری از دانه ها به آب جوش (یک فنجان) است. اجازه دهید برای حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت همراه با سرپوش آهسته بجوشد بعد آب آنرا بریزید. توصیه می شود که این درمان را دو بار در روز برای 3-2 هفته به منظور کاهش التهاب بنوشید.
در روش دیگر، شما همچنین می توانید کپسول های یونجه که در بازار موجود می باشند را مصرف کنید و پس از آن می توان هر روز مصرف کرد.(سیارک)  
22. گیلاس
به طور کلی، گیلاس منبع خوبی از پتاسیم و منیزیم است، که هر دو می تواند بطور موثری به مبتلایان به آرتروز کمک کند. پتاسیم به کاهش التهاب کمک می کند در حالیکه منیزیم یکی مسکن های طبیعی است. شما باید هر روز 8 تا 10 گیلاس بخورید. شما می توانید از گیلاس منجمد، تازه، کنسروشده، بسته به دسترسی راحت آن، استفاده کنید. در اینجا یک راه آسان برای استفاده از آن برای درمان آرتروز آورده شده است:
و یا به سادگی، شما می توانید شربت آلبالو بنوشید. تمام چیزی که باید انجام دهید جوشاندن تعدادی گیلاس در مقداری آب برای چند دقیقه است تا یک شربت قوی، شیرین درست شود. پیشنهاد می شود این شربت را هر روز برای چند ماه بنوشید.
23. گل گاوزبان اروپایی
خواص ضد التهابی روغن دانه گل گاوزبان می تواند به تسکین بسیاری از علائم آرتریت کمک کند.برای درمان آرتریت، شما می توانید آنرا بصورت زیر استفاده کنید:
به طور منظم با این روغن، نواحی آسیب دیده را به منظور کمک به التیام حساسیت و همچنین تورم مفاصل، ماساژ دهید.
گزینه دیگر، نوشیدن روزانه روغن دانه گل گاوزبان (یک قاشق چای خوری) بری تسکین درد است.

پست های مرتبط :

درمان های خانگی برای آرتریت بخش اول

درمان های خانگی برای آرتریت بخش دوم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید