اولین مدل‌های سلبریتی امریکا

هفت خواهر سوترلند در بین سالهای ۱۸۴۵ تا ۱۸۶۵ میلادی در مزرعه ی کوچکی در یکی از روستاهای نیویورک ایالات متحده ی آمریکا به نام کامبریا و در خانواده ی فقیری به دنیا آمدند. آنها هفت خواهر، به همراه پدر و مادر و یک برادر کوچکتر از خود بودند.
با این وجود از داشتن موهای فوق العاده زیبا و دلفریبی برخوردار بودند. گفته میشود که آنها دائما موهای خود را با یک ماده ی عجیب و بدبو می شستند که همین موضوع در مدرسه برایشان دردسر درست کرده بود و سایر دانش آموزان از آنها فراری بودند، با این حال هیچکس زیبایی موهای آنها را انکار نمیکرد.

پدر آنها تصمیم گرفت تا بنا به زعم خودش در یک ایده ی اقتصادی پرسود از موهای زیبای دخترانش برای رهایی از فقر و مال اندوزی استفاده کند، به علاوه اینکه این هفت خواهر با نام های “سارا، ویکتوریا، ایزابلا، گریس، نااومی، دورا و ماری سوترلند” از نواختن و آواز خواندن هم چیزهایی میدانستند، آنها ترانه و افسانه ها را به آواز میخواندند. پدرشان هفت خواهر را در سیرک به کارگماشت، بنابراین آنها به کولی های آوازه خوان و دوره گرد معروفی تبدیل شدند.

همین موضوع آنها را کم کم به شهرت رساند و روی جلد مجلات قرن نوزدهمی و روزنامه های آن دوران عکس هفت خواهر با موهای پرپشت و شگفت انگیزشان نقش بست. همه یک سؤال می پرسیدند، راز موهای زیبا، پرپشت و نرم و زیبای آنها چیست؟!


پس از موفقیت ها و مال بسیاری که شهرت برای خانواده ی سوترلند سرازیر کرد، پدر آنها به دنبال یک راه حل دیگری برای کسب ثروت بیشتر بود، فروش محلول های جادویی. او این محلول جادویی و نوعی تونیک رشد دهنده ی مو را که ادعا می کرد موهای دخترانش با آنها رشد شگفت انگیز داشته است به میلیون ها نفر فروخت و به ثروت هنگفتی دست یافت.

خواهران سوترلند پس از مرگ پدرشان یک خانه ی زیبا و عمارت بزرگ در مزرعه ی محل زندگی خود ساختند، . آنجا دارای ۱۴ اتاق، آب لوله کشی گرم و سرد، تخت های ها و مبلمان وارداتی از اروپا، زمین هایی با چوب سخت مرغوب، چلچراغ ها و همچنین اتاق زیرشیروانی،آشپز و خدمه بود.

اما پس از گذشت مدت زمانی با روی آوردن به خوشگذرانی از یک سو و عدم استقبال از موهای بلند و تمایل به داشتن موهای کوتاه از سوی مردم، همه ی اموال خود را از دست دادند و همه ی آنها در فقر از دنیا رفتند. آنها اولین خواهران مدل در دنیا بودند.


تبلیغ خواهران سوترلند و موهای شگفت انگیزشان

هفت خواهر همراه با پدرشان فلتچر سوترلند

سمت چپ، نااومی دختر پنجم خانواده که موهایش از همه زیباتر بود، او سه فرزند به دنیا آورد و در سن پایین از دنیا رفت، سمت راستی هم دورا دختر ششم خانواده بود

سمت چپ ایزابلا که دوبار با مردانی کوچکتر از خود ازدواج نمود و سمت راست گریس که از همه بیشتر عمر کرد

پاکتی که محلول جادویی و افزایش دهنده ی رشد مو در آن به فروش میرسید

محلول جادویی هفت خواهر برای درمان کچلی


یک شیشه ی به جای مانده ی قدیمی از محلول شگفت انگیزی که خانواده سوترلند را به ثروت رساند

مقبره ی خواهران سوترلند در یکی از مناطق نیویورک، بیشتر آنها در این مقبره به خاک سپرده شدند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام