گردشگری در ماسوله

تابستان نزدیک است و بهترین موقع برای زنگ تفریح خانواده ها ، فارغ از درس و مدرسه و استراحتی برای فرزندان ، تا برای سال تحصیلی آینده  تجدید قوا نمایند و چه خوب که با خانواده به سفر بروند. مطمئن هستم در صورتی که در کودکی سفری با پدر و مادر داشته اید هنوز در خاطرات شما باقی مانده ، وسیله ای که با آن به سفر رفته اید،شهری که مقصد شما بوده وشهر های مسیری که تا مقصد طی کرده اید ، مکانی که اطراق کرده ایدو لذت خوردن غذایی که از بیرون تهیه شده ، همه و همه جزو خاطرات خوب شما باقی می ماند.در این پست یکی از جاذبه های گردشگری ایران را معرفی کنم که شاید آرزوی تعداد زیادی از غیر ایرانیان برای بازدید از نزدیک این مکان باشد.

 

ماسوله ! به معنای کوه بلند می باشد. ماسوله دراستان گیلان و 60 کیلومتری شهر رشت در  شمال ایران قرار دارد و همسایه های چهارسمت آن  فومن، ماسال، طارم علیا و خلخال می باشد.

10 دلیل برای اینکه با کودکان خود به مسافرت برویم

سیر و سفر در مکان های دیدنی و ناشناخته ایران

ماسوله به علت قدمت زیاد بین  به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفته است.بعلت قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی مخصوصا در فصل بهار با وجود مه غلیظ و باران های فصلی بسیار زیبا می باشد.

ماسوله  تابستان های معتدل و زمستان های سردی دارد، پس در صورتی که همراهان کم سن و سال یا میانسال با شما هستند و یا با سرما مشکل دارید بهترین زمان برای مسافرت به ماسوله در فصل تابستان می باشد.

علاوه بر طبیعت زیبا ی منطقه ، معماری شگفت انگیزخانه ها ، چوبی بودن مصالح خانه ها و بخصوص در و پنجره ها باعث زیباتر شدن این روستا شده است خانه های روستای ماسوله بصورت پلکانی قرار دارند و حیاط هر خانه پشت بام خانه بعدی می باشدکه بعنوان محل رفت وآمد و پیاده رو استفاده می شود.تزیین پنجره ها با گلدان های شمعدانی زیبا سلیقه صاحب خانه را به نمایش می گذارد. در صورتی که دوست داشته باشید در این خانه های پلکانی چند شبی را اطراق کنید،می توانید از محلی های ساکن ماسوله اجاره نمایید. برای رفتن به ماسوله (با ماشین شخصی) وارد شهرستان فومن در استان گیلان شویدوازفومن از طریق  جاده جنگلی بسیار زیبایی  به ماسوله می رسید.

نکات شگفت‌انگیزی که در طول سفرها در ایجاد ارتباط دوستانه به شما کمک می‌کند

در صورتی که برای گردشگری به  ماسوله سفر کرده اید با ما به اشتراک بگذارید.(سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید