ویتامین C و مراقبت از پوست

ویتامین C، که همچنین اسید اسکوربیک نامیده می شود، یک ماده طبیعی محبوبِ مورد استفاده در لوازم آرایشیِ مخصوص مراقبت از پوست می باشد. دو مکانیزم وجود دارد که بوسیله آن بر پوست شما تاثیر می گذارد.
ابتدا، ویتامین C یک جزء ضروری برای سنتز کلاژن است.

بدون ویتامین C کافی، کلاژن در پوست شما ناقص خواهد بود، و پوست و لثه های شما بطور مناسب التیام پیدا نمی کند. که این در بیمارانی که به لحاظ بالینی کمبود ویتامین C دارند، عارضه ای که اسکوروی نامیده می شود، مشهود است. از جمله مشکلات دیگر بیماران اسکوروی، خونریزی لثه ها و التیام ناچیز و کند زخم هایشان می باشد.
ثانیا، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است. همانند دیگر آنتی اکسیدان ها، با جذب رادیکال های آزاد، از آسیب به پوست و چین و چروک جلوگیری می کند.
مشکل این است که چگونه می توان ویتامین C را به پوست تان برسانید. پوست شما طوری طراحی شده است که هرچیزی را دفع کند (در کل، یک ایده خوب است)، اما این باعث می شود داروها و کرم ها در زیر سطح پوست باقی بماند، جایی که آنها اثرات خود را نسبتا دشوار برجای می گذارند.
به منظور اینکه ویتامین C بدرون پوست نفوذ کند، باید در یک محیط اسیدی، و در محصولاتی با غلظت بالا باشد. بدبختانه، محصولاتی که حاوی 10-5 درصد اسید اسکوربیک هستند گران قیمت اند و بعید است که مقدار کم اسید اسکوربیک تاثیر قابل توجهی روی پوست شما بگذارد.  (سیارک)  
علاوه بر این، پماد ویتامین C، بسیار تجزیه پذیر است. وقتی در معرض هوا قرار گیرد، اکسید می شود و قابلیت جذب رادیکال های آزادش از کار می افتد. و به کرم بی اثر، در عین حال، مرکبات خوب رایحه دار تبدیل می شود. واضح است که اگر شما یک کرم ویتامین C در خانه داشته باشید؛ خواهید دید که این کرم در اطراف سر قوطی آن به قهوه ای تبدیل می شود (مانند یک تکه سیب) که نشان می دهد که ویتامین C در آن، اکسیده شده است.
اگر شما قصد دارید تا یک کرم موضعی ویتامین C بخرید، اگر هزینه آن بیشتر هم شد، ارزش آنرا دارد.
اگر شما سعی می کنید که امسال چند دلاری صرفه جویی کنید، توصیه می کنم هر روز از میوه های مرکبات بخورید. شما روزانه تنها به 90 میلی گرم ویتامین C نیاز دارید، که می توان آنرا در چند برش پرتقال یافت. خوردن یک پرتقال کامل یا دیگر میوه های مرکبات، بیشتر از مقدار مورد نیاز به شما ویتامین C می دهد.
مدرکی وجود ندارد که مصرف مکمل های ویتامین C یا مصرف مقدار زیادی از ویتامین C ، اصلا تاثیری بر روی پوست شما داشته باشد. هنگامی که شما یک منبع کافی از ویتامین C را برای جذب کلاژن مصرف می کنید، مصرف مقدار زیاد آن به احتمال زیاد منجر به تولید کلاژن بیشتری نمی شود. اما قطعا مقدار زیادی ویتامین C در ادرار وجود خواهد داشت. که به سادگی توسط کلیه شما دفع می شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 



نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    میوه های حاوی ویتامین c زیاد می خورم اما گویا اینا هم خاصیتشون رو از دست دادن

    1395/10/28 12:13

بیشتر بخوانید