پیتزای مخلوط مخصوص

(سیارک) : نام پیتزا با نام ایتالیا و شهر ناپل عجین شده اما این غذای پرطرفدار راه درازی را پیموده تا به یک غذای جهانی تبدیل شده است.سربازان داریوش (486-521 پیش از میلاد) نوعی نان پهن را روی سپرهای خود می‌پختند و روی آن پنیر و خرما می‌ریخته اند. یونانی‌ها پختن چنین نان‌هایی را از ایرانیان آموختند. این نان از یونان به روم و  سپس در جنوب ایتالیا رواج پیدا کرد.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مخلوط مخصوص

- گوشت چرخ کرده 200 گرم

- فلفل دلمه ای 1 عدد

 

- کالباس 200 گرم

- پنیر پیتزا مقدار لازم

- قارچ 200 گرم

- پیاز 1 عدد

- رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

- زیتون و آویشن مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا مخلوط مخصوص

- پیاز را نگینی ریز کرده و درون تابه با مقداری روغن تفت می دهیم ، سپس گوشت چرخ کرده ، پودر آویشن ، زردچوبه ، نمک و فلفل را اضافه کرده ؛ با حرارت ملایم مواد را تفتمی دهیم ، بعد از آماده شدن گوشت را از روی حرارت کنار می گذاریم.

- کالباس را مکعبی ریز کرده  ، قارچ ها را حلقه ای برش می دهیم ، فلفل دلمه ای را ریز خرد می کنیم ، مقداری زیتون نیز خرد می کنیم.
- خمیر پیتزا را نازک پهن کرده ، رب گوجه فرنگی را با مقداری روغن زیتون تفت داده و روی خمیر پیتزا را با این سس آغشته می کنیم ، مقداری پنیر روی سس می ریزیم ، سپس قارچ ، کالباس و مایه گوشت را روی خمیر ریخته و روی مواد را با لایه ای از پنیر پیتزا پر می کنیم.

- روی پنیر فلفل دلمه ای و زیتون خرد شده می ریزیم  سپس پیتزا را به مدت 15 – 20 دقیقه داخل فری که از قبل روشن کرده و گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

- در صورتی که بخواهید پنیرها طلاییرنگ شوند پس از آماده شدن پیتزا 2 دقیقه گریل بالا را روشن کنید. سپس پیتزا را بهمراه سالاد ، سس  و نوشابه دلخواه سرو نمایید. پیتزا  و ساندویچ بدون نوشابه مزه نمی دهد.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید