طرز تهیه پوره ی سیب زمینی کره ای برشته

در

مواد لازم
3/4 فنجان کره
4 پوند سیب زمینی طلایی  ، پوست کنده و برش خورده در قطعات دو اینچی (5سانت)
1 قاشق سوپ خوری نمک ، جدا شده
3/4 فنجان دوغ
1/2 فنجان شیر
1/4 قاشق چایخوری فلفل
ادویه : چندشاخه آویشن ، رزماری و جعفری


طرز تهیه
1. کره را در یک قابلمه ی سنگین دو کوارتری به مدت 6-8 دقیقه یا تا زمانی که به قهوه ای روشن تبدیل شود ، با حرارت متوسط پخته و دائما هم بزنید. فورا قابلمه را از روی حرارت برداشته و کره را در ظرف کوچکی بریزیدو (کره تیره تر می شود اگر در قابلمه بماند). یک تا دو قاشق سوپخوری از کره ی قهوه ای را برداشته و ذخیره کنید.
2. سیب زمینی ها ، دو قاشق چایخوری نمک و آب را در ظرفی در اجاق  با حرارت متوسط به بالا به مدت 20 دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بجوشانید. آبکش کرده و حرارت را کم کنید. سیب زمینی ها را دوباره روی اجاق قرار دهید تا پخته شود و هر از چندگاهی به مدت سه تا 5 دقیقه یا تا زمانی که خشک شوند ، با هم مخلوط کنید.
3. سپس زمینی ها را با گوشکوب کوبیده تا به نرمی مطلوبی برسدو در کره ی قهوه ای باقیمانده ، دوغ و شیر و فلفل و یک قاشق چایخوری نمک باقیمانده مخلوط کرده و این کار را تا زمانی که خوب با هم ترکیب شود ، ادامه دهید.
4. مواد را به ظرف غذا منتقل کنید. یک تا دوقاشق غذاخوری کره ی سرخ شده ای را که قبلا ذخیره کرده بودید ، روی آن بپاشید. در صورت لزوم می توانید آن را تزیئن کنید.
تذکر : برای ادامه ،  پخت را در سه مرحله تهیه کنید. در یک ظرف پیرکس 1/2 و 2 کوارتی سبک قرار داده و روی آن را پوشانده و به مدت دو روز بگذارید سرد شود. به مدت سی دقیقه اجازه دهید در دمای اتاق باقی بماند. سرخ کرده و در آن را برداشته و در دمای 350 درجه به مدت سی تا چهل دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، سرخ کنید. کره ی سرخ شده را روی آن پاشیده یا در صورت لزوم تزئین کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان بلغور عربی  جعفری با زردآلو  

در

مواد لازم

- 1 پیمانه بلغور عربی خالص پخته نشده

- 1/2 پیمانه زردآلوهای خشک ریز شده

- 1/3‌پیمانه پیاز قرمز با برش عمودی

- 3/4 و 1 پیمانه مایه ی مرغ بدون نمک

- 1 ق س کره

- 1 ق س نمک کوشر

- 1/4 ق چ فلفل سیاه آسیاشده ی تازه

- 1/3‌ پیمانه جعفری تازه با برگ های پهن و ساطوری شده

- زردآلوهای خشک دیگر و آویشن و رزماری تازه ی خرد شده ( اختیاری )

طرز تهیه

بلغور عربی ، 1/2 و1یپمانه زردآلوهای خشک ریز شده و پیاز را در کاسه ی پیرکس متوسط با هم مخلوط کنید. مایه ی مرغ ، کره ، نمک و فلفل را در قابلمه کوچک روی حرارت متوسط به بالا بگذارید بجوشد. مخلوط آبگوشت را روی بلغور عربی ریخته و درش را گذاشته و بگذارید ده دقیقه یا تا زمانی که آبش جذب شود ، بماند. در را برداشته و با چنگال کمی هم بزنید و در صورت تمایل ، جعفری و رزماری تازه ی خرد شده و آویشن و زردآلوهای خشک دیگر را نیز در آن بریزید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه سس مارینارا

در

(سیارک) : مارینارا نوعی سس گوجه فرنگی ایتالیایی و مناسب برای استفاده در انواع غذاها ، پاستا ، پیتزا و … می باشد.

مواد لازم برای تهیه سس مارینارا:

گوجه فرنگی 8 عدد .

آبلیمو 2 قاشق غذاخوری .

آویشن 1 قاشق غذاخوری .

پیاز 2 عدد . سیر 4 حبه

جعفری تازه 1 قاشق غذاخوری .

ریحان تازه 1 قاشق غذاخوری .

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مارینارا: روغن زیتون ، پیاز و سیر را خرد کرده و داخل تابه با حرارت ملایم تفت می دهیم تا زمانی که نرم شود  سپس گوجه فرنگی هارا ریز خرد می کنیم  و آبلیمو ، نمک و فلفل را اضافه به گوجه و پیاز اضافه کرده ، با حرارت ملایم تفت می دهیم و حدود 40 دقیقه اجازه می دهیم تا به آرامی بجوشد سس را هم می زنید تا ته نگیرد حالا سس ، آویشن ، ریحان و جعفری را داخل میکسر ریخته  و روشن می کنیم مخلوط یکدستی درست شود. بعداز میکس کردن سس را دوباره در تابه می ریزیم تا به آرامی چند قل بزند و بعد سزو می کنیم. برای خوشرنگ شدندر زمان جوشیدن کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید و برای نگهداری برای زمان هایی که عجله داریم می توانیم درقالب یخ فریزی کنیم.

طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

استفاده از انگور در آشپزی

در

سالاد آروگولا، انگور و رازیانه

سالادی سریع با دیزاین زیبا ، براحتی آماده میگردد و برای روزهای گرم تابستان، واقعا مناسب است.رازیانه که به تکه‌های نازک ریز کنید ، شیرنی انگور  تلخی آروگولا را کم می کند
مقداری پنیر ، آب لیمو، روغن زیتون و کمی نمک و فلفل اضافه نمایید. سالاد شما آماده است.

انگور قرمز کبابی با عسل و آویشن

زیبایی این  دسر مهمانان شما را شگفت‌زده خواهند نمود. می توانید این دسررا به‌عنوان بخشی از سینی پنیر و میوه‌ سرو نمایید،  انگورها را با روغن زیتون، آویشن، نمک و فلفل مخلوط نمایید و ۲۰ دقیقه در فر ۴۰۰ درجه کبابی کرده  وقتی انگورها را از فر بیرون گذاشتید، روی آنها عسل بپاشید و سرو نمایید.

کلم کیل تند با انگور سرخ شده

کلم کیل و انگور؟ قطعا! راز اصلی در استفاده از سرکه‌ی بالزامیک است که مانند یک پل بین کلم کیل و انگور قرمز شیرین عمل می‌کند. پیازهای قرمز، عطر بیشتری به آن می دهند، تکه‌های فلفل قرمز آن را تند می‌کنند و همه چیز با نمک و فلفل و روغن زیتون متعادل می شود.
اول، انگورها و پیازها در تابه کاراملی می‌شوند. سپس باید کلم کیل را اضافه کنید و اجازه دهید کمی نرم شود. این یک غذای جانبی فوق‌العاده است که از یک ترکیب غیرقابل پیش‌بینی از طعم‌ها استفاده می‌کند.

مرغ کبابی با انگور و ترخون

انگورها واقعا همه‌کاره هستند. این دستور غذایی، آنها را با یک مرغ کامل که کبابی و ترد شده است، ترکیب می‌کند. انگورها در داخل مرغ به همراه ترخون تازه و پیازچه که از اول درون مرغ پخته می‌شود، کاملا بچشم می‌آیند.
سپس مواد داخل مرغ خالی می‌شوند و با انگور پخته می‌شوند و به عنوان یک سس برای مرغ به کار می‌روند. مطمئنا این غذا برای استفاده‌ی روزمره مناسب نیست اما برای اوقاتی که می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، واقعا ایده‌آل است.

رلیش زغال‌اخته انگور
ایده‌های دیگری برای ترکیب‌های جالب انگور دارید؟ این رلیش به شما راهی می‌دهد که همه‌ی آنها را امتحان کنید. زغال‌اخته، انگور قرمز، کمی از شیرین‌کننده‌ی موردنظر شما، زنجبیل تازه، رزماری تازه، سرکه قرمز به آرامی باهم جوشانده می‌شوند تا این میوه، شکلش را از دست بدهد (له شود).
به این مخلوط، نمک و فلفل بزنید تا یک رلیش بسیار متنوع داشته باشید. این رلیش را می‌توانید روی ساندویچ پخش کنید (مثلا بوقلمون و سیب)، روی پنیر کاتیج بریزید یا بعنوان سس برای مرغ یا خوک بکار ببرید.

روش مورد علاقه ی شما برای خوردن انگور چیست؟ دستورات و ایده‌های غذایی‌تان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آویشن

در
آویشن یک بوته کوچک با شاخه های نازک، و ترد است. از زمان بسیار قدیم، آویشن به عنوان یک گیاه دارویی با قدرت جادویی در نظر گرفته شده است. در زمانیکه آنتی بیوتیک ها و داروهایی با منشا مصنوعی حتی مورد بحث قرار نگرفتند، آویشن توسط درمانگرهای محلی برای درمان انواع بیماریها از سرفه تا اختلالات عصبی به عنوان داروی گیاهی استفاده می کردند.

 

تاریخچه آویشن

آویشن در مصر باستان شروع به رشد کرد. در اینجا آن را برای آروماتیک رزین هایی که در شامپو استفاده می شد و همچنین به عنوان یک دارو استفاده می کردند. در هزاره دوم قبل از میلاد، عصاره گیاه آویشن با میوه گلابی و انجیر برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گرفت.
 
در نوشته های مورخ باستانی رومی پلوینی، حدود سیصد دستورالعمل وجود دارد که جزء اصلی آن آویشن است. خواص درمانی آویشن نیز در نوشته های داروسازان یونان باستان  Diaskorida مورد بحث قرار گرفته است. آویسننا، پزشک و دانشمند افسانه ای درباره خواص ضد سرطانی و دفع سنگ از کلیه توسط این گیاه نوشت.
 
در قرن یازدهم، این گیاه معجزه آسا در اروپا کشف شد. در رساله های قدیمی "در خواص گیاهان" ذکر شده است، که نویسنده آن دکتر Odo از مردان فرانسوی است. گلدوزی به شکل شاخه های گل آویشن لباس های شوالیه ها را تزئین کرد - اعتقاد بر این بود که به آنها شجاعت می دهد و همچنین آنها را از آسیب دور نگه می دارد. همچنین از آویشن های معطر برای تزئین معابد استفاده میکردند.
 
براساس یک افسانه قدیمی ایرلندی، آویشن، علفی است که با "همسایگان خوب" و مردم جادویی در تپه ها زندگی می کنند. ایرلندی ها معتقد بود که کسانی که چشم خود را با شبنم روی آویشن شسته بودند، که از اول ماه می در صبح از بوته های آویشن جمع آوری می شد، می توانستند فرشته ای را ببیند و از آنها درخواست کنند.
 
تأثیر آویشن در بدن نخستین بار توسط P.A. Mattiolus گیاه شناس ، که از سال 1563 به بعد، به طور کامل شرح داده شده است، اشاره شد : آویشن برای دستگاه تنفسی مفید است، قادر به کمک به درمان مشکلات دستگاه گوارش است و همچنین با اختلالاتی که پزشکان مدرن به آن افسردگی می گویند، مقابله می کند.
 
به دلیل عطر معطر باور نکردنی آن، آویشن شاداب و آویشن، به عنوان اشتها آور شناخته شده است.
 
ویژگی گیاه شناسی
اگر ما در مورد خواص آویشن صحبت کنیم، آویشن یک گیاه چند ساله است که متعلق به خانواده (Yasnotkovye Lamiaceae) است. این یک بوته کوچک است که ساقه آن می تواند مستقیم یا خزنده باشد. حداکثر طول آنها 27-30 سانتی متر است. شکل برگهای آویشن متفاوت است.
 
گل آذین آویشن شبیه توپ است. محدوده رنگ از لپه تیره، تقریبا ارغوانی، به صورتی است و شما عطر تندآن را با هیچ چیز اشتباه نمی گیرید. گلدهی در پایان ماه ژوئن - اوایل ماه اوت اتفاق می افتد. آویشن نیز دارای میوه های کوچک، نیم میلی متر در اندازه، آجیل و بیضوی است.
 
آویشن - گیاه بیش از حد عجیب و غریب نیست.در جنگل رشد می کند، بصورت فرش بنفش رنگ در استپ ها و در دامنه های سنگی تقریبا در سرتاسر جنوب اروپا، دریای مدیترانه و آسیای مرکزی یافت می شود.
 

 

انواع آویشن

در واقع، آویشن، چند صد گونه مختلف وجود دارد. اکثر آنها به ظاهر بسیار شبیه هستند، شاخه های گیاهان به طرز شگفت انگیزی شکوفا می شوند و می توانند عطر باورنکردنی داشته باشند. معروف ترین گونه های این گیاه آویشن آویزان است.
 
آویشن معمولا می تواند به نیم متر برسد. آویشن دارای ساقه شاخه دار و برگ های کوچک، ضخیم، غیر معمول و معطر است. گل ها بسیار سبک، مایل به رنگ مایل به قرمز یا حتی سفید هستند. این نوع آویشن در مناطق طبیعی شمال غربی مدیترانه رشد می کند.
 
آویشن خزنده نیمه بوته ای با ساقه خزنده به رنگ قهوه ای است که در چندین محل ریشه می زند و شاخه های پر از گل دارد. گل گیاه بنفش یا صورتی پر رنگ است. این نوع آویشن در شمال امریکا یافت می شود و در استپ های روسیه رشد می کند. این نوع آویشن اغلب برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
ترکیب شیمیایی آویشن
همانطور که در بالا ذکر شد، ویژگی های شگفت انگیز این گیاه بیش از حد شناخته شده است، اما تنها در قرن بیستم، دانشمندان قادر به درک ویژگی های ترکیب شیمیایی این گیاه شدند، که دارای فعالیت بیولوژیکی باور نکردنی است.
 
در مورد ارزش انرژی آویشن، 100 گرم آویشن خام حاوی 276 کیلوکالری است. ترکیب مواد مغذی به شرح زیر است: 9.11 گرم پروتئین ، 7.43 گرم چربی و 63.94 گرم کربوهیدرات .
 
ترکیب شیمیایی آویشن حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی است که این گیاه شگفت انگیز را واجد خواص درمانی می کند.
 
ترکیب ویتامین
ویتامین A 190 میکروگرم
ویتامین B1 0.513 میلی گرم
ویتامین B2 0.4 میلی گرم
ویتامین B4 43.6 میلی گرم
ویتامین B6 0.55 میلی گرم
ویتامین B9 274 میکروگرم
ویتامین C 50 میلی گرم
ویتامین E 7.48 میلی گرم
ویتامین K 1714.5 میکروگرم
ویتامین P

4.94 میلی گرم

 
ترکیب معدنی
پتاسیم 814 میلی گرم
کلسیم  1890 میلی گرم
منیزیم Mg 220 میلی گرم
سدیم 55 میلی گرم
فسفر، Ph 201 میلی گرم
آهن 124 میلی گرم
منگنز 7.9 میلی گرم
مس، کروم 860 میکروگرم
سلنیوم 4.6 میکروگرم
روی، Zn، زینک 6.2 میلی گرم
 
همچنین گیاه شگفت انگیز آویشن حاوی اسانس، غنی از تیمول و کارواکرول است. تیمول یک ماده با اثر ضد عفونی قوی است که دارای خواص ضد باکتری است. به نوبه خود، کارواکرول قادر به مقابله با باکتری های بیماریزا است که بر میکرو فلور روده تاثیر می گذارد و دارای اثر ضد التهابی قوی است.
 
علاوه بر این، ترکیب آویشن شامل رنگدانه-فلاونوئیدها، تانن ها با خواص هموستاتیک و رطوبت، و نیز هپاتوپروتئتور - اسید اولانیولیک ​​است که همچنین می تواند اثر ضد ویروسی داشته باشد و یک تونیک است. باید اشاره کرد که اسید ursolic، ماده ای است که به حفظ تن عضله کمک می کند، برای سیستم های غدد درون ریز توصیه می شود.
 

 

برداشت و ذخیره سازی آویشن

برای اهداف دارویی، توصیه می شود فقط از قسمت زمین آویشن استفاده کنید. وقتی که شروع به شکوفه شدن می کند آویشن را جمع کنید. برای رفتن به جمع آوری آویشن باید در هوای خشک، پس از شبنم صبحگاه باشد. باید تنها شاخه های بالا با گل ها را قطع کرد و نه کل گیاه را از ریشه خارج کرد.
 
در زمان خشک کردن ، آویشن  خواص درمانی خود را حفظ می کند. توصیه می شود خشک کردن را در شرایط طبیعی - یعنی در سایه، زیر سایبان ها، بر روی پارچه های طبیعی یا بر روی کاغذ انجام دهید. برای خشک کردن برگ ها به درستی، توصیه می شود آن را در یک لایه قرار دهید، ضخامت آن نباید بیش از پنج سانتی متر باشد. با اضافه کردن آن به دسته های کوچک، آویشن نیز می تواند خشک شود.
 
اما از خشک کن های صنعتی استفاده نکنید. واقعیت این است که با خشک شدن سریع، روغن های فرار موجود در ترکیب آویشن، تبخیر می شوند. اگر هنوز تصمیم به استفاده از خشک کن دارید، دمای هوا در محفظه نباید بیش از 35 درجه باشد.
 
آویشن خشک را تا زمانی که شاخه های آن شکننده شوند و گل ها شروع به فرو ریختن کنند جمع آوری نکنید. پس از آن، آویشن خشک شده باید برداشت شود و تمام ناخالصی ها، برگ های آسیب دیده و نیز ساقه های ضخیم را حذف کنید. مواد خام دارویی آماده برای استفاده باید مخلوطی از گل آذین و برگ ها باشد.
 
آویشن خشک را در یک مکان محافظت شده دور از نور مستقیم خورشید با تهویه مناسب نگهداری کنید. به عنوان یک ظرف، توصیه می شود از کیسه های ساخته شده از پارچه یا کاغذ، جعبه های مقوایی یا بطری های شیشه ای استفاده کنید. اما بهتر است از کیسه های پلاستیکی استفاده  نکنید.
 
با ذخیره مناسب، عمر مفید آویشن خشک شده حدود دو سال خواهد بود.
 

 

خواص دارویی آویشن

خواص درمانی آویشن به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن است. این گیاه دارای فعالیت بیولوژیکی بالایی است و می تواند در حل انواع مشکلات سلامتی کمک کند:
 
آویشن دارای خواص ضد عفونی کننده عالی است، به مقابله با فرآیندهای التهابی کمک می کند، میکروب ها را می کشد و برونش ها را گسترش می دهد، به همین دلیل می توان آن را داروهای ضروری برای مبارزه با بیماری های تنفسی دانست.
قابل توجه است که تیمول موجود در ترکیب آویشن، حتی در برابر میکرفلور مقاوم به آنتی بیوتیک ها موثر است.
آویشن می تواند برای شستشو  برای مشکلات دندانی و بیماری های گلو به علت تأثیر پوشش و استنشاق آن مورد استفاده قرار گیرد.
عصاره آویشن کمک می کند تا با مشکلات پوستی مواجه شوید. آویشن جوش را کاملا درمان می کند، کمک می کند تا با آکنه مبارزه کنیم. برای شستن زخم ها توصیه می شود.
آویشن اغلب توسط متخصصین متخصص گوارش تجویز می شود. این توصیه برای گاستریت، تمایل به یبوست و نفخ است. عصاره می تواند میکرو فلور روده را نرمال کند، هضم را بهبود می بخشد و به افزایش اشتها کمک می کند.
برای از بین بردن درد، لوسیون با عصاره آویشن توصیه می شود برای radiculitis، neuritis و سیاتیک، و همچنین نورالژی و میگرن توصیه می شود.
اثر آرام بخش آویشن باعث می شود آن را به عنوان درمان عالی برای درمان مشکلات سیستم عصبی استفاده کنند.
برای رفع افسردگی، بی خوابی، اضطراب وسواس انگیز، می توانید یک بالش پر از علف های آویشن را استفاده کنید .خوابیدن سریع و خواب سالم در این مورد تضمین شده است.
مصرف آویشن برای مردان مفید است - این کمک می کند تا سلامت مردان را بهبود بخشد.
چای آویشن به عنوان یک درمان توصیه می شود، مقاومت بدن را افزایش می دهد.

 

موارد منع مصرف آویشن

با وجود این واقعیت که آویشن دارای طیف باور نکردنی از خواص مفید است، اگر استفاده نادرست از این گیاه بشود، می تواند صدمه جدی به سلامت شما بزند.
از آنجا که آویشن دارای فعالیت بیولوژیکی بالایی است، لیستی از موارد منع مصرف برای این گیاه وجود دارد. بنابراین، از استفاده از آویشن خودداری کنید.
بیمارانی که با نقص های جدی کبد و کیسه صفرا، و نیز کسانی که از زخم معده یا زخم دوازدهه رنج می برند، آویشن مصرف نکنند.
نوشیدن چای آویشن، تمایل به اسهال و روده های تنبل نامطلوب است.
استفاده از آن نیز در فیبریلاسیون دهلیزی و آسم برونشیک ممنوع است.
زنان در دوران بارداری و شیردهی آویشن مصرف نکنند. 
پزشکان همچنین توصیه می کنند که این نوشیدنی را برای کودکان زیر دو ساله استفاده نکنید.

 

خواص چای آویشن

برای تهیه یک فنجان چای با آویشن، به نصف قاشق چای خوری آویشن خام نیاز دارید. در این مورد، شما می توانید از آویشن به تنهایی و به طور مستقل یا مخلوط شده با چای سیاه معمولی استفاده کنید. برای تأکید بر طعم و مزه دمنوش، می توانید کمی دارچین یا عسل را اضافه کنید .
 
توجه داشته باشید که آنها چای تایلندی را بلافاصله پس از دم کشیدن می نوشند.
 
اگر ما در مورد خواص سودمند چای با آویشن، و سپس این نوشیدنی صحبت کنیم:
 
این عمل ضد باکتری و خلط آور است.
 اثر مفید در هضم دارد، کمک به خلاص شدن از نفخ شکم.
کمک به تقویت و مقاومت بدن، اثر تونیک دارد.
به طور موثر افسردگی را از بین می برد،  جای تعجب نیست که در یونان باستان این نوشیدنی به عنوان "نفس زندگی" شناخته میشد.
اثر آرامش بخش دارد و بنابراین برای استفاده قبل از خواب توصیه می شود.

 

استفاده از آویشن در آشپزی

اگرچه بسیاری معتقدند که آویشن فقط برای تهیه طعم چای استفاده می شود، در واقع، استفاده از آویشن در آشپزی به این موضوع محدود نمی شود. در حقیقت، این یک چاشنی بسیار محبوب است.
 
بنابراین، آویشن بخاطر بهبود هضم غذا دلیلی برای اضافه کردن این گیاه در غذاهای گوشتی شده است . همچنین، آویشن اغلب در طول پخت و پز ماهی و چربی استفاده می شود. در این مورد، خوب است که آن را با فلفل سیاه ترکیب کنید.
 
برای دادن طعم و مزه به ماهی، ماهی را  پهن کرده، سرخ کنید، آویشن را با آرد در نسبت 1: 2 مخلوط کنید. 
 
در کشورهای مدیترانه، آویشن، اغلب روی غذاهای پنیر دار و سبزیجات پاشیده می شود.
 
توجه داشته باشید که آویشن به ظرف های یک ربع قبل از آماده شدن غذا اضافه شود، در طی پخت و پز و سالاد - درست قبل از سرو سالاد به ظروف سس اضافه شود.
 

 

استفاده از آویشن در طب سنتی

محدوده استفاده از آویشن در طب سنتی بصورتی غیرعادی گسترده است.برگ های خشک به پودر یا به پماد افزوده می شود، برگ های تازه و گل آذین برای تهیه شربت روغن و الکل استفاده می شود.
 

استفاده از آویشن در بیماری های تنفسی

در صورت گلودرد و فارنژیت عصاره گرم درد و التهاب را از بین می برد و 10 گرم علف خشک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و  بعد از یک ربع بنوشید.
 
برای برونشیت، 10 گرم از گیاه آویشن پودری را به یک فلاسک با یک لیوان آب تازه جوش  بریزید و دم کنید . پس از دو ساعت، صاف کنید، آماده برای نوشیدن است. سه بار در روز مصرف شود. دوز برای بزرگسالان قاشق غذا خوری است، و برای کودکان - قاشق چای خوری.
 

استفاده از آویشن در بیماری های دستگاه گوارش

برای بازگرداندن میکرو فلور روده ای سالم با دیس بئوز، همان جوش را برای درمان برونشیت آماده کنید. فقط تغییر الگوی مصرف - لازم است آن را در 250 میلی لیتر دو بار در روز قبل از غذا بنوشید. پس از دو ماه، تولید نفخ متوقف می شود.
برای کولسیستیت 10 گرم آویشن را یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از سی دقیقه، صاف کنید مصرف باید 50 میلی لیتر حداقل سه بار در روز باشد.
 
برای گاستریت با اسیدیته کم، از همان روش استفاده کنید که برای کولسیستیت توصیه می شود. نوشیدن آن باید 15 میلی لیتر سه بار در روز باشد.
 

استفاده از آویشن برای سردرد

برای از بین بردن یک میگرن یا سردرد ناشی از استرس، یک لیتر آب تازه جوشیده را در یک فلاکس ریخته و 10 گرم آویشن اضافه کنید. بعد از نیم ساعت، می توانید مصرف کنید.
 

استفاده از آویشن برای اختلالات عصبی

پس از سکته مغزی، طب سنتی توصیه می شود از تنتور 30 ​​گرم گل تاتیانا، پر از 500 میلی گرم ودکا استفاده کنید . پس از دو هفته در محل تاریک بیکار، بیمار باید 35 قطره سه بار در روز مصرف کند و بخشی از بدن را مالش دهد.
 
در صورت ضربه مغزی برای بهبود سریع تر، 10 گرم گل آویشن را در 500 میلی لیتر آب بریزید. آب را به جوش آورده و بلافاصله بعد از جوش آمدن شعله را خاوش کنید. یک ساعت بعد صاف کنید، قبل از خوردن این عصاره که باید یک سوم  فنجان باشد. مدت دوره از شش ماه تا یک سال متغیر است. در نتیجه مصرف آمیشن، سردرد  از بین می رود، خواب بهتر می شود و وضعیت ضعف بدن ناپدید می شود.
 

استفاده از آویشن برای بی خوابی

15 گرم گیاه آویشن خشک را به یک فلاسک ریخته و یک لیوان آب جوش بریزید. پس از نیم ساعت، دمنوش آماده است. صبح  و ظهر 30 میلی لیتر بخورید،  و دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب.
 
شما می توانید یک مجموعه آرامش بخش ایجاد کنید که شامل قسمت های مساوی از گل های تیتان، هویج، چنبوبیلن، ارنج، یاس نوتکی است. 15 گرم مواد خام را در یک فلاسک ریخته و 500 میلی لیتر از آب گرم بریزید. پس از نیم ساعت، فیلتر کنید باید در صبح و عصر مصرف شود و دوز مصرف صبحانه 50 میلی لیتر باشد و برای پذیرش قبل از رفتن به رختخواب - 100 میلی لیتر مصرف کنید..
 

استفاده از آویشن در بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی

برای رادیکولیت، یک لیوان آب تازه جوش را با 20 گرم آویشن پر کنید. بعد از سه ساعت، صاف کرده و 15 میلی لیتر سه بار در روز بنوشید.
 
برای روماتیسم، حمام شفا را آماده کنید. برای انجام این کار، 200 گرم آویشن را با دو لیتر آب جوش بریزید و دو ساعت صبر کنید. پس از آن، مخلوط را به یک حمام آب داغ اضافه کنید. مدت زمان اجرا باید حداکثر بیست دقیقه باشد.
 

استفاده از آویشن برای فشار خون بالا

سه قسمت آویشن، دو قسمت از فلفل سبز و پونه و یک قسمت از بابونه را مخلوط کنید . دو قاشق غذاخوری از مخلوط را در 500 میلی لیتر آب جوش دم کنید. بعد از چهل دقیقه فشار دهید و صاف کنید. مثل چای بنوشید، یک چهارم فنجان سه بار در روز.
 
مشکلات زیبایی شناسی
اگر متوجه شوید که موهای شما به شدت ریزش دارد، مقدار ی آویشن، گزنه را مخلوط کنید. 20 گرم مخلوط را در یک لیتر آب ریخته و برای یک ربع  بیش از حد حرارت دهید. بیست دقیقه بعد، عصاره می تواند مورد استفاده قرار گیرد. چندین بار در هفته موهای خود را بشویید و پوست سرتان را مالش دهید.
 

 

استفاده از آویشن در دوران بارداری

سوال این است که آیا امکان استفاده از آویشن در دوران بارداری معمول است. و این تعجب آور نیست، مادر باردار باید بسیار مراقب باشد - نه تنها در مورد سلامت خود، بلکه در مورد وضعیت کودک آینده اش نیز مراقب باشد.
خوردن آویشن در مراحل اولیه بارداری امکان سقط جنین را به دنبال دارد اما در آستانه زایمان زمانی که تن رحم افزایش یافته است دیگر قادر به ایجاد مشکلات نیست.

نکته مهم

بنابراین، پاسخ به سوال که آیا خوردن چای و عرقیات آویشن در دوران بارداری  امکان پذیر است؟ تنها پس از سوال از پزشک معالج اقدام به مصرف هر گیاه دارویی یا داروی گیاهی و داروی شیمیایی کنید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رزماری خواص عوارض

در
رزماری خواص عوارض

 

گیاه رزماری

رزماری یک بوته است که دارای برگ های کوتاه باریک است که تا حدی شبیه درختان سوزنی مخروطی  است. برگ دو رنگ است: در قسمت بالای آنها دارای یک رنگ سبز زمردی غنی و در زیر - مات سفید. این درختچه همیشه سبز است، به طوری که در هر زمانی از سال به عنوان یک دکوراسیون واقعی در طبیعت خدمت می کند. با این حال، رزماری گرما را دوست دارد و در کشورهای دارای آب و هوایی خشن بسیار تمایلی به رشد ندارد. ارتفاع گیاه به نیم متر می رسد، برخی ارقام می توانند تا 2 متر رشد کنند. در این مقاله به  خواص و مضرات رزماری  می پردازیم.
رزماری عطری متمایز دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. این عطر تا حدودی یادآور دریا
است. به طور مشخص،رزماری بسیار زود شروع به شکوفه دادن می کند معمولا در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس. گلها در سایه های مختلف، بسته به نوع رزماری متفاوت است: رنگ آنها از سفید تا بنفش پر رنگ متفاوت است.
 
پرورش رزماری بسیار ساده است، زیرا به نوع خاصی از خاک نیاز ندارد و گیاهی بی تکلف است. با این حال، رطوبت فراوان به طوری که می تواند به طور طبیعی و همچنین در زمستان ها رشد کند، زمانی که درجه حرارت کمتر از منهای 10 درجه سانتیگراد نمی شود. به همین دلیل است که اغلب در فضاهای داخلی یا در گلخانه ها رشد می کند یا (اغلب) رزماری بلافاصله در گلدان در خانه رشد می کند.
 

 

حقایق تاریخی در باره رزماری

برای اولین بار، رزماری، مانند بسیاری از گیاهان دارویی ، در مصر باستان، رم و یونان معروف شد.از رزماری همچنین به عنوان گیاهان مقدس نام برده شده است. رزماری اغلب در مراسم مختلف تاریخی یا مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد و با کمک آن ارواح شیطانی از خانه ها را از بین می برد. اعتقاد بر این بود که خدایان یونان خود را با تاج گل رزماری پر زرق و برق می آراستند و به سادگی از این گیاه خشنود می شدند. به همین دلیل یونانی ها اغلب همین کار را انجام دادند: آنها با گل های گیاهان گلدار یا سبز سرشان را تزئین می کردند. این خصوصا در بین فیلسوفان و نویسندگان محبوب بود: اعتقاد بر این بود که چنین تاجی میتواند ذهن را تازه کند و ایده های جدید را الهام کند.
 
علاوه بر این، آن را نماد رفاه و فراوانی در نظر گرفته اند.رزماری یک گیاه ضروری در خانه فردی بود که بیمار بود، زیرا اعتقاد بر این بود که قدرت بدن برای مبارزه با بیماری را افزایش می دهد. برای جلوگیری از بیماری های مختلف، این ویژگی به عنوان ضروری از اجتماعات بزرگ مردم، به عنوان مثال، در طول تعطیلات و یا مراسم عامیانه تبدیل شده است. این عقیده کاملا درست است، زیرا رزماری شامل موادی است که از رشد باکتری های بیماریزا در بدن جلوگیری می کند.
رزماری

 

خواص رزماری

خواص دمنوش رزماری چیست

رزماری حاوی کافور، روغن اوکالیپتوس، و همچنین وربنون و بورنول است. به خاطر این است که چنین عطر غنی دارد و طعم تلخ به علت کارنوزول و اسید رزمارینیک است.
 
با توجه به اهداف درمانی، برای استفاده ببیشتر از خواص رزماری از شاخه های جوان یا برگ گیاه استفاده کنید. اغلب آنها در طول گلدهی جمع آوری می شوند، اما گاهی اوقات قبل از آن جمع می شوند. خواص درمانی رزماری برای مدت زمان بسیار طولانی شناخته شده است: قادر به تحریک سیستم ایمنی بدن، مبارزه با التهاب است و اثر کلی تونیک بر بدن دارد. رزماری قادر به کمک به مردم در مبارزه با افسردگی، زخم و از بین بردن سموم است.

رزماری راه عالی برای افزایش میل جنسی   

توصیه می شود رزماری برای کسانی که دچار کمبود روحیه و یا افسردگی هستند استفاده شود، راه عالی برای افزایش میل جنسی و توصیه افراد مبتلا به فشار خون پایین  توصیه کنید. حتی بیماری هایی مانند روماتیسم یا سیاتیک می تواند با رزماری درمان شود و با افزودن این گیاه در وان حمام .

رزماری به عنوان آرامبخش

رزماری به عنوان یک آرامبخش، از جمله برای بهبود حافظه استفاده می شود، به همین دلیل دانش آموزان آن را اغلب و بسیار فعالانه برای تحریک فعالیت ذهنی خود و آرام کردن قبل از آزمون استفاده می کنند. علاوه بر این، رزماری به بالا بردن خلق و خوی کمک می کند. بهتر است چند قطره روغن در وان حمام اضافه کنید.

خواص رزماری برای دستگاه تنفسی

رزماری همچنین در درمان تعداد زیادی از بیماری های گلو یا دستگاه تنفسی بسیار موثر است. تنتورها و جوشانده های تهیه شده بر اساس آن کاملاً به مقابله با ذات الریه ، و همچنین لوزه ، برونشیت ، حنجره و آسم کمک می کند. و برای درمان زود هنگام چنین بیماریهایی ، رزماری توصیه می شود که به تنهایی استفاده نشود ، بلکه به عنوان بخشی از یک درمان پیچیده استفاده می شود.
رزماری در تقویت سیستم ایمنی بدن
رزماری همچنین دارای توانایی تحریک سیستم ایمنی بدن است ، و نه تنها خود ، بلکه همچنین به دست آورده است. و تأثیر استفاده از آن بسیار بیشتر از استفاده از اکیناسه شناخته شده خواهد بود! بنابراین به همه کسانی که می خواهند مصونیت خود را در شرایط خوب حفظ کنند اکیداً توصیه می شود که از رزماری برای اهداف پیشگیرانه استفاده کنند!
 
266370_2200-1200x628.jpg

 

ترکیب شیمیایی رزماری در هر 100 گرم

محتوای کالری 131 کیلوکالری
پروتئین 3.31 گرم
چربی 5.86 گرم
کربوهیدرات 20.7 گرم
فیبر غذایی 14.1 گرم
آب 67.77 گرم
خاکستر 2.35 گرم
ویتامین ها
ویتامین A 900 میکروگرم
ویتامین B1 0.036 میلی گرم
ویتامین B2 0.152 میلی گرم
ویتامین B5 0.8 میلی گرم
ویتامین B6 0.336 میلی گرم
ویتامین B9 109 میکروگرم
ویتامین C 21.8 میلی گرم
ویتامین PP 0.912 میلی گرم
مواد معدنی
پتاسیم 668 میلی گرم
کلسیم 317 میلی گرم
منیزیم 91 میلی گرم
سدیم 26 میلی گرم
فسفر 66 میلی گرم
عناصر ردیابی
آهن 6.65 میلی گرم
منگنز 0.96 میلی گرم
مس 301 میکروگرم
روی 0.93 میلی گرم

 

رزماری

 

نحوه تهیه روغن رزماری در خانه

روغن رزماری را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد، اگر نمی توانید آن را بخرید و یا نمی خواهید آن را انجام دهید. برای به دست آوردن روغن رزماری، چند شاخه کل گیاه را در یک شیشه ی پر از روغن زیتون سرد قرار دهید. این روغن باید در خورشید قرار گیرد تا گیاه به حداکثر مواد مفید آن دسترسی پیدا کند. آن را در این حالت به مدت 6 هفته نگه دارید، سپس آن را کاملا فشار دهید، عصاره را در یک ظرف شیشه ای ریخته و در یک مکان تاریک و سرد نگهداری کنید.
 
علاوه بر این، از رزماری برای دریافت اسانس، که بهترین استفاده برای ماساژ برای درد در عضلات یا مفاصل است استفاده می شود. علاوه بر این، اسانس رزماری اغلب برای درمان بیماری های مختلف دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شود. همچنین اثبات شده است به عنوان یک عامل تمیز کننده برای کبد یا کلیه ها مناسب است.
 
علاوه بر این، روغن اسانس می تواند به طور معنی داری بویایی و شنوایی را افزایش دهد و همچنین اغلب برای کمک به مشکلات بینایی استفاده می شود. افرادی که از رویاهای بد رنج می برند یا نمی توانند بخاطر استرس دائمی به خواب می روند یا از سردرد مداوم رنج می برند، می توانند با روغن رزماری نجات پیدا کنند.
برای انجام این کار، آن را به پیشانی با حرکات ماساژ سبک قبل از خواب، اگر بی خوابی دارید، یا در هر زمانی از روز برای اثر کلی تونیک و سردرد، اعمال کنید. به خودی خود، به دلیل عطر و بوی آن، این روغن زمانی که به طور منظم (حتی از خارج) اعمال می شود، می تواند به طور قابل توجهی عملکرد، تمرکز و بهبود حافظه را بهبود می بخشد.
عوارض قطره رزماری
اگر از اسانس رزماری استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را با بعضی از روغن های طبیعی خنثی  رقیق کنید . واقعیت این است که غلظت بالای روغن اسانس می تواند باعث سوزش پوست شود.
 
How-to-Grow-Rosemary-in-Containers-FB.jpg

 

استفاده از رزماری در پزشکی

بر اساس رزماری پمادی با خواص خوب برای غلبه بر مشکلاتی چون سیاتیک ساخته شده است. همچنین برای التهاب ریشه‌های عصبی نخاع یا رادیکولیت، Radiculitis در استفاده از یک حمام با اضافه کردن شاخه های رزماری بسیار مفید است، که نه تنها به رادیکولیت کمک می کند، بلکه عموما باعث افزایش گردش خون، افزایش فشار و کمک به کاهش خستگی و از بین بردن استرس می شود.
 
اغلب رزماری برای درمان سیستم تولید مثل زنان استفاده می شود. پزشکان استفاده از رزماری را برای یائسگی و همچنین اگر زن دارای چرخه قاعدگی نامنظم باشد توصیه می کنند تا جریان را آسانتر کند. گاهی اوقات حتی در دوران بارداری به منظور کاهش تحریک پذیری همراه با تغییرات هورمونی، و همچنین به حداقل رساندن تظاهرات سم شناسی، تجویز می شود. با این حال، در دوران بارداری، این باید با دقت و با مشاوره با پزشک  انجام شود.
رزماری

 

نحوه استفاده از رزماری برای درمان و پیشگیری

موارد مصرف رزماری

دمنوش برگ ها برای بیماری های مختلف دستگاه تنفسی کمک می کند. برای انجام این کار، 3-4 بار در روز به صورت خوراکی مصرف کنید.
 
دمنوش رزماری خشک اغلب به عنوان یک درمان موثر برای نفخ شکم و برای مشکلات مختلف دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، پزشکان توصیه می کنند مصرف انفوزیون ضعیف به افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، زیرا این گیاه قادر به بازگرداندن گردش خون در مغز است.
 

عصاره رزماری

دو قاشق چای خوری از برگ های خشک را بردارید، 250 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید و برای 15-20 دقیقه دم کنید. سپس کمی خنک شود و برگ ها را به طور کامل فشار دهید تا عصاره خارج شود.  نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.
 

تنتور الکل رزماری

برای 250 میلی لیتر از ودکا یا الکل رقیق شده و 20 گرم برگ خشک را مخلوط کرده و در محل تاریک و خنک برای 10 روز بگذارید، گاهی اوقات تکان دهید. سپس با دقت صاف کرده و در یک مکان تاریک ذخیره کنید. نوشیدن 25 قطره 3 بار در روز نیم ساعت قبل از غذا، اضافه کردن به یک مقدار کمی از آب .
 

دمنوش رزماری

2 قاشق چایخوری رزماری خام را به 250 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید، نیم ساعت به حالت دم بگذارید و بعد کاملا صاف کنید. مخلوط حاصل باید در یک روز، در حدود 5 نوبت مصرف  شود.
 

چای رزماری

برای انجام این کار، در یک فنجان آب جوش در حدود یک قاشق چایخوری از رزماری خشک اضافه کنید و بگذارید خوب دم خوب بکشد. این دمنوش از گیاه دارویی رزماری با ضعف، استرس و یا پس از بیماری مناسب است.
 
رزماری

 

مصرف رزماری در آشپزی

رزماری اغلب در پخت و پز به عنوان یک ادویه استفاده می شود. برگ ها برای این کار استفاده می شود و گیاه به عنوان یک ادویه در فرانسه به عنوان ادویه محبوب  شناخته شده است: آنها رزماری و سرکه را به غذاهای مختلف اضافه می کنند و همچنین برگ را به گوشت اضافه می کنند. این کمک می کند گوشت طعم خوبی بگیرد .
به این دلیل این که برگ دارای عطر تازه و طعم کمی تلخ است، و همچنین قادر به ازبین بردن  بوی خاصی از انواع خاصی از گوشت مانند بره است،  بسیار فعالانه در آشپزی در طی پردازش گوشت استفاده می شود، از جمله این که چون خواص آن و عطر خوشایند حتی پس گرما از بین نمی رود، بنابراین شما می توانید آن را به ظرف غذا در فرآیند پختن یا سرخ کردن اضافه کنید. اگر شما عطر و طعم رزماری را دوست دارید، می توانید سعی کنید آن را نه تنها به محصولات گوشتی بلکه همچنین به پنیر اضافه کنید و حتی می توانید آنها را در برخی از دسر ها اضافه کنید تا طعم آنها متفاوت باشد.
 
اگر شما رزماری را دوست دارید، اما نه در چنین عطر و طعم آشکار، سعی کنید آن را به یک روغن گیاهی یا نمک خنثی اضافه کنید، به طوری که آنها عطر رزماری را داشته باشند، اما در یک شکل غیر قابل تشخیص .
توصیه نمی شود که رزماری به ماهی اضافه شود، زیرا می تواند طعم ظریف و طعم آن را از بین ببرد. همین امر در مورد سس ها یا ماریناد ها با طعم ظریف نیز صدق می کند: در این مورد، بهتر است که کمی به نمک اضافه شود و یا به طور کامل برای ماهی استفاده نکنید.
 
81z9Uhy7r7L._AC_SL1500_.jpg

 

استفاده از رزماری در لوازم آرایشی

 

روغن رزماری در لوازم آرایشی استفاده می شود، زیرا دارای اثر ضد التهابی است و کمک می کند تا با برطرف شدن التهاب در پوست وضعیت پوست را بهبود ببخشد، منافذ را تقویت می کند و چین و چروک های ریز را از بین می برد. با استفاده منظم از روغن های ضروری، باعث تحریک فرایندهای بازسازی پوست می شود و شرایط و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

 

پاکسازی عمیق پوست با رزماری 

در مورد آب رزماری ، برای درمان جوش ، آکنه و سایر بثورات پوستی عالی است. بر اساس چنین جوشانده ای ، می توانید لوسیون ها و تونیک های خانگی فوق العاده تهیه کنید. و برای پاکسازی عمیق پوست خود ، می توانید مقدار کمی روغن رزماری را به ماسک خاک رس اضافه کنید. ساخت ماسک با رزماری و مو ممنوع نیست - چنین ماسک هایی به فعال شدن فولیکول های مو  و رشد سریع فرها کمک می کند. اگر به چنین ماسکی روغن باباآدم یا کرچک اضافه کنید ، می توانید به سرعت با شوره سر کنار بیایید.

رزماری در مبارزه با سلولیت

رزماری نه تنها بر سلامت انسان ، بلکه بر ظاهر او نیز تأثیر مفیدی دارد - این ویژگی است که باعث می شود از آن به طور گسترده ای در زیبایی استفاده شود. روغن رزماری به ویژه برای اهداف آرایشی استفاده می شود. با خاصیت گرم کننده عالی ، به یکنواخت شدن سریع پوست کمک می کند و ظاهر بسیار ناخوشایند سلولیت را از بین می برد. با این حال ، توصیه نمی شود از روغن رزماری خالص استفاده کنید ، زیرا می تواند باعث سوختگی شود ، بنابراین ، قبل از استفاده از آن برای ماساژ ، باید آن را با مقداری روغن گیاهی خنثی رقیق کنید. قابل ذکر است که روغن رزماری در ترکیب با روغن بادام به خلاص شدن از شر حتی اسکارهای بسیار قدیمی یا علائم کشش کمک می کند.

رزماری برای رشد مو و ابرو

رزماری نیز برای رشد مو و ابرو استفاده می شود، معمولا روغن استخراج شده از آن. با توجه به توانایی آن برای تحریک گردش خون، به تقویت مو کمک می کند و باعث رشد آن می شود و همچنین یک ابزار عالی برای مبارزه با شوره سر است.
 
893aa10744db47d584228b6023bb5f6e.jpg

 

عوارض رزماری

عوارض دمنوش رزماری   و   عوارض روغن رزماری

متأسفانه رزماری نه تنها برای بدن انسان مفید است بلکه از مضرات رزماری محتوای بالای اسانس در برگهای آن است که برای همه مفید نیست. بنابراین ، رزماری  برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه نمی شود ، زیرا فشار خون آنها می تواند به شدت افزایش یابد.

مضرات دمنوش رزماری

رزماری به طور قاطع به هر شکلی و برای بیماران مبتلا به صرع منع مصرف دارد ، زیرا  عوارض گیاه رزماری  به راحتی می تواند حمله یا تشنج بعدی را تحریک کند. شایان ذکر است که استفاده از این گیاه درمانی مفید برای زنان باردار را کنار بگذارید ، زیرا دارای توانایی افزایش نه تنها تن عمومی بدن ، بلکه لحن رحم است ، که به نوبه خود می تواند با سقط جنین همراه باشد.

عوارض روغن رزماری  و  عوارض قطره رزماری

و کسانی که دارای پوست حساس هستند هنگام استفاده از روغن رزماری می توانند دچار سوختگی شدید و دردناک شیمیایی شوند.

به تعویق انداختن استفاده از رزماری و در غذای کودک ، حداقل تا رسیدن به سن پنج سالگی ضرری ندارد. در مورد افراد مبتلا به اختلالات مختلف ریتم قلب ، اگرچه استفاده از رزماری برای آنها ممنوع نیست ، اما هنوز هم باید احتیاط کنند ، زیرا این گیاه می تواند توانایی انقباضی عضله قلب را به طرز چشمگیری افزایش دهد ، که همچنین می تواند ناامن باشد.

در صورت استفاده صحیح ، رزماری نه تنها برای افزایش طعم غذاهای مختلف ، بلکه برای بهبود تعدادی از بیماریهای ناخوشایند ، و همچنین برای مراقبت از پوست و مو ، یک دستیار عالی خواهد بود!

 

نظرات

۱۴۰۰/۶/۲۵رزماری به عنوان یک ابزار عالی مبارزه با سلولیت در نظر گرفته می شود. رزماری اثر بسیار خوبی روی پوست، صاف کردن آن، تحریک جریان خون به اپیدرم و ایجاد یک اثر جوان کننده دارد. اغلب رزماری بصورت  تونیک استفاده دارد. اگر شما آنها را به طور منظم اعمال کنید، یک اثر واضح قابل توجه خواهد داشت. اغلب در لوازم آرایشی و بهداشتی، روغن اسانس گیاه استفاده می شود، که قادر به مبارزه با التهاب و بثورات پوست است به علت توانایی آن برای جلوگیری از رشد باکتری ها. به همین دلیل است که آن را به طور فعال برای درمان مشکلات مانند آکنه، آبسه ها، و یا زخم های کوچک که آلوده شده اند استفاده می شود.

۱۴۰۰/۶/۲۵رزماری یک درمان ایده آل برای تحریک و عادی سازی گردش مغزی است: استفاده منظم از آن می تواند به افزایش توجه ، بهبود فعالیت مغز و بهبود قابل توجه حافظه کمک کند. این گیاه شگفت انگیز تأثیر فوق العاده مفیدی بر عروق مغز دارد. این به ویژه برای دیستونی رویشی-عروقی ، و همچنین برای شرایط پس از سکته مغزی و میگرن مفید خواهد بود. به هر حال ، تا به امروز ، بسیاری از دانش آموزان با کمال میل از توصیه "مادربزرگ" پیروی می کنند و از نوشیدن دمنوش رزماری قبل از امتحان لذت می برند!

۱۴۰۰/۶/۲۵رزماری یک درختچه همیشه سبز با برگهای سوزنی و رایحه دلپذیر است. رزماری به صورت وحشی در جنوب اروپا یافت می شود. در مناطق با آب و هوای گرم ، رزماری در مزرعه باز در یک مکان تا 20 سال رشد می کند و به ارتفاع دو متر می رسد. این گیاه از غرب منطقه مدیترانه می آید. از این رو نام لاتین این گیاه است که به عنوان "طراوت دریا" ترجمه می شود. رزماری ، بدیهی است که رومی ها در طول مبارزات خود در سراسر اروپا پخش کردند - در روم ، این گیاه از زمان های قدیم به عنوان یک گیاه دارویی و معطر کشت شده است.

۱۴۰۰/۶/۲۵گل و برگ رزماری به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می شود. برگهای تازه و کمی تلخ یادآور ترکیب پیچیده ای از کافور ، اکالیپتوس ، کاج و لیمو است. رزماری در مخلوط ادویه کلاسیک فرانسوی "گیاهان پرووانس" و "دسته گارنی" گنجانده شده است و سرکه معطر بر اساس آن تهیه می شود.

۱۴۰۰/۶/۲۵برگ های رزماری با انواع گوشت ها خوب ترکیب می شود. به طور گسترده ای برای مزه دار کردن گوشت مرغ ، گوسفند و گاو استفاده می شود تا از بوی خاص این نوع گوشت جلوگیری کرده و به آن رایحه دلپذیر بدهد. بسیار مهم است که رزماری در طول پخت طولانی عطر خود را از دست ندهد ، بنابراین می توان آن را هنگام سرخ کردن ، خورشت یا پخت غذا در مراحل آخر اضافه کرد. رزماری به سس ها و سوپ ها اضافه می شود و مخصوصاً با غذاهای پنیری بسیار مناسب است. چند برگ رزماری را می توان به دسر اضافه کرد.

۱۴۰۰/۶/۲۵رزماری با سبزیجات و سیب زمینی های مختلف به خوبی ترکیب می شود. به عنوان مثال ، می توانید یک غذای ساده و بسیار سالم با رزماری تهیه کنید: سیب زمینی های بزرگ بردارید ، آنها را کاملاً بشویید و آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس روی یک ورقه پخت قرار دهید ، روغن زیتون را بریزید ، برگهای رزماری را اضافه کنید و در فر بپزید. بنابراین سیب زمینی عطر غنی به دست می آورد و تمام خواص مفید را حفظ می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵علاوه بر این ، در آشپزی ، رزماری برای معطر کردن روغن و نمک استفاده می شود. رزماری به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، به عنوان یک نگهدارنده طبیعی غذا عمل می کند. توصیه نمی شود از رزماری با برگ های خلیج استفاده کنید یا آن را به غذاهای ماهی و مارینادهای ظریف اضافه کنید - می تواند عطر آنها را با اسانس قوی کافور "خفه" کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵خواص درمانی رزماری در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از آن برای بیماریهای دستگاه گوارش ، اختلالات سیستم عصبی استفاده می شود. دمنوش برگ رزماری به صورت خوراکی برای بیماریهای دستگاه تنفسی فوقانی و آسم استفاده می شود ، با همان دمنوش می توانید با بیماریهای التهابی گلو غرغره کنید. علاوه بر این ، دمنوش انقباضات قلب را افزایش می دهد ، فشار خون را برای مدت کوتاهی افزایش می دهد و دارای اثر مقوی است. رزماری اضطراب ، بی خوابی و از دست دادن انرژی را برطرف می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵برای مدت طولانی ، یونانیان رزماری را به الهه زهره تقدیم کردند. اعتقاد بر این بود که این گیاه فرد را شاد و خوشحال می کند ، رویاهای بد را تسکین می دهد و جوانی را حفظ می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵فواید رزماری چیست؟برخی از جالب ترین مزایای رزماری برای سلامتی شامل بهبود حافظه و خلق و خو ، کاهش التهاب ، کاهش درد ، تحریک گردش خون و سیستم ایمنی ، حذف سموم از بدن و جلوگیری از پیری زودرس است. رزماری در منطقه مدیترانه ای بومی خود یکی از رایج ترین ادویه جات است و به دلایلی - اگر روزانه به رژیم غذایی اضافه شود طعم ، عطر و فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این گیاه طعمی تلخ و قابض دارد که عطر و بوی فوق العاده ای به سوپ ها ، سس ها ، خورشت ها ، گوشت های کبابی و سایر غذاهای گوشتی می دهد. رزماری به ویژه در غذاهای ایتالیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۴۰۰/۶/۲۵حافظه . چندین مطالعه نشان داده است که مواد فعال موجود در رزماری می تواند عملکردهای شناختی مانند حافظه ، یادگیری و تمرکز را بهبود بخشد. علاوه بر این ، این گیاه می تواند خطر اختلالات شناختی در افراد مسن و همچنین افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل هستند را کاهش دهد.

۱۴۰۰/۶/۲۵استرس . رایحه رزماری می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و علائم استرس را در افراد مبتلا به اضطراب مزمن و عدم تعادل هورمونی کاهش دهد. در این مورد ، عصاره برگ های گیاه به عنوان بخشی از پماد یا به عنوان اسانس در آروماتراپی استفاده می شود.

۱۴۰۰/۶/۲۵سیستم ایمنی بدن. مواد فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان هایی هستند که دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطان هستند. بر اساس برخی گزارشات ، آنتی اکسیدان های موجود در گیاه ، به ویژه رزماری ، کافئیک و اسیدهای بتولینیک و کارنوزول ، می توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و روند پیری بدن را کند کنند.

۱۴۰۰/۶/۲۵دستگاه گوارش. در طب سنتی ، رزماری برای سوء هاضمه ، یبوست ، نفخ و اسهال استفاده می شود. خواص ضد التهابی و محرک مواد فعال موجود در رزماری به تنظیم حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵حفره دهان. رزماری به دلیل داشتن ترکیب ضد باکتری طبیعی ، گاهی به عنوان خوشبو کننده تنفس استفاده می شود که می تواند سلامت دهان و دندان را نیز بهبود بخشد. برای انجام این کار ، برگهای رزماری را در یک لیوان آب داغ دم کرده و سپس به عنوان دهانشویه استفاده می کنند.

۱۴۰۰/۶/۲۵جریان خون . برخی از کارشناسان ادعا می کنند که رزماری می تواند تولید گلبول قرمز را افزایش داده و جریان خون را عادی کند. این به اکسیژن رسانی به اندام ها و سیستم های حیاتی بدن کمک می کند و در نتیجه متابولیسم را عادی می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵سردرد چند صد سال است که رزماری به عنوان یک مسکن موضعی به شکل خمیر یا پمادی که روی ناحیه آسیب دیده بدن اعمال می شود استفاده می شود. امروزه چای رزماری که برای مالیدن استفاده می شود اغلب برای تسکین علائم میگرن ، به ویژه میگرن شدید استفاده می شود.

۱۴۰۰/۶/۲۵خواص ضد التهابی . با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی کارنوزول و کارنوسیک اسید در رزماری ، که دارای خواص ضد التهابی هستند ، می توان از آن برای عادی سازی فشار خون و همچنین جلوگیری از تصلب شرایین استفاده کرد. علاوه بر این ، این مواد فعال می توانند شدت فرآیندهای التهابی در نقرس ، آرتریت و آسیب های ناشی از ورزش یا جراحی را کاهش دهند.

۱۴۰۰/۶/۲۵سم زدایی بدن. رزماری دارای اثر ادرارآور است ، بنابراین هنگام دفع ادرار به دفع سموم ، نمک و سایر مواد کمک می کند. همچنین ، این گیاه به کاهش خطر ابتلا به سیروز و بهبود سریع آسیب کبدی کمک می کند.

۱۴۰۰/۶/۲۵پوست . خواص ضد پیری رزماری به مدت طولانی شناخته شده است. علیرغم این واقعیت که رزماری بیشتر برای چنین اهدافی به شکل اسانس استفاده می شود ، برگهای گیاه نیز تأثیر مثبتی بر پوست دارند ، از جمله ترویج بهبود زخم.

۱۴۰۰/۶/۲۵ماسک رزماری ضد ریزش مو این ابزار به جلوگیری از ریزش بیش از حد مو ، تحریک رشد فرهای سالم جدید کمک می کند. برای تهیه ماسک رزماری، به مواد زیر نیاز دارید: روغن رزماری - 1 قطره ؛ روغن هسته انگور - 20 میلی لیتر ؛ روغن جوجوبا -1 قطره ؛ روغن صنوبر -1 یک قطره همه مواد را مخلوط کرده و کمی حرارت دهید. مخلوط گرم را به پوست سر بمالید ، حالا کلاه دوش بگذارید و با حوله بپیچید - این به فعال شدن ترکیب کمک می کند. اجازه دهید نیم ساعت بماند و آن را بشویید. این درمان ها را دوبار در هفته و به مدت یک ماه انجام دهید. اگر نمی خواهید از روغن های مختلف به طور همزمان استفاده کنید ، می توانید دستور العمل را ساده کنید: پنج قطره رزماری و بیست میلی لیتر روغن بیدمشک را مخلوط کنید. همه کارها را به همان روشی که در بالا توضیح داده شد انجام دهید. توجه داشته باشید که نباید بدون مشورت با پزشک از رزماری استفاده کنید ، به ویژه اگر واکنش های آلرژیک دارید. شما همچنین باید روغن اسانس موجود در آن را با دقت بمالید.

۱۴۰۰/۶/۲۵ماسک رزماری موهای چرب موهای چرب مجازات واقعی است. شما باید فرهای خود را هر روز بشویید ، که فقط به آنها آسیب می رساند. این دارو به کاهش تولید چربی و تقویت فولیکول ها کمک می کند. برای تهیه ماسک رزماری شما نیاز دارید: روغن جوجوبا - 10 میلی لیتر ؛ روغن رزماری - یک قطره ؛ روغن calamus - یک قطره ؛ روغن غان یا توس - یک قطره. همه مواد را مخلوط کنید ، ترکیب حاصل را به پوست سر بمالید. یک کلاه دوش روی موهای خود بگذارید و یک حوله را دور سر خود بپیچید. حدود یک ساعت صبر کنید و سپس ماسک را بشویید.

۱۴۰۰/۶/۲۵ماسک رزماری برای موهای خشک و شکننده اگر موهای خشک و شکننده دارید ، این ماسک به شما کمک می کند تا موها قوی شوند: ده میلی لیتر روغن جوجوبا و دو قطره روغن رزماری را با هم مخلوط کنید. ترکیب را در تمام طول فرها پخش کنید. اجازه دهید نیم ساعت یا یک ساعت بماند ، سپس آن را بشویید.

۱۴۰۰/۶/۲۵مقداری روغن رزماری را روی یک شانه چوبی بگذارید و موهای خود را شانه کنید. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید. پس از شانه زدن ، ماساژ پوست سر با انگشتان مفید است. این به افزایش گردش خون کمک می کند ، به فولیکول ها تغذیه و اکسیژن لازم را می دهد.

۱۴۰۰/۶/۲۵سه شاخه رزماری تازه یا چهار قاشق غذاخوری خشک نیاز دارید. آنها را با یک لیتر آب گرم پر کنید ، سه ساعت صبر کنید - آماده ، می توانید استفاده کنید. این آب رزماری جایگزین خوبی برای نرم کننده خواهد بود. برای حداکثر تأثیر ، می توانید بیست میلی لیتر سرکه سیب و پنج تا شش قطره روغن گیاهی به آن اضافه کنید.

۱۴۰۰/۶/۲۵جوشانده رزماری برای جوشانده به سه شاخه رزماری تازه یا چهار قاشق غذاخوری خشک نیاز دارید. یک لیتر آب روی برگ ها بریزید و بگذارید مخلوط در حمام آبی حدود پانزده دقیقه بجوشد. آب رزماری را صاف کرده و به عنوان مایع شستشو استفاده کنید. همچنین می توانید رزماری پخته شده را به ماسک مو ، تخم مرغ و نان اضافه کنید. برای اثرات مفید دیگر ، می توانید رزماری را با سایر گیاهان دم کنید: مریم گلی اثر زیبایی را افزایش می دهد. اگر فرها به شدت از بین بروند یا به شدت شکسته شوند ، می توانید لورل را به جوشانده اضافه کنید. برگ گزنه به بازسازی ساختار مو کمک می کند. پوست بلوط دارای اثر ضد عفونی کننده است ، اگر از جوشانده برای درمان سبوره یا سایر بیماری های پوست سر استفاده کنید ، خوب است. بابونه و بومادران اثر تحریک کننده رزماری را چند برابر می کنند.

۱۴۰۰/۶/۲۵لوسیون های شوره سر برای از بین بردن شوره سر ، لوسیون های رزماری با زعفران یا لیمو به شما کمک می کند. پوست لیمو را با دو قاشق غذاخوری گیاه به مدت ده دقیقه در آب بجوشانید ، سپس صاف کنید. پانسمان گاز را در آن خیس کرده و روی پوست سر که موها در حال رشد هستند بمالید.

۱۴۰۰/۶/۲۵موارد منع مصرف رزماری منع مصرف اصلی برای استفاده از روغن رزماری یا جوشانده ها حساسیت به آنها است. بنابراین ، مطمئن شوید که هر دارویی را در ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش می کنید تا مطمئن شوید واکنش طبیعی است.

۱۴۰۰/۹/۲۷رومارن یا اکلیل کوهی یا رزماری آنتی اکسیدان و مقوی طبیعی، تقویت کننده، تقویت کننده قوای جنسی، ضد عفونی کننده، ضد درد، قابض، زهکشی، نرم کننده و سفید کننده، ابزاری عالی برای مو، کمک به سردرد، افت فشار خون، روماتیسم و ​​آرتریت، بهبود گردش خون، رفع اسکار گل

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری انواع مختلفی دارد که رایج ترین آنها رزماری رزمارینوس افیسینالیس است.برگ های رزماری نازک، باریک، مانند سوزن های نرم بلند، طعم تلخی دارند. بسیار منشعب، برگها در منگوله جمع آوری می شوند، به طور مداوم تجدید می شوند. برگ های جوان رنگ سبز مایل به خاکستری و رایحه ای قوی و روشن با رایحه کافور-کاج-لیمو دارند.در گل های آبی کوچک شکوفا می شوند. این گیاه از کوچکترین هوای سرد و افت دما می ترسد.

۱۴۰۰/۹/۲۷یونانیان و رومیان باستان آن را گیاهی می دانستند که می تواند انسان را شاد کند، جوانی را حفظ کند و خواب های بد را برطرف کند. آنها آن را به زهره اختصاص دادند ، از این رو نام گیاه - شبنم دریایی (ros marinus) است.

۱۴۰۰/۹/۲۷بر اساس افسانه های کتاب مقدس، مریم باکره هنگام سفر به مصر، نوزاد را زیر بوته کوچکی گذاشت. گلهای سفید بوته بلافاصله به آبی تبدیل شدند - نمادی از ابدیت و بی نهایت . مصریان شاخه های رزماری را در مقبره ها می گذاشتند و از آن در مومیایی کردن استفاده می کردند. رزماری را نماد تولد دوباره می دانستند.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری از زمان های قدیم به عنوان یک گیاه دارویی با قدرت جادویی استفاده می شده است که به انسان منتقل می کند. خدایان یونانی سر خود را با تاج گل رزماری می آراستند. اعتقاد بر این بود که این گیاه حافظه را تقویت می کند. دانش‌آموزان در یونان باستان یک شاخه رزماری با خود به جلسه امتحان می بردند. رومی ها در تعطیلات خانه های خود را با رزماری تزئین می کردند.

۱۴۰۰/۹/۲۷در قرون وسطی، رزماری را نماد رفاه، ثروت و فراوانی می دانستند و برای عروسی به داماد و عروس یک شاخه رزماری می دادند.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری، یک ضد عفونی کننده قوی، مدت هاست که در اروپا به عنوان یک تصفیه کننده هوا در اتاق های بیمار و اتاق های بیمارستان استفاده می شود. برای نگهداری گوشت و جلوگیری از پوسیدگی در زمانی که یخچال وجود نداشت استفاده می شد. بوته های رزماری در باغ ها برای دفع طاعون کاشته شد.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری در علوم غیبی و در مناسک مذهبی مانند بخور استفاده می شد، در قرون وسطی شیطان با آن رانده می شد.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری - درختچه ای چند ساله به ارتفاع تا 2 متر، از خانواده چنترل که در دریای مدیترانه و اروپا رشد می کند. همچنین در ایالات متحده آمریکا (فلوریدا)، شمال آفریقا، قفقاز و کریمه رشد می کند. کشورهای اصلی که رزماری در آن رشد می کند فرانسه و ایتالیا هستند.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری کاربرد دارویی داردبه صورت دم کرده، جوشانده، پودر، عصاره و اسانس گیاه که سرشار از برگ است نیز استفاده می شود. رزماری در سال سوم بیشترین میزان اسانس را دارد و در آن زمان برگ های آن برداشت می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۷اسانس رزماری بیرنگ نیست، به رنگ سفید یا سفید مایل به زرد است و حاوی سینئول، کافور، بورنئول، لیمونن، پینن، تانن، رزین، تلخی است.

۱۴۰۰/۹/۲۷اسانس رزماری دارای خواص ضد عفونی کننده، مقوی، آنتی اکسیدان، ضد سرطان، ضد درد، لایه بردار، سفید کننده، ضداحتقان، ترمیم کننده زخم، قابض است.

۱۴۰۰/۹/۲۷رزماری به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی، داروی بسیار موثر برای درمان بیماری های پوستی، بی حس کننده و ضد عفونی کننده زخم ها، سوختگی ها، آبسه ها، کبودی ها

۱۴۰۰/۹/۲۷- رزماری برای بهبود عملکرد معده و روده ها - رزماری برای قولنج - رزماری به عنوان جزئی از غذای رژیمی - رزماری برای بیماری های کبد و کیسه صفرا، ترشح صفرا را تقویت می کند، به بهبود هپاتیت و سیروز کبد کمک می کند

۱۴۰۰/۹/۲۸رزماری برای کاهش سطح کلسترول خون - با ترومبوفلبیت، واریس، دیستونی رویشی- عروقی، بیماری های سیستم عروقی - رزماری به عنوان مقوی قلب، کمک کننده به سکته قلبی - رزماری سردرد و سرگیجه، گردش خون را بهبود می بخشد، غش را برطرف می کند

۱۴۰۰/۹/۲۸رزماری برای افزایش فشار خون - رزماری به عنوان یک مقوی طبیعی و تقویت کننده کل بدن، تسکین دهنده استرس، تنش های عصبی، برای تخلیه بدن، تضعیف ایمنی، التهاب عصبی، تحریک کننده دفاعی بدن

۱۴۰۰/۹/۲۸- رزماری برای بهبود بینایی، رفع خستگی چشم - رزماری به عنوان یک عامل ضد سرطان، پاکسازی لنفاوی استفاده می شود. مایع، از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می کند - برای بازگرداندن تعادل آب در بدن، حذف مایعات اضافی، تسکین تورم و پف‌کردگی

۱۴۰۰/۹/۲۸رزماری به عنوان یک داروی غرایز جنسی، به عنوان درمان ضعف جنسی - رزماری برای عادی کردن چرخه قاعدگی، تحریک قاعدگی، کمک به ترشحات کم و تاخیر ، تسکین دهنده درد در دردهای قاعدگی، رفع مایع اضافی حبس شده در دوران قاعدگی

۱۴۰۰/۹/۲۸رزماری برای بیماری های مثانه و مجاری ادراری، موثر به عنوان ادرار آور - رزماری برای درمان روماتیسم، آرتریت، عضلات خسته، اسپاسم عضلانی، دارای اثر بی حسی رزماری مورد استفاده ورزشکاران و رقصندگان در صدمات ورزشی ، قبل و بعد از فعالیت بدنی شدید، کشش را بهبود می بخشد. - رزماری به عنوان یک مسکن عالی، اما در عین حال اثر آرام بخش نمی دهد

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری بیماری های سیستم تنفسی، برونشیت، آسم، سرفه، خلط را رقیق می کند - رزماری به عنوان یک مقوی برای سیستم عصبی مرکزی می تواند عملکردهای موقت از دست رفته را بازیابی کند. رزماری به دلیل بهبود در اختلال در گفتار، بویایی، بینایی، شنوایی، قدرت و میل جنسی ، بخشی از بسیاری از داروهای دارویی، چای و تنتور است. رزماری نباید توسط افراد مبتلا به فشار خون بالا، صرع و در دوران بارداری استفاده شود - می تواند باعث سقط جنین شود.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری در تعدادی از محصولات زیبایی یافت می شود.به دلیل خواص مفید و عطر آن. اینها خمیر دندان، بالم لب، کرم پا، پماد دارویی، موم، کرم و ژل، کرم ماساژ، کرم صورت و دست، محصولات ضد سلولیت، اسکراب و لایه بردار، کرم سفید کننده، کرم برای ترک و جای زخم و ماسک هستند. برای صورت و مو، شامپو، آبکشی و نرم کننده.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری به دلیل خاصیت تقویت کنندگی و جوان کنندگی در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود، میکروسیرکولاسیون را تحریک می کند و سلول ها را جوان می کند، گردش خون را در نواحی دارای نقض آن بهبود می بخشد. به پوست حالت ارتجاعی، صافی و استحکام می بخشد. رنگ و رنگ پوست را بهبود می بخشد. به دلیل توانایی آن در بهبود گردش خون، یک داروی عالی برای مراقبت از پوست های پژمرده، شل و خشک است.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری برای راش، عفونت های پوستی، درمان اگزما، آبسه، جوش را برطرف می کند. به آکنه کمک می کند. رزماری ایده آل برای افرادی که پوست مشکل دار و چرب دارند. پوست را از چربی اضافی، جوش های سرسیاه، آکنه پاک می کند، منافذ بزرگ شده را سفت می کند، برآمدگی ها را صاف می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۹خاصیت قابض رزماری ترک ها، زخم ها، زخم ها را التیام می بخشد. منافذ را سفت می کند، ناهمواری ها را صاف می کند، پوست را صاف می کند، چین و چروک ها و چین ها را صاف می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۹خاصیت ضد ادم رزماری. رزماری برای مایع اضافی را از بین می برد، تبادل آب را در سلول های پوست بهبود می بخشد. تورم، پف کردگی را از بین می برد. اسکار و جای زخم را جذب می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری یک درمان موثر برای سلولیت - خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی رزماری رزماری سلول های مرده پوست و نواحی کراتینه شده پوست را از بین می برد، لکه های پیری را سفید می کند، پوست خشن کف دست، آرنج و پاشنه پا را نرم می کند. - خاصیت آنتی اکسیدانی رزماری رزماری پوست را تقویت می کند و متابولیسم سلولی را تحریک می کند، از پیری زودرس محافظت می کند، پوست را صاف و الاستیک می کند، چین و چروک ها را صاف می کند

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو است. از بین برنده و محافظت در برابر شوره سر، پاکسازی پوست سر، تنظیم غدد چربی. مشکل موهای چرب را برطرف می کند، چربی و چربی اضافی مو و پوست سر را از بین می برد، رشد مو را تحریک می کند، از ریزش مو جلوگیری می کند، موها و پوست سر را بعد از بیماری ترمیم می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۹اسانس رزماری در رایحه درمانی استفاده می شود . عمل زیر را دارد. - روانی - عاطفی - رفع خستگی و بی حالی، افسردگی، خستگی ذهنی، تغذیه مغز با انرژی، شفافیت ذهن، نظم بخشیدن به افکار، افزایش تمرکز و توجه، بهبود حافظه، کمک به یادآوری تاریخ، اعداد، کلمات خارجی، اعتماد به نفس، اشتیاق به زندگی، خلق و خوی را بهبود می بخشد، کمرویی و بدگمانی را از بین می برد.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری عملکردهای جنسی را تحریک می کند، میل جنسی را افزایش می دهد. روان رنجوری و خستگی را درمان می کند، کارایی را افزایش می دهد. بینایی، بویایی و شنوایی را تیزتر می کند، عملکردهای حرکتی موقت از دست رفته و عملکرد گفتار، اندام های حسی، میل جنسی را بازیابی می کند و فلج را درمان می کند. ضعف حافظه را برطرف می کند، فراموشی را درمان می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۹رزماری یکی از محبوب ترین ادویه ها در آشپزی است.در مخلوط های تند کلاسیک گنجانده شده است. از برگهای بلند و نازک آن به طور عمده استفاده می شود، چه تازه و چه خشک، گاهی ریشه. رزماری هنگام پختن طعم خود را از دست نمی دهد. اغلب برای مزه دار کردن گوشت استفاده می شود. گاهی پرنده را در شاخه هایی از رزماری می پیچند. با بوهای نامطبوع و گاهی بوی بسیار تند گوشت مبارزه می کند. علاوه بر این، رزماری به سوپ، غذاهای سبزیجات و شراب اضافه می شود. در قرون وسطی به جای نمک از برگ های رزماری له شده استفاده می شد. رزماری معمولاً به غذاهای ماهی اضافه نمی شود. این چاشنی بسیار قوی است و با عطر خود می تواند بوهای دیگر را بپوشاند.

در ادامه بخوانید...