8نشانه که شما را از میلیونر شدن دور نگه می دارد

برای هیچ کس میلیونر شدن مقدر نشده است.در حقیقت،برای هیچ کس مسیر تبدیل شدن به هرچیزی مشخص نشده است. پتانسیل یک فرد برای موفقیت می تواند با محلی که در آن متولد شده شروع شود، اما اینکه آیا آن شخص موفق می شود یا نه، به انتخابهایش و نوع زندگی که انتخاب می کند بستگی دارد.هر چندبرای برخی نسبت به برخی دیگر سخت تر است که مسیر ثروتمند شدن را طی کنند، قطعآ برای همه ی ما، زیستن به شیوه ای که پتانسیل ما برای کسب موفقیت را حداکثر کند، ممکن است.کسانی که میخواهند دلارها را در آینده ی خود ببینید باید از مسائل زیر اجتناب کنند.(سیارک)

1. فقدان هدف
هر شخص ثروتمندی زمانی که از خواب بیدار می شود دقیقا می داند که دلیل بیرون آمدنش از رختخواب چیست.اما ما به رختخواب می رویم بدون اینکه هیچ نظری در مورد ساعات بیداریمان داشته باشیم، فقط به این دلیل که هدفی برای انجام دادن کاری نداریم. این احساس هدف باید از درون برخیزد اگر بعد از تشخیص سرطان، استیو جابز کارش را متوقف می کرد و افسرده می شد، احتمالا شما اکنون نمی توانستید این مطالب را بر روی آی فون خود بخوانید.

2. فقدان جاه طلبی
همراه با احساس هدف، شما به جاه طلبی نیز نیاز دارید. حقیقت این است که، حتی اگر شما هدفتان را هم بشناسید، باز هم هفت میلیارد نفر انسان در دنیا وحود دارند.احتمال زیادی وجود دارد که دیگران هم هدف شما را داشته باشند.شما باید از طریق جاه طلبی خود را از دیگر رقبایتان جدا کنید. یکی از کسانی باشید که می دانند چه میخواهند.و می دانند چگونه به آن برسند. در غیر این صورت، شما هم یکی از آن رویاپردازانی هستید که معتقدند موفقیت خودش باید به سمت فرد بیاید و اهمیتی ندارد که چقدر برای آن سخت کار و تلاش کرد.

3. عدم یادگیری مادام العمر در زندگی
وقتی که از دبیرستان یا کالج فارغ التحصیل شدید یادگیری پایان نمی گیرد. یا حداقل نباید پایان بگیرد.به تمام تکنولوزی هایی که از زمان دبیرستانی بودن شما پیشرفت کرده اند دقت کنید.حالا تصور کنید ما در بیست سال قبل زندگی می کردیم.آیا می خواهید از تمام این پیشرفت ها چشم پوشی کنیدزیرا نمیخواهید چیز جدید یاد بگیرید؟ به ویژه در دورانی که بدست آوردن اطلاعات ، بسیار ساده است،اجتناب از یادگیری تنها شکاف بین شمای بالقوه و بالفعل را بیشتر می کند.(سیارک)

4. فقدان خود انضباطی(سازماندهی)
حتی اگر عاشق یادگیری باشید، بدانید چه می خواهید، و بدانید چگونه آن را انجام دهید، شما باز هم باید به منظور یافتن جهت موفقیت واقعی خود انضباط باشید. بسیاری از میلیونرهای خود ساخته در تمامی جنبه های زندگیشان دارای نظم و انضباط هستند. آنها سالم غذا می خورند، با پشتکار ورزش می کنند، و خود را در مسیر هر کاری که باید انجام دهند، قرار می دهند. آنها اثرات بلندمدت به خطر انداختن نظم و انضباط شخصی خود را می دانند، بنابراین هر روز به مسیر برنامه ریزی شده که در زندگی دارند ادامه می دهند.(سیارک)

5. به تعویق انداختن کارها
مردم به تعویق می افتند زمانی که که از سخت کوشی می ترسند و یا زمانی که به اندازه ی کافی برای تکمیل یک وظیفه به درستی عمل نمی کنند.میلیونرهای موفق به توانایی هایشان برای انجام دادن کارها اعتماد دارند و همچنین می دانند که اگر کاری را انجام ندهند باز هم فردا صبح آن کار در مقابلشان قرار دارد، و زمان کمتری هم برای انحام دادن آن وجود دارد. و البته کارهای دیگری هم در کنار این کار که زمانش هدر رفته، انباشته شده اند.از انباشته شدن کارها از طریق استفاده از تمام لحظه ها به نفع خود ، جلوگیری می کنند.

6. عدم تداوم در انجام کارها
پینک فلوید این را به بهترین شکل بیان می کند:
"بدو، خرگوش بدو".
آن سوراخ را حفر کن، خورشید را فراموش کن.
و هنگامی که کار تمام شد، ننشین
حالا زمان حفر سوراخ دیگر است".
به عبارت دیگر، کار شما هرگز به طور واقعی تمام و انجام نشده است. وظایف و کارها به ظهورشان ادامه می دهند، چه شما تصمیم به تکمیلشان بگیرید یا نه. پا روی پا انداختن فقط باعث می شود که شما در آینده غرق شوید.میلیونرهای موفق این را می فهمند، و به همین دلیل است که هرگز کار را پشت گوش نمی اندازند. آنها ممکن است تعطیلات داشته باشند و در رستورانهای فانتزی غذا بخورند، اما همیشه تلفنشان را در دسترس دارند که شاید کاری فوری و نیازمند به توجه آنها پیش بیاید. فقط به این دلیل که امروز کار خوبی دارید به این معنی نیست که می توانید فردا تنبلی کنید و نتایج انتظارات مشابهی را داشته باشید.

7. دوستان مسموم
دوستان هم می توانند شما را بسازند و هم مانع کارهایتان باشند. اگر خود را در کنار اشخاص و مخالفانی یافتید که هیچ جاه طلبی در زندگی به جز پایین کشیدن دیگران ندارند، باید سریعا آنها را کنار بگذارید . شاید در آن لحظه بودنشان کنار شما سرگرم کننده باشد، آما آنها هیچ کمکی به هدف شما در زندگی نمی کنند، البته اگر هدف شما موفقیت در زندگی است.از سوی دیگر، بودن در کنار افرادی که از شما موفق تر و بهترند به شما این جاه طلبی را می دهد که خود را بهتر از آنها کنید. هنگامی که شما مسیر زندگی خود را تنظیم می کنید، دقت کنید که چه کسانی را در کنار خود و با خود همراه می کنید.

8. کارهای انجام نشده
شما ممکن است در ابتدا با خود فکر کنید " این موقتی است" ، اما زمانی که یک سال تبدیل به دو سال شد، و دو تبدیل به پنج شد، شما می بینید که فرصتهایتان را برای حرکت از دست داده اید. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد. ممکن است در ابتدا با یک شکست مالی مواجه شوید، اما در ادامه شادتر خواهید بود، و اعتماد بیشتری برای موفقیت در مسیرتان پیدا خواهید کرد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. خیلی دوست داریم که از شما این را بشنویم.(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید