10 روش ساده برای پس انداز

 

پول سخت بدست می آید حالا وقت آن رسیده که کمتر خرج کنید.مغازه ی خواروبار فروشی، روش خوب کاهش هزینه هاست. بیش از اندازه خرج غذاهای خوب و اقلام لاکجری کردن بدون درک آن، کار بسیار آسانی است.
ایجاد تغییرات به سمت مغازه ی خوارو بار ، پس انداز زیادی برای شما ایجاد کرده و عادت های خوبی برایتان ایجاد می کند.(سیارک)
خرید ارزان نباید به معنای خوردن غذای بی کیفیت و ناسالم باشد، شما هنوز می توانید در بودجه ی خود ، غذاهای خوشمزه را قرار دهید- فقط باید هوشمندانه خرج کنید. در اینجا روش های مناسبی برای پس انداز پول بدون کنار زدن کیفیت وجود دارد:


1. لیستی تهیه کنید.

این مساله روشن است ولی چند بار لیسته تهیه کردید بدون خرید بار بیش از یکبار که به سوپرمارکت رفتید ؟ اکثر وقت ها فقط چیزی را می نویسیم که می دانیم در حال تمام شدن است و یا تمام شده با خرید بیشتر آن. پول زیادی را پس انداز خواهید کرد اگر بنشینید و برنامه ی کارهایی را که بنویسید که هدفتان خرید آن است و یادداشت هایی را از مقادیری که در حال حاضر مغازه ها می فروشند ، بنویسید. بودجه ی خود را در بالا ی کاغذ نوشته و هدفتان انجام دادن آن تا حد امکان باشد.


2. از کوپن ها فقط در صورت لزوم استفاده کنید.


کوپن های مقادیر زیادی پول برایمان پس انداز می کنند اگر از آنها در مسیر درست استفاده کنیم. از کوپن ها در خرید چیزهایی استفاده نشود که واقعا لازم ندارید و فقط می خواهید آنها را خرج کنید . این کار وسوسه کننده است ولی فقط دارید خرج رکدن بیش از نیاز را خاتمه می دهید حتی زمانی که فکر می کنید یک معامله ی ارزان می خواهید انجام دهید. اگر این کالا ضروری است ، از آن استفاده کنید ، اگر نه آن کوپن را دور بیاندازید!

3. قیمت ها را بررسی کنید.


همیشه بررسی قیمت محصول عادت خوبی است. اما ما همیشه تمایل داریم تا این کار را انجام ندهیم چونکه دیدن آن نسبتا جزئی و وقت گیر است ولی زمانی متعجب خواهید شد که گزینه ی خیلی ارزانتر زده شده در فروشگاه ها، به ارزانی آنچه شما فکر می کنید نیست. 


4. برندهای خصوصی را خریداری کنید.

وسوسه انگیز است که کالاهایی را با برند خصوصی بخرید چونکه در توهم هستیم که اینها دارای کیفیت بهتری هستند. بارها معلوم شده که محصولات با برند فروشگاهی از نظر کیفیت و ذائقه ، هیچ تفاوتی ندارند ، فقط قیمتشان فرق می کند. بنابراین ، چونکه این برچسب خوب به نظر نمی رسد یا قبلا برند متفاوتی را امتحان نکردید به این معنا نیست که شما نباید آن را بخرید. شما از برندی که در واقع فقط برای هیچ چیز ، پول اضافه بابت آن پرداخت می کنید، به برند دیگر تغییر دهید.


5. در حال گرسنگی خرید نکنید.


نکته خیلی مهم، هرگز وقتی گرسنه هستید خرید نکنید. طبق بررسی ها شما در واقع در زمان گرسنگی و با قند خون پایین، 70%‌ بیشتر از زمان سیری خرید می کنید. نه تنها غذاهای بی کیفیت خواهید خرید بلکه گران نیز خواهند بود. بنابراین همیشه بعد از خوردن غذا به خرید رفته تا کمی بیشتر پس انداز کنید.(سیارک)


6. برنامه ریزی وعده های غذایی بعد از خرید


این یک عادت برعکس به نظر می رسد، مگه نه؟ ولی برنامه ی ریزی دقیق وعده های غذایی و سپس خرید آنها باعث می شود پول بیشتری خرج کنید. اگر بدانید یک دستور غذایی، غذاهای ارزان را می طلبد پس خوب است ولی می خواهید رسیپی های تصادفی درست کنید و مواد آن را تا حد امکان بخرید، پس به خرید گرانتر اقلام خاتمه دهید. این کار بهتر است اگر غذاهای ارزانتر خریده و سپس برنامه های غذایی را نزدیک به آن تنظیم کنید- یافتن  رسپی های خوب و جالبی که می توانید در آن از اقلام خود استفاده کنید ، خنده دار است!

7. بدنبال اقلام فروش باشید

همیشه یک عادت خوب برای خوردن است. سوپرمارکت ها همیشه همان قفسه ای را دارند که همه ی غذاها یا اقلام دیگر را که می خواند از شرش خلاص شوند، در آن می گذارند. همچنین آنها فروش خود را تا همان تاریخ انجام داده یا بسته بندی آسیب خواهد دید که هیچ تفاوتی در قمیت نخواهد کرد!
مطمئن شوید که در یک نگاه اجمالی همه را بررسی کرده و و مختصرا ببینید آنها چه پیشنهادی برای فروش دارند. اگر غذا یک روز یا دو روز دیگر در شرف خراب شدن است پس بهتر است قبل از رسیدن به خانه آن را فریزری کنید. البته سعی کنید کالاهای تصادفی را که واقعا احتیاج ندارید خریداری نکنید که در پس انداز نقدینگی شما ، ضدتولید است. بنابراین روی پایین ترین قیمت های اقلامی که می دانید نیاز دارید یا واقعا استفاده می کنید، تمرکز کنید.


8. به طور عمده خرید کنید.

اغلب خرید عمده باعث می شود شما شما پول بیشتری صرف کرده ولی به فکر سرمایه گذاری آن باشید. اگر دستمال توالت ها به طور " یکی بخر دومی را با قیمت نصف بخر " هستند ، آن را بقاپید. می دانید که همیشه به دستمال تولت نیاز دارید پس باید آن رابه طور عمده ای خریداری کنید. همیشه گوش به زنگ خرید کالاهای ضروری باشید یا اقلامی که می دانید مصرف زیادی دارند. که در طولانی مدت ، پول زیادی پس انداز خواهید کرد.
مطمئن شوید که فریب معاملاتی را که برای کالاهای لوکس یا اقلامی هستند که شما واقعا استفاده نمی کنید ، نخورید – واقعا وسوسه برانگیز است ولی شما نمی توانید پول پس انداز کنید اگر چه آن را دوست داشته باشید. سوپرمارکت ها عاشق فروش کالا هستند تا شما تصور کنید که دارید پول پس انداز می کنید ولی اکثرا این کا را نمی کنید.


9. غذاهای همه کاره و ارزان را به طور عمده بخرید

اقلام غذایی را به طور عمده خریداری کنید که در بسیاری از روش های عجیب و خارق العاده مقادیر زیادی پول برای شما ذخیره می کند. مثلا سیب زمینی بگیرید ، که در واقع یکی از همه کاره ترین چیزها در فهرست خرید هستند ؛ آنها را می توان پوره ، سرخ کرد، جوشاند برای کتلت وکوکو ، برش داد و -بسیاری از روش های شگفت انگیز برای استفاده از آنها وجود دارد. عدس ، لوبیا و سبزیجات نیز در حجیم کردن وعده های غذایی و تبدیل آن به غذایی ارزان و سالم برای خوردن بدون صرف هزینه ی زیاد، بسیار خوب هستند.


10. حداقل هفته ای یکبار غذای بدون گوشت بخورید


گوشت گران است . بدنبال مقدار مناسبی گوشت در یک قصابی باشید که پول را پس انداز کنید ولی جایگزین دیگر یک یا دو روز در هفته غذای بدون گوشت است. مساله ای نیست اگر گیاه خوار یا vegan هستید ولی برای گوشتخواران در بیرون از اینجا ، گوشت یک افزودنی حجیم به خرج خرید هفتگی شما است.
دستور پخت های بسیار خوشمزه ای وجود دارد که شامل گوشت نشده و شما را قانع می کند ؛ گوشت آنقدر ضرورت ندارد که به آن فکر می کنیم. روش های بسیار ارزانی برای افزودن پروتئین به یک وعده ی غذایی وجود دارد ، مثلا تخم مرغ ها ، ماش و حبوبات یا سبوس.


نکات بیشتر برای پس انداز کردن پول(سیارک)



• روی آرامپز سرمایه گذاری کنید.

آرامپز ها حیرت آورند چونکه نه تنها زمان شما را بلکه پولتان را نیز ذخیره می کنند. شما می توانید ساده ترین ترکیبات را درون آن ریخته و به شما بهترین تاس کباب ها ، سوپ های گرم - تقریبا هر چیزی را خواهد داد. شما نیز می توانید مقادیر زیادی درست کرده و به مدت چند روز نگه داری کنید.


• فریزر بهترین دوست شماست.

فریزر از ضروریات است زمانی که هزینه ی غذایی شما را کاهش می دهد. فریز کردن غذای یافت شده در قفسه ی فروش برای طولانی کردن زندگی آن باعث می شود شما به راحتی پول را پس انداز کرده و آن را در وقت دیگر بخورید. فریز کردن و پخت حجیم قسمت های یک وعده ای ، مقدار وعده های خرودن شما را افزایش داده و مقادیر زیادی پول ذخیره خواهد کرد. هر مقداری که شما نسبت به غذایی تعیین کنید که به راحتی فاسد می شود ، را می توان به طور مجزا در مقادیر اندازه گیری شده قرار داد و سریعا برای بعدا در فریزر گذاشت. در اصل اگر بخواهید پول پس انداز کنید ، پس فریز کنید !


• دستور پخت های ارزان را بررسی کنید.

زمانی را صرف بررسی دستور پخت های خوشمزه کنید که در آن از اجزای ارزان استفاده شده که ایده ی خرید انواع اقلامی را که نیاز دارید در زمان خرید به شما می دهد. وب سایت های زیادی در بیرون وجود دارد که برای تحقیق می توان به آن مراجعه کرد- خوشبختانه خوردن غذای ارزان به معنای خوردن نودل( ماکارونی) در هر شب نیست.
• پس مانده ها را برای ناهار بخورید. هرگز هیچ چیزی را دور نریزید. اگر کمی غذای مانده دارید روز بعد برای ناهار بخورید.


• وعده های غذایی را در بشقاب های کوچکتر بخورید.

مشکل بشقاب های بزرگ این است که ما تمایل به برداشتن مقادیر بیشتر داشته که باعث می شود قسمت هایی را به طور غیر ضروری بزرگتر برداشته که باعث خوردن بیش از نیاز می گردد. استفاده از بشقاب های کوچکتر این قسمت را به گونه ای که باید باشد ، حفظ می کند و در نتیجه نخوردن بیش از حد ، بودجه را کاهش می دهد!


• خرید غذا را در آنتهای روز انجام دهید.

خرید در انتهای روز ترجیحا بعد از خوردن شما ، بهترین زمان پس انداز پول است. شما از شام اشباع هستید و الان زمانی است که سوپرمارکت ها اقلام تازه تر خود را برای فروش گذاشته و فروش بعد از آن تخفیف خورده است.


• سعی کنید مغازه های غذایی قومیت ها را نیز بازدید کنید.

فقط خود را محدود به سوپرمارکت ها نکنید. مغازه های قومی برای کالاهای ارزان بسیار مناسب بوده و شما می توانید معمولا وعده های خود را کمی خوشمزه تر کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • dorsa 87 :

    وافعا وقتی گرسنه باشی هر آشغالی رو تو سبد خرید می زاری

    1395/10/28 11:26

بیشتر بخوانید