روش های یادگیری زبان

 (سیارک) : ازقدیم گفته اند یادگیری زبان را میتوانید با تمرین کامل کنید، البته تمرین ویژگی هایی دارد.

یک مطالعه جدید در مورد نحوه یادگیری زبان به این نتیجه رسیده است که تکرار یک بخش مهمی از فرایند یادگیری زبان میباشد. روزنامه Science daily   شرح داده:  "کیم پا" از دانشگاه هلسینکی در مطالعه ای روش های واکنش مغز به کلمات جدید را در یک دوره کوتاه مدت بررسی کرده است. کیم تحقیقات خود را با داوطلبانی به زبان فنلاندی اغاز کرد، واکنش عصبی انها (شامل تکرار کلمات مادری  و زبان غیر بومی) در طول یادگیری زبان با نوار مغذی اندازه گیری شد.

 کلمات به دو روش و بمدت 30 دقیقه ارائه شده اند : یک گروه بصورت غیر ارادی به کلمات گوش کردند و گروه دیگر سعی میکردند در حین گوش کرد با کلمات صحبت کنند، واکنش عصبی هر دو گروه به کلمات جدید در هر دو گروه یکسان بود. بنا به گفته "کیم پا" بر خلاف کلمات موجود، کلمات جدید نشان دادند واکنشهای عصبی بین مراحل اولیه و نهایی قرار گرفتن کلمات در قشر حافظه زود گذر و جلویی مغز افزایش یافته است، این عمل بعنوان تشکیل حافظه عصبی مغزی معرفی شده است. مقدار افزایش عصبی به نحوه حفظ کردن کلمات جدید توسط شرکت کننده گان بستگی دارد.

"کیم" از طریق تحقیق خود توانست چگونگی ترتیب ردیابی حافظه داوطلبان را که قدرت حفظ کردن انها را تحت تاثیر قرار میدهد، کشف کند.

این مطالعه نشان داد که داوطلبان با تجربه ای که از زبانهای خارجی قبلی داشته اند، نسبت به کلمات جدید غیر بومی واکنش زیادی نشان دادند.همچنین مشخص شد که مغز برای بدست اوردن صحبت با اواشناسی جدید انعطاف پذیری بیشتری دارد.

 با وجود این تحقیق یاد گیری کودکان برای حفظ کلمات و واژگان جدید چگونه تفسیر میشود؟ "کیم" همراه با مطالعه خود روی بزرگسالان، "اموزش سریع کلمات عصبی" کودکان 9تا 12 سال را که توانایی خواندن طبیعی داشتند ولی در حفظ کردن کلمات با مشکل مواجه بودند بررسی کرد. کودکانی که قادر بودند بطور طبیعی بخوانند در مدت 6دقیقه به کلمات جدید واکنش عصبی نشان دادند در عوض کودکانی که در خواندن مشکل داشتند، در مدت 11 دقیقه هیچ واکنش عصبی نشان ندادند.

این مطالعات نشان میدهد کمبود توانایی یادگیری سریع کلمات مغز در افرادی که در خواندن کلمات ناتوان هستند.(نارساخوان) در مقایسه با همسالان خود تاثیری ندارد. "کیم" اضافه کرد این افراد برای نشان دادن اثر عصبی احتمالا به تکرار بیشتر یا انواع مختلف استراتژی های یادگیری نیاز دارند. و روش های زیادی را برای یادگیری سریع و اسان زبان جدید پیدا میکنند. علاوه بر اینها روش های ذیل در یادگیری زبان موثر هستند.

  1. بجای یاد گرفتن لغات سعی کنید اصطلاحات بیشتری یاد بگیرید چون با یاد گرفتن یک اصطلاح چندین کلمه را یکجا یاد میگیرید.
  2. روش گوش کردن به زبان از خواندن زبان بهتر است. زیرا ثابت شده که اثر بخشی شنیداری بمراتب بهتر از خواندن مطالب و لغات زبان میباشد.
  3. برای یاد گیری زبان باید بارها و بارها آن زبان را تکرار کنید.
  4. اگر میخواهید یک زبان را بطور کامل یاد بگیرید باید منابعی مانند فیلم، مجلات، کتب صوتی، و غیره را بررسی کنید.
  5. جدا از منابع یادگیری که بینهایت هستند، وقت را غنیمت شمرده و بصورت مداوم به یادگیری زبان اقدام نمایید که بهترین روش یادگیری زبان تکرار ان میباشد.  منبع:msn.com

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید.  

 

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید