پوست کودکان به حفاظت بیشتری دربرابر نور آفتاب نیاز دارد

در

همه آرزو دارند، پوست نوزاد را داشته باشند. خیلی نرم و صاف است؛ و کاملا ما (بزرگسالان) را متقاعد می کند که بخواهیم پوشاک آنها را تمیز کنیم، بدون توجه به اینکه چندبار خودشان را کثیف می کنند. مانند چشم های بزرگ و بینی های زیبایشان، پوست نوزاد، بخشی از یک بسته کامل است که شایان ستایش کردن است. اما مانند چشم ها، پوست شان زیبا اما نابالغ است. پوست نوزاد نازک تر است، دارای مرطوب کننده های طبیعی و سلول های رنگدانه کمتری است، که در مقایسه با بزرگسالان نسبت به محیط آسیب پذیرتر هستند ، که بویژه در فصل تابستان مهم است. هر چند وقت، شما نوزادی را در حال دویدن در ساحل می بینید که فقط پوشک به تن داشته باشد؟ اگر چه آنها به نظر فناناپذیر می رسند، اما نسبت به بزرگسالانی که سطل و بیل دارند، آسیب پذیرتر هستند. (سیارک)


مطالعات نشان داده اند که تا 83 درصد از نوزادان، در سال اول زندگی شان، آفتاب سوخته می شود. این تقصیر ماست، نه آنها. آفتاب سوختگی در سنین پایین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست ملانوم را در بدن، را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض خورشید همچنین یک راه ضعیف برای بدست آوردن ویتامین D برای نوزادان است، زیرا بیشتر از جذب ویتامین D، به آنها آسیب می زند ما بزرگسالان تمایل داریم که آنها را کامل بپزیم.
در اینجا پنج نکته برای محافظت از نوزاد تان در این تابستان، آورده شده است:
1. نوزادان تا 6 ماه، باید دور از خورشید نگهداری شوند. آنها را با لباس های روشن و کلاه بپوشانید، روی کالسکه ی آنها را بپوشانید.  (سیارک)
2. نوزادان 6 ماهه و بالاتر، باید در ساعات 10 صبح تا 2 بعدازظهر در معرض خورشید قرار نگیرند. وقتی آنها در خارج از منزل هستند، باید کرم ضدآفتاب برای نقاطی از بدنشان که درمعرض نور است، استفاده کنند. از آنجا که پوست نابالغ شان می تواند مواد شیمیایی را براحتی جذب کند، کرم های ضدآفتابِ با روی و تیتانیوم با SPF 30 یا بیشتر را انتخاب کنید. کرم های ضدآفتاب شیمیایی یا اسپری می تواند چشم آنها را بسوزاند، که مطمئنا باعث می شود که نوزاد در ساحل، بدخو شود.
3. مطمئن شوید که کرم ضدآفتاب را تا نزدیک خط مو، در گوش ها و لبه های لباس زده باشید – مناطقی که اغلب توسط مادران خوش نیت فراموش می شود.
4. کرم های ضدآفتابی را انتخاب کنید که سفید یا مات هستند؛ زیرا هرجائیکه را که کرم زده اید، براحتی می بینید، و بهرحال ظاهر قشنگ تری دارد.
5. مطمئن شوید که نوزادتان هر روز 400 IU ویتامین D را روزانه مصرف کند، پس از آن برای جذب ویتامین D، دیگر نیازی به آفتاب ندارد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین D

در

ویتامین D از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای ساخت استخوان های قوی جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. خورشید بهترین و ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D می باشد.نور خورشید را در هر جا می توان یافت.برای دریافت نور خورشید کافیست بین 6 تا 15 دقیقه(نه بیشتر) بدون کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار گرفت.(سیارک)

در زمستان که آفتاب کمتر وجود دارد می توان با مواد غذایی که منبع ویتامین D هستند نیاز بدن را تآمین کرد.

منابع ویتامین D

آفتاب:تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می‌شود که ماده‌ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل شود. افراد با پوست روشن‌تر نسبت به تیره‌ترها می‌توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده‌اند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کنند تقریباً تمام ویتامین D مورد نیاز یک فرد، در مکانی که هوای آفتابی دارد از این طریق ساخته می‌شود.
منابع گیاهی:غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات.
منابع حیوانی:کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند.
دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی مثل کپسول و آمپول که می بایست زیر نظر پزشک استفاده شود.

نشانه‌های کمبود ویتامین D

خستگی عمومی بدن، بی حوصلگی دردهای مبهم و کلی که البته نشانه‌ی خاص این مورد نیست،ضعف ماهیچه‌ای،درد استخوانی در اثر فشار ناچیز (بیشتر در ساق پا و دنده‌ها).

 

 چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا میتوان از بروز کمردرد جلوگیری کرد

در

یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از کمردرد ورزش کردن منظم و تقویت کردن عضله های پشت میباشد. 4 نوع ورزش که در بخش کمردرد چگونه درمان میشود؟همگی ممکن است برای جلوگیری از آسیب و درد کمر موثر باشند. ورزشهایی که تعادل و قدرت را افزایش میدهند باعث کاهش خطر افتادن و جراحت کمر و شکستن استخوانها میشود. ورزشهایی مانند تای چی و یوگا یا ورزش تحمل وزن که تعادل شما را به چالش میکشد برای امتحان خوب هستند.


استفاده از یک رژیم غذایی سالم مهم است. خوردن برای حفظ وزن مناسب یا برای کم کردن وزن برای افرادی که اضافه وزن دارند، از قرار دادن استرسهای آسیب زا و غیر ضروری بر روی کمر جلوگیری میکند. اگر میخواهید ستون فقرات خود را با استخوانهایش سالم نگه دارید باید کلسیم و ویتامین D کافی را به طور روزانه دریافت کند. این مواد غذایی مانع از پوکی استخوان میشوند که باعث بسیاری از شکستگیهای استخوان میشوند که از علل اصلی کمردرد است. کلسیم در فراورده های لبنی، سبزیجات و محصولات غنی شده مانند آب پرتغال یافته میشود. پوست شما زمانی که در معرض آفتاب قرار میگیرد میتواند ویتامین D بسازد. اگر به میزان کافی بیرون نیستید این مقدار را با تغذیه میتوانید جبران کنید: تقریبا همه شیرها و برخی از غذاها با این مواد مغذی غنی هستند. خیلی از بزرگسالان کلسیم و ویتامین D کافی ندارند، بنابراین با دکترتان در مورد مقدار مصرف روزانه تان صحبت کنید و یک مکمل غذایی یا مولتی ویتامین در نظر بگیرید.
تمرین پوزیشن های خوب، که باعث حمایت از کمر میشود، و عدم بلند کردن اجسام سنگین میتواند از جراحت کمر جلوگیری کند. زمانی که جسم سنگینی را بلند میکنید کمر خود را صاف نگه دارید. کمر خود را خم نکنید به جای آن فشار را روی پایتان یا باسنتان بیاندازید.(سیارک)

 کمردرد چیست؟ 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

در

کلسیم و ویتامین D زمانی که منجر به سلامت استخوان می شوند برابر با BFFs می باشند.کلسیم به عملکرد ماهیچه کمک می نماید، چه ماهیچه پمپاژ قلب باشد یا ماهیچه های پا که در طول دویدن منقبض می شوند.ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک نموده، مانع شکستگی و پوکی استخوان می شود.

ویتامین D سیستم ایمنی شما را تقویت می نماید-علاوه بر این،تحقیق جدید نشان می دهد که ویتامین D با افسردگی، بیماری MS، و حتی برخی سرطان ها مبارزه می نماید.تنها مشکل؟ یافتن آن در غذا دشوار است، همین امر در طول زمستان مسئله مهمی را به بار می آورد.

به جای استفاده از قرص های مکمل، در اینجا برخی منابع غذایی غیر لبنی متشکل از مواد مغذی وجود دارند، بنابراین می توانید ویتامین D به اندازه کافی کسب نمائید مهم نیست نور خورشید و رژیم غذایی شما چه محدودیت هایی دارند.(سیارک)

1.جایگزین های شیر غنی شده

شیر بادام، شیر نارگیل، شاهدانه، برنج، یا نوشیدنی سویا را در مخلوط کن بریزید، یک فنجان جایگزین شیر غنی شده حدودا 300 میلی گرم کلسیم و 100 واحد ویتامین D دارد.

به دنبال نسخه های شیرین نشده باشید تا قند افزوده شده را کاهش بدهید.اگر به دنبال مطابقت پروتئین به دست آمده از یک فنجان شیر هستید، به یاد داشته باشید که شیر سویا تنها گزینه ای است که اندازه گیری می شود.

2.روغن ماهی

روغن ماهی از قبیل سالمون، قزل آلا، و چار قطبی منابع عالی ویتامین D هستند.تنها 2 عدد سالمون خوراکی ½ اونسی مقدار دوز کامل روزانه ویتامین D را فراهم می آورد!محتوای ویتامین D روغن ماهی برای 2 بخش ½ اونسی حدودا 180 حداکثر 600 واحد است.

نکات اضافی اگر ماهی های روغنی را با استخوان بخورید- استخوان های ماهی منبع غنی کلسیم می باشند، تنها 2 ماهی ساردین کنسروی ½ اونسی با استخوان 286 میلی گرم کلسیم دارند.این مقدار به اندازه یک لیوان شیر است!

3.سبزیجات برگ دار

تنها ½ فنجان کالر گرین پخته شده دارای 141 میلی گرم کلسیم است.دومین سبزی برگ دار حاوی کلسیم اسفناج با 129 میلی گرم در ½ فنجان، شلغم با 104 میلی گرم، کلم پیچ با 95 میلی گرم، و نوعی کلم بروکلی با 78 میلی گرم.این سبزیجات حاوی ویتامین D نیستند، اما شما می توانید آن ها را در مواد غذایی غنی از ویتامین D، از قبیل ماهی روغنی به کار ببرید.یا آن ها را به تخم مرغ های نیمرو برای ساخت یک وعده غذایی استخوان ساز بیافزائید.

4.پنیر سویای دارای کلسیم(توفو)

پروتئین گیاهی و کلسیم را یکجا جمع کنید!تنها ¾ فنجان پنیر سویای ساخته شده از کلسیم حاوی 290 میلی گرم کلسیم استخوان ساز است.آن ها افراد متنفر از پنیر سویا را به دوستداران آن تبدیل می نمایند.(سیارک)

5.لوبیا سفید

تنها ¾ فنجان لوبیا سفید حاوی 125 میلی گرم کلسیم است.دانه ها غنی از فیبر بوده و به تناسب اندام شما کمک می نمایند.مصرف منظم دانه ها همچنین خطر ابتلاء به دیابت، بیماری قلبی، و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.آیا موافقید به سالاد، سوپ، یا خوراک لوبیا مقداری دانه بیافزائید؟

6.دانه کنجد

جهت درست کردن حموص یا سسس سالاد خوشمزه چه دانه کنجد را به صورت تفت داده مصرف کنید چه به صورت کره دانه کنجد، مقداری کلسیم به دست می آورید.تنها دو قاشق غذاخوری دانه کنجد حاوی 176 میلی گرم کلسیم است، در حالی که همان مقدار کره دانه کنجد دارای 130 میلی گرم است.(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

 ویتامین D

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

در

با از دست دادن وزن و فعالیت بدنی بیشتر، مردم می توانند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کنند، بنابراین باعث پیشگیری یا تاخیر دیابت نوع 2 می شود. افراد می توانند خطر ابتلا به بیماری را با موارد زیر کاهش دهند.


• خوردن یک رژیم غذایی سالم و رسیدن و حفظ یک وزن سالم
• افزایش فعالیت بدنی
• سیگار نکشیدن
• مصرف دارو
خوردن، رژیم غذایی، و تغذیه
اتخاذ عادات غذا خوردن سالم می تواند به مردم برای کاهش مقدار نسبتا کمی از وزن و معکوس ساختن مقاومت به انسولین کمک کند. کارشناسان مردم را تشویق به اتخاذ عادات غذایی سالمی که آنها قادر به حفظ آن هستند، می کنند، به جای اینکه برای راه حل های کاهش وزن شدید تلاش کنند. افراد ممکن است نیاز به کمک یک متخصص تغذیه پیدا کنند یا به منظور حمایت، به یک برنامه کاهش وزن بپیوندند.
بطور کلی، مردم باید وزن خود را با انتخاب غذاهای سالم، کنترل بخش ها (حجم و مقدار کالری غذا)، خوردن چربی کمتر، و افزایش فعالیت بدنی، کم کنند. مردم زمانیکه در مورد چگونگی انطباق غذاهای مورد علاقه خود با برنامه غذایی سالم یاد بگیرند، بهتر قادر به کاهش وزن و حفظ آن هستند.
مکمل های غذایی
مطالعات روی ویتامین D، ارتباط بین توانایی مردم برای حفظ سطح گلوکز خون سالم و داشتن ویتامین D کافی در خون شان را نشان می دهد. با این حال، مطالعات برای تعیین سطح مناسب ویتامین D برای پیشگیری از دیابت در حال انجام است. هیچ توصیه خاصی در مورد افزایش سطح ویتامین D یا مکمل ها برای افراد مبتلا به پیش دیابت نشده است.
در حال حاضر، موسسه پزشکی (IOM)، آژانسی که سطح مکمل ها را بر اساس علم فعلی، توصیه می کند، دستورالعمل های زیر را برای مصرف روزانه ویتامین D ارائه می دهد.
• افراد با سن 1 تا 70 سال ممکن است به 600 واحد بین المللی (IUs) نیاز داشته باشند.
• افراد با سن 71 سال و بالاتر ممکن است به IUs 800 نیاز داشته باشند.
IOM همچنین توصیه می کند که بیش از IUs 4000 از ویتامین D در روز مصرف نشود.
برای کمک به اطمینان از مراقبتی هماهنگ و امن، مردم باید درباره ی استفاده از شیوه های پزشکی مکمل و جایگزین، از جمله استفاده از مکمل های غذایی، با ارائه دهنده مراقبت بهداشتی شان بحث کنند.  (سیارک)
اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از مکمل های غذایی برای کمک به دیابت در عنوان سلامتNIDDK ، یعنی درمان های پزشکی مکمل و جایگزین برای دیابت، ارائه شده است.
فعالیت بدنی
فعالیت بدنی منظم، همزمان با چندین عامل خطر مقابله می کند. فعالیت بدنی منظم به بدن کمک می کند که از انسولین بدرستی استفاده کند.
فعالیت بدنی منظم همچنین به فرد کمک می کند
• کاهش وزن
• کنترل سطح گلوکز خون
• کنترل فشار خون
• کنترل سطح کلسترول
افراد در DPP که روزانه 30 دقیقه، و 5 روز در هفته فعالیت بدنی داشتند، خط ابتلا به دیابت 2 را کاهش دادند. بسیاری از آنها پیاده روی سریع را به عنوان فعالیت بدنی خود انتخاب کردند.
اغلب مردم باید به مدت حداقل 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته ورزش کنند. برای گرفتن بهترین نتایج، مردم باید هم فعالیت آیروبیک، که از گروه های عضلانی بزرگ استفاده کرده و ضربان قلب را سریع تر می کند، و هم فعالیت های تقویتی عضلانی، را انجام دهند.
فعالیت های آیروبیک شامل پیاده روی سریع، بالا رفتن از پله، شنا، رقص، و دیگر فعالیت ها است که باعث افزایش ضربان قلب می شود.
فعالیت های تقویتی عضلات شامل بند کردن وزنه و دراز و نشست یا شنا است.
افرادی که اخیرا از لحاظ جسمی فعال نبوده اند باید با پزشک خود در مورد فعالیت هایی که برای آنها مفید هستند، صحبت کنند و قبل از شروع یک برنامه ورزشی چک آپ شوند. (سیارک)
سیگار نکشیدن
کسانی که سیگار می کشند باید آنرا ترک کنن. یک پزشک می تواند به مردم برای پیدا کردن راه هایی برای ترک سیگار کمک کند. مطالعات نشان می دهد که افرادی که کمک دریافت می کنند شانس بهتری برای ترک آن دارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی معکوس ساختن مقاومت به انسولین و دیابت با رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی، انتشارات ملی برنامه آموزش دیابت را در زیر ببینید:
• واقع بین باش! لازم نیست که برای جلوگیری از دیابت خودتان را از پا درآورید!
• بیش از 50 روش برای جلوگیری از دیابت
• گام های کوچک. پاداش های بزرگ. نقشه ی عمل شما برای جلوگیری دیابت نوع 2.
دارو
داروی متفورمین برای درمان برخی از افرادِ در معرض خطر بسیار بالای دیابت نوع 2، توصیه می شود. در DPP، نشان داده شد که متفورمین در جلوگیری و یا به تأخیر انداختن دیابت نوع 2 در جوانان، افراد چاق مبتلا به پیش دیابت، بسیار موثر است. به طور کلی، متفورمین برای کسانی که سن کمتری از 60 سال دارند، و موارد زیر را دارند، توصیه می شود. (سیارک)
• ترکیبی از IGT و IFG
• A1C بالای 6 درصد
• کلسترول HDL پایین
• تری گلیسیرید بالا
• یک والد یا هم نیای دیابتی
• BMI حداقل 35
متفورمین همچنین خطر ابتلا به دیابت را در زنانی که دیابت حاملگی دارند را کاهش می دهد. افراد در معرض خطر بالا باید از پزشک خود برای مصرف متفورمین برای جلوگیری از دیابت نوع 2 بپرسند.
داروهای مختلف درجاتی مختلفی از کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نشان داده اند، اما تنها داروی توصیه شده برای پیشگیری از دیابت نوع 2 توسط ADA، متفورمین است. سایر داروهایی که دیابت را به تاخیر می اندازند، دارای عوارض جانبی هستن یا مزایای طولانی- مدت نمی دهند. هیچ دارو، از جمله متفورمین، توسط اداره غذا و دارو ایالات متحده برای درمان مقاومت به انسولین و یا پیش دیابت یا برای جلوگیری از دیابت نوع 2، تایید نشده است. (سیارک)
نکاتی که باید به خاطر داشت
• انسولین هورمونی است که کمک می کند تا سلول های سراسر بدن گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان انرژی استفاده کنند. مقاومت به انسولین وضعیتی است که در آن بدن انسولین تولید می کند، اما از آن به طور موثر استفاده نمی کند.
• مقاومت به انسولین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابت را افزایش می دهد.
• عوامل اصلی برای ابتلا به مقاومت به انسولین، اضافه وزن، به ویژه در اطراف کمر، و عدم فعالیت بدنی است.
• پیش دیابت وضعیتی است که در آن سطح گلوکز خون یا A1C – که سطح متوسط گلوکز خون را نشان می-دهد – بیشتر از حد نرمال است اما برای تشخیص دیابت کافی نیست.
• مطالعات برنامه پیشگیری از دیابت (DPP) و مطالعات تکمیلی، مطالعات نتایج برنامه پیشگیری از دیابت (DPPOS) تایید کردند که افراد مبتلا به پیش دیابت اغلب می توانند با کاهش مقدار کمی از وزن و کاهش مصرف چربی و کالری و افزایش فعالیت بدنی، در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نقش داشته باشند.
• با کاهش وزن و فعالیت بدنی بالاتر، افراد می توانند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کنند، بنابراین مانع از دیابت نوع 2 شده، یا آنرا به تاخیر می اندازند.
• افراد با مقاومت به انسولین یا پیش دیابت می توانند خطر ابتلا به دیابت را با خوردن یک رژیم غذایی سالم و رسیدن به و حفظ یک وزن سالم، افزایش فعالیت بدنی، سیگار نکشیدن، و مصرف دارو، کاهش دهند.
• DPP نشان داد که داروی دیابت متفورمین موثرترین دارو برای پیشگیری یا به تاخیر انداختن ابتلا به دیابت نوع 2 در افراد جوان و چاق که پیش دیابت دارند و زنانی که دیابت حاملگی داشته اند، می باشد.

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

Servus Aneeeuupjaer,supSr was Ihr in den paar Tagen geschafft habt, der Boden sieht Hammer aus.Nachdem ich alles im Oktober live anschauen konnte, kann ich die Fortschritte besser nachvollziehen. Komplement an Papa das Video hat ist echt gelungen. Schade das ich die letzten Arbeiten nur auf Deinem Blog verfolgen kann.Ich umarme dich und wünsche Dir starke Nerven und Kraft für den Endspurt.Liebe Grüße Deine Heidi۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در ادامه بخوانید...

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

در

هدف اولیه از درمان استئوپروز کاهش خطر شکستگی میباشد. یک برنامه جامع از درمان استئوپروز روی تغذیه، ورزش و ملاحظات سلامتی متمرکز است تا از افتادن‌هایی که منجر به شکستگی می شود جلوگیری نموده و در صورت نیاز، دارو برای کاهش یا توقف تحلیل استخوان، افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی تجویز نماید. اگر شما در خطر استئوپروز هستید یا به آن مبتلا می‌باشید، متخصص مراقبت سلامتی شما می تواند چند درمان و اقدام پیشگیرانه را توصیه نماید، از جمله: مقادیر کافی کلسیم و ویتامین D، از رژیم غذایی یا از مکمل.(سیارک


تمرینات منظم تحمل وزن
از سیگار و مصرف بیش از حد الکل دوری کنید.  
دارو برای توقف یا آرام کردن تحلیل استخوان، بهبود تراکم و پیشگیری از شکستگی.
برای درمان استخوان‌های شکسته ناشی از استئوپروز، جراحی انجام می‌شود. برای مثال، برای بیماران مبتلا به شکستگی و درد حاد مهره که به روشهای استاندارد درمان واکنش نشان نمی دهند (تجویز دارو، افزایش جذب کلسیم و تمرینات تقویت پشت برای بهبود تحمل عضلانی) می توان کیفوپلاستی بالون را در نظر گرفت.
کیفوپلاستی بالون شبیه به روشی است که با عنوان ورتبروپلاستی شناخته می شود و در آن سیمان اکرلیک به استخوان مهره شکسته تزریق می شود تا آن را تثبیت کرده و درد را رفع نماید. با این حال در طول کیفوپلاستی بالون، یک بالون کوچک ارتوپدی در استخوانهای مهره قرار داده شده و با مایع پر می شود. این بالون سپس تخلیه شده و برداشته می شود، یک حفره که در آن سیمان استخوانی می تواند استفاده گردد، ایجاد می نماید.

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

این پست را چگونه می‌بینید؟ آیا شما یا کسی از نزدیکانتان درحالدرمان استئوپروز یا پوکی استخوان می باشند؟ لطفا اثرات درمانرا به اشتراک بگذارید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نکاتی برای کندکردن روند پیری

در

در آخرین پستم توضیح دادم که پوست بدلیل دو فاکتور ذاتی (ژنتیک) و بیرونی (محیط و شیوه زندگی) پیر می شود. امروز من 11 نکته برای کند کردن پیری پوست شما را به اشتراک می گذارم. توجه داشته باشید که من نمی گویم "متوقف کردن" پیری. نمی توان چنین چیزی را انجام داد. نوه های دختریم هم روزی مادربزرگ می شوند. در حال حاضر، بگذریم.


از آفتاب دوری کنید.

هیچ فاکتور منفردی مانند زیاد در معرض آفتاب بودن، برای جلوگیری از پیری مهم نیست. نور ماوراء بنفش، الاستین و کلاژن پوست شما را نابود می کند، باعث تغییر رنگ به قهوه ای، نازک شدن پوست و در نهایت چین و چروک آن می شود. هر روز یک کرم ضد آفتاب با یک طیف گسترده، SPF 30 یا بالاتر را به صورت و دست هایتان بزنید. (سیارک
سیگار نکشید.

سیگار کشیدن پوست شما را از اکسیژن محروم می کند، رادیکال های آزاد اکسیدکننده زیان آور را منتشر و باعث چین و چروک، کسالت، و زردی پوست می شود. مطمئنا، این یک عامل پیری است. این تابستان راهی برای ترک آن پیدا کنید.
وزن کم کنید.

اضافه شدن وزن، باعث رشد زیاد چربی های سنگین بر روی صورت شما می شود. که این پوست شما را منبسط می کند و گونه ها و زیر چانه ی شما را پایین می آورد، و صورت شما را پیر می کند. آیا تا به حال گفته اید که کسی که مقدار زیادی از وزن خود را کم کرده باشد، به نظر بسیار جوانتر می رسد؟ به همین دلیل است.
قند خون خود را کم کنید.

یک رژیم غذایی با قند کم، و سرشار از میوه و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی برای بدن و پوست شما سالم است. تحقیقات نشان داده است که غذاهای کربوهیدراتی شیرین یا حاوی قند بالا می تواند به پیری کمک کند.
کمتر بخورید.

 می دانیم که حیواناتی که یک رژیم غذایی کم کالری مستمری دارند، بسیار آهسته تر از دیگر حیواناتِ با رژیم غذایی عادی، پیر می شوند. خوردن 1/3 کالری کمتر، دشوار است، اما به احتمال زیاد پیری، از جمله پیری پوست شما را کند می کند. (سیارک
استرس خود را کنترل کنید.

سطح بالای مزمن از هورمون استرس، کورتیزول می تواند به اندام های شما، از جمله پوست آسیب برساند. مدیتیشن، ورزش، مسافرت کنید، و دفتر وقایع روزانه ای برای خود تهیه کنید. هر کاری که استرس شما را کاهش می دهد را انجام دهید.
به پشت بخوابید.

خوابیدن بر روی صورت یا به پهلو، در طول شب باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما می شود. وزن سر شما روی بالش تان می تواند جریان خون را محدود کند، و در طول شب، پوست شما را از خون و اکسیژن محروم می کند. تکرار آن در هر شب می تواند به چین و چروک دائمی منجر شود. سعی کنید به خودتان آموزش دهید که به پشت بخوابید.
مصرف الکل را کم کنید.

نوشیدن الکل باعث کم شدن آب بدن می شود و می تواند در طول زمان به صدمه به پوست شما منجر شود. اگر چه باعث ایجاد روزاسه نمی شود، اما می تواند به رگ های خونی قرمز کریهی روی صورت تان منجر شود، که سریعا به شما ظاهری پیر می دهد. (سیارک
آرایش مناسبی داشته باشید.

آرایش بیش از حد در واقع می تواند با گرفتگی منافذ و ایجاد خشکی بیش از حد، برای پوست شما مضر باشد. فونداسیون غلیظ و آرایش براق کننده (shimmery) شما را بسیار پیرتر نشان می-دهد، بخصوص اگر ترک بردارد یا در خطوط ریز موجود و چین و چروک قرار گیرد. با افزایش سن، لمس سبک تر (lighter touch) و سایه های طبیعی بیشترین جذابیت را دارد.
پوست را مرطوب نگه دارید.

پوست شما تحت هجوم دائمی عناصر باد، باران، رطوبت، گرما، آب و هوای خشک و هوای سرد است که همه آنها، به پوست شما آسیب می زنند و منجر به چین و چروک و تیرگی می شوند. با استفاده از یک مرطوب کننده صورت هر روز با آنها مبارزه کنید و از پوست خود محافظت کنید. مرطوب کننده ها همچنین پوست را چاق تر کرده و چین و چروک را کم می کنند.
نگاه کردن با چشم نیم باز را متوقف کنید.

وقتی شما برای جلوگیری از نور آفتاب و یا برای دیدن مانیتور کامپیوتر با چشم نیم باز نگاه می کنید، انقباض مکرر عضلات چشم شما، باعث چین و چروک دائمی در طول زمان می شود. هر روز، از عینک آفتابی دودی استفاده کنید، و مطمئن شوید که صفحه نمایش کامپیوترتان در محل کار یا در خانه، درخشندگی زیادی نداشته باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...