معرفی قسمت جدید بازی فورتزا

 

سری گیم‌های اتومبیلرانی انحصاری مایکروسافت – با قدرت ظاهر می‌شود. کیفیت بالا، محتوای فراوان، بیش از 700 خودرو، بیش از 200 مسیر در 32 نقطه مختلف در زمان انتشار و دو ویژگی جدید هوای پویا (که پیش از این در فورتزا هورایزن وجود داشت) و راننده‌های قابل شخصی‌سازی از ویژگی‌های این بازی است.

تصویر سریـع و خوش‌ رکاب!

البته مسائلی مانند جعبه‌های جوایز که به طور شانسی آیتم‌هایی را به کاربر ارائه می‌کنند، اضافه به نظر می‌رسد. حجم محتوا نیز با وجود فراوانی، در حد نسخه زمان عرضه فورتزا 6 نیست – البته محتوای بیشتری برای آن منتشر خواهد شد – و غیاب برخی برندها و خودروهایشان هم جای خالی خود را به جا گذاشته است. با تمام این اوصاف، فورتزا موتور اسپورت 7، باز هم اثری آبرومند و قابل تامل در سبک خود است.(سیارک)

آشنا و غریبه

همچون قسمت‌های قبلی، با ورود به فورتزا موتوراسپورت 7 می‌توانید انتظار شعفی ناشی از راندن خودروهای آشنا و تجربیات جدید را داشته باشید. عاشقان خودرو این حس را درک می‌کنند که حتی اگر بضاعت مالی برای خرید واقعی چند تا از خودروهای موجود در این گیم را هم داشته باشند، باز هم فرصت تجربه مجازی رانندگی با این خودروها، لطف خود را دارد. اگر به مسابقه دادن با هوش مصنوعی قانع نباشید، می‌توانید دوستان خود را به رقابت دعوت کرده و یک مسابقه جانانه ترتیب بدهید. در هر صورت، عزم را که جزم کنید، گزینه‌های بسیاری پیش روی خود خواهید یافت.
یکی از اولین چیزهایی که در فورتزا 7 به چشم می‌آید، کنار گذاشتن زرق و برق‌های شاید نالازم است. قطعا خیلی‌ها دلشان برای گوینده‌هایی که فورتزا را همراهی می‌کردند و اطلاعات بیشماری که از خودروها ارائه می‌شد تنگ شود، اما خیلی‌های دیگر که مسابقه و لذت بردن از تست خودروها برایشان از همه چیز واجب‌تر است، از این تغییر استقبال خواهند کرد.
مد حرفه‌ای این گیم، موسوم به Forza Driver’s Club، انواع و اقسام رقابت‌ها را در قالب شش سری قهرمانی در خود جای داده است. خوشبختانه برای بردن جام مجبور نیستید در همه مسابقات شرکت کنید. از این رو، قابلیت انتخاب بیشتری دارید و می‌توانید روی خودروهای مورد علاقه خود مانور دهید. با این حال، تنوع دیوانه‌کننده خودروها، خواه ناخواه شما را به تنوع در انتخاب‌هایتان وادار خواهد کرد. این بار، تم خاصی وجود ندارد که مسابقات را به‌صورت فاحشی از هم متمایز کند. با این حال هرکدام را که برای ورود انتخاب کنید، ضرر نخواهید کرد.

پایان باز

اگر واقعا ماشین‌باز باشید، حتی پس از اتمام هر شش سری مسابقات، باز هم به بازی ادامه خواهید داد تا مجموعه خودروهایتان را تکمیل کنید. در این قسمت هم به سنت گذشته، خودروهای به‌روز و کلاسیک زیادی برای خرید وجود دارد. متاسفانه اخیرا دو شرکت لکسوس و تویوتا اجازه حضور خودروهای خود در گیم‌های اتومبیلرانی را فسخ کرده‌اند و خلأ بزرگ آن در فورتزای 7 حس می‌شود. با این حال، این بار شاهد مجموعه تازه‌ای از پورشه هستیم که تا حدی این خلأ را پر می‌کند. گفتنی است مجموعه‌ای از خودروهای پورشه، پس از انتشار فورتزا 6 برای آن عرضه شده بود و همراه نسخه ابتدایی نبود.(سیارک)
رقابت در فورتزا 7 حال متفاوتی دارد. راننده‌های هوشمند موسوم به درایواتار، این بار هم حضور جالب و عجیبی دارند. در رقابت‌های آنلاینی که با درایواتارهای حریف صورت می‌گیرد، گاهی شاهد رفتارهای غریب و غیر اصولی هستید که می‌تواند کامتان را تلخ کند. بهترین راه این است که یک رقابت خصوصی راه انداخته و دوستان خود را دعوت کنید؛ که البته جمع کردن این جماعت دور هم نیز زحمت خاص خود را دارد!

آجیل تنظیمات!

مانند نسخه‌های قبل، نقطه قوت فورتزا تنوع تجربه رانندگی است. از عنوانی که مسابقاتش به مسیر رسمی محصور است، توقع خیلی زیادی نیست. اما باز هم سازندگان توانسته‌اند به‌خوبی مانع یکنواختی این عنوان شوند. یک جا باید با مینی کوپر و سرعتی حدود 90 کیلومتر از میان ترافیک حرکت کنید و جای دیگر، در مسیر دوبی امارات رانندگی خواهید کرد. 122 مسیر مسابقه حقیقی و پرجزئیات در 32 نقطه مختلف دنیا برای این گیم آماده شده که واقعا رقم بالایی است.
دو قسمت قبلی فورتزا، شرایط آب و هوایی مختلفی را ارائه می‌کردند، اما این شرایط محدود همیشه دست خود گیم بود. این بار، 16 حالت هوای مختلف در دسترس است تا بازیکن هر جور صلاح می‌داند مورد مطلوب خود را انتخاب کند. این آزادی عمل در گزینه‌های انتخابی، به تنظیمات سختی مسابقات نیز تعمیم داده شده است و با خاموش کردن گزینه‌های مختلف می‌توانید شرایط را بر خود ساده‌تر کرده، در عوض بخشی از جوایز آن مسابقه خاص را واگذار کنید.
جعبه‌های شانس از جمله بخش‌هایی است که می‌شد بهتر کار شود. ممکن است با خرید یک جعبه کم‌ارزش ناگهان صاحب یک خودروی کمیاب شوید و در مقابل، بسیاری از جعبه‌هایی که هزینه زیادی بابتشان می‌دهید، جوایزی ناچیز نصیبتان می‌کنند.
سرجمع، فورتزا 7 همان چیزی است که انتظار می‌رود. کاستی‌هایی دارد که در مقابل خوبی‌هایش رنگ می‌بازد و در نهایت، شما می‌مانید و مسیرهای تماشایی و یک تجربه ناب با 700 خودروی تماشایی! منبع : جام جم

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید