با 20 بازی پرفروش ماه ژانویه 2018 آشنا شوید

رسانه کلیک – طبق روال همیشه، موسسه آماری NPD به تازگی فهرست اسامی

 طبق روال همیشه، موسسه آماری NPD به تازگی فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه ژانویه 2018 در ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد.

با توجه به اینکه غالب بازی های ویدیویی مشهور و مورد انتظار در اواخر هر سال میلادی به دست بازیکنان و طرفداران می رسد، ماه ژانویه یکی از آرام ترین ماه های صنعت گیم به شمار می رود که تنها تعداد انگشت شماری از بازی های ویدیویی در این ماه آرام منتشر می شود. ماه ژانویه سال جاری میلادی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شاهد عرضه تعداد محدودی از بازی ها نظیر Monster Hunter World و Dragon Ball: Fighter Z بودیم، اما فروش و درآمد حاصل از صنعت گیم در ماه ژانویه به بالاترین حد خود در چند سال اخیر رسیده است.

موسسه آماری NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، به تازگی فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه ژانویه 2018 در ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که در آن بازی ویدیویی Monster Hunter World به عنوان پرفروش ترین بازی ماه مذکور در ایالات متحده آمریکا معرفی شده است.

 

عنوان ویدیویی Monster Hunter World آخرین نسخه از مجموعه Monster Hunter برشمرده می شود که در تاریخ 26 ژانویه امسال (6 بهمن ماه سال 96) توسط شرکت کپ کام منتشر شد. این عنوان ویدیویی بر خلاف اشتباهاتو نواقص نسخه های پیشین، در زمان انتشار به موفقیت های تازه ای دست یافت که به لطف پایبندی به المان ها و ریشه های اصلی سری «مونستر هانتر»، ضمن جلب توجه نظر منتقدان، به خوبی انتظارات بازیکنان و طرفداران پر و پا قرص این سری را برآورده کرد. همین موضوع باعث شده که این عنوان لقب پرفروش ترین بازی ماه ژانویه 2018 در ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص دهد.

بازی Dragon Ball: Fighter Z یکی دیگر از عناوین ویدیویی ماه ژانویه است که همزمان با بازی Monster Hunter World توسط شرکت نامدار باندی نامکو انترتینمنت به بازار عرضه شد. این عنوان ویدیویی به علت عملکرد مناسب و تحسین آمیز، در ماه مذکور فروش خوبی داشته است و توانسته در جایگاه دوم جدول قرار گیرد.

نکته جالب این گزارش، قرارگیری بازی پرطرفدار Grand Theft Auto V در رده پنجم جدول است که البته چند سالی است که به حضور این شاهکار در فهرست و گزارش های پرفروش ترین بازی ها عادت کرده ایم. از دیگر نکات قابل توجه در این گزارش می توان به احتساب فروش دیجیتالی بازی ها در بررسی های گروه آماری NPD اشاره کرد. توجه داشته باشید که این شرکت به تازگی با همکاری سازندگان و شرکت های ناشر عناوین ویدیویی، فروش دیجیتالی بازی ها را نیز در کنار فروش فیزیکی آن ها لحاظ می کند. اگرچه، متاسفانه هنوز عده ای از سازندگان از این همکاری امتناع می کنند و اطلاعاتی در زمینه فروش دیجیتالی برخی عناوین در دست این موسسه آماری قرار نمی گیرد.

در مجموع، فروش کلی بازی های ویدیویی در ماه ژانویه سال میلادی 2018  به رقم 517 میلیون دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، 51 درصد رشد داشته است. این رشد 51 درصدی، رکورد جدیدی را در صنعت گیم ایالات متحده آمریکا به ثبت رساند و یکی از بهترین ماه های ژانویه چند سال اخیر را برای شرکت های ناشر رقم زد.

در گروه سخت افزار، فروش کنسول ها در ماه ژانویه 2018 برابر با 278 میلیون دلار بوده که نشان از رشد 119 درصدی فروش دستگاه ها نسبت به بازه مشابه سال گذشته می دهد. البته، موسسه آماری NPD این افزایش فروش خیره کننده را عملکرد فوق العاده سه کنسول ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ دانست که خوشبختانه اختلاف فروش این سه دستگاه نیز بسیار کم اعلام شده است. با این وجود، فروش کنسول هیبریدی ژاپنی ها یعنی نینتندو سوییچ در ماه ژانویه بیشتر از فروش دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بوده است و این دستگاه به عنوان پرفروش ترین کنسول ماه ژانویه شناخته شد.

در نهایت، فروش کلی صنعت گیم در این ماه که شامل فروش عناوین ویدیویی، سخت افزار، نرم افزارها و لوازم جانبی گیمینگ می شود، به رقم 1.1 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ماه ژانویه سال میلادی 2017، با افزایش 59 درصدی رو به رو شده است.

در ادامه می‌ توانید فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه ژانویه 2018 را به تفکیک پلتفرم مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی «*» دار و فروش دیجیتالی نسخه رایانه شخصی عناوین ویدیویی «^» دار در نظر گرفته نشده است.

لیست پرفروش ترین بازی های ماه ژانویه 2018 (تمامی پلتفرم ها):

  1. Monster Hunter World
  2. Dragon Ball: Fighter Z
  3. Call of Duty: WWII
  4. PUBG*
  5. GTA V
  6. NBA 2K18
  7. Super Mario Odyssey*
  8. Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  9. Mario Kart 8*
  10. Madden NFL 18
  11. Star Wars: Battlefront II*
  12. Assassin’s Creed: Origins
  13. EA Sports UFC 3
  14. Rainbow Six Siege
  15. FIFA 18*
  16. Dragon Ball: Xenoverse
  17. The Sims 4*
  18. Splatoon 2*
  19. Dissidia: Final Fantasy NT
  20. Need for Speed: Payback*

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One در ماه ژانویه 2018:

  1. Monster Hunter: World
  2. PUBG
  3. Call of Duty: WWII
  4. Dragon Ball: Fighter Z
  5. GTA V
  6. Star Wars: Battlefront II
  7. NBA 2K18
  8. Madden NFL 18
  9. Assassin’s Creed Origins
  10. EA Sports UFC 3

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول PlayStation 4 در ماه ژانویه 2018:

  1. Monster Hunter: World
  2. Dragon Ball: Fighter Z
  3. Call of Duty: WWII
  4. GTA V
  5. NBA 2K18
  6. Madden NFL 18
  7. Dissidia: Final Fantasy NT
  8. Star Wars: Battlefront II
  9. EA Sports UFC 3
  10. FIFA 18

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه ژانویه 2018:

  1. Super Mario Odyssey*
  2. Mario Kart 8*
  3. Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  4. Splatoon 2*
  5. Pokken Tournament DX*
  6. Elder Scrolls V: Skyrim*
  7. Xenoblade Chronicles 2*
  8. Arms*
  9. Mario & Rabbids: Kingdom Battle*
  10. Doom*

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو ۳DS در ماه ژانویه 2018:

  1. Pokemon Ultra Sun
  2. Pokemon Ultra Moon
  3. Mario Kart 7
  4. Mario Party: The Top 100
  5. Minecraft
  6. Super Mario Maker
  7. Super Smash Bros.
  8. Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
  9. New Super Mario Bros. 2
  10. Kirby: Battle Royale

فهرست پرفروش ترین بازی های در 12 ماهه اخیر:

  1. Call of Duty: WWII
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2^
  4. Madden NFL 18
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  6. Grand Theft Auto V
  7. Ghost Recon: Wildlands
  8. Star Wars: Battlefront II^
  9. Super Mario Odyssey*
  10. Mario Kart 8*

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با صدرنشینی بازی Monster Hunter World چیست؟ به نظر شما، لقب پرفروش ترین بازی ماه فوریه امسال به کدام بازی ویدیویی اختصاص داده خواهد شد؟ نظرات و دیدگاه های شخصی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. ( سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید