چارت پرفروش ترین بازیهای این هفته در بریتانیا

(سیارک)آخرین بازی انحصاری PS4 (پلی استیشن)، (خدای جنگ) God of War، هفته گذشته منتشر شد و با استقبال بی نظیری روبه رو شد. با فروشی که طی هفته اخیر داشت توانست در جدول پرفروش ترین بازیهای هفته بریتانیا مقام اول را کسب کند و Far Cry 5 را به رتبه دوم بفرستد. علاوه برآن این بازی توانست رکورد بیشترین فروش طی یک هفته را از آن خود کند. جالب است بدانید که پیش از این، این رکورد متعلق به نسخه پیشین این سری بازی یعنی God of War 3 بود که در سال 2010 برای PS3 منتشر شد. به نظر می رسد این هفته همه چیز به کام سونی و پلی استیشن است چرا که پس از Far Cry 5 و درمقام سوم نیز یک بازی انحصاری دیگر از سونی جای گرفته؛ Yakuza 6: The Song of Life. این بازی نیز در هفته اول فروش خود توانست به رکورد بیشترین فروش در طول یک هفته میان دیگر نسخه های منتشر شده از این سری دست پیدا کند.

در رتبه های دیگر این چارت همان بازیهای همیشگی را مشاهده می کنیم؛ FIFA 18 که در رتبه چهارم قرارگرفته و Mario Kart 8 نینتندو و Super Mario Odyssey که به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. لیست هر 10 بازی این چارت را در انتهای متن قرار داده ام و مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند که این رتبه بندی براساس نسخه های فیزیکی فروخته شده صورت گرفته و نسخه های دیجیتالی که از طریق اینترنت و به صورت دیتا در اختیار کاربران قرار گرفته لحاظ نشده است.

آخرین نسخه God of War که هفته گذشته منتشر شد توانست به یک رکورد قابل ملاحظه دیگر نیز دست پیدا کند؛ سایت Metacritic  امتیازی به این بازی انحصاری PS4 داد که تاکنون سابقه نداشته است. پیتر برون، منتقد سایت Gamespot نیز از لحظات خوبی را با این بازی سپری کرده و به آن 9 از 10 داده است. بخشی از توضیحات اورا در زیر مشاهده می کنید:

«می توان گفت از بسیاری جهات این نسخه نیز همانند سایر نسخه های این سری بازی است. بازی هیجانیِ بی نظیری است که هزینه هنگفتی صرف طراحی و ساختش شده. صحنه های درگیری دربازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و هرچه پیش می روید از آن خسته نمی شوید و شمارا پای سیستم نگه می دارد. اما چیزی که شمارا واقعا شگفت زده خواهد کرد داستان فوق العاده این نسخه جدید است. همانند کریتوس، خدای جنگ گذشته را به یاد می آورد و احساس می کند که باید با تمام توان روبه جلو و به سمت هدفی حرکت کند. هر نوآوری ای که در این نسخ لحاظ شده به زیبایی هرچه تمام تر جوابگو بوده و تاثیر بی نظیری روی کارکرد بازی گذاشته. کریتوس دیگر آن مرد بی رحم قابل پیش بینی که در نسخه های قبلی می دیدیم نیست. دیگر نمی توانیم این نسخه را یک بازی کلاسیک یا به بیانی دیگر از مد افتاده بخوانیم. با تغییراتی که در این نسخه حاصل شده، این سری بازی جان تازه ای گرفته و اطمینان دارم این نوید آینده ای خلاقانه تر را برای سونی می دهد.»

10 بازی اول چارت پرفروش ترینهای بریتانیا از قرار زیر است:

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. Yakuza 6: The Song of Life
  4. FIFA 18
  5. Mario Kart 8 Deluxe
  6. Super Mario Odyssey
  7. Fallout 4
  8. PlayerUnknown's Battlegrounds
  9. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  10. Grand Theft Auto V

اطلاعات مختصری در رابطه با نسخه ­های پیشین برای دوستانی که علاقه ­مند هستند در ادامه متن خواهم داد: خدای جنگ یک سری بازی ویدئویی به سبک هیجانی و ماجرایی است که توسط شرکت سونی و بر اساس داستانهای اساطیری یونان ساخته شده‌است. اولین نسخه ازاین سری بازی در سال 2005 برای کنسول پلی استیشن و توسط شرکت کامپیوتری سونی منتشر شد. تا به حال هشت نسخه از این بازی عرضه شده‌است؛ چهار نسخه اصلی خدای جنگ ۴٬۳٬۲٬۱ و یک نسخه فرعی که توسط استودیوی سانتا مونیکای سونی ساخته شده‌اند، و بوسیله شرکت سونی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۲ ،پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ منتشر شده‌اند. ردی ات داون ساخت نسخه‌های کنسول بازی دستی پلی‌استیشن همراه، شامل خدای جنگ: زنجیرهای المپ و خدای جنگ: روح اسپارتا را بر عهده داشته‌است.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید