انواع چای برای درمان گلو درد

در

آیا روز مهمی داشته‌اید و قادر به صحبت کردن نبوده اید؟ آیا به دنبال درمان های خانگی ساده برای درمان گلو درد خود هستید؟ مجبور نیستید زیاد جستجو کنید؟ در این پست، علل و راه‌حل‌های گلو درد آورده خواهد شد. میخواهید بیشتر بدانید؟ ادامه مطلب را بخوانید. چندین حالت فیزیکی وجود دارد که بیماری مزمن نیست اما از لحاظ سلامتی می‌تواند موجب وخیم‌شدن شرایط گردد. یک نمونه از این بیماری‌ها، گلودرد است. این زمانی بوجود می آید که حلق (مجرایی که از انتهای دهان شما به حلق متصل می‌باشد) ملتهب می‌گردد. می‌تواند دردناک شده و بلعیدن را سخت نماید. گلو درد می‌تواند چند روز یا بیشتر طول کشیده و نسبت به علت و اقداماتی که انجام شده، موجب مرگ انسان گردد.


علل گلو درد:
در حالی که بسیاری از ما اغلب سرماخوردگی داشته و گلو درد گرفته‌ایم اما درباره علل آن کمتر می دانیم. گلو درد می تواند به چند دلیل و گاها با سردرد، سرماخوردگی و درد معده همراه باشد . علل اصلی آن عبارتند از:
• رفلکس اسید
• سیگار کشیدن بیش از حد
• عفونت‌های باکتریایی
• عفونت‌های ویروسی
• محرک‌ها و حساسیت‌زاهای موجود در هوا
• حساسیت غذایی
راه‌های درمان گلو درد
برای نوجوانان، کودکان و بزرگسالان راه‌های های زیادی برای درمان گلو درد وجود دارد. مرسوم‌ترین گام اول برای درمان گلودرد می تواند مراجعه به پزشک یا استفاده از داروهای OTC باشد. با این حال، بیشتر این احساس وجود دارد که برای درمان گلود درد بدنبال درمان های گیاهی و خانگی باشیم. به این واقعیت توجه داشته شیاد که اینها در بیشتر مواقع منجر به عوارض جانبی نمی شود، می‌توانید انواع مختلف دم‌کردنی ها را برای درمان گلود درد استفاده کنید. همه می دانند که غالبا قورت دادن نوشیدنی‌های گرم برای درمان استفاده می گردد.
چگونگی تهیه دم کردنی برای درمان گلود درد:
نوشیدن دم‌کردنی های گیاهی در درمان گلو درد مفید می باشد اما تمامی دم‌کردنی ها به روشی یکسان تهیه نمی شوند. امکان دارد برخی از دم‌کردنی های گیاهی کندی و سوزش در گلو را بی حس کنند اما برخی دیگر هم هستند که به التیام عفونت باکتریایی که باعث بیماری شده کمک می کنند. علاوه بر این احتمالا همه مبتلایان به گلودرد با نوشیدن نوع یکسانی از دم کردنی درمان نگردند. برای رهایی از گلودرد، انواع گیاهان مختلف، ادویه جات، چای‌های سنتی و یا ترکیبی استفاده می شود.
انواع چای هایی که می تواند برای درمان گلو درد آنها را بکار گیرید:
1. چای دارچین:

طرز تهیه چای دارچین

2. چای روسی:

طرز تهیه چای روسی

3. چای زنجبیل:

طرز تهیه چای زنجبیل

4. چای عسل و لیمو:

طرز تهیه چای عسل و لیمو

5. چای مریم گلی:

طرز تهیه چای مریم گلی

6. چای نعناع:

طرز تهیه چای نعناع

7. چای سبز:

طرز تهیه چای سبز

8. چای زردچوبه:

طرز تهیه چای زردچوبه

9. چای شیرین بیان:

طرز تهیه چای شیرین بیان

این موارد را بخاطر داشته باشید:
در استفاده از گیاهان و ادویه جات برای انواع دم‌کردنی ها جهت تسکین گلودرد باید محتاطانه عمل کنید. ثابت شده است گیاهانی از جمله زردچوبه، شیرین بیان، زنجبیل و مواد طبیعی از جمله عسل و لیمو خواص درمانی دارند. برخی از آنها بعنوان ضد احتقان و خلت آور استفاده می شوند اما استفاده از آنها بصورت تصادفی توصیه نمی گردد. بهنگام استفاده از آنها بصورت چای، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:
1. امکان دارد به گیاهانی مثل شیرین بیان یا نعناع آلرژی داشته باشید. در برخی موارد در استفاده از چای بهمراه این گیاهان جهت درمان گلودرد خودداری نمایید. در صورت عدم آگاهی از آلرژی خود نسبت به این گیاهان و مشاهده علائم خارش پوست در استفاده از این چای اجتناب کنید. (سیارک
2. امکان دارد گیاهانی از جمله زنجبیل و زردچوبه با انواعی از داروها از جمله رقیق‌کننده خون و برخی NSAID اثر متقابل داشته باشند. در صورت استفاده از هر گونه داروی پزشکی، به دکتر خود مراجعه و با او مشورت نمایید. امکان دارد دکتر یک نوع از چای را تجویز یا داروهایتان را تغییر دهد.
3. در نوشیدن چای زردچوبه یا زنجبیل زیاده روی نکنید. در صورت زیاده روی این کار می تواند منجر به مشکلات معده و هضم آن بهمراه عوارض جانبی دیگر گردد. اگر نوشیدن چای های گیاهی و ادویه ای گلو درد شما را تسکین نمی دهد بایستی به دکتر مراجعه کنید تا علت اصلی گلو دردتان را پیدا کند.
یک فنجان چای تازه دم می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی احوالتان داشته باشد! هم‌اکنون می دانید که چند فنجان چای می تواند افسردگی را از شما دور و گلود دردتان را درمان نماید! این راه حل های ساده را بکار گیرید و اینکه کدامیک از اینها برای شما کارا بوده است را با ما در میان بگذارید! (سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...