آیا درمان دقیقی برای اوتیسم وجود دارد

در

 (سیارک)  : درمان بر حسب شدت بیماری متفاوت است . اگرچه درمان دقیقی برای اوتیسم وجود ندارد , هر چه کودک زودتر تحت مداوا قرار بگیرد نتیجه بهتری حاصل می شود .گروهی از مردم  از جمله دکتر کودک , معلم , روانشناس و یا متخصص گفتار درمان ممکن است کودک و خانواده اش را کمک کند.

درمان ممکن است شامل :

رفتار درمانی : به کودک کمک می کند محیط اطراف خودش را بهتر بشناسد و مناسب تر رفتار کند . تجزیه و تحلیل رفتارهای کاربردی بیشتر از همه مطالعه شده و شناخته شده برای کودکان ASD می باشد .

تعلیم رفتارهای اجتماعی : مهارت های اجتماعی برای ارتباطی موفق با دیگران  آموزش داده می شود .

درمان تلفیقی حسی و سرگرمی : به کودک کمک می کند که بر مسائل احساسی غلبه کند , باعث بهبود یادگیری و مهارت های بازی , و یادگیری مراقبت های از خود می شود . (سیارک

درمان جسمی : به کودک در انجام حرکات متناسب و ظریف حرکتی از جمله نشستن , راه رفتن . د.یدن  کمک می کند  .

گفتار درمانی : کودک در صحبت کردن و بحث با دیگران پیشرفت می کند .

آموزش خانواده : به والدین تکنیک های رفتاری آموزش داده می شود تا در خانه از آنها استفاده کنند و از خانواده > خواهر و برادر و کودک مبتلا به ASD حمایت شود .

تجویز دارو : هیچ دارویی برای اوتیسم وجود ندارد اما گاهی اوقات کودکان ASD مشکلات خواب , اختلال نقص پیش فعالی (ADHD) , تشنج , افسردگی , اضطراب , اختلال وسواس و مشکلات رفتاری که نیازمند دارو می باشند . درمان این بیماری ها می تواند علایم اوتیسم را بهبود بخشد . گاهی اوقات بعضی از داروها نظیر داروهای ضد روان پریشی ممکن است تجویز شود تا باعث کاهش پرخاشگری شود و یا کودک را از آسیب زدن به خود منع سازد .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه عواملی باعث ایجاد اوتیسم می شود

در

(سیارک) : هیچ کس به طور دقیق نمی داند چه چیزی باعث ایجاد اوتیسم می شود . متخصصان فکر می کنند ADS یک بیماری ژنتیکی است که در مراحل اولیه بارداری پیشرفت می کند که عوامل مختلفی دارد . علاو بر آن ژنتیک , فاکتورهای دیگر از جمله داشتن والدین با سن بالا , مذکر بودن و در معرض قرار گرفتن محیطی آلوده می تواند نقش ایفا کند.

بیشتر مححققان بر ژن هایی که بر تکامل مغزی و نوروترنسمیتر ها ( راهی که سلولهای مغزی ارتباط برقرار می کنند ) متمرکز شده اند . اما متخصصان فکر می کنند که بیماری های پزشکی می تواند با ASD در ارتباط باشد . کودکانی با سندروم  x  شکننده , اسکلروزیس توبروس , فنیل کتونوریا , سندرم الکلی جنینی , سندرم رت , سندرم آنجلمن , سندرم اسمیت لمیل اپتیز بیشتر علایم اوتیسم را دارند . هنوز به طور کامل واضح نیست که چگونه این بیماری های با ADS مرتبط است .(سیارک

بعضی از والدین نگرانند که واکسن های معمول کودکی از جمله سرخک , اوریون , واکسن سرخجه (MMR) می تواند علتی بر اوتیسم باشد . مطالعات بسیاری نتوانسته است ارتباطی بین اوتیسم و واکسیناسیون پیدا کند . بر اساس موسسه پزشکی ,آکادمی اطفال آمریکا  و CDC شاهدی بر اینکه واکسیناسیون عامل اوتیسم است وجود ندارد .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ابتلا به اتیسم جهش در یک ژن می باشد

در

دانشمندان جهش ژنی در گروهی از افراد مبتلا به اتیسم را شناسایی کرده اند که مانع از توسعه ارتباطات مغزی می شود و فعالیت مغز را کند می نماید.این کشف می‌تواند به ایجاد داروهای جدید برای درمان اتیسم در نطفه منجر گردد.بیماری اتیسم که مشخصه‌های آن رفتارهای تکراری و مشکلات در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی می باشد در میان پسران حدود 4.5 برابر بیشتر از دختران برآورد شده است.  (سیارک)  

     

       

محققان موفق به شناسایی یک جهش در ژنی به نام DIXDC1 شده اند که باعث اختلال در رشد سیناپس و مانع از فعالیت مغز می‌گردد.سیناپس‌ها سیگنالینگ بین سلول‌های عصبی را فعال می‌نمایند. اختلال در این سیگنالینگ می‌تواند عملکرد طبیعی مغز را مختل نماید.در زیر مجموعه‌ای از افراد مبتلا به اتیسم، محققان اختلالی در ژن DIXDC1 را شناسایی نموده اند این اختلال پروتئین DIXDC1 را از آموزش سلول‌های مغز برای تشکیل سیناپس باز می‌دارد.محققان دریافتند که برخی از افراد مبتلا به اتیسمدارای این جهش می باشند که باعث غیرفعال شدن DIXDC1 شده و در نهایت سیناپس‌ها نابالغ می مانند و فعالیت مغز در آنها کاهش پیدا می کند.محققان امید دارند که این یافته‌ها به توسعه داروهای جدیدی که در درمان علائم اصلی اتیسم مثمر ثمر باشد ، دست پیدا کنند.

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

علائم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم چیست

در

(سیارک) :کودک با اختلال اوتیسم دارای مهارت های ضعیف اجتماعی , مهارت ارتباطی محدود و فعالیت ها یا رفتارهای تکراری می باشد .علائم هشدار دهنده احتمالی ممکن است در حدود 12 تا 24 ماهگی خود را نشان دهد که در این پست به صورت خلاصه آورده شده است .

- هیچ واکنشی به صدا , لبخند , حالات چهره در 9 ماهگی از خود نشان نمی دهد .
- تا 12 ماهگی زیاد صحبت نمی کند
- عدم واکنش به حرکات ( نظیر تکان دادن ) حدود 12 ماهگی
- از دست دادن توانایی صحبت کردن و عدم توسعه مهارت های اجتماعی در هر سنی
- سختی در استفاده و درک نشان های غیر کلامی از جمله حالات چهره , حالات و ژست بدن
- اجتناب از تماس های چشمی
- عدم توسعه در برقراری ارتباط با سایر کودکان
- ناتوانی در به اشتراک گذاشتن علایق و دستاوردها با دیگران , از جمله عدم اشتراک یا اشاره به علایق
- عدم توانایی در تعامل با دیگران و یا بیان احساسات
- تاخیر در صحبت کردن و یا عدم توانایی در صحبت کردن
- ناتوانی در شروع و یا حمایت کردن از بحث و مکالمه
- تکرر در کلام و یا زبان عجیب و غریب
- ضعف در تظاهر به بازی یا ضعف در بازی که تقلیدی از ارتباط احتماعی است.(سیارک)
- علایق وسواس گونه
- افسردگی با کوچکترین تغییرات
- دلبستگی شدید به کارهای روزمره یا تشریفات
- حرکات تکراری از جمله لرزش یا پیچاندن دست یا انگشت , تکان دادن یا چرخش های دایره وار
- شیفتگی به بخشی از یک شی
- واکنشی عجیب به شیوه مزه کردن بو کردن نگاه کردن و یا احساس کردن
- اختلال در انجام حرکات ظریف از جمله سختی در دویدن و یا مثلا نگه داری مداد در دست

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا کودک با اختلال اوتیسم درفامیل یا دوستان می شناسید؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علایم اوتیسم در سنین 13 تا 24 ماهگی

در

(سیارک) : اطلاعات بیشتری در مورد نقاط عطف کودکان دارای اختلال اوتیسم در سنین  13 تا 24 ماهگی در این پست آورده شده است.

- از حرکات و اشاره استفاده نمی کند . سرش را به علامت بله یا خیر تکان نمی دهد . برای خداحافظی دست تکان نمی دهد و یا به چیزی که احتیاج دارد اشاره نمی کند .
- به اشیای موجود اطرافش که علاقه دارد اشاره نمی کند . در 14 تا16 ماهگی نوزادان برای بدست آوردن چیزی که به آن علاقه مند شدند ازانگشت اشاره استفاده می کنند مثل حیوان خانگی یا اسباب بازی .
- از کلمات منفرد تا 16ماهگی و کلمات دو کلمه ای تا 24 ماهگی استفاده نمی کند . مهارت های شفاهی و یا اجتماعی خود را از دست می دهد.نجوا می کند و یا با کلمات بسیار کوتاه صحبت می کند .به افرادی که علاقه نشان می داد، دیگر واکنش نشان نمی دهد .
- عقب نشینی می کند . به نظر می رسد به دیگران توجه نمی کند و در دنیای خویش غرق می شود .
- روی انگشتان پا راه می رود یا کلا راه نمی رود .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟آیا کودک با اختلال اوتیسم در خانواده یا بین دوستان دارید؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸شنیدم بعضی هاشون نابغه میشن مثلا در موسیقی

در ادامه بخوانید...

علایم اوتیسم برای کودکان 2 ساله به بالا

در

- در صحبت کردن تاخیر دارند . ممکن است برای بیان نیاز های خود در تقلا است . بعضی کودکان با علایم اوتیسم به طور کلی صحبت نمی کنند در حالی که بقیه در صحبت کردن پیشرفت می کنند اما در شرکت کردن در بحث و گفتگوها مشکل دارند .
- از الگوی گفتاری غیرعادی استفاده می کنند . بریده بریده صحبت می کنند . با صدایی بالا و صاف صحبت می کنند . ممکن است تنها از یک کلمه به جای یک حمله استفاده کند و یا یک کلمه یا یک جمله را بارها تکرار کند . ممکن است یک سوال را بیشتر از جوابش تکرار کند .
- به نظر می رشد درک نمی کنند مردم به آنها چه می گویند . به اسم خودشان واکنش نشان نمی دهند و یا ممکن است مسیر مستقیمی را دنبال نکنند . ممکن است بدون دلیل بخندد, گریه کند و یا جیغ بکشد .
- ممکن است با ذقت به شی متمرکز شود . یک بخش ار یک شی ( مثل چرخ در ماشین اسباب بازی ) یا یک موضوع در زمانی خاص .
- به تقلیدی محدود گیر بدهند . به ندرت به آنچه که در بازی انجام می دهد یا نمی دهد شبیه می شود .
- به نظر می رسد به بازی تنها تمایل دارد . مشخص است که به کودکان دیگر تمایل کمی دارد و معمولا با آنها چیزی را قسمت نمی کند .
- رفتارهای خشکی دارد . ممکن است به کارهای روتین عادت کرده و با تغییرات مشکل دارد . به طور مثال : تغییر مسیر در همیشگی خانه تا مهدکودک آن را به یک نومیدی می کشاند و یا باعث کج خلقی آنها می شود . او درباره آنچه که باید بخورد یا نخورد خیلی حساس است . او خواهان آن است که روشی خاص در غذا و یا میان وعده های آن باشد .
- با اسباب بازی ها و یا اشیا به روشی غیر معمول بازی می کند . به طور مثال : او زمان بسیاری را صرف به صف کردن و یا چیدن اشیا در نظمی خاص می کند . او از باز کردن یا بستن مکرر در لذت می برد . او شیفته فشار دادن دکمه روی اسباب باز ی ها و یاکشیدن چرخ ماشین بازی به صورت مکرر می باشد .
- به خود آسیب می رساند از جمله گاز گرفتن و یا ضربه زدن
- فعالیت ها را تکرار می کنند از جمله تکان دادندستها یا آرنج ها
- بشدت نسبت به انواع مختلف تحریکات حساس هستند . . ممکن است یه تماس مقاومت نشان دهند . با صدایی دچار آشفتگی شوند . به شدت به بوها حساس هستند و یا از خوردن خیلی از غذاها خوداری می کنند . ممکن است به پوشیدن - - -- لباسهایی بدون مارک و علامت و یا از جنس خاصی اصرار بورزند .
ممکن است به بعضی از دردها بیش از حد واکنش نشان داده و یا به بعضی دیگر اصلا واکنش نشان ندهد . به طور مثال ممکن است گوش هایش را در برابر صدای بلند بگیرد درحالی که به کنده شدن پوست زانویش توجه نکند .
- ممکن است زمانی که اصلا لازم نیست به شدت بترسد و یا زمانی که دلیلی برای ترس وجود دارد نترسد . برای مثال ممکن است از وسایل بدون خطری بترسد مثل بادکنک اما ممکن است از ارتفاع نترسد .
- اختلال خواب دارد . خیلی از بچه های اوتیسم در خوابیدن مشکل دارند و سریعا در شب و یا صبح زود بیدار می شوند .
- مشکلات رفتاری دارند . ممکن است مقاوم باشند یا همکاری نکنند و بیش از اندازه فعالیت داشته باشند . ممکن است بیش از اندازه فعال , خشن باشند و ضربه بزنند .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟آیا کودک با اختلال اوتیسم در خانواده یا بین دوستان دارید؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نقاط عطف کودکان دارای اختلال اوتیسم در 25 تا 36 ماهگی و نقش والدین

در

این را به خاطر بسپارید که این راهنمایی فقط برای آنچه در این مقطع زمانی ( برای پیش دبستانی) انتظار دارید، است . هر کودکی منحصر به فرد است و با سرعت خودش پیشرفت می کند. محدوده وسیعی از آنچه که ما نرمال می پنداریم و یا ممکن است نیازی به نگرانی نباشد  ولی تا زمانی که شما به یکی از علایم خطی که در زیر اشاره شده برخورد کنید.

نقاط عطف :

تصورات کودک پیش دبستانی شروع می شود . بازی کردن یکی از مشحصه های این سن است . همراه با ترس در رابطه با تصورات از هیولاها و یا چیزهای معمولی از جمله تاریکی و یا حتی جاروبرقی . ممکن است در سر در آوردن واقعیت و خیال دچار مشکل شوند .

صحبت کردن کودک به اندازه کافی واضح می شود که غریبه ها معمولا می توانند بفهمند . ممکن است از کلماتی استفاده کند و یا دستورالعمل های چندمرحله ای را دنبال کنند . دایره لغات آنها به طور چشمگیری افزایش می یابد . ممکن است از صدها هزار کلمه در زمان استفاده کند . می تواند از پله ها بالا یا پایین برود . بپرد و یا سه چرخه سوار شود . مهارت های دستی آن ها پیشرفت می کند . کودک شما می فهمد که چه طور درها و ظروف را بازکند و می تواند قطعات اسباب بازی را دستکاری کند . می تواند دایره ای کامل را بکشد و پازل های ساده را درست کند . شما پیشرفت روابط دوستی اش را خواهید دید , همدردی و محبت خود را به همبازیهایش و حتی عروسکهایش نشان می دهد . به نوبت بازی کردن و اشتراک گذاری را یاد می گیرد . اما ممکن است با کج خلقی زمانی که احساساتش غلبه می کند در تقلا باشد .

نقش شما :

امکانی فراهم کنید تا کودکتان شانس بازی با کودکان همسن خود را داشته باشد . اجازه دهید تا اختلافش را با دوستانش خودش حل کند . اما آماده باشید که در نوبتی بازی کردن و همکاری دخالت کنید . او حتما به کمک شما برای اینکه بفهمد چه طور مشکلات را حل کند و احساساتش را کنترل کند نیاز دارد .

بازی های آموزشی را انجام دهید . پله ها را با هم بشمارید . از او بخواهید اسباب بازی ها را وصل کند و اعضای بدن را نام ببرد . تظاهر کردن به بازی ممکن است به او در بروز احساسات کمک کند اما اجازه دهید او بازی را هدایت کند . مطمئن شوید او زمان زیادی را برای دویدن , لی لی کردن , رکاب زدن و گشت و گذار در بیرون صرف می کند .

مجموعه ای از محدودیت های ساده و روشن را ایجاد کنید و به طور مداوم و با ارامش آنها را دنبال کنید . مطمئن باشید زمانی که رفتار درستی انجام می دهد او را تشویق کنید . در سطح بالایی از سیر تکامل مهارتهای آن قرار بگیرید و براین اساس ثبات کودک را در خانه حفظ کنید . او شاید آمادگی رفتن از گهواره به تخت را در حوالی 3 سالگی داشته باشد . مراقب نشان هایی باشید که کودک شما برای آموزش دستشویی آماده است .

خطرات :

هر کودک به روش خود پیشرفت می کند اما با دکتر کودک خود صحبت کنبد اگر کودک شما هنوز :

- با اضطراب خود در حال تقلا است .
- با افراد خارج از خانواده ارتباط برقرار نمی کند .
- با کودکان دیگر بازی نمی کند .
- از ارتباط چشمی دوری می کند .
- نمی تواند توپی را پرتاب کند یا بپرد .
- نمی تواند با تغیر دادن پاها از پله ها بالا برود
- در شتاب گرفتن مشکل دارد
- بیشتر از 3 کلمه در یک جمله استفاده نمی کند
- توانایی کامل کردن یک جمله را ندارد
- گاهی اوقات برای غریبه ها مشکل است سخنان او را بفهمند
- نمی تواند در بازی تظاهر کند
- مشکلات بسیاری در مراقبت از خود دارد از جمله لباس پوشیدن و به رختخواب رفتن
- از دست دادن مهارت هایی که قبلا داشته است . 

پست های مرتبط :

 

علت ابتلا به اتیسم جهش در یک ژن می باشد.

علائم و نشانه های اختلال طیف اوتیسم چیست؟

چه عواملی باعث ایجاد اوتیسم می شود؟

آیا درمان دقیقی برای اوتیسم وجود دارد؟

علایم اوتیسم در سنین 13 تا 24 ماهگی

علایم اوتیسم برای کودکان 2 ساله به بالا

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ آیا کودک با اختلال اوتیسم درفامیل یا دوستان می شناسید؟ لطفا با نوشتن کامنت در رابطه با مشکلات این خانواده ها ما را مطلع کنید.  (سیارک)

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...