بهترین غذاها برای مبارزه با فشار خون بالا

این که آیا شما به عنوان فشار خون بالا ،یا افزایش فشار خون و یا درد در آنچه که شما می دانید، به آن اشاره می کنید،یک ناراحتی ناخوشایند و ناراحت کننده است که میلیون ها نفر در هر روز با آنها مبارزه می کنند. در حالی که فشار خون بالا یک بیماری بالقوه است. پزشکان در سراسر جهان بر این باورند که رژیم کم سدیم و غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم برای کنترل و حتی جلوگیری از فشار خون بالا بهترین روش است .
اما اگر ما به شما بگوئیم که به جای مکمل ها، غذاهای خاصی وجود دارد که به منظور عادی کردن فشار خون عمل میکنند، تعجب نکنید.  (سیارک)  

روغن زیتون

روغن زیتون تنها چربی خوراکی است که می تواند به شکل طبیعی آن بدون هیچ افزودنی یا نگهدارنده مصرف شود . در یک مقاله منتشر شده توسط انجمن آمریکایی تغذیه بالینی، گزارش شده است که روغن زیتون به طور قابل توجهی فشار خون قلبی وعروقی را کاهش میدهد. مصرف روغن زیتون و دیگر مواد غذایی مدیترانه تأثیر مثبت بر فشار خون دارد درحالی که محصولات گوشتی و الکل اثرات منفی دارد.

چغندر

چغندرها به طور طبیعی حاوی نیترات هستند که به عادی شدن فشار خون کمک می کنند. محققان در مطالعه 2012 در نشریه تغذیه، اثرات آب چغندر واب سیب را روی زنان ومردان سی ساله بررسی کردند ،پس از 24 ساعت فشار خون افراد را بررسی کردند مشخص شد افرادی که اب چغندر استفاده کرده بودند فشار خونشان بطور چشمگیری کاهش یافته بود .

شکلات تیره

همه ما می دانیم که این میان وعده های بهداشتی تلخ است اما مزایای مفید ان این تلخی را به کام شما شیرین میکند . خوردن شکلات تیره که غنی از فلاونول آنتی اکسیدان است، با تشکیل اکسید نیتریک، ماده ای که رگ های خونی را عریض وجریان خون را راحت میکند .فشارخون شما چه بالا باشد یا پائین نگران نباشید شکلات تیره به علت منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی مانند آهن و سلنیوم و خواص آنتی بیوتیک در هر دو حالت بسیار مفیداست. (سیارک)  

لوبیا

لوبیا (از جمله سیاه و سفید، سفید، کلیه، و غیره) با مواد مغذی - به ویژه فیبر، مواد معدنی مختلف و پروتئین بسته بندی شده، که عوامل کلیدی برای تنظیم فشار خون و سلامت قلب و عروق هستند. اگر شما نمی دانید که چگونه حبوبات را در رژیم خود قرار دهید، سعی کنید مقداری لوبیا را به سالاد های مورد علاقه یا برنج بریزید. فقط یک فنجان از لوبیای سیاه، 15 گرم پروتئین، 16 گرم فیبر و 20٪ آهن مورد نیاز هر روز را فراهم می کند.

دانه های کامل

محققان رژیم غذایی گندم را با رژیم غذایی دانه های تصفیه شده مقایسه کردند. آنها دریافتند که خوردن سه وعده دانه کامل با کاهش فشار خون قلبی وعروقی ارتباط دارد. فیبر غذایی در دانه ها کامل به طور چشمگیری بهبود سطح کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و چاقی را ثابت کرده است. اگر شما قصد دارید که یک دانه کامل را به لیست خرید خود اضافه کنید، برخی از این دانه های سالم را امتحان کنید:
• آرد گندم کامل
• بلغور جو دوسر
• برنج قهوه ای
• برنج وحشی
• پاپ کورن (بدون نمک اضافه شده
• گندم کامل یا نان چاودا

انار

این میوه شیرین به نام "سوپر فود" نامیده شده است که مواد غذایی بسیار مغذی هستند که از بیماری هایی مانند فشار خون بالا محافظت می کنند. چند ین مطالعات انسانی کوچک نشان داده است که آب انار جریان خون را راحت و باعث می شود که سرخرگ ها از سفت شدن و انباشته شدن جلوگیری شود، که به نوبه خود باعث کاهش فشار خون می شود. آب انار غنی از آنتی اکسیدان های قوی است و محققان نشان داده اند که نوشیدن روزانه آب انار سبب کاهش فشار خون می شود. سایر مطالعات نشان می دهد که مصرف انار انار با بهبود سطح کلسترول و افزایش ایمنی باعث بهبود سلامت کلیه و قلب و عروق می شود. (سیارک)  

ماست

محققان در یک مطالعه 2016 که توسط انجمن قلب آمریکا انجام شد، متوجه شدند زنانی که هفته ای چند بار ماست مصرف مکنند کمتر از دیگران به فشار خون مبتلا میشوند .درحالی که این تحقیقات در مورد مردان صدق نمیکند .همچنین ماست پر چرب این مزایا را ندارد .ماستهای پر چرب حاوی اسید آمینه هستند ،این چربی اشباع شده فشار خون را کاهش نمیدهد .

پسته

تحقیقات دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که توسط مجله فشار خون منتشر شده، رابطه بین مصرف پسته و فشار خون را مورد بررسی قرار داد. شرکت کنندگان با LDL بالا (کلسترول بد) هر روز حداقل 4 با ر پسته خوردند کاهش فشار خون( حتی بیشتر از چندین بار) اثبات شد . پسته باعث کاهش انقباض عروق خونی می شود که جریان خون را راحت تر می کند. (سیارک)  

ماهی سالمون

محققان از سراسر جهان یک مطالعه انجام دادند مشخص شد یک رژیم غذایی غنی از ماهی آزاد مخصوصا در افراد چاق و اضافه وزن، اثرات قلبی عروقی را کنترل می کند . گروه ازمایشی سه بار در هفته به مدت چندین هفته ماهی قزل آلا و دیگر ماهیان چرب کردند. در نتیجه، مصرف ماهی قزل آلا با کاهش فشار خون قلبی وعروقی همراه بود . اسید چرب امگا 3 است که به طور طبیعی فشار خون را کاهش میدهد.
هیبیسوس (هرنوع گياه يا بوته يا درخت از جنس باميه از خانواده پنير کيان)
بله Hibiscus خوراکی است و اغلب در شکل چای یافت می شود! محققان دانشگاه توفتس اثرات نوشیدن سه فنجان چای هبیسکوس را در افراد مبتلا به فشار خون بالا بررسی کردند. در طول شش هفته فشار خون انها بطور چشمگیری کاهش یافت .Hibiscus پر از آنتی اکسیدان های مختلف است که ممکن است اثر مثبت راگسترش میدهد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید