دلایل متعدد سردرد


براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر فرد بزرگسال یک‌ بار در سال سردرد را تجربه می‌نمایدو معمولا سردردها ناگهانی و بدون هیچ دلیلی شروع  شده و بسیار آزاردهنده هستند. دلایل سر درد در این مقاله آورده شده است در صورتی که موردی به نظر شما می رسد در قسمت پیام وارد کنید.

یبوست

یبوست یکی از دلایل سردرد می باشد که  به خاطر کم تحرکی ، مصرف کم آب ورژیم غذایی ناسالم بوجود می آید که با داشتن تحرک، نوشیدن آب کافی  و خوردن سبزیجات فیبر دار و میوه ها می توانیم بر آن غلبه کنیم.

کم‌خونی فقر آهن

گردش خون مناسب کلید سلامت بدن می باشد و کمبود آهن باعث کاهش تعداد گلبول‌های خون و در نتیجه گردش ضعیف خون می گردد و باعث سردرد شود. مصرف مواد غذایی مانند گوشت قرمز و جگر که سرشار از آهن هستند به بهبود این نوع سردردها کمک می‌نماید.

آیا کم خونی کمبود آهن قابل پیشگیری است ؟

برهم خوردن ریتم بدن

غذا خوردن در ساعات غیر معمول و یا خوابیدن ، باعث بهم خوردن  ساعت بیولوژیکی  بدن شده و به یکی از عوامل تحریک‌کننده سردردتبدیل می شود.

کمبود خواب

کم خوابی با نامتعادل کردن هورمون‌ها در بدن از عوامل بروز سردرد می باشد . در صورت  خوابیدن سردرد بر طرف می شود.(سیارک)

خستگی چشم

 یکی دیگر از عوامل سردرد دوگانگی دید و دید ضعیف می باشد. در این موارد بهتر است به کمک متخصص بینایی‌سنجی، دید چشم‌تان را بررسی‌نمایید.

آیا برخی از مواد غذایی واقعا می‌توانند به تقویت بینایی کمک کنن

استرس

استرس باعث سردردهای تنشی می شود. علامت  نوع سردرد ، احساس فشار در دو طرف سر می باشد،  اما نگران‌نشوید سعی کنید  استرس خود را مدیریت کنید.

آسیب استرس به دندان‌ و فک

روش های از بین بردن استرس

آیا استرس میزان باروری زن را پایین می آورد

فعالیت فیزیکی

یکی از عوامل  تشدید کننده سردردهای میگرنی، فعالیت فیزیکی مانند قدم‌زدن یا بالارفتن از پله‌ها می باشد. این سردردها گاهی  بسیار شدید هستند، اما نگران‌کننده نمی باشند.

برخی  از مواد غذایی

برخی مواد غذایی تحریک‌کننده میگرن هستند مانند کالباس، شکلات، پنیر و گلوتن  قطعا  سردردهای میگرنی بسیار آزار دهندههستند پس بهتر است کسانی که سابقه میگرن دارند از این مواد غذایی پرهیز کنند .

اوردوز دارو

اوردوز داروهایی که برای رفع سردردهستند می توانندایجادکننده  سردردباشند. در این نوع اوردوز، با از بین رفتن تاثیر دارو شخص بیمار داروهای بیشتری مصرف می کند و این  استفاده زیادتر دارو رباعث تشدید مشکل می شود.

ترک مصرف قهوه

کافئین موجود در قهوه صبحانه به نوعی اعتیاد آور است و ترک خوردن قهوه می تواند باعث سردرد شود و با قهوه سردرد بر طرف می شود ظاهرا چایی صبحانه هم بخاطر تئین موجود در آن همین حالت را دارد با مصرف آن سردرد بر طرف می شود. 

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

قرص‌های ضدبارداری

در بعضی افراد سردردهای میگرنی با مصرف قرص‌های ضدبارداریبوجود می آیند این سردرد ها در صورتی که با مشکل در دید همراه باشد باعث  سکته مغزی می شود حتما با پزشک مشورت نمایید.

عفونت سینوسی
عفونت سینوسی و آنفلوآنزا با سردرد همراه می باشند. این سردردها در حفره های سینوسی پیشانی، اطراف بینی، چشم‌ها، گونه‌ها یا دندان‌های بالایی بوجود می آیند و با مصرف آنتی بیوتیک درمان می گردند.

کمبود آب بدن

مغز به مقدار کافی آب نیاز دارد و در صورت کمبود آب ، حتی مقدار کم‌ آبی خفیف باعث بروز سردردمی گردد این هشداری است که مغز برای مصرف آب بیشتر به ما می دهد.(سیارک)

آب بنوشید. لبخند بزنید. احساس بهتری داشته باشید

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید