کیفوز سینه

در

ستون فقرات دارای انحنای عادی در صفحه ساژیتال است که کیفوز سینه اولین انحنا است. افزایش سن و زن بودن ارتباط مستقیمی با زاویه کیفوز سینه دارد . چندین عامل با کیفوز بیش از حد (هایپرکیفوز) ارتباط دارند که عبارت‌اند: از بین رفتن ارتفاع دیسک‌های بین مهره و صفحه انتهای مهره از بین رفتن ارتفاع مهره قدامی و عدم قدرت و استقامت در عضلات اکستانسور کمر . پیشنهاد می‌شود که هایپرکیفوز فشار بیشتری روی ستون فقرات ایجاد می‌کند و عضلات بالاتنه در طول فعالیت‌های پوسچر عمودی فشار وارد می‌کنند که ممکن است عوامل منجر به افزایش کیفوز سینه را تشدید کنند . هایپرکیفوز از نظر بالینی مهم است؛ زیرا با درد گردن و کتف و آمادگی قلبی عروقی پایین، قدرت عضلانی، تعادل، عملکرد فیزیکی و شیوع شکستگی مهره پوکی استخوان سینه ارتباط دارد . نشان داده شده است که تمرینات تقویت و استقامت عضلات اکستانسور بالاتنه، به کاهش درد و حفظ تراکم معدنی استخوان کمک می‌کند و از شکستگی بعدی مهره پیشگیری می‌کند.. گرچه چندان مطالعه نشده است، اما ارزیابی لوردوز کمر نیز در افراد مبتلا به پوکی استخوان ذکر شده مهم است؛ زیرا در کسانی که مبتلا به انحناهای مسطح به علت فشار وارد شده به این قسمت محور اسکلتی هستند، تجویز برخی از ارتزها منع شده است. بنابراین، مدیریت مطمئن انحناهای ستون فقرات به شناسایی افراد در معرض خطر شکستگی پوکی استخوان و کاهش عملکرد، تجویز استفاده از بریس و نظارت مداوم بر واکنش به مداخله‌های درمانی هدفمند برای بهبود پوسچر کمک می‌کند.


رده‌بندی بین‌المللی عملکرد، ناتوانی و سلامتی (ICF) که به‌وسیله سازمان جهانی بهداشت ایجاد شد است، شامل «ساختار بالاتنه» در مرکز خود است تا اهمیت این رده‌بندی را در درک طیف خاص محدودیت‌های عملکرد نشان دهد که برای افراد مبتلا به پوکی استخوان مهم است . دستورالعمل‌های عملیات بالینی برای توان‌بخشی زنان مبتلا به پوکی استخوان ستون فقرات، شامل ارزیابی پوسچر و تصحیح انحنای غیرعادی ستون فقرات است . اما علل انحنای غیرعادی ستون فقرات در افراد مبتلا به پوکی استخوان چند عملکردی (multifactorial) هستند و اغلب مربوط به ضعف عضله تا درجه بالاتر شیوع شکستگی مهره پوکی استخوان هستند . علیرغم این مشاهدات، احتمال شکستگی مهره پوکی استخوان 5/2 برابر شده در هر انحراف استاندارد، در زاویه کیفوز اندازه‌گیری شده با شیب‌سنج دیجیتال در زنان قفقازی در یک کلینیک پوکی استخوان، افزایش یافت . طبق اطلاعات ما، ارتباط بین شکستگی مهره و انحنای ستون فقرات در ناحیه کمر بررسی نشده است. ارتباط بین پوسچر و درد، عملکرد فعالیت‌های روزانه زندگی (ADL) و عملکرد فیزیکی خود گزارش شده و کیفیت زندگی (QOL) در این جمعیت بیماران مشخص نیست. گرچه رابطه زمان بین انحنای غیرعادی ستون فقرات و تعادل نامشخص است، اما افراد مبتلا به درجه بالاتر کیفوز، عملکرد بدتری در آزمون‌های تعادل داشتند و تعادل در نتیجه مداخله به‌منظور بهبود دادن پوسچر، بهبود یافت . این یافته‌ها به همراه شواهد مستقیم  نشان می‌دهند که مداخله‌های هدفمند طراحی شده برای بهبود یا حفظ راستای پوسچر، ممکن است خطر شکستگی ناشی از زمین خوردن و نیز شکستگی مهره را کاهش دهد. بنابراین، ارزیابی مطمئن پوسچر که می‌تواند به راحتی در شرایط بالینی انجام شود و ارتباط مورد انتظار با آزمون‌های تعادل مبتنی بر عملکرد را نشان دهد، برای مدیریت بهینه افراد مبتلا به پوکی استخوان مهم است.
آزمایش‌های ورزشی در افراد مبتلا به پوکی استخوان، پوسچر و قدرت یا استقامت عضله اکستانسور را با استفاده از شاخص‌های مختلف نتایج ارزیابی می‌کنند . درک ما از ارتباط بین پوسچر و نتایج بالینی مرتبط از قبیل درد، عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی به‌وسیله عدم یکنواختی شاخص‌های مورد استفاده برای ارزیابی این ساختارها محدود می‌شود. معمولا، عملکرد فیزیکی با استفاده از خود گزارشی ارزیابی می‌شود و به عنوان یک زمینه در پرسشنامه‌های کیفیت زندگی گنجانده شده است . عملکرد فیزیکی خود گزارش شده، ویژگی‌های مختلف را به جای شاخص‌های مبتنی بر عملکرد منعکس می‌کنند . علاوه بر این، تعریف عملکرد فیزیکی در مقالات متناقض و متفاوت است. تعریف ارائه شده به‌وسیله جت (1993) عملکرد فیزیکی را به این شکل توصیف می‌کند: «عملکرد افراد در فعالیت‌های روزانه مورد نیاز برای حفظ خود. نمونه‌های آن عبارت‌اند از عملکرد فعالیت‌های اساسی زندگی (ADL اساسی) از قبیل لباس پوشیدن، حمام کردن، راه رفتن و فعالیت‌های پیچیده زندگی (که فعالیت های روزانه زندگی ابزاری، IADL نامیده می‌شوند) از قبیل آماده کردن غذا، خرید و رفت و آمد . با توجه به این‌که پوسچر غیرعادی با قدرت و استقامت عضله اکستانسور کمر، اختلالات تعادل و زمین خوردن ارتباط دارد، ممکن است که با محدودیت‌ها در عملکرد فیزیکی (ADL/IADLs) و کیفیت زندگی ارتباط داشته باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند

در

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟
استخوان های قوی ما را حمایت کرده و به ما اجازه حرکت می دهند. آنها محافظ قلب، شش ها و مغز ما از آسیب هستند. استخوان های ما همچنین انبار مواد معدنی حیاتی هستند که ما برای زندگی کردن به آنها نیاز داریم. استخوان های ضعیف به سادگی می شکنند و درد وحشتناکی را بوجود می آورند. ممکن است توانایی ایستادن یا راه رفتن را از دست بدهید. و به هنگام ضعیف شدن استخوان ها، شما قدتان هم کوتاه می شود.


استخوان ها، بی صدا و بدون هشدار ممکن است شروع به ضعیف شدن در اوایل زندگی شما کنند اگر رژیم غذایی سالم و انواع مناسب فعالیت های بدنی نداشته باشید. افراد زیادی در حال حاضر استخوان های ضعیف دارند و خودشان این را نمی دانند. دیگران تصمیماتی می گیرند که بعدها باعث ضعیف شدن استخوان هایشان خواهد شد.

 

                              استخوان های ضعیف باعث می شود که ستون فقرات سقوط کند.  
انواع مختلف بیماری های استخوان وجود دارد. رایج ترین آن پوکی استخوان است. در این بیماری، استخوان ها مواد معدنی ای مانند کلسیم از دست می دهند. آنها شکننده می شوند و به آسانی می شکنند. شکل بدن شما با پوکی استخوان مانند شکل خانه آسیب دیده توسط موریانه می شود. موریانه ها خانه شما را ضعیف می کنند همانطور که پوکی استخوان استخوان های شما را ضعیف می کند. اگر شما شکستگی های شدیدی بخاطر پوکی استخوان دارید، شما در معرض خطر هرگز راه نرفتن دوباره هستید. استخوان های ضعیف میت وانند به سادگی بشکنند. این می تواند مهلک باشد. استخوان های شکننده در آغاز دردناک نیستند. متاسفانه، اکثر مردم تا زمانی که یک شکستگی نداشته باشند متوجه استخوان های ضعیف خود نیستند. در آن زمان، قوی ساختن دوباره استخوان هایتان ساده نیست.

 

 پوکی استخوان باعث استخوان های ضعیف می شود
خبر خوب این است که شما هیچوقت خیلی پیر یا خیلی جوان نیستید که سلامت استخوان خود را بهبود بخشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آن استخوان هایتان را قوی نگه دارید و مانع شکستگی شوید. در تمام سنین، رژیمی با کلسیم و ویتامین دی کافی بهمراه فعالیت بدنی تحمل وزن روزانه می تواند مانع مسائل بعدی شود. می توانید با پزشک خود کار کنید تا علائم هشدار یا عوامل خطر را بررسی کند. وقتی شما پیرتر باشید، شما می توانید استخوان هایتان را تست کرده و برای قوی تر شدن آنها دارو مصرف کنید.(سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه زمان استخوان ها می شکنند

در

چه زمان استخوان ها می شکنند؟
 همانطور که ما پیرتر می شویم، استخوان ها ممکن است بشکنند یا ضعیف تر شوند اگر مراحل قوی نگهداشتن آنها را دنبال نکنیم. رایج ترین شکستگی ها در استخوان هایضعیف در استخوان مچ دست، ستون فقرات و لگن می باشد.استخوان های شکسته در ستون فقرات شما دردناک هستند و خوب شدن آنها بسیار آهسته است. افرادی که در ستون فقراتشان استخوان های ضعیف دارند بتدریج قدشان کوتاه می شود و وضعیتشان به گوژپشتی درمی آید.

با گذشت زمان یک ستون فقرات خمیده می تواند راه رفتن یا حتی نشستن را سخت کند. لگن های شکسته مشکل بسیار جدی ای با بالا رفتن سن هستند. آنها تا حد زیادی خطر مرگ را به خصوص در طول سال پس از شکستگی افزایش می دهند. افرادی که شکستگی لگن دارند، ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها بهبود نیابند. زیرا آنها اغلب نمی توانند از خودشان مراقبت کنند، آنها به احتمال زیاد مجبور به زندگی در خانه سالمندان می شوند.
راهنمایی هایی برای قوی نگهداشتن استخوان ها
- کلسیم در غذاهایی مانند شیر، سبزیجات سبز برگ و سویا یافت می شود. از میان وعده هایی مانند ماست و پنیر برای افزایش کلسیم خود لذت ببرید. شما هم چنین می توانید مکمل های کلسیم را دریافت کرده یا غذاهایی که به طور خاص با کلسیم غنی شده اند را بخورید.
- بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین دی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی خود، نور خورشید یا مکمل ها به قدر کافی ویتامین دی دریافت می کنید.
- حتی فعالیت های ساده مانند پیاده روی و بالا رفتن از پله استخوان های شما را قوی خواهد کرد. حداقل روی 30 دقیقه فعالیت بدنی انجام دهید، حتی اگر هر دفعه فقط 10 دقیقه شود (کودکان باید حداقل روزی 60 دقیقه ورزش کنند).(سیارک)

شما ممکن است در خطر باشید.
بسیاری از ما فکر می کنیم که در خطر از دست رفتن استخوان یا شکستگی ها نیستیم. ما معتقدیم که اگر تاکنون هیچ نشانه ای از آسیب استخوان نداشتیم، پس استخوان هایمان قوی هستند. زیرا هیچ علائم هشدار مشهودی وجود ندارد، حتی پزشکان اغلب علائم مشکل را از دست می دهند. اکثر ما چکاپ فشار خون و کلسترول برای سلامت قلب انجام می دهیم. ارزیابی حجم استخوان یک راه مهم برای چک کردن سلامت استخوان است.
خطر پوکی استخوان بین زنان بالاتر است. همچنین این خطر برای سفید پوست ها و آسیایی ها از دیگر افراد بیشتر است. با این حال، یادآوری اینکه این خطر واقعی برای مردان مسن تر و زنان با تمام پیش زمینه ها است، مهم است.
در اینجا چند سرنخ وجود دارد که می گوید شما در خطر هستید :(سیارک)
- شما وابستگان مسن تری دارید که شکستگی داشتند.
- شما بیماری هایی داشتید یا داروهایی مصرف کرده اید که ممکن است باعث ضعیف شدن استخوان ها شود.
- شما کمبود وزن دارید.
بدین خاطر دانستن خطرهای سلامت استخوان ضعیف در تمام سنین مهم است. "پرچم های قرمز" زیادی وجود دارد که علائمی هستند که شما در خطر استخوان های ضعیف هستید (چک لیست "آیا شما در معرض استخوان های ضعیف هستید؟" را ببینید). بعلاوه، کلسیم و ویتامین دی مصرفی شما، سطح فعالیت فیزیکی و داروها تماما بایستی ارزیابی شوند.  (سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I enjoyed reading your views on this topic. Your talent for writing shines through in your original content and vast knogwedle. I share your views and appreciate your hard work.

در ادامه بخوانید...

بررسی اجمالی پوکی استخوان

در

- استخوان چیست؟

- عوامل خطر

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

استخوان چیست؟

استخوان بافت زنده و در حال رشد است. اکثرا از کلاژن، پروتئینی که چارچوب نرمی را فراهم می آورد، و کلسیم فسفات، ماده معدنی ای که قدرت و سختی به چارجوب اضافه می کند، ساخته شده است.

این ترکیب کلاژن و کلسیم استخوان را هم انعطاف پذیر و هم قدرتمند که به نوبه خود به استخوان ها برای تحمل فشار کمک می کنند، می سازد. بیش از 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها و دندان ها وجود دارد. 1 درصد باقی مانده در خون یافت می شود.

در طول عمر یک شخص، استخوان قدیمی حذف (جذب) و استخوان جدید به اسکلت اضافه (تشکیل) می شود. در طول دوران کودکی و نوجوانی، استخوان جدید سریع تر از حذف استخوان قدیمی اضافه می شود. در نتیجه، استخوان بزرگتر، سنگین تر و متراکم تر می شود. پیشی گرفتن تشکیل استخوان از جذب تا حداکثر توده استخوانی (حداکثر تراکم استخوان و قدرت) تا حدود 30 سال می رسد. بعد از آن زمان، جذب استخوان به آهستگی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل استخوان می کند.

برای زنان، فقدان استخوان در چند سال اول پس از یائسگی سریع تر است و در سال های پس از یائسگی نیز ادامه دارد. پوکی استخوان – که اساسا زنان را تحت تاثیر قرار می دهد ولی گاهی اوقات بر مردان نیز اثر دارد – هنگامی که جذب استخوان خیلی خیلی سریع تر اتفاق می افتد یا هنگامی که جایگزینی خیلی کندتر اتفاق می افتد، گسترش خواهد یافت. اگر شما به حجم استخوان بهینه در طول سال های استخوان سازی تان نرسید، پوکی استخوان احتمال گسترش بیشتری دارد.

عوامل خطر

برخی عوامل خطر به گسترش پوکی استخوان مربوط است و به امر محتمل توسعه این بیماری در شخص کمک می کند. بسیاری از افراد مبتلا به پوکی استخوان چندین عوامل خطر دارند ولی دیگران که این بیماری در آنان گسترش یافته هیچ عامل خطر شناخته شده ای ندارند. برخی عوامل خطر غیر قابل تغییر هستند ولی شما می توانید باقی را تغییر دهید.

عوامل خطری که نمی توانید تغییر دهید:

- جنس. شانس شما در توسعه پوکی استخوان زمانی بیشتر است که شما زن باشید. زنان بافت استخوانی کمتری دارند و سریع تر از مردان به دلیل تغییراتی که با یائسگی رخ می دهد، استخوان از دست می دهند.

- سن. هرچقد پیرتر باشید، خطر ابتلا به پوکی استخوان در شما بیشتر است. استخوان های شما با پیرشدن شما نازک تر و ضعیف تر می شود.

- اندازه بدن. زنان کوچک و با استخوان بدنی کوچک بیشتر در خطر هستند.

- نژاد. زنان قفقازی و آسیایی بیشتر در خطر هستند. زنان آفریقایی، امریکایی و اسپانیایی کمتر ولی قابل توجه تر در خطر هستند.

- سابقه خانوادگی. خطر شکستگی ممکن است بخشی مربوط به وراثت باشد. افرادی که والدینشان سابقه شکستگی دارند، نیز به نظر می رسد توده استخوان کمتری داشته باشند و ممکن است در خطر شکستگی باشند.

عوامل خطری که می توانید تغییر دهید :

- هورمون های جنسی. عدم پریودهای ماهانه غیرعادی (آمنوره)، سطح پایین استروژن (یائسگی) و سطح تستوسترون پایین در مردان می تواند باعث پوکی استخوان شود.

- بی اشتهایی عصبی. این بی نظمی در خوردن که بواسطه ترس غیر منطقی از افزایش وزن مشخص می شود، خطر شما برای ابتلا به پوکی استخوان افزایش می دهد.

- کلسیم و ویتامین دی مصرفی. یک عمر رژیم غذایی کم کلسیم و کم ویتامین دی شما را بیشتر در معرض فقدان استخوان قرار می دهد.

- مصرف دارو : استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند گلوکوکورتیسوئیدها و برخی از داروهای ضد تشنج می تواند منجر به از دست دادن تراکم استخوان و شکستگی شود.

- سبک زندگی. سبک زندگی بی تحرک یا استراحت طولانی مدت موجب ضعیف شدن استخوان ها می شود.

- سیگار کشیدن. سیگار کشیدن هم برای استخوان ها و هم برای قلب و شش ها بد است.

- مصرف الکل. مصرف بی رویه الکل خطر از دست دادن استخوان و شکستگی را افزایش می دهد.

- پیشگیری

شما باید برای رسیدن به اوج حجم استخوان و ادامه ساخت بافت استخوانی جدید با افزایش سن، چندین فاکتور را در نظر بگیرید.  (سیارک)

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Really enjoyed the NASA skit. I must admit I am very impressed with videos on Utube. Just watched a music video by Nyee Moses that was inkiedrble....Thancs keep up the great work!!

در ادامه بخوانید...

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

در

چند دارو می تواند به از دست رفتن استخوان کمک کند. برای مثال، استفاده طولانی مدت از گلوکوکورتیکوئیدها (داروهای تجویز شده برای رنج گسترده ای از بیماریها، شامل آرتروز، آسم، بیماری کرون، لوپوس و دیگر بیماری های شش، کلیه ها و کبد) می تواند منجر به از دست رفتن تراکم استخوان و شکستگی شود.

از دست رفتن استخوان همچنین می تواند از درمان طولانی مدت با برخی داروهای ضد حمله عصبی مانند فنیتوئین ها و باربیتورات ها؛ داروهای هورمون محرک جنسی رها شده (GnRH) مورد استفاده برای درمان آندومتریوزیس؛ استفاده بیش از حد از داروی ضد ترش کردن معده حاوی آلومینیوم؛ برخی درمان های سرطان و هورمون تیروئید بیش از حد ناشی می شود.

 

مهم است که در مورد استفاده از این داروها با پزشکتان مشورت کنید و دوز دارویتان را به میل خودتان متوقف نکرده و یا تغییر ندهید.تمام داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. برخی داروها و عوارض جانبی در این نشریه اشاره شده اند. برخی عوارض جانبی ممکن است شدیدتر از بقیه باشند. شما باید بسته الحاقی که همراه دارویتان است را بررسی کنید و اگر سوالی در مورد عوارض جانبی احتمالی دارید از ارائه دهنده مراقبت های سلامت یا داروساز بپرسید.  (سیارک)

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

در

جلوگیری از سقوط یک نگرانی عمده برای مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان است. افتادن می تواند احتمال شکستگی استخوان لگن، مچ دست، ستون فقرات یا بخش دیگری از اسکلت را افزایش دهد. علاوه بر عوامل محیطی ذکر شده در زیر، سقوط می تواند توسط نقص بینایی یا تعادل، بیماری های مزمنی که بر عملکرد روانی یا فیزیکی تاثیر می گذارند و برخی داروها مانند آرام بخش ها و ضد افسردگی ها نیز ایجاد شود. مهم است که اشخاص مبتلا به پوکی استخوان از هرگونه تغییرات فیزیکی که تعادل یا راه رفتنشان را تحت تاثیر قرار می دهد آگاه باشند و اینکه آنها این تغییرات را با ارائه دهنده مراقبت های سلامت خود مطرح کنند.

در اینجا چند راهنمایی برای کمک به حذف عوامل محیطی منجر به افتادن وجود دارد:

خارج از منزل:

- استفاده از عصا یا واکر برای افزایش استحکام

- پوشیدن کفش های تخت پلاستیکی برای انقباض

- راه رفتن روی چمن هنگامی که پیاده رو لیز است.

- حمل نمک یا آشغال های کوچک برای پاشیدن روی پیاده روهای لغزنده

- مراقب زمین های خیلی جلا داده شده باشید که لیز می شوند و به هنگامی خیسی، خطرناک هستند.

- استفاده از پاگرد پلاستیکی یا فرش در صورت امکان.

در داخل منزل:

- خالی نگهداشتن اتاق ها از در هم و برهمی، بخصوص کف زمین

- کف زمین را صاف نه لیز نگهدارید.

- پوشیدن کفش های حفاظت کننده و پاشنه کوتاه حتی در خانه

- خودداری از راه رفتن با جوراب، ساق و یا دمپایی

- مطمئن شوید که فرشها و قالیچه ها ترمز گیر داشته باشند و یا به کف زمین چسبیده باشند.

- مطمئن شوید که راه پله ها نور کافی دارد و اینکه پله ها در هر دو طرف نرده دارند.

- میله دستگیره در دیوار حمام نزدیک وان، دوش و توالت نصب کنید.

- از یک پادری پلاستیکی در حمام یا وان استفاده کنید.

- یک چراغ قوه با باتری های نو در کنار تخت خود قرار دهید.

- اگر از چهارپایه برای رسیدن به نقاطی که دسترسی به آنها سخت است استفاده می کنید، از نوع محکم آن با دستگیره و پایه های پهن استفاده کنید.

- اضافه کردن لوازم نصب کردنی سقف به اتاق با لامپ

- در نظر گرفتن خرید یک تلفن بی سیم برای اینکه مجبور نباشید که برای پاسخ به تلفن در حال زنگ عجله کنید یا برای اینکه شما بتوانید هرموقع که افتادید برای کمک تماس بگیرید. (سیارک)

 پست های مرتبط:

استراتژی ورزشی برای پیشگیری از استئوپروز

پرسش و پاسخ در مورد پوکی استخوان

درمان استئوپروز یا پوکی استخوان

تشخیص استئوپروز یا پوکی استخوان

استئوپروز یا پوکی استخوان

بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی

علائم پوکی استخوان و راه های تشخیص

پیشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...