تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

در

غذاها فقط سوختی برای بدنتان نیستند. درست است که انرژی لازم برای بدنتان از غذا به دست می‌آید ولی فواید تغذیه سالم، ورای این موضوع است.در یخچال خود بگردید ، شاید غذاهایی پیدا کنید که علم میگوید میتوانند سلامتی مغز شما را افزایش دهند.

این خوراکی‌ها میتوانند حافظه شما را افزایش دهند، تفکر شما را شفاف کنند، پیری مغز را به تعویق بیاندازند و از آلزایمر جلوگیری کنند. (سیارک
تحقیقات اخیر نشان داده است که غذاهای زیر میتوانند برای مغز بسیار مناسب باشد:
آب سیب و آب انار
انگور قرمز، توت فرنگی، سیب، شاه توت و ذغال اخته
چای و کاکائو
سویا
دانه آفتابگردان و گردو
سبزیجات، بالاخص سبزی تازه
روغن زیتون
شکلات سیاه
زمانی که خوراکی‌هایی از این دست میخرید حتماً برچسب مواد مغذی آن را بخوانید. بعضی از این خوراکی‌ها ممکن است با شکر، چربی یا نمک زیاد درست شوند و کالری و سدیم اضافه به غذای شما وارد کنند. برای سالم ماندن بهتر است نسخه‌های تازه این غذاها را انتخاب کنید. غذاهای آماده را کمتر مصرف کنید. (سیارک
به عنوان مثال میتوانید با مخلوط کردن آب اناری که شکر دارد با آب، هنوز هم از فواید آن استفاده ببرید. کاکائویی که با شیر بدون چربی یا با شیر برنج یا شیر بادام درست شده است بدون اضافه کردن چربی میتواند انرژی مغز شما را بیشتر کند. همچنین بگذارید یک قطعه شکلات سیاه به آرامی در دهانتان آب شود، هم زمان لذت بردن شما را افزایش میدهد هم باعث میشود که تغذیه سالم داشته باشید.
برای سلامت مغز و همچنین سلامت کلی بدنتان از غذاهایی که چربی‌های اشباع یا ترانس دارند دوری کنید. رابطه مستقیم بین این خوراکی‌ها و از بین رفتن توانایی مغز وجود دارد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بعضی بیماران آلزایمری در برابر از دست دادن حافظه "مقاومت" می کنند

در

به گزارش (سیارک)  مطالعه نشان داده که با وجود علائم محرز در مورد آلزایمر دراین افراد، آنها حافظه عالی خود را حفظ کرده اند.
مطالعه ای کوتاه درباره بیمارانِ مسن که حافظهء متوسط به بالایی دارند نشان داده بعضی افراد می توانند در برابر کاهش و نقصان شناختی که با بیماری آلزایمر مرتبط است مقاومت کنند.


محققان، مغزِ هشت نفر که حافظهء قوی و توانایی شناختی بالایی دارند را در زمان مرگ مورد مطالعه قرار داده اند، و متوجه شدند که سه نفر از آنان علائم بیماری آلزایمر داشته اند. پس چطور با وجود بیماری، آنها علائم کاهش و نقصان را ندارند؟
این مطالعه توسط چنگیز گولا عصب شناسی از دانشگاه نورث وسترن انجام شده که در آن هشت نفر با سن بین 95 تا 100 سال مورد مطالعه قرار گرفته اند. آنها از حافظهء متوسط به بالایی برخوردار بودند که در تست های حافظه توانستند توانایی بالای شناختی نسبت به سن خود نشان دهند.
زمانی که این هشت نفر از دنیا رفتند، گولا و تیمش مغزهای این افراد را برای آلزایمر و دیگر بیماری های مزمنِ مغزی آزمایش کردند. (سیارک)  
بعد آزمایشِ چهار ناحیه مرتبط با حافظه، احساس، و زبان، محققان متوجه شدند مغزِ پنج نفر عادی است اما سه مغز"فشردگی بالا و توزیع گسترده " املوید پلکس و نوروفیبلاریِ تنگلز نشان داد که از دو علائم موجود در تشخیص بیماری آلزایمر است.
نتایج نشان می دهد که فشردگی بالای پلکس و تنگلز در مغزِ افراد مسن دیده می شود، اما آنها می توانند به نحوی از لحاظ شناختی ،عادی و حتی بهتر از افراد مشابه در این سن باشند.
گولادر تلگراف به سارا ناپتون گفت "خارق العاده است. اصلا انتظارش را نداشتیم".
"این نکته را به ما گوشزد می کند که بعضی فاکتورها باعثِ حفظ مغز و حافظه در برابر آسیب آلزایمر می شود. حال باید پیدا کنیم آنها فاکتورها کدامند".
با وجود اینکه در مطالعات پیشین دیده شده بود افراد مبتلا به آلزایمر می توانند قسمتی از توانایی شناختی خود را حفظ کنند، اما این مطالعه جدید، نمونه بارز خوبی برای این پدیده است چرا که اکثر این افراد مسن بودند.
همانطور که جورج پرری، عصب شناسی از دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو که در تحقیق حاضر بود، به اس تی ای تی اشاره کرده در سن بالای نود، امبلوید پلکز و تنگلزِ نوروفیبلاری باید خرابی مشهودی در مغز افراد در زمان مرگ به جا بگذارند.
بخاطر همین موضوع است که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، پروتئین های امیلوید به روی پلکزهای سمی انباشته می شوند و همراه با تنگلزِ نوروفیبلاری باعثِ قطع انتقالِ مواد مغذی به اطراف مغز می شوند.
این روند باعث کاهش و نقصانِ شناختی و حافظه ای می شود که که مرتبط با بیماری آلزایمر است.
اما زمانی که گولا و تیمش، مغز سه نفر را مورد مطالعه قرار دادند متوجه شدند عصب های مرتبط با زبان و شکل دهنده حافظه بدون تغییر مانده اند.(سیارک)  
زمانی که مغزهای پنج نفر از گروه دیگر را که برای انها بیماری آلزایمر تشخیص داده شده بود و در زمان مرگ نقصانِ شناختی از خود به جا گذاشته بودند مورد مطالعه قرار دادند متوجه شدند که عصب مرده در این ناحیه نیز وجود دارد.
روشن است که این نتایج خیلی دقیق نیست و باید با حساسیت بیشتری بررسی شود. این نتایج باید در گروه بزرگتر و با تیم جداگانه ای که خیلی در مورد این نتایج نمی دانند تکرار شود.
این امکان وجود دارد که سه نفر از کسانی که علائم فیزیکی بیماری الزایمر را داشته اند قبل از اینکه علائم قطعی شوند مرده باشند تا اینکه به صورت طبیعی محافظت شده باشند.
اما، همانطور که شارون بگلی به اس تی ای تی گزارش داده، نتایج می توانند مهم باشند چرا که محققان شاهد علائمی بوده اند که بعضی مغزها می توانند علائم فیزیکی آلزایمر را نشان دهند بدون اینکه این نشانه ها بروز کنند.
دو فرضیه درباره چرایی این مورد وجود دارد.
اولی "محافظتِ شناختی" نامیده می شود به این معنی که اگر کسی ذهن خود را در زمان پیری فعال نگه دارد ، مغز فرد می تواند جلوی از دست رفتن عصب هایی که باعث بروز آلزایمر می شود را بگیرند.
دیین هارتلی، مدیر پیشرفت علمی در انجمنِ آلزایمر، که در مطالعه حضور نداشت به بگلی گفته است "آنچه که در زندگی باعثِ حفاظت از مولکول های سمی می شود این امکان هست که با از دست دادن سلول ها و سیناپس ها باز هم کارایی داشته باشند".
فرضیه دیگر این است که اتفاقی در مغز این افراد مقاوم در برابر آلزایمر می افتد که باعث می شود امیلوید پلکز و تنگلز نوروفیبلاری کمتر از معمول آسیب زا باشند.
بگلی می گوید" بعضی افراد ممکن است مولکول هایی تولید کنند که باعث می شود امبلوید ها غیرسمی شوند که در این صورت با وجود پلکز باز هم انها سیناپس ها را نابود نمی کنند. یا بعضی فاکتورهای ژنتیکی و یا غیره ممکن است سیناپس ها را انقدر قوی کنند که حتی در برابر سمِ امبلویدها مقاومت کنند".
اکنون کسی نمی داند دقیقا چه اتفاقی در جریان است اما دانشمندان می توانند تایید کنند که بعضی افراد در برابر آلزایمر قوی تر هستند و این می تواند در یافتن درمان های جدید برای الزایمر کمک کننده باشد.
گولا و تیمش به تحقیقات خود ادامه می دهند تا بتوانند فاکتورهایی بیایند که تاثیراتِ زیان بار بیماری الزایمر روی عصب ها را کمتر می کنند.
او به تلگراف گفت" ما روی تاثیرات ژنتیکی، تغذیه و محیطی تمرکز خواهیم کرد که باعث مقاومت عصب ها در برابر آسیب الزایمر می شود".
نتایج در این هفته در کنفرانس سالانه جامعه علم عصب 2016 در سن دیگر ارائه خواهند شد. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸تقریبا همه داریم یه جورایی آلزایمر می گیریم

۱۳۹۵/۱۲/۲۷No coitnamlps on this end, simply a good piece.

در ادامه بخوانید...

درمان عفونت ادراری را با آب ذغال اخته

در

(سیارک)  : بالای 60 درصد زنان حداقل یک بار تجربه عفونت ادراری (یو تی آی)  را در زندگی خود داشته اند، و اگر تا بحال یک بار تجربه کرده اید می دانید چقدر غیرقابل تحمل است.

سالهاست که پزشکان آب و قرص های ذغال اخته را برای جلوگیری از عفونت ادراری و درمان نشانه های آن توصیه کرده اند، اما مطالعه اخیر نشان داده که تفاوت عمده ای در استفاده از این درمان برای بیماران مشاهده نشده است.

درحقیقت اگر به پیشینه تحقیق در این زمینه رجوع کنید متوجه می شوید حتی میزانی که برای مصرف آبِ ذغال اخته توصیه شده خیلی بیشتر از حد لازمه برا ی بدن انسان است و هیچ شواهدی وجود ندارد که این درمان تاثیرات مثبتی داشته باشد.لیندسی ای. نیکول کارشناس یو تی آی از دانشگاه مانیتوبا می نویسد "پزشکان نباید استفاده از ذغال اخته را توصیه کنند با فرض این مطلب که منافع ثابت شده ای در این درمان وجود دارد.

"وقت آن رسیده که از ذغال اخته جدا شویم".

این مطالعه که با متخصص بیماری های عفونی مانیشا جوثانی-مهتا از دانشکده پژشکی دانشگاه ییل رهبری شد روی تاثیرات کپسول های ذغال اخته با دوز بالا بر روی 185 زن در درمانگاه تحقیق کردند.زنان پا به سن گذاشته در این مطالعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند چون برای اکثر آنان دردرمانگاه ها عفونت تشخیص داده شده است.

بالای نصف زنانی که در درمانگاه ها زندگی می کنند جواب آزمایشِ باکتری موجود در ادرارشان  مثبت بوده است و جواب آزمایش پیوریا (وجود باکتری و سلول های خون سفید در ادرار) برای 90 درصد آنان مثبت بوده است.شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شده اند و به طور شانسی دو کپسول ذغال اخته در هر روز دریافت کردند-هر کپسول شامل 36 میلی گرم پرونسوکاندینِ فعال بودند.قبل اینکه مطالعه شروع شود، 31 درصد شرکت کنندگان برای باکترییوریا و پیوریای مثبت در ادرارشان آزمایش شده اند.بعد از 360 روز دریافتِ کپسول و دارونما، میزان باکترییویا و پیوریای شرکت کنندگان در آزمایش اندازه گیری شد.محققان شاهد تفاوت خاصی در باکترییوریا و پیوریا بین دو گروه مصرف کننده ذغال اخته و مصرف کننده دارونما مشاهده نکردند و حتی در میزان تکرار یو تی آی در انان نیز تفاوتی دیده نشد. (سی و هشت شرکت کننده استفاده از کپسول را متوقف کرد چرا که آنها باعثِ مجادله و یا مرگ بدون دلیل در آنان می شد، پس نتایج برپایه بقیه 147 شرکت کننده است).(سیارک

نیکول می گوید "افزایش مستمر استفاده از ذغال اخته برای جلوگیری از یو تی آی آنطور که در رسانه ها و اینترنت دیده می شود پس با واقعیت مطالعات مثبت و منفی انجام گرفته در یک راستا نیست".

"هرگونه استفاده از محصولات ذغال اخته به نظر می رسد جدا از شواهد علمی و تحقیقاتی است".

برا یکسی که استفاده از آبِ ذغال اخته را برای جلوگیری از یو تی آی انجام می دهد این نتایج خیلی عجیب نخواهد بود کمبود شواهد لازم برای آب یا کپسول ذغال اخته در درمان و جلوگیری از یو تی آی همیشه در مطالعات علمی مشاهده شده است.همانطور که سوزان اسکوتی به سی ان ان گزارش می دهد یک مرور در همه 24 مطالعه ای که با 4473 شرکت کننده انجام شده نشان می دهد هیچ شاهدی بر تاثیرات مثبت استفاده از این درمان یافت نشده  است و نتیجه گیری می کند که آبِ ذغال اخته "برای جلوگیری از یو تی ای قابل توصیه نیست".با علم بر اینکه آب ذغال اخته تنها دارای 27 درصد از ذغال اخته است، چنین چیزی آبکی بی تاثیر خواهد بود اما برپایه نتایج مطالعات اخیر حتی کپسول ها با مواد ذغال اخته ی بیشتر و بهینه هم تاثیر چندانی نداشتند.پس چرا این افسانه این قدر طول کشیده است؟ دلایل مختلفی وجود  دارد اول اینکه مواد فعال در ذغال اخته ، پرونسوکاندین از نوع ای، نشان داده که مانع چسبیدن باکتری به دیواره مثانه می شود.پس یک دلیل منطقی این است که اگر باکتری باعث یو تی ای ها می شود چیزی که مانع انباشت آنها در مثانه شود می تواند درمان خوبی برای جلوگیری از این امر باشد.

تیموثی بوون از دانشگاه پزشکی تگزاس که در مطالعه حضور نداشت به نیوزوایز می گوید "برا یاینکه یو تی ای رخ دهد باکتری باید به پوشش مثانه بچسبد یا حمله کند. پی ای سی ها با قابلیت باکتری برای چسبیدن به دیواره مثانه و ایجاد عفونت وارد کار می شوند".بوون می گوید اما در این بین مشکلی هست "میزان تراکم زیادی از ذغال اخته لازم است تا از چسبیدن باکتری جلوگیری کند. این میزان از تراکم در آبمیوه هایی که خورده می شود وجود ندارد. این احتمال هست که در زمان پدرو مادربزرگ ها قوی تر بوده اما در حال حاضر اینطور نیست".(سیارک

و ما می دانیم که تراکم پی ای سی ها در کپسول ها به اندازه مافی برای جلوگیری از تجمع باکتری در مثانه کافی نیست.

دلیل دوم این افسانه این است که این درمان خیلی وسوسه انگیز است. اگر شما تجربه مستمر یو تی آی داشته باشید و بخواهید از آن جلوگیری کنید و یا دوست دارید تا وقتی منتظر انتی بیوتیک ها هستید تا عمل کنند قوی تر باشید، نوشیدن آب ذغال اخته یا استفاده از کپسول آن احساس خواهید کرد راه ساده ای برای کمک کردن به شما خواهد بود.اما در حقیقت شما پول زیادی برای چیزی خرج می کنید که مثل خوردن یک لیوان آب عملا تاثیری روی درمان شما ندارد.

بوون می گوید "می تواند باعث جذب آب و شستن باکتری ها از بدن شما شود ، پس پول خود را پس انداز کنید و استفاده از آب ذغال اخته را متوقف کنید. چرا که پر از شکر است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

25 غذایی که موجب استقامت بدن می شود

در

دراین پست انواع غذهایی را که انرژی زیادی تامین کرده و موجب استقامت بدنتان می شود می آوریم:

  1. سیب:

سیب قرمز غنی از آنتی اکسیدانها بوده و سرشار از فیبر نامحلول، آهن، ویتامین و مواد معدنی می باشند. سیب سیستم ایمنی بدن، سم زدایی کبد، کنترل وزن وحفظ سلامتی قلب را بهبود می بخشد. فیبر محلول شما را سیر نگه می دارد و در طول روز انرژی بالاتری خواهید داشت. آهن به افزایش هموگلوبین خون، افزایش انرژی برای ماهیچه ها و ایجاد استقامت، به شما کمک خواهد کرد.

  1. بادام:

بادام بعنوان سالم ترین غذای روی زمین درنظر گرفته می شود. بادام غنی از ویتامین E  و اسیدهای چرب اومگا 3 می باشد. این اسیدهای چرب منبع انرژی زای عالی هستند و در بدن تجمع نمی یابند. استخوان های قوی، قوی کردن مغز، بهبود سلامتی قلب و حفظ انرژی در کل طول روز را فراهم می آورد. (سیارک)

  1. لوبیا:

لوبیا سرشار از آهن، فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و دیگر مواد معدنی هستند. از طریق افزایش ظرفیت انتقال اکسیژن به خون، موجب کامل بودن تغذیه و افزایش استقامت می شود.

  1. برنج قهوه ای:

برنج قهوه ای در دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار می گیرد. غنی از محتوای فیبری و ویتامین پیچیده B می باشد. برنج قهوه ای نشاسته کمی داشته و از این رو هضم طولانی تری دارد. این موجب می شود که شکمتان مدتی طولانی تر سیر مانده و به حفظ سطح خوب استقامتی کمک می کند.

  1. موز:

موز غنی از کربوهیدرات، فیبر و فروکتوز می باشد. موز فورا انرژی را تامین کرده و استقامت را بالا می برد. موز باعث آزاد شدن دوپامین می شود که از کنسانتراسیون و تمرکز پشتیبانی می کند. بهمانند نوشیدنی انرژی زای ورزشی، مفید می باشد!

  1. آب چغندر:

چغندر سرشار از ویتامین های A و C می باشد. این ماده مغذی به استقامت و کاهش خستگی کمک می کند. آب چغندر بعنوان از بین برنده خستگی شناخته می شود. نوشیدن یک لیوان آب چغندر قبل از تمرین می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد.

  1. مرکبات:

مرکبات، غنی از ویتامین C می باشند که جذب آهن در خون را افزایش می دهد. مرکبات تقویت کننده های انرژی بسیار خوبی هستند. خون را پاک کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند. با نوشیدن یک لیوان آب مرکبات، میزان جذب را حدودا 10 درصد بالا می برید.

  1. قهوه:

قهوه تقویت کننده فوری انرژی است. هوشیاری و فعال بودن مغزتان را تحریک کرده و انرژی آن را تامین می کند. استفاده از کافئین یا قهوه ی زیاد مضر می باشد. با این حال استفاده در مقادیر معین موجب درمان میگرن و تامین سطوح مورد نیاز استقامت می شود.

  1. ذرت:

ذرت چربی پایینی داشته و ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای فراوانی دارد. ذرت کالری سالم برای سوخت و ساز فراهم کرده و به طور قابل توجهی از بیماری های مختلف پیشگیری می کند. منبع عالی از کربوهیدراتها می باشد. ذرت کلسترول پایین تری دارد و عملکرد قلب را بهبود بخشیده و استقامت را بالا می برد. به راحتی گلیکوژن را برای بدن تامین می کند که آنهم موجب انرژی فوری بدن می شود. (سیارک)

[نکات ساده برای ایجاد استقامت ذهنی تان را بخوانید].

  1. مرغ:

 مرغ منبع خوبی از پروتئین های کم چرب می باشد. سلامتی وزنی بدن را تامین کرده، رشد و پرورش ماهیچه ها را موجب می شود و وزن را کاهش می دهد. مرغ در طول کل روز با سیر و پر انرژی نگه داشتن شما، استقامت تان را بهبود می بخشد. خوردن مرغ سلامت استخوان را بهبود بخشیده، موجب عضله سازی و بهبود ایمنی و کاهش استرس می شود.

  1. میوه خشک:

میوه های خشک گزینه ای عالی برای قندهای تصفیه شده هستند. مملو از مواد مغذی مختلف ضروری، ویتامین ها و اسیدهای چرب ضروری برای حفظ سلامتی و انرژی بدن هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب اومگا 3 بوده و انرژی زیادی را تامین کرده و به استقامت بدن کمک می کنند.

  1. تخم مرغ:

تخم مرغ یکی از مغذی ترین مواد خوراکی و منبع خوبی از پروتئین هاست. سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد. گرچه تخم مرغ کلسترول زیادی دارد اما سطح کلسترول خون را تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک غذای سالم هست که استقامت بدنتان را بالا می برد و سطح انرژی آن را کل طول روز حفظ می کند.

  1. ماهی:

ماهی، فوق العاده مغذی است. سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد. خوردن ماهی برای سلامتی قلب، رشد مغز و سیستم عصبی مفید می باشد. ماهی پروتئین های چربی و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای سطوح بهینه استقامت را تامین می کند.

  1. چای سبز:

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد. به سم زدایی سیستم بدنتان کمک کرده و شما را پر انرژی می سازد. بمانند کافئین محرک مغز است اما انتخاب سالم تری می باشد. چای سبز کلسترول پایینی دارد و وزن را کاهش داده، استقامت را بالا می برد.

  1. سبزیجات برگ سبز:

سبزیجات برگ سبز سرشار از فیبر، ویتامین و ترکیبات مغذی و اصلی می باشد. ویتامین C سطح استقامت را بالا برده، هضم فیبر را طولانی تر می کند و به حفظ سطح قند خون کمک می کند. (سیارک)

  1. گوشت کم چرب:

گوشت کم چرب یک منبع عالی از پروتئین ها بوده و چربی و کالری کمی دارد. سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. گوشت کم چرب، پروتئین های مورد نیاز برای سبک زندگی پرفعالیت و پرانرژی را تامین می کند. موجب عضله سازی، قوی شدن بدن و افزایش استقامت می گردد.

  1.  گیاه مکا یا ماکا :

مکا یا ماکا غذای فوق العاده ای است که خصوصیات دارویی دارد. موجب باروری و میل جنسی انسان می شود. ریشه مکا یا ماکا در اصل به شکل پودر می باشد. یکی از بهترین مواد غذایی است که استقامت جنسی را بالا می برد و برای بهبود زندگی زناشویی از طرف پزشک تجویز می گردد.

  1. کدو تنبل:

کدو تنبل بسته غذایی سرشار از ویتامین A و فیبر بوده، و کم کالری میباشد. دانه های کدو تنبل بسیار مغذی بوده و حاوی ویتامین و در سطح گسترده ای مواد معدنی مثل منیزیم، منگنز، روی و مس دارد. کدو تنبل تاثیر زیادی روی هورمونها دارد. استقامت بدنتان را بالا می برد، شما را تندرست تر و پرانرژی تر می کند.

  1. انار:

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. سلامتی استخوان، سلامتی قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن و استقامت را افزایش می دهد. انار سرشار از پلی فنول بوده و در از بین بردن التهاب عضله و درد کمک می کند.

  1. بلغور جو دو سر:

بلغور جوی دو سر حاوی کربوهیدرات های پیچیده می باشد. به اجزای کم فعالیت تری تجزیه شده و هضم بیشتری می برد. این به سیر ماندن شکمتان برای مدتی طولانی تر کمک می کند. بلغور جوی دو سر بسته غذایی قوی بوده و انرژی فراهم می کند که ساعتها پایدار خواهد ماند. قند خون تان را در سطح خوبی نگه داشته و استقامت آن را نیز افزایش می دهد.

  1. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی غذایی عالی برای افزایش استقامت بدن است. سرشار از اسیدهای چربی اومگا 3 می باشد که برای سلامتی بدن و مغز مورد نیاز است. از آنجایی که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد، لذا هضم آن زمانی طولانی می کشد. با مصرف کره بادام زمینی بهمراه کربو هیدرات های پیچیده، زمانی طولانی پرانرژی خواهید بود. (سیارک)

  1. کوینولا

کوینولا یک غله عالی است که سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی می باشد. سرشار از پروتئین بوده و دو برابر غلات دیگر فیبر دارد. انرژی ضروری را فراهم می کند و سطح انرژی را در کل طول روز بالا نگه می دارد. کوینولا بعنوان بسته غذایی قوی برای ورزشکاران در نظر گرفته می شود و سطح استقامت آنها رابالا می برد.

  1. انگور قرمز:

انگور قرمز قند طبیعی فراوانی دارد و انرژی ضروری و استقامت بدن را تامین می نماید. همچنین حاوی رسوراترول است که تقویت کننده انرژی خوبی است.

  1. سویا:

سویا غنی ترین منبع پروتئین گیاهی بوده و بهترین غذا برای افزایش استقامت بدن است. سطح بالایی از فیبر نامحلول، ویتامین و مواد معدنی دارد. سویا به افزایش قدرت عضلانی کمک کرده و استقامت حفظ طولانی مدت فعالیت بدنی را تامین می کند.

  1. گوجه خشک

گوجه خشک یک منبع خوب برای آهن، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین حاوی کلسیم بوده و سلامتی قلب را بهبود بخشیده و موجب قدرت عضلانی می شود. گوجه خشک 1/3 از RDA آهن را تامین کرده و به ماهیچه ها جهت گرفتن اکسیژن بیشتر کمک می کند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع (سیارک)  پیگرد قانونی دارد

ترجمه  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹تمام مواد غذایی بی خاصیت شدن

در ادامه بخوانید...

زندگی نزدیک ترافیک سنگین خطر ابتلای به زوال عقل را افزایش می‌دهد

در

 (سیارک) : پژوهش جدید حاکی از ارتباط بین خطر ابتلای به دمانس(زوال عقل) و فاصله محل سکونت فرد تا نقاط ترافیک سنگین است
به گفته گروهی از پژوهشگران، زندگی درنزدیکی خیابان‌های پر رفت و آمد خطر ابتلای به بیماری دمانس (زوال عقل) را افزایش می‌دهد. این نتیجه‌گیری باعث تشدید نگرانی در مورد آثار آلودگی هوا بر سلامت مردم شده است.


تحقیقات پژوهشگران مرکز بهداشت عمومی انتاریو، کانادا، حاکی از آن است که حدود ده درصد از موارد ابتلای به آلزایمر در مناطق شهری با زندگی در نزدیک ترافیک سنگین ارتباط دارد.
هونگ چن، مسئول این تحقیقات، گفته است که افزایش شهرنشینی و بالا رفتن میزان آلودگی هوا باعث شده است تا شمار رو به افزایشی از شهروندان در نقاطی زندگی کنند که در نزدیکی ترافیک سنگین قرار دارد و این وضعیت به افزایش ابتلای به دمانس کمک کرده است.
پیش از این، پژوهشگران دریافته بودند که بین آلودگی هوا و سروصدای ترافیک با کاهش ماده سفید مغزی و تضعیف قدرت ادراک فرد رابطه‌ای وجود دارد اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ذرات ریز مغناطیسی معلق در هوا می‌تواند مستقیما وارد بافت مغز شود.
پژوهشگران بر تاثیر آلودگی بر ماده سفید مغز وقوف داشتنداین تحقیقات نشان داده است که کسانی که در نزدیک محل‌های دارای ترافیک سنگین زندگی می‌کنند تا ١٢ درصد بیش از سایرین در معرض ابتلای به دمانس قرار دارند.
این نتیجه‌گیری براساس اطلاعات مربوط به حدود ٦.٦ میلیون نفر طی ده سال به دست آمده است. پژوهشگران گفته‌اند که افزایش خطر ابتلای به دمانس می‌تواند یکی از عوارض مشکلات تنفسی و قلبی ناشی از استنشاق دود ترافیک و سایر عوامل زیانبار زندگی در محیط شهری و هوای ناپاک آن باشد. (سیارک
در انجام این تحقیقات، افراد بین ٢٠ تا ٨٥ ساله ساکن ایالت اونتاریو در کانادا بین سال‌های ٢٠٠١ تا ٢٠١٢ زیر نظر قرار گرفتند در حالیکه با استفاده از کد پستی، میزان نزدیکی آنان به محل‌های ترافیک سنگین مشخص شده بود. در طول این دوره، ٢٤٣ هزار نفر از این گروه به دمانس، ٣١ هزار و پانصد نفر به پارکیسنون و ٩ هزار و دویست و پنجاه نفر به ام.اس مبتلا شدند.
پیش از این تاثیرز ناشی از ترافیک شهری عامل در بروز عوارض تنفسی و قلبی مشخص شده بود
بررسی نتیجه این تحقیقات نشان داد که بین میزان ترافیک و ابتلای به پارکینسون یا ام.اس ارتباطی وجود ندارد اما فاصله افراد تا نقاط ترافیک سنگین با میزان ابتلای به دمانس مرتبط است.
در واکنش به انتشار این گزارش، راب هوارد، استاد کرسی روانپزشکی سالمندان در دانشگاه لندن گفته است که این آگاهی وجود داشته که آلودگی هوا به سلامتی مردم زیان می‌زند و پژوهش اخیر هم مشخص نمی‌کند که آیا افزایش هرچند مختصری که در خطر ابتلای به دمانس گزارش شده نتیجه مستقیم قرار گرفتن در معرض ترافیک است یا به طور مستقیم از عوارض دیگر مرتبط با الودگی ناشی می‌شود. وی افزوده است "در هر حال، مهم این است که این پژوهش بار دیگر لزوم مقابله با آلودگی هوا را گوشزد می‌کند."
کارشناسان هشدار داده‌اند که کسانی که در نزدیکی محل‌های پر رفت و آمد شهری زندگی می‌کنند نباید با مطالعه نتیجه این پژوهش بیهوده گرفتار نگرانی شوند. جان هاردی، استاد کرسی عصب‌شناسی دانشگاه لندن گفته است که "تجزیه و تحلیل شواهد به دست آمده از چنین مطالعاتی بسیار پیچیده است و گاه همین پیچیدگی باعث نتیجه‌گیری بی پایه و نگرانی بی‌مورد می شود. دلایل کافی برای اجتناب از زندگی در نزدیک گذرگاه‌های پر رفت و آمد وجود دارد و این پژوهش یک دلیل جدید به دلایل قبلی می‌‍افزاید."

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸بیشتر خانواده ها 2 تا 3 عدد ماشین دارن

در ادامه بخوانید...

بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است

در

 (سیارک) : یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که برای افراد میانسال و مسن، عدم تحرک و ورزش نکردن مهمتر از با عوامل ژنتیکی بوده و آنها را مستعد بیماری زوال عقل می‌کند.



پژوهش دانشگاه مک مستر کانادا:بی‌تحرکی زمینه‌ساز ابتلا به زوال عقل است

به نقل از مدیکال نیوز تودی، در سراسر جهان، حدود 47.5 میلیون نفر مبتلا به زوال عقل زندگی می‌کنند که این رقم تا سال 2030، افزایش یافته و به حدود 75.6 خواهد رسید.

بیماری آلزایمر رایج ترین شکل زوال عقل بوده و در حدود 60 تا 80 درصد از تمام موارد را شامل می‌شود .در ایالات متحده به تنهایی حدود 5.4 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند.

یکی از بزرگترین عوامل خطر برای بیماری آلزایمر ژن آپولیپوپروتئین APOE e4 است .به گزارش انجمن آلزایمر، بزرگسالانی که دارای یک کپی از ژن APOE e4 هستند، سه برابر بیشتر از سایرینی که این ژن را ندارند به بیماری دچار می‌شوند.

در حالی که کسانی که دو کپی از این ژن را دارند 8 تا 12 برابر بیشتر احتمال ابتلا به آلزایمر دارند.

با این حال، محققان این پژوهش جدید از جمله جنیفر هیس، استادیار گروه حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر کانادا نشان می‌دهند که خطر ابتلا به زوال عقل در افراد مسن کم تحرک بسیار بیشتر است.

یک پژوهش که در سال 2015 در Journal of Aging and Physical Activity منتشر شده نشان می‌دهد که بزرگسالان 60 سال و بالاتر حدود 9.4 ساعت از روز خود را در بی‌تحرکی به سر می‌برند که این رقم حدودا معادل 65 تا 80 درصد از ساعات بیداری روز آنها است.در این مطالعه، هیس و همکارانش شروع به بررسی ارتباط بین فعالیت فیزیکی و خطر زوال عقل در میان افراد مسنی که دارای ژن APOE e4 و فاقد آن هستند کردند.

محققان با تجزیه و تحلیل فعالیت فیزیکی و توسعه زوال عقل 1646 فرد مسن به این یافته‌ها دست یافتند.تمام شرکت کنندگان در زمان شروع پژوهش فاقد بیماری زوال عقل بوده و تا پنج سال بعد نیز دنبال شده و بر وضعیت آنها نظارت شد.

محققان دریافتند در میان افرادی که دارای ژن APOE e4 نیستند، کسانی که ورزش تحرکی نداشته و ورزش نمی‌کنند بیشتر از آنها که ورزش می‌کنند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.این در صورتی است که برای افرادی با ژن APOE E4 ، تفاوت قابل توجهی در ابتلا به زوال عقل چه در صورت داشتن تحرک و چه در صورت کم تحرکی وجود نداشت.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهد که عدم تحرک و ورزش برای توسعه زوال عقل خطرناک تر از داشتن ژن APOE e4 است.البته این نمی‌تواند خبر بدی برای افراد مسن باشد و باعث ترس آنها شود چرا که نتایج مطالعه نشان می‌دهد که افزایش فعالیت بدنی می‌تواند از افرادی که دارای ژن APOE e4 نیستند در برابر توسعه زوال عقل محافظت کند.

در نهایت این پژوهش نشان دهنده این است که سبک زندگی افراد و نوع فعالیت آنها بر مغز آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این پژوهش در Journal of Alzheimer's Disease. به چاپ رسیده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ز نیرو بود مرد را راستی... ز سستی کژی آید و کاستی

۱۳۹۵/۱۰/۲۸فکر کنم استرس بیشتر نقش داره

۱۳۹۵/۱۰/۲۸بیشتر بیماری ها از بی تحرکی است

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی مدیترانه ای برای جوان ماندن مغز

در

(سیارک) : تحقیقات تازه نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به جوان ماندن مغز کمک کند.پژوهش های پیشین، رابطه میان رژیم غذایی حوزه مدیترانه و کاهش خطر بروز آلزایمر و دیگر بیماری های ناشی از اختلالات مغزی را به اثبات رسانده اند، اما مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا در نیویورک روی نزدیک به ۷۰۰ فرد سالمند نشان داد که حجم مغز افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه استفاده نمی کنند، نسبت به کسانی که از این رژیم استفاده می کنند کوچکتر شده است؛ به نظر پژوهشگران رژیم های غذایی غیرمدیترانه ای در کاهش حجم مغز تأثیر قابل توجهی دارند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای از نوع تغذیه سنتی مردم یونان، اسپانیا، ایتالیا و مراکش الهام گرفته است. روغن زیتون، حبوبات، غلات کامل، میوه و سبزیجات، از اصلی ترین مواد خوراکی این رژیم هستند و مصرف متوسط ماهی و محصولات لبنی، به ویژه ماست و پنیر، و همچنین مصرف شراب و مصرف بسیار کم گوشت و محصولات گوشتی، در این رژیم مورد توجه است .حجم مغز سالمندانی که رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف می کنند، ۱۳.۱۱ میلیمتر بزرگتر از افراد هم سن آنها است که به این مواد بی توجه هستند.منبع: نشریه Neurology

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...