نوشابه سم زدای عسل ، لیمو و زنجبیل

در

 نوشابه سم زدای عسل، لیمو و زنجبیل آنچه که نیاز دارید:


• 1/2 لیمو
• 1 قاشق غذاخوری عسل
• 1/2 اینچ ریشه زنجبیل
• یک لیوان آب گرم
نحوه آماده سازی
1. یک لیوان آب را گرم کنید. آن را نجوشانید.
2. با استفاده از هاون و دسته آن، ریشه زنجبیل را پودر کنید.
3. آب لیمو، پودر زنجبیل و عسل را به لیوان آب گرم اضافه کنید.
4. در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید.
فواید
• عسل حاوی هزاران ویتامین و مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، ‌منگنز و روی است. در سوخت و ساز کلسترول و اسیدهای چرب کمک می کند. عسل یک شاخص قند خون خوب داشته و روند هضم را بهتر می کند.
زنجبیل در بسیاری از دستورالعمل های غذایی استفاده می شود و منبع خوبی از آنتی اکسیدان است. خواص ضد التهابی داشته و دستگاه گوارش را تسکین می دهد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I have tried shooting settfporlrai-s with my tripod, but they never work out very well, usually because of the lighting. I would cast my vote for the dress with the red cardigan, and the red shoes, but with some contrasting tights. Have fun in Bristol!

در ادامه بخوانید...

چای شیرین بیان (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای شیرین بیان:
شیرین بیان گیاهی است که از دوران باستان در آیورادای هند و طب سنتی چین  استفاده می گردد. به عنوان طعم دهنده در نوشیدنی های متنوع و مواد غذایی استفاده می شود. این گیاه به کاهش التهاب و شل شدن خلت کمک می کند. برای درمان گلودرد می توانید از چای شیرین بیان استفاده نمایید. چای شیرین بیان را می توانید بصورت کیسه ای نیز پیدا کنید اما در مغازه های عطاری چینی، ریشه شیرین بیان را می توان پیدا کرد.


مواد لازم:
• شیرین بیان به صورت ریشه یا کیسه ای
• زنجبیل
• عسل
• خرمای قرمز
• آب
طرز تهیه:
ریشه‌های زنجبیل و شیرین بیان را  خردکنید. آب را در قوری بجوشانید. وقتی آب می جوشد، ریشه های شیرین بیان یا کیسه ها را در آن بریزید. همچنین زنجبیل و عسل را به ان اضافه کنید. حال می توانید خرماهای قرمز را نیز به آن اضافه کنید. چای را از صافی گذرانده و گرم بنوشید.در روز می توانید دو فنجان از این چای را بنوشید.(سیارک

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذای چربی‌ سوز عالی 5 مورد

در

ما همیشه در جستجوی یک معجزۀ کاهش وزن هستیم، غیر از این است؟ لطفاً تلاش حداقلی و نتیجه حداکثری باشد. اُه صبر کنید، شدنی نیست؟ لعنت. به میز کار برگردید.

ما به طور فزاینده زندگی‌های پرمشغله‌ای داریم، در حقیقت، دقیقاً هفتۀ قبل گزارش شد که نیمی از بزرگسالان اصلاً ورزش نمی‌کنند. هیچی. هیچی. هیچی. این یک آمار واقعاً شوک‌آور است که در اینجا یک مشکل کاملاً بزرگ را پررنگ می‌کند. آیا ما کلاً به سادگی خیلی مشغول هستیم یا آیا فقط تنبل هستیم؟ ساده است که به زندگی خواب‌آلود بچسبیم، منظورم این است که، سلام نتفلیکس! اما ما نمی‌خواهیم تبدیل به یک جهان سیب‌ زمینی شویم. بنابراین در حالی که من به شما انگیزه می‌دهم ، شما هم می‌توانید برخی غذاهای سودمند را مطالعه کنید که به شما در سوزاندن کمی چربی کمک می‌کنند.
بنابراین بدون مشغله‌ی بیشتر، پنج غذا برای از بین بردن چربی! * و این بدین معنا نیست که می‌توانید ورزش کردن را ترک کنید.

1. فلفل قرمز

من دارم در مورد فلفل قرمز تند صحبت می‌کنم. این فلفل‌ها شامل کپسایسین هستند، این چیزی است که به آن‌ها گرما و ضربه‌ی قدرتمند می‌دهد. آن‌ها همچنین کمک می‌کنند که کالری هم سوخته شود، هوورا! شما می‌توانید فلفل قرمز را خام (اگر به اندازه‌ی کافی شجاع هستید) یا به شکل پودر شده بخرید. به طور جایگزین شما می‌توانید یک سس تند انتخاب کنید که می‌تواند در تقریباً همه چیز، با یک وسعتی استفاده کنید. 

2. تمام حبوبات

این باعث می‌شود در حقیقت بدنتان دو برابر شدیدتر کار کند. حبوبات اساساً دو برابر بیشتر از بسیاری از غذاهایی که کالری را می‌شکنند مانند برنج چربی می‌سوزاند بر خلاف غذاهای فرآوری‌شدۀ کثیفی که ما قطعاً نیاز نداریم. تمام اوقات مردم اشتباه می‌کنند که حبوبات را از رژیمشان با ترس از این که نفخ می‌کنند یا وزنشان بالا می‌رود کنار می‌گذارند، بلکه چنین نیست!

3. نارگیل

شرط می‌بندم که انتظار این را نداشتید، داشتید؟ نارگیل غنی از تریگلیسریدهای زنجیرۀ واسط است. هیچ معنایی برای شما دارد؟ برای من هم واقعاً معنایی ندارد، اما معنایی که می‌دهد این است MCFAS می‌تواند نرخ سوخت و ساز ما را تا 30% افزایش دهد! حالا این آماری است که می‌توانم با آن روی میز برگردم. چرا شیر روزانۀ معمولی تان را با شیر نارگیل جایگزین نکنید؟ سالم، خیلی خوشمزه و چربی‌سوز است، بی شوخی! اگر شیر مورد علاقۀ شما نیست پس نارگیل یک عصرانۀ خوب برای شما ایجاد می‌کند.

4. آووکادو

آووکادو یکی از غذاهای مورد علاقه  من است ! کرم‌دار و چرب که از نظر فنی سالم است؟ خواهش می‌کنم بله. تنها مزۀ خوب و خارق‌العاده ندارد (چه کسی گاکامول دوست ندارد؟)، سوخت و ساز ما را بالا می‌برد و فرآیند تبدیل چربی به انرژی را سرعت می‌دهد. وای! چه دستورالعمل ساده‌ای – چند تا آووکادو بخیسانید، یک پیاز قرمز ریز کنید، و مقداری نمک و لیمو ترش بیفزایید و تمام! برای یک گزینۀ سالم با کمی هویج یا خیار میل کنید.

5. زنجبیل

این یک مورد جدید برای من بود، اما زنجبیل هم یک غذای چربی‌سوز عالی است. می‌تواند توانایی افزایش دمای شما را بالا ببرد که یعنی بدن شما باید بیشتر از آن کالری‌های مزاحم را بسوزاند که دما را پایین نگه دارد، برنده شدید! زنجبیل تازه یک افزودنی فوق العاده برای سوپ‌ها و سرخ‌کردنی‌ها است، همچنین می‌تواند در پختن نیز استفاده شود بنابراین گزینه های زیادی وجود دارد! 
مقدارزیادی از سایر غذاهای جالب وجود دارد که با بافت‌ها ترکیب شده و اشتیاق شما را بیشتر میکند ، به شما کمک کند که احساس سیری کنید. عدس، موز، کوینولا و آجیل همگی مواردی خوب برای امتحان کردن و کنار گذاشتن شیرینی‌های اشتیاق‌آور هستند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

40 کار ساده ای که می توانید هر روز انجام دهید تا سالمتر شوید

در

بعضی وقتها تغییرات اندک می تواند نتایج اساسی بر زندگی شما بگذارد. در این مطلب این 40 چیز آورده شده است:


1- یک چهارم لیوان آب با آب یک لیموی تازه پس از بیدار شدن بنوشید (نصف لیمو).
2- عرق یریزید، با رفتن به باشگاه ورزشی، سر کار، سونا و یوگا
3- برای 10 تا 20 دقیقه تمرینات با شدت بالا انجام دهید
4- آب سبزیجات سبز و تازه بنوشید (مثل خیار، کلم، کرفس، هویج، لیمو و زنجبیل)
5- اسموتی سبز در صبحانه میل کنید (ساخته شده از موز رسیده، اسفناچ، سیب، زنجبیل و یخ)
6- یک تا دو قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا و کلرلا (chlorella)  بخورید
7- از قهوه خوردن صرفنظر کرده و آن را با چای سبز جایگزین کنید. کافئین موجود در قهوه انرژی شما را می گیرد، استرس بدنتان را افزایش می دهد و سلامتی کلی شما را از بین می برد.
8- از غذاهای کاملا گیاهی استفاده کنید. از هر غذای بسته بندی که دارای مواد نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی است صرف نظر کنید.
9- طناب بزنید یا از ژاکت پرش استفاده کنید تا سیستم لنفاوی شما تقویت شود.
10- برای حداقل 5 دقیقه تمرکز کنید.
11- یک نفر را بغل کنید. این باعث افزایش آندورفین می شود که از هورمونهای موجد احساس خوب است.
12- تمام وسایل الکترونیکی تان را برای حداقل 1 ساعت از برق بکشید.
13- زمانی را در طبیعت بگذرانید، برای قدم زدن در پارک یا کنار رودخانه.
14- حداقل 2 تا 3 لیوان اب در طول روز بنوشید تا بدنتان اب لازم برای فعالیتهایی که نیاز به آب دارد را داشته باشد.
15- از شکر بالا، ترکیبات غذایی چربی دار مانند کوکی های سنتی، شیر شکلات، چیز کیک و غیره بپرهیزید. این باعث افزایش قند خون و منجر به دیابت و از بین رفتن سلامتیتان می شود.
16- با مادر زمین با تمرین پابرهنه روی علفها یا شن و ماسه راه رفتن ارتباط برقرار کنید .
17- یک سالاد سبز همراه با غذایتان بخورید.
18- نناهارتان را در خارج از اتاقتان در هوای تازه و نور طبیعی بخورید تا پای کامپیوترتان در اتاق.
19- مواد غذایی غنی از فیبر و آنتی اکسیدان عوض اسنک بخورید.
20- از شستشوی دهان برای بهبود وضعیت لثه ها و دندانها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل بردارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در دهانتان بچرخانید.
21- یوگا یا سایر حرکتهای کششی را برای حداقل 10 دقیقه انجام دهید.
22- به طرز قرار گیری بدنتان بخصوص وقتی که نشسته اید توجه داشته باشید.
23- 1 تا 2 گرم ذغال برای خلاص شدن از شر سموم بدنتان استفاده کنید
24- ماساژ بگیرید(سیارک)
25- از مراقبت کننده های غیر شیمیایی برای جلوگیری از ورود سموم به بدنتان استفاده کنید.
26- راجع  به 5 چیزی در خودتان که به آن افتخار می کنید فکر کنید.
27- به غریبه ها لبخند بزنید. این یک بهبود مثبت به حالتان می دهد.
28- با دیگران بخندید و دیگران را بخندانید.
29- کتابی بخوانید که به شما الهام می دهد.
30- حداقل 30 دقیقه را به فراگیری مهارتی اختصاص دهید که در حرفه یا زندگی شخصیتان تغییر ایجاد می کند.
31- فضای کاری خود را تمیز کنید که به شما قدرت تمرکز بالایی می-دهد.
32- یک فهرست از کارهای عقب افتاده تان بسازید و کاری که بیشتر مقاومت را برایتان ایجاد می کند انجام دهید. این به شما احساس کامل بودن می دهد.
33- یک ساعت زودتر سر کار بیایید تا قبل از آمدن همه و شروع زنگ خوردن تلفنها بخشی از کارها را انجام داده باشید. این باعث می شود که تنش کمتری به شما وارد شود.
34- به آهنگهای کلاسیک گوش دهید. مطالعات نشامن داده است که این باعث بهبود کارایی شناختیتان می شود.
35- با آهنگ مورد علاقه تان برقصید.
36- یک حسابدار درونی استخدام کنید و ببینید که آیا هنوز هیچ انزجار یا ناراحتی ای علیه کسی دارید؟ اگر دارید تصمیم بگیرید که ببخشید.
37- تمرین کنید که وعده هایتان را بصورت متناوب و برای حداقل 14 ساعت بخورید. به این معنا که اگر صبحانه را ساعت 8 خوردید، شامتان را ساعت 6 میل کنید. مطالعات نشان داده است که این موجب تعادل قند خون، جلوگیری از بیماریهای زوال افرین و سوزاندن چربی می شود.
38- روزانه چرت کمتر از 30 دقیقه بزنید.
39- ساعت 5 یا 6 صبح بیدار شوید. این به شما انرژی بیشتر می دهد و شما را در طول روز کارآمدتر می کند.
40- حداقل برای 7 یا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بیست و پنج نوشیدنی سم‌ زدا برای پاکسازی و کم کردن وزن

در

"مانترا "برای داشتن بدن و ذهن سالم است تا بدن شما از تمامی سموم خلاص گردد. سم زدایی یا پاکسازی مانند پاک کننده آرایش قبل از خواب هر شب است. آب به دفع سموم کمک می‌کند بنابرایناز نوشیدنی‌های سم زدا استفاده کنید.

یکی از دلایل اصلی اینکه چرا وزنمان زیاد می شود و پوستمان درخشش خود را از دست می‌دهد این است که غافل از اهمیت سم زدایی هستیم. آلودگی، غذا خوردن، استرس محل کار، الکل بیش از حد، نداشتن خواب مناسب و غیره به افزایش وزن و داشتن پوست ناسالم کمک می‌کند. یک راه آسان آب میوه و مخلوط ساده است که به سرزنده شدن ذهن، بدن و پوستمان کمک می‌کند. به شما اطمینان می‌دهم از دست دادن وزن و درخشش پوست هرگز به این آسانی نبوده است!(سیارک)
نوشیدن جهت کاهش وزن

1- چای سبز و لیمو

2- آووکادو، خیار، و فلاکسیدها

3- آب سم زدای لاغری

4- عسل، میوه و زنجبیل

5- آب سم زدای سوزاننده چربی

6- لیموناد لیمویی

7- کلم پیچ و انار

8- اسموتی میوه و گیاه

9- دوغ نوشیدنی سم زدا

10- اسموتی سرکه سیب و پاپایا

نوشیدنی‌ها برای پاکسازی

11- آب سم زدا

12- چغندر و آب نعنا

13- کران بری فیوژن

14- توت فرنگی و دارچین

15- آب سم زدای آناناس

16- سان شاین گود مورنینگ

17- آب سم زدای لیمو خیار

18- هندوانه و خیار

19- انبه سوپرایز

20- آب سم زدای گریپ فروت و لیمو ترش

21- اسموتی آلوئه ورا

22- اسموتی تمشک و گلابی

23- آب سم زدای بلیس سامر

24- نوشیدنی سم زدای آب نارگیل

25- اسموتی گوجه فرنگی،‌تره فرنگی و خیار

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

سالاد سریع و آسان 24 مورد

در

سالاد هویج تند : هویچ های رنده ی شده و سیر خرده شده را در 1/4 فنجان آب در ماکروفر قرار داده تا زمانی که ترد و خوشمزه شود. آبکش کرده و در آبلیمو، روغن زیتون ، جعفری و تیکه های کوچک فلفل قرمز بغلتانید.

 

سالاد کلم و سیب آسیایی : سرکه ی برنج و آبلیمو ترش را با نمک ، شکر و سس ماهی مخلوط کرده و در پیکامای رشته ای شده و سیب ، نعنا و تره ی خرد شده بغلتانید.

سالاد گوجه – هلو : برش های گوجه و هلو را در پیاز قرمز خرد شده غلتانده و روغن زیتون و سرکه ی سیب روی آن ریخته و با شکر و نمک و فلفل طعم دار کنید.

لوبیا سبز  : لوبیا سبز و پیاز قرمز ریز شده را با هم ترکیب کرده و در خردل  ، سرکه ی قرمز و روغن زیتون ، نمک و فلفل بغلتانید.

سالاد گیاهان معطر : یک بخش از آبلیمو ترش را با سه بخش از روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. در شوید، ریحان ، پیاز کوهی و ترخون و کاهو بغلتانید.

سالاد ماکارونی دانه و کدو سبز : کدو سبز ، کدو حلوایی و پیازچه را در روغن زیتون تفت داده تا نرم شود. در فلفل و نمک ، پنیر بز ، شوید ، جعفری و ماکارونی دانه ای پخته بغلتانید.

سالاد کاهو  : یک قسمت از سرکه  را با سه قسمت از روغن زیتون ، نمک و سالاد مخلوط کنید. در کاهو بغلتانید.

سالاد میوه و آب تره : برش های هلو و هندوانه ها را با برش مکعبی در آب تره بغلتانید. روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن پاشیده و با نمک و فلفل طعم دار کنید.

سالاد سزار : سیر خرد شده و ماهی، آبلیموترش ، سس ورستر شایر ، نمک ، فلفل و یک عدد زرده ی تخم مرغ را با همزن به پوره تبدیل کرده و به آرامی 1/4‌ پیمانه زوغن زیتون را به آن اضافه کنید. در کاهو غلتانده و روی آن را پارمیزان و کروتن بریزید.(سیارک

سالاد تن مقوی : لوبیا، کبر ، ترشی قارچ ، کرفس و زیتون را با هم مخلوط کرده و در خردل ، آبلیموترش ، نمک و فلفل بغلتانید. در گوجه فرنگی گیلاسی و تن روغنی بغلتانید.

سالاد پیازچه : قسمت های مساوی مایونز و دوغ را با سس داغ ، گشنیز ، پیازچه ، تراشه ی پوست پرتقال ، سیر و نمک به پوره تبدیل کنید. روی آن کاهو ، آوکادوی برش خورده و برش های پرتقال و پنیر تند خرد شده بریزید.

گوجه فرنگی با نعناع : روی قسمت های گوجه فرنگی هرلوم‌ را نمک ، فلفل و پیازچه های برش خورده بپاشید و به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید. روی آن را نعنای تازه ریخته و روغن زیتون و سرکه ی سفید روی آن بپاشید.

تاپاس نخود : نخود ، کبر و زیتون سبز را با کرفس ،‌ سوسیس گوشت خرد شده ، پیاز قرمز ، ریحان و گشنیز مخلوط کرده و در روغن زیتون ، نمک و فلفل غلتانده و روی آن را پنیر  بریزید.

سالاد انبه و مرغ : یک ق س آبلیموی ترش و عسل ، کمی زنجبیل رنده شده و 1/4‌ پیمانه روغن زیتون را هم بزنید و در مرغ کبابی ورقه شده ، سبزیجات معطر و انبه ی برش خورده بغلتانید.

پرتقال با پنیر موزارلا : برش های پرتقال و پنیر موزارلا را با ریحان رویهم ریخته و به شکل مخروط درآورده و روغن زیتون را روی آن پاشیده و نمک و فلفل را اضافه کنید.

سالاد تخم مرغ با شوید : مایونز ، خردل دیژان ، شوید، نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و در آن تخم مرغ های جوشانده ی ریز شده ی سفت و ترشی شوید خرد شده را بریزید و هم بزنید .

کارپاچیو طالبی : طالبی را به لایه های بسیار نازک برش داده ( ماندولین بیشتر به درد این کار می خورد) . روغن زیتون و آبلیمو ترش را روی آن پاشیده و سپس فلفل و پنیر ریکوتا را روی آن بریزید.

سالاد سه لوبیا : 1/3 پیمانه سرکه ی سیب ، 1/4‌پیمانه شکر و 1/4‌پیمانه روغن نباتی و نمک را جوشانده و روی لوبیا سفید ، لوبیا چیتیو لوبیا قرمز و پیاز قرمز خرد شده ، بریزید و به مدت یک ساعت در چاشنی بخوابانید. نمک و فلفل را اضافه کرده و روی آن را جعفری قرار دهید.(سیارک

سالاد خیار یونانی : پیاز قرمز خرد شده ، خیار ریز شده و زیتون نصف شده ، شوید و پنیر فتا را با هم مخلوط کرده و با روغن زیتون و آبلیموترش تزئین کرده نمک و فلفل را نیز به آن اضافه کنید.

پانزانه لا : تیکه های گوجه فرنگی را در روغن زیتون، سرکه ی قرمز ، سیر، نمک و فلفل به مدت 10 دقیقه ،  خوابانده و نان بیات را به مدت 5 دقیقه در آب بخیسانید، آبکش کرده و سپس در گوجه فرنگی غلتانده و پیاز قرمز خردشده ، کرفس و گیاهان معطر تازه به آن اضافه کنید.

سالاد میسو- توفو : یک اینچ زنجبیل تازه را در مخلوط کن ریخته و با 3 ق س میسو ، 2 ق س آب و 1 ق س سرکه ی برنج ، کمی سس سویا و خمیر چیلی به پوره تبدیل کنید. با 1/2‌ روغن بادام زمینی مخلوط کرده و روی آن را توفوی مکعبی و اسفناج خرد شده بریزید.

کاپ سالاد خرچنگ : یک تیکه گوشت خرچنگ را با کرفس ، ترخون و پیاز کوهی مخلوط کرده و در مایونز ، خامه ی ترش ، آبلیموترش و خردل غلتانده و در کاپ کاهوی بیب سرو کنید.

سالاد تربچه ی ژاپنی : لایه ای از سبزیجات خرد شده و پیازچه را روی تیکه های تربچه و هندوانه ریخته و میرین ، سرکه ی برنج  ، سس سویا ، زنجبیل خرد شده ، نمک و روغن نباتی و کنج را برای مزه دار کردن ، با هم مخلوط کرده و روی سالاد بریزید.

سالاد کلم انبه  : انبه ، پیاز قرمز ، گشنیز و تربچه را با هم مخلوط کرده و زیره ، نمک و فلفل هندی را به آن افزوده و روغن زیتون و آبلیموترش را روی آن بریزید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Umm, are you really just giving this info out for notnghi?

در ادامه بخوانید...

خورشت به آلو یزدی

در

(سیارک) : طرز تهیه خورشت به آلو معروف ترین غذای محلی استان یزد در این پست آورده شده اگر یزدی های عزیز در طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرادی دیدند در قسمت نظرات به اشتراک بگذارند تا اصلاح شود.

یادش بخیر خانه های بزرگ مناطق کویری با درخت  های به و انار.  معمولا در غذاهای این مناطق از رب انار و به زیاد استفاده می شود . خورشت به آلو هم یکی از غذاهای سنتی یزد است که مخصوصا در فصل پاییز محبوبیت زیادی پیدا می کند . در پخت خورشت بِه، آلو از مقدار کمی شکر هم استفاده می شود  برای  طعم ترش وشیرین این خورشت  از کمی آب لیمو ترش هم استفاده می شود.

مواد اولیه برای تهیه خورشت به آلو یزدی:

- آلو خیس شده 250 گرم
- لپه نصف پیمانه 
- پیاز 1 عدد 
- روغن مایع مخصوص سرخ کردن به مقدار لازم
- مغز ران گوسفند یا گوساله خرد شده 400 گرم
- زعفران ساییده و حل شده در آب 
- بِه خردشده (مکعبی با پوست برش می زنیم) 2 عدد متوسط
- رب گوجه فرنگی 2 قاشق یا رب انار 
- شکر به مقدار لازم
- آب لیموترش 2 قاشق سوپ‌ خوری 
- زردچوبه ، فلفل سیاه پودر شده و نمک به مقدار لازم
- زنجبیل پودر شده نصف قاشق چای‌ خوری در صورت تمایل

روش تهیه خورشت به آلو یزدی:

1. آلو را به مدت یک ساعت خیس می کنیم.

2. لپه را نیز در مقداری آب خیس می کنیم (در مدت زمان خیساندن، دو تا سه بار آب آن را عوض می کنیم)، سپس هنگام پخت، در آبکش بریزید.

3. پیاز را در تابه‌ ای حاوی روغن تفت می دهیم تا نرم ،شفاف و سبک شود.

4. گوشت را به پیاز اضافه می کنیم ، حرارت را زیاد کرده و تفت می دهیم  تا حدی که آب آن کشیده شود. لپه را به قابلمه حاوی گوشت اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه تفت می دهیم،‌ سپس زردچوبه را با همه مواد تفت می دهیم.

5.مقداری آب به گوشت اضافه می کنیم، زمانی که جوش آمد، زعفران را به آن افزوده حرارت را ملایم می کنیم،  تا گوشت کاملا بپزد.

6. به و رب گوجه‌ فرنگی را به طور جداگانه در تابه‌ ای حاوی روغن تفت می دهیم و به همراه آلو (و آب آن) در نیم ساعت آخر پخت به خورشت اضافه می کنیم. (من شخصا به جای رب گوجه از رب انار استفاده می کنم )

7. سپس شکر، آب‌ لیمو، نمک، فلفل و زنجبیل را نیز به خورشت اضافه می کنیم،  تا خورشت جا بیفتد،‌ سپس در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه پلو سرو کنید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ از غذا های محلی شهرتان با نوشتن کامنت در قسمت نظرات، ما  و بازدید گنندگان سایت را مطلع کنید. (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸دهنم آب افتاد برم درست کنم

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I'm so glad I found my soiluton online.

در ادامه بخوانید...