آب سم زدای مخلوط توت فرنگی و دارچین

در

مواد لازم
• 7-8 عدد توت فرنگی
• 1 عدد چوب دارچین
• چند عدد برگ نعناع
• یک لیتر آب


طرز تهیه
1. توت فرنگی ها را دو نیم کرده و در ظرفی بریزید.
2. برگ های نعناع و دارچین را نیز داخل ظرف بریزید.
3. یک لیتر آب به آن اضافه کنید.
4. به مدت یک شب در یخچال نگهداری کنید.
5. آن را سرد بنوشید.
فواید
• توت فرنگی سرشار از ویتامین C، منگنز و فیبر است. این میوه قرمز و لذیذ دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب بوده، نیز به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. و به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید می باشد. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده و معطر شدن آن می گردد.
• دارچین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد لختگی، و خواص ضد میکروبی است. همچنین سطح قند خون را کنترل، باعث بهبود عملکرد مغز، محافظت از بیماری‌های قندی و طبیعت گرم در بدن می‌شود.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱I love reading these articles because they're short but inveomatifr.

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای سوزاننده چربی

در

برا ی تهیه آب سم زدای سوزاننده چربی به مواد زیر نیاز دارید:
• سیب کال
• سرکه سیب
• دارچین
• عسل
• آب

نحوه آماده سازی
1. سیب سبز را خرد کرده و آن را در یک ظرف بریزید.
2. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید.
3. ۱ قاشق غذاخوری دارچین اضافه کنید.
4. ۱ قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.
5. در نهایت یک لیتر آب اضافه کنید.
6. مدتی در یخچال قرار دهید.
7. نوشیدنی شما آماده است.
فواید
• سرکه سیب با کاهش کلسترول خون، ایمنی بدنتان را افزایش می دهد. انسولین را تنظیم کرده و خواص ضد التهابی دارد، نوسان فشار خون را کنترل و همچنین به کاهش وزن کمک می کند.
• عسل حاوی هزاران ویتامین و مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، منگنز و روی است. در سوخت و ساز کلسترول و اسیدهای چرب کمک می کند. عسل دارای شاخص خوب قند خون بوده و روند هضم را بهتر می کند.
• دارچین دارای آنتی اکسیدان، ضد لخته شدن، و خواص ضد میکروبی است. نیز سطح کنترل خون را کنترل و باعث بهبود عملکرد مغز، محافظت در برابر بیماری های قلبی است و طبیعت گرم روی بدن دارد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای سبز:
به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که درباره فواید متعدد چای سبز چیزی نشنیده باشد. این چای طعمی عالی دارد، سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و به طور قابل توجهی ایمنی بدنتان را تامین می سازد . می تواند برای تسکین گلودرد بعنوان درمان خانگی استفاده گردد. انواع زیادی از چای سبز در بازار وجود دارد و شما مجبور خواهید بود تا یکی را انتخاب کنید. بسیاری از آنها به صورت کیسه ای ارائه می گردد. می توانید طعم های مختلفی از آن را دم کنید.


مواد مورد نیاز:
• یک کیسه چای سبز
• آب
• آب لیمو- به مقدار دلخواه
• عسل
طرز تهیه:
مقداری آب را بجوشانید. مقداری از آن را در فنجان بریزید و سپس کیسه‌های چای سبز را در آن بیندازید. چند بار هم بزنید. مقداری آب لیمو و عسل به چای اضافه کنید. با این حال نسبت به میل و انتخاب خود، می توانید از لیمو استفاده کرده و یا لیمو نریزید. برای تسکین گلو درد می توانید چای سبز را چند بار در روز مصرف کنید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوغ نوشیدنی سم زدا

در

مواد لازم:
• دوغ
• برگ نعناع
• برگ گشنیز
• هویج نازک
• نصف قاشق چایخوری پودر زیره بو داده
• کمی نمک


طرز تهیه
1. دوغ را داخل ظرفی بریزید.
2. چند برگ نعناع و چند برگ گشنیز را ریز کنید.
3. هویج را خورد کنید.
4. هویج و سبزی ها را به دوغ اضافه کنید.
5. کمی نمک و پودر زیره بو داده را اضافه کنید.
6. خوب بهم بزنید.
فواید
• دوغ غنی از ویتامین A، اسیدهای فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و اسید چرب امگا ۳ است. به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های پوست، حفظ هضم خوب (شامل باکتری های خوب) کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.
• بتا کروتن موجود در هویج، منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. هویج به کاهش وزن، بهبود بینایی، تقویت سلامت قلب و عروق و مبارزه با سرطان کمک می کند.
• برگ گشنیز حاوی ویتامین A و ویتامین K زیادی است. همچنین غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم می باشد. برگ گشنیز در درمان سوء هاضمه، درمان بیماری های پوستی و اختلالات قاعدگی، حفظ سطح قند خون و سطح کلسترول و بهبود بینایی مفید می باشد.
• دانه های زیره سیاه آهن بالایی دراد که برای قاعدگی زنان بسیار مهم می باشد. همچنین دانه زیره به هضم و مبارزه با سرطان کمک می کند.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی‌ چغندر و آب نعناع برای پاکسازی بدن

در

مواد لازم
• ریشه چغندر
• چند عدد برگ نعناع
• کمی نمک


طرز تهیه
1. چغندر را به صورت مکعبی خورد کنید.
2. آن را در مخلوط کن بریزید.
3. چند برگ نعناع به آن اضافه کنید.
4. کمی نمک به آن اضافه کنید.
5. آنها را چرخ کنید.
6. تا وقتی تازه است آن را بنوشید.
فواید
• چغندر سرشار از بتالاینهایی است که به سم زدایی کمک می کند. همچنین خواص ضد التهابی داشته و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید است. علاوه بر این نعناع عضلات معده را شل کرده و آن را معطر می نماید. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آب سم زدای مخلوط گریپ فروت و لیمو ترش

در

مواد لازم
1. گریپ فروت
2. لیمو ترش
3. اب
4. برگ نعناع


طرز تهیه
1. گریپ فروت را به تکه های نازک برش بزنید.
2. لیمو ترش را به تکه کوچک خرد کنید.
3. گریپ فروت و لیمو ترش را داخل ظرفی بریزید.
4. ظرف را با آب پر کنید.
5. چند برگ نعناع داخل آن بریزید.
6. یک شب در یخجال قرار دهید.

فواید:
• گریپ فروت سرشار از ویتامین C و لیکوپن است (که عامل ضد سرطانی است)، باعث کاهش کلسترول شده، دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. به تازگی دریافته شده است که گریپ فروت حاوی نارنجنین است که یک فلاونوئید بوده و به ترمیم DNA کمک می کند.
• لیمو ترش به تنظیم هضم کمک می کند. برای التهاب معده، سوزش سردل و یبوست مفید می باشد.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...