مخلوط کرانبری برای پاکسازی بدن

در

مواد لازم
• کرانبری
• لیمو ترش
• چند برگ نعناع خرد شده


طرز تهیه
1. دو مشت کرانبری را داخل پردازنده مواد غذایی بریزید.
2. چند برگ نعناع را ریز ریز کرده و آن را هم به پردازنده اضافه می کنیم.
3. یک چهارم آب لیمو ترش را گرفته و به آن اضافه می کنیم.
4. مواد را چرخ کنید.
5. یخ را به آن اضافه کرده و بنوشید.
فواید
• کرانبری حاوی آنتی اکسیدان پرانتوسیانیدین و ضد باکتری بوده و خواص ضد التهابی دارد. آب کرانبری برای زنان مبتلا به UTI و پوسیدگی دندان توصیه می‌شود.
• لیموترش در تنظیم هضم معده بسیار مفید می باشد. لیمو ترش به التهاب معده، سوزش سر دل و یبوست کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. و به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید می باشد. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده و معطر شدن آن می گردد.(سیارک)

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۲/۲۹بلو بری وکرانبری بصورت خشک موجود است بذر ونهال آن هم در ایران بفروش می رسد پس تازه آن هم موجود می باشد. هر دو میوه دارای فواید زیادی هستند که ازمهمترین آنها پیشگیری از ابتلا به سنگ کلیه و معالجه عفونت های کلیه است. و دارای آنتی اکسیدان می باشند.

۱۳۹۵/۲/۲۳بلو بری وکرانبری راازکجا تهیه کنیم وایا برای دیابت نیز مفید است

در ادامه بخوانید...

درمان عفونت ادراری را با آب ذغال اخته

در

(سیارک)  : بالای 60 درصد زنان حداقل یک بار تجربه عفونت ادراری (یو تی آی)  را در زندگی خود داشته اند، و اگر تا بحال یک بار تجربه کرده اید می دانید چقدر غیرقابل تحمل است.

سالهاست که پزشکان آب و قرص های ذغال اخته را برای جلوگیری از عفونت ادراری و درمان نشانه های آن توصیه کرده اند، اما مطالعه اخیر نشان داده که تفاوت عمده ای در استفاده از این درمان برای بیماران مشاهده نشده است.

درحقیقت اگر به پیشینه تحقیق در این زمینه رجوع کنید متوجه می شوید حتی میزانی که برای مصرف آبِ ذغال اخته توصیه شده خیلی بیشتر از حد لازمه برا ی بدن انسان است و هیچ شواهدی وجود ندارد که این درمان تاثیرات مثبتی داشته باشد.لیندسی ای. نیکول کارشناس یو تی آی از دانشگاه مانیتوبا می نویسد "پزشکان نباید استفاده از ذغال اخته را توصیه کنند با فرض این مطلب که منافع ثابت شده ای در این درمان وجود دارد.

"وقت آن رسیده که از ذغال اخته جدا شویم".

این مطالعه که با متخصص بیماری های عفونی مانیشا جوثانی-مهتا از دانشکده پژشکی دانشگاه ییل رهبری شد روی تاثیرات کپسول های ذغال اخته با دوز بالا بر روی 185 زن در درمانگاه تحقیق کردند.زنان پا به سن گذاشته در این مطالعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند چون برای اکثر آنان دردرمانگاه ها عفونت تشخیص داده شده است.

بالای نصف زنانی که در درمانگاه ها زندگی می کنند جواب آزمایشِ باکتری موجود در ادرارشان  مثبت بوده است و جواب آزمایش پیوریا (وجود باکتری و سلول های خون سفید در ادرار) برای 90 درصد آنان مثبت بوده است.شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شده اند و به طور شانسی دو کپسول ذغال اخته در هر روز دریافت کردند-هر کپسول شامل 36 میلی گرم پرونسوکاندینِ فعال بودند.قبل اینکه مطالعه شروع شود، 31 درصد شرکت کنندگان برای باکترییوریا و پیوریای مثبت در ادرارشان آزمایش شده اند.بعد از 360 روز دریافتِ کپسول و دارونما، میزان باکترییویا و پیوریای شرکت کنندگان در آزمایش اندازه گیری شد.محققان شاهد تفاوت خاصی در باکترییوریا و پیوریا بین دو گروه مصرف کننده ذغال اخته و مصرف کننده دارونما مشاهده نکردند و حتی در میزان تکرار یو تی آی در انان نیز تفاوتی دیده نشد. (سی و هشت شرکت کننده استفاده از کپسول را متوقف کرد چرا که آنها باعثِ مجادله و یا مرگ بدون دلیل در آنان می شد، پس نتایج برپایه بقیه 147 شرکت کننده است).(سیارک

نیکول می گوید "افزایش مستمر استفاده از ذغال اخته برای جلوگیری از یو تی آی آنطور که در رسانه ها و اینترنت دیده می شود پس با واقعیت مطالعات مثبت و منفی انجام گرفته در یک راستا نیست".

"هرگونه استفاده از محصولات ذغال اخته به نظر می رسد جدا از شواهد علمی و تحقیقاتی است".

برا یکسی که استفاده از آبِ ذغال اخته را برای جلوگیری از یو تی آی انجام می دهد این نتایج خیلی عجیب نخواهد بود کمبود شواهد لازم برای آب یا کپسول ذغال اخته در درمان و جلوگیری از یو تی آی همیشه در مطالعات علمی مشاهده شده است.همانطور که سوزان اسکوتی به سی ان ان گزارش می دهد یک مرور در همه 24 مطالعه ای که با 4473 شرکت کننده انجام شده نشان می دهد هیچ شاهدی بر تاثیرات مثبت استفاده از این درمان یافت نشده  است و نتیجه گیری می کند که آبِ ذغال اخته "برای جلوگیری از یو تی ای قابل توصیه نیست".با علم بر اینکه آب ذغال اخته تنها دارای 27 درصد از ذغال اخته است، چنین چیزی آبکی بی تاثیر خواهد بود اما برپایه نتایج مطالعات اخیر حتی کپسول ها با مواد ذغال اخته ی بیشتر و بهینه هم تاثیر چندانی نداشتند.پس چرا این افسانه این قدر طول کشیده است؟ دلایل مختلفی وجود  دارد اول اینکه مواد فعال در ذغال اخته ، پرونسوکاندین از نوع ای، نشان داده که مانع چسبیدن باکتری به دیواره مثانه می شود.پس یک دلیل منطقی این است که اگر باکتری باعث یو تی ای ها می شود چیزی که مانع انباشت آنها در مثانه شود می تواند درمان خوبی برای جلوگیری از این امر باشد.

تیموثی بوون از دانشگاه پزشکی تگزاس که در مطالعه حضور نداشت به نیوزوایز می گوید "برا یاینکه یو تی ای رخ دهد باکتری باید به پوشش مثانه بچسبد یا حمله کند. پی ای سی ها با قابلیت باکتری برای چسبیدن به دیواره مثانه و ایجاد عفونت وارد کار می شوند".بوون می گوید اما در این بین مشکلی هست "میزان تراکم زیادی از ذغال اخته لازم است تا از چسبیدن باکتری جلوگیری کند. این میزان از تراکم در آبمیوه هایی که خورده می شود وجود ندارد. این احتمال هست که در زمان پدرو مادربزرگ ها قوی تر بوده اما در حال حاضر اینطور نیست".(سیارک

و ما می دانیم که تراکم پی ای سی ها در کپسول ها به اندازه مافی برای جلوگیری از تجمع باکتری در مثانه کافی نیست.

دلیل دوم این افسانه این است که این درمان خیلی وسوسه انگیز است. اگر شما تجربه مستمر یو تی آی داشته باشید و بخواهید از آن جلوگیری کنید و یا دوست دارید تا وقتی منتظر انتی بیوتیک ها هستید تا عمل کنند قوی تر باشید، نوشیدن آب ذغال اخته یا استفاده از کپسول آن احساس خواهید کرد راه ساده ای برای کمک کردن به شما خواهد بود.اما در حقیقت شما پول زیادی برای چیزی خرج می کنید که مثل خوردن یک لیوان آب عملا تاثیری روی درمان شما ندارد.

بوون می گوید "می تواند باعث جذب آب و شستن باکتری ها از بدن شما شود ، پس پول خود را پس انداز کنید و استفاده از آب ذغال اخته را متوقف کنید. چرا که پر از شکر است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه مناسب برای کودکان

در

(سیارک): صبحانه در میان وعده‌های غذایی بیشترین نقش را در رساندن قند بیش از اندازه به بدن کودکان دارد.به گفته متخصصان، وقتی روز با مصرف مقدار زیادی قند شروع شود در پایان روز بچه‌های چهار تا ده ساله دو برابر حد مجاز روزانه قند ‌خورده‌اند.


کورن فلکس و غلات صبحانه، آب میوه و شکلات و خامه عسل، مربا، شکلات مالیدنی  حاوی قند زیاد می باشند و صبحانه مناسبی برای کودکان نیستند چون بیش از نیمی از حد مجاز روزانه مصرف قند را وارد بدن کودک می‌کنند.
پوسیدگی دندان و چاقی و افزایش خطر دیابت از مهمترین عوارض تغذیه با قند زیاد می باشد. 
چند توصیه در مورد صبحانه سالم برای کودکان
- میوه‌هایی مثل موز را به وعده صبحانه اضافه کنید.
- شیر نیمه چرب یا شیر با یک درصد چربی
- نان سبوس دار (Whole Grain) را جایگزین نان سفید یا بیسکویت‌های شیرین نمایید.
- مربا را به حداقل ممکن کاهش دهید، حداکثر یک لایه نازک روی نان
- حلیم به شرط اینکه با افزودن شکر مصرف نشود صبحانه خوبی می باشد.
- پنیر کم چرب را جایگزین خامه نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷I feel myself wanting to make this tomorrow. It sounds delicious and I have a lot of potatoes left over from Thngasnivikg and want to use them up before they go bad. Thank you for stopping by.

در ادامه بخوانید...