اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا گوجه فرنگی برای همه مناسب نیست

در
گوجه فرنگی حاوی ویتامین های زیاد و آنتی اکسیدان های ارزشمندی است که خواص اثربخشی آن در مبارزه با فرآیندهای التهابی قبلاً اثبات شده است.
 

چرا این محصول مفید برای همه مناسب نیست

گوجه فرنگی به درستی یکی از محصولات غذایی فوق العاده محسوب می شود. گوجه فرنگی ها ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قدرتمند زیادی دارند. یکی از آنها لیکوپن است. این یک آنتی اکسیدان است که به شکست فرآیندهای التهابی ، مبارزه با سرطان و همچنین محافظت از عروق خونی و قلب کمک می کند و سطح کلسترول بد و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.
 
در عین حال ، بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی های فرآوری شده نسبت به غذاهای تازه وجود دارد. بنابراین ، به ویژه استفاده از رب گوجه فرنگی توصیه می شود. اما در اینجا متخصصان تغذیه یک موضوع مهم را یادآوری می کنند - باید به ترکیب محصول توجه کنید. مقدار زیادی قند و نمک به رب گوجه فرنگی اضافه می شود و همین امر آن را از محصول سالم به مضر تبدیل می کند.
 
به گفته متخصصان تغذیه ، رب گوجه فرنگی تهیه شده به تنهایی فواید زیادی خواهد داشت. برای این کار کافی است خمیر گوجه فرنگی را روی حرارت کم قرار داده و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید. چنین ربی یک سس خانگی عالی یا پایه ای برای یک غذای خوشمزه خواهد بود ، به عنوان مثال ، می توانید گوجه فرنگی را با گوشت ، ماهی یا سایر سبزیجات استفاده کنید.
 
با وجود تمام فواید گوجه فرنگی ، موارد منع مصرف دارد. از آنجا که میوه ها حاوی اسیدهای آلی زیادی هستند ، به ویژه در هنگام تشدید برای افرادی که مبتلا به گاستریت یا زخم معده هستند توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز باید مراقب باشند که از گوجه فرنگی زیاد استفاده نکنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چای سبز (درمان خانگی برای گلودرد)

در

چای سبز:
به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که درباره فواید متعدد چای سبز چیزی نشنیده باشد. این چای طعمی عالی دارد، سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و به طور قابل توجهی ایمنی بدنتان را تامین می سازد . می تواند برای تسکین گلودرد بعنوان درمان خانگی استفاده گردد. انواع زیادی از چای سبز در بازار وجود دارد و شما مجبور خواهید بود تا یکی را انتخاب کنید. بسیاری از آنها به صورت کیسه ای ارائه می گردد. می توانید طعم های مختلفی از آن را دم کنید.


مواد مورد نیاز:
• یک کیسه چای سبز
• آب
• آب لیمو- به مقدار دلخواه
• عسل
طرز تهیه:
مقداری آب را بجوشانید. مقداری از آن را در فنجان بریزید و سپس کیسه‌های چای سبز را در آن بیندازید. چند بار هم بزنید. مقداری آب لیمو و عسل به چای اضافه کنید. با این حال نسبت به میل و انتخاب خود، می توانید از لیمو استفاده کرده و یا لیمو نریزید. برای تسکین گلو درد می توانید چای سبز را چند بار در روز مصرف کنید.(سیارک)

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

دوغ نوشیدنی سم زدا

در

مواد لازم:
• دوغ
• برگ نعناع
• برگ گشنیز
• هویج نازک
• نصف قاشق چایخوری پودر زیره بو داده
• کمی نمک


طرز تهیه
1. دوغ را داخل ظرفی بریزید.
2. چند برگ نعناع و چند برگ گشنیز را ریز کنید.
3. هویج را خورد کنید.
4. هویج و سبزی ها را به دوغ اضافه کنید.
5. کمی نمک و پودر زیره بو داده را اضافه کنید.
6. خوب بهم بزنید.
فواید
• دوغ غنی از ویتامین A، اسیدهای فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و اسید چرب امگا ۳ است. به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری های پوست، حفظ هضم خوب (شامل باکتری های خوب) کمک می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.
• بتا کروتن موجود در هویج، منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است. هویج به کاهش وزن، بهبود بینایی، تقویت سلامت قلب و عروق و مبارزه با سرطان کمک می کند.
• برگ گشنیز حاوی ویتامین A و ویتامین K زیادی است. همچنین غنی از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم می باشد. برگ گشنیز در درمان سوء هاضمه، درمان بیماری های پوستی و اختلالات قاعدگی، حفظ سطح قند خون و سطح کلسترول و بهبود بینایی مفید می باشد.
• دانه های زیره سیاه آهن بالایی دراد که برای قاعدگی زنان بسیار مهم می باشد. همچنین دانه زیره به هضم و مبارزه با سرطان کمک می کند.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نوشیدنی‌ چغندر و آب نعناع برای پاکسازی بدن

در

مواد لازم
• ریشه چغندر
• چند عدد برگ نعناع
• کمی نمک


طرز تهیه
1. چغندر را به صورت مکعبی خورد کنید.
2. آن را در مخلوط کن بریزید.
3. چند برگ نعناع به آن اضافه کنید.
4. کمی نمک به آن اضافه کنید.
5. آنها را چرخ کنید.
6. تا وقتی تازه است آن را بنوشید.
فواید
• چغندر سرشار از بتالاینهایی است که به سم زدایی کمک می کند. همچنین خواص ضد التهابی داشته و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند و نیز در دفع چربی مفید است. علاوه بر این نعناع عضلات معده را شل کرده و آن را معطر می نماید. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...