ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله

در

اطمینان از اینکه هر روز صبحانه ای سالم مصرف می کنید امری ضروری است. اولین وعده ی غذایی در طول روز به شما طرز فکر بهتر و انرژی کافی تا زمان ناهار را می دهد.با وجود کسب و کار و زندگی مدرن، گاهی صبحانه نادیده گرفته می شود و یا اینکه ما تمایل داریم انتخاب ناسالمی برای صبحانه داشته باشیم. بنابراین فقط چیزی را برمی داریم تا ما را کمی سیر کند.
برای آنهایی که صبح پر مشغله ای دارند و زمانی کمی برای برای تهیه یک صبحانه ی سالم دارند، ده دستور العمل سریع و سالم آورده ایم که در کنار راحتی به افزایش سلامت شما در طول روز کمک می کنند.

1. نان موز سالم
این نان موز خوشمزه و سالم را در اول هفته تهیه کنید و مطمئن باشید  تا چند روز برای شما باقی خواهد ماند . تکه ای از آن را بردارید و بروید. چیزهایی مانند کره بادام یا کره بادام زمینی به آن بمالید و یا فقط خودش را تنها مصرف کنید.با داشتن موز شما انرژی کافی برای طول روز را دارید

2. کره بادام، ماست و Parfait ( دسری مرکب از سرشیر و تخم مرغ پخته و شربت ...)
اگر شما چیزی سبک می خواهید که در کنار سبکی سیرتان کند، این دستور غذا ترفند بسیار خوبی است. با ماست یونانی کم چرب و کره بادام، این دستور سرشار از پروتئین است که تا زمان ناهار مانع گرسنگی شما می شود و در کمتر از ده دقیقه هم آماده می شود.

 

3. ساندویچ سیب با کره بادام و گرانولا
بسیار ساده و در عین حال خوشمزه
این صبحانه ی سریع و ساده برای همه از جمله بچه ها جالب است.تعداد زیادی از آنها را می توانید در زمان بسیار کمی آماده کنید(سیارک)

4. مافین سیب در لیوان کوچک
آیا تاکنون به کیک های لیوانی به عنوان یک نسخه ی سالم برای صبحانه فکر کرده اید؟ من این را دوست دارم چرا که درست کردنش در ماکرویو فقط پنج دقیقه زمان می برد و گزینه ای عالی و سالم است اگر روغن نارگیل را در این دستور بگنجانید. آن را با میوه یا کره و یا مقداری مواد پروتنئینی مصرف کنید.

 

5. ساندویچ صبحانه فریز شده
این ها فوق العاده اند و بسیار راحت، چرا که می توانید از قبل آماده شان کنید و در زمان نیاز آنها را یخ زدایی کنید. میتواید به آسانی هر چیری که دوست دارید به این دستور غذایی بیفزایید.از جمله اووکادو، گوجه فرنگی، اسفناج، و یا نان سبوس دارد، در صورتی که می خواهید رژیم غذایی سالمتری داشته باشید.

 

6.  ماست و جو  Easy Yogurt Overnight Oats
جو دو سر سرشار از فیبر است اما ما همیشه زمان کافی برای درست کردن فرنی از آن نداریم. این دستور غذا عالی است زیرا همه ی آن را می توان در شب قبل از مصرف کردن انجام داد و از ماست غنی از کلسیم و میوه های تازه در آن استفاده می شود. اجازه بدهید ماست و جو در هم خیس بخورند و و تا زمانی که شما بیدار می شوید صبحانه ای سالم و کامل در انتظار شماست.(سیارک)

7. نان تست 5 دقیقه ای اووکادو همراه با تخم مرغ
این دستور غذایی مورد علاقه ی من است زیرا ترکیبی است اووکادو و تخم مرغ که هر دو منابع غنی از مواد مغذی هستند و همیشه خوشمزه هستند. خیلی سریع و ساده اماده می شوند و در 5 دقیقه حاضر می شود، و به شما انرژی کافی مورد نیاز را می دهد

 

8. مافین تخم مرغی صبحانه با بیکن و اسفناج
فقط کافی این کلوچه های تخم مرغی را به تعداد زیاد درست کنید و در یخچال یا فریزر نگه دارید. همه ی کاری که لازم است انجام دهید این است که آنها را در صبح در اورید و در نتیجه زمان شما برای تهیه کردن انها هدر نمی رود. یک راه حل سریع و راحت برای تمام افرادی که صبح های پر مشغله ای دارند.

 

9. کاسه های اسموتی بری(توت و شاتوت)
اگر میوه چیزی است که برای صبحانه ترجیح می دهید پس این دستور غذایی سریع را امتحان کنید. اماده کردنش کمتر از 5 دقیقه طول می کشد و و می توانید هر ترکیب میوه ای که دوست دارید به آن اضافه کنید. گزینه ای فوق العاده برای صبحانه خواهد بود.
ماست یونانی به شما این اطمینان را می دهد که تا وعده ی بعدی مشکلی نخواهید داشت.

10. وعده های صبحانه خانگی
اگر دوست دارید صبحانه ی راحتی داشته باشید اما فکر می کنید صبحانه های درون فروشگاهها ناسالم هستند، چرا خودتان آنها را اماده نمی کنید؟این دستورهای غذایی را با صمیمت اماده کنید و می توانید هرگاه که لازم داشتید یکی از آنها را بردارید و در کیف خود بگذارید و با خود به محل کار ببرید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir




نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه سالم بخش اول

در

سال تحصیلی جدید را با صبحانه ای سالم شروع کنید.

بیدار کردن بچه ها برای رفتن به مدرسه در صبح به اندازه ی کافی گیج کننده است و مجبور کردن بچه ها برای خوردن صبحانه ای سالم در آن صبح زود می تواند بزرگترین چالش باشد. اما این موضوع به قدری مهم است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

کریستی کینگ، استاد بهداشت عمومی و متخصص ارشد تغذیه کودکان در بیمارستان کودکان تگزاس می گوید:

تغذیه کردن بچه هایتان با یک صبحانه سالم، مواد مغذی که برای توجه کردن و یادگیری لازم دارند را برای مغز آن ها فراهم می کند.

اطمینان حاصل کنید که آن ها صبحانه را به خوبی میل می کنند زیرا به آن ها برای رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله 

صبحانه مناسب برای کودکان

مقالات متنوعی، از مزایای صبحانه سالم برای بچه ها پشتیبانی می کنند. یک تحلیل در سال 2013 از 36 تحقیق منتشر شد که نشان می داد، کسانی که به طور منظم صبحانه می خورند بیشتر احتمال دارد رفتارهایی مانند: توجه کردن، هوشیار بودن و قادر به متمرکز بودن در مدرسه را از خود نشان بدهند.

تجزیه و تحلیل مشابهی نتیجه گرفت که خوردن صبحانه با بهبود عملکرد مدرسه، شامل نمرات بهتر و امتیازات تستی در ارتباط است.

همچنین سایر تحقیقات دریافتند، کودکانی که به طور معمول صبحانه می خورند، به طور کلی تمایل دارند تا رژیم غذایی سالم تری داشته باشند و کمتر احتمال دارد به اضافه وزن دچار شوند.

یک صبحانه سالم چگونه است؟

شما باید اطمینان حاصل کنید صبحانه دست کم دارای دو ماده ی مغذی است: پروتئین اندک و فیبر.

کینگ می گوید: ترکیب این دو مورد به کودک شما کمک می کند احساس سیری کند و سطح قند خون او را ثابت می کند پس کودک می تواند بهتر تمرکز کند و انرژی بیشتری خواهد داشت.

منبع خوب پروتئین شامل: ماست، آجیل و دانه ها (شامل روغن دانه ها)، تخم مرغ و پنیر کم چرب یا قسمت کمی از پنیر می شود. برای فیبر بر میوه و سبزیجات و غلات (مانند: نان ترد گندم ،بلغور جو دوسر یا کل دانه های غلات) تمرکز کنید.

بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟ 

۵ اتفاق بد برای دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند 

آنچه که شما می خواهید از آن اجتناب کنید تغذیه کردن کودک تان با یک صبحانه مملو از شکر است.

منابع غذایی حاوی غلات و حبوبات شکر دار (برخی از محصولاتی که به بازار عرضه می شوند و برای بچه ها شکری بیشتر از شکر لازم برای یک وعده نسبت به خوردن یک وعده بیسکویت دارند) صبحانه قهوه خانه ها و شیرینی ها شکر فراوان دارند و مناسب نیستند. صبحانه هایی را پیدا کنید که از غلات متفاوت تشکیل شده باشند و حاوی حداقل شکر اضافه شده باشند که هر چه شکر کمتر باشد بهتر است، نباید در هر وعده بیشتر از 8 گرم باشد. اگر نیاز دارید به صبحانه ای که شیرین نیست کمی شیرینی اضافه کنید، بهتر است میوه های تازه را به جای چیزهای شکری دیگر با آن ترکیب کنید.

دستور تهیه یک صبحانه پنیری ساده و خوشمزه 

ماسالا پوری صبحانه سبزیجات خوشمزه و ساده هندی 

می توانید به سادگی آب میوه را بگیرید و از آن استفاده کنید اما آکادمی سلامت کودکان آمریکا پیشنهاد می کند که بهتر است کودکان، به جای نوشیدن آب میوه، میوه ها را بخورند. امی کیتینگ، متخصص تغذیه می گوید:

وقتی که آب میوه را می نوشید خیلی راحت تر است که کالری بیشتری را نسبت به وقتی که میوه را می خورید وارد بدن خود کنید.

همچنین میوه ها حاوی فیبر هستند و این در حالی است که آب میوه فیبر ندارد.

مطابق با جدیدترین دستورالعمل AAP، کودکان در سنین 4 تا 6 سال نباید در روز بیشتر از 4 تا 6 اونس (115 تا 165 گرم یا 115 تا 165 سی سی) آب میوه بنوشند. آن هایی که سن شان 7 سال و بالاتر است، نباید از 8 اونس (تقریبا 225 گرم) بیشتر بنوشند. اگر بچه شما اضافه وزن دارد، پیشنهاد می شود اصلا به او آب میوه ندهید.

ادامه مطلب که حاوی نکاتی مهم برای تهیه ی یک صبحانه سالم است را در بخش دوم دنبال کنید.

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه اسنک تخم مرغ

در

(سیارک)  مواد لازم برای تهیه اسنک تخم مرغ

- تخم مرغ 2 عدد
- نان تست 2 عدد
- روغن یا کره به مقدار لازم

طرز تهیه اسنک تخم مرغ :


داخل ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم  تا داغ شود. با استفاده از لیوان بخش میانی نان تست را قالب زده  و خارج می کنیم.

پس از اینکه روغن داغ شد نان ها را داخل ماهیتابه قرار گذاشته و با حرارت ملایم اجازه می دهیم کمی نان برشته و طلایی شود. حالا نان را برگردانیم و 1 تخم مرغ کامل را داخل گودی نان می ریزیم . کمی صبر کنید تا تخم مرغ بسته و آماده شود ( با این روش تخم مرغ عسلی خواهید داشت ).



در صورتی که تخم مرغ عسلی دوست ندارید و می خواهید  دو طرف تخم مرغ پخته شود میتوانید همزمان با قرار دادن نان در ماهیتابه تخم مرغ را در قسمت خالی نان تست بریزید و پس از اینکه یک طرف سرخ شد برگردانید تا طرف دیگر آن نیز برشته و سرخ شود سپس سرو نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

درستش کردم...خوشمزه میشه.فقط توصیه می کنم با کره درست کنید و کمی فلفل سیاه رو تخم مرغ بپاشید خیلی عالی میشه۱۳۹۵/۱۰/۲۹

ظاهرش که خوشمزس۱۳۹۵/۱۰/۲۸

Dovolil bych si oponovat. Pokud nÄ›kdo si pÅ™isvojí cizí práci anebo ve spnÃci¡leím případÄ› vÄ›tší podíl na díle než skutečnÄ› mÄ›l, tak je plagiátor. A to platí bez pardonu. Jan Tvrzený۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در ادامه بخوانید...

5 صبحانه فوق العاده

در


آیا به خوردن صبحانه اهمیت می دهید ؟ 5 صبحانه ای که درسریع ترین زمان آماده می شود.
1. شما می توانید تخم مرغ را هر روز با ترفند های مختلف برای خودتان درست کنید در ضمن ازلیوان مایکروویو امن هم می توانید برای آماده سازی تخم مرغ نیمرو استفاده  نمایید،نگران نباشید، تخم مرغ ها در حدود یک دقیقه  طبخ می شود. با این روش تخم مرغ چرب و بسیار نرم می شود.


2. شما می توانید در زمان صرفه جویی کنید شب قبل از خواب، داخل یک شیشه مخلوط مساوی از هر نوع شیر و بلغور جو دوسر را ریخته و در یخچال بگذارید.به این مخلوط ، برخی از میوه های خشک مورد علاقه خود را و یا کمی شربت افرا اضافه کنید در صورتی که از طعم دارچین خوشتان می آید کمی پودر دارچین به محتویات شیشه اضافه کنید. 


3.انواع آجیل و میوه های خشک رادر ظرف مخلوط کرده به همراه نوشیدنی مورد علاقه خود میل بفرمایید.


4. این صبحانه شامل ماست با طعم میوه می باشد.با اضافه کردن کمی از انواع توت ها یا تکه های سیب  به ماست ساده یونانی یک صبحانه فوق العاده خوشمزه درست کنید. این صبحانه علاوه برپروتئین و قند حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد . برای تنوع تعدادی دانه بادام و یا گردو و .... به محتویات ظرف اضافه کنید. همچنین شما می توانید عطر و طعم ماست یونانی را با اضافه کردن پودر زنجبیل، دارچین و یا هر ادویه دیگری تغییر دهید.


5. شما می توانید با میکس میوه های یخ زده انواع اسموتی را تهیه کنید . یک تکه یخ و میکس برخی از میوه های یخ زده بهترین ترکیب است.

طرز تهیه فنجان های ماست میوه ای هلو شاه توت

اسموتی پرتقال

طرز تهیه پیتزا تک نفره با نان تست

طرز تهیه کره ی سرخ شده و پوره ی سیب زمینی فندقی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه روز خود را با خوردن یک صبحانه سالم به درستی شروع کنیم

در

(سیارک) : این روزها، هر جایی را که نگاه می کنید، پیام هایی را می بینید که اهمیت سالم غذا خوردن را به شما می گویند. هرچقدر فروشگاه های مواد غذایی خرده فروش، محصولات ارگانیک بیشتری ارائه کنند، آنها گزینه های سالم تری را نسبت به غذاهای فرآوری شده عرضه می کنند. شما همچنین تبلیغات زیادی را در مورد اینکه چگونه به بدن خود، ‌شکل بهتری بدهید، و چگونه قدرت عضلات بهتری داشته باشید، را خواهید دید.


این ها، همه پیام های مهمی هستند و فرد بایستی آنها را جدی بگیرد. سالم غذا خوردن برای بهبود کیفیت زندگی ما حیاتی است. فراهم کردن ویتامینها و مواد مغذی بدن مان برای عملکرد درست سیستم های مان، ضروری است. اولین جایی که می توانید عادات سالم غذا خوردن را شروع کنید، اولین وعده ی روز صبحانه است.
سالم غذا خوردن با صبحانه شروع می شود
صبحانه همیشه به عنوان مهم ترین وعده ی غذایی روز، شناخته شده است. واقعیت هایی پشت این باور وجود دارند که با خوردن صبحانه؛ تمرکز بهتری خواهید داشت. صبحانه همچنین به بدن شما قدرت و استقامت بیشتری در انجام فعالیت های فیزیکی می دهد. هنگامی که شما یک صبحانه مغذی کامل می خورید، بدن شما، مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای به پایان رساندن روز را دریافت می کند. در زیر هشت صبحانه آورده شده است که با خوردن آنها شما می توانید روز خود را سالمتر شروع کنید.

۱. گیاهک (جوانه) گندم
تنها با مصرف دو قاشق غذاخوری گیاهک گندم، بدن شما می تواند تا ۱۵ درصد از مصرف توصیه شده ی روزانه ی ویتامین E را به همراه 10 درصد از نیاز روزانه فولات خود را دریافت کند. شما به راحتی می توانید برای صبحانه، این محصول مفید را با ریختن روی غلات، یا ماست مورد علاقه خود اضافه، یا آن را به یک اسموتی اضافه کنید. ویتامین E تامین شده توسط گیاهک گندم، یک ماده مغذی است که بسیاری از مردم در رژیم غذایی خود آنرا ندارند. گیاهک گندم یک راه آسان برای شما برای دریافت دوز روزانه ی این ویتامین ضروری است.
۲. موز
یک موز برای رفع گرسنگی اواسط صبح بسیار خوب است. بهترین انتخاب، موزی است که کمی سبز (نارس) باشد که برای شما منبعی از نشاسته مقاوم (مقاوم در برابر هضم) فراهم می کند. نشاسته مقاوم، کربوهیدرات های سالم است، و به شما کمک می کند که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. این میوه را می توان به سادگی بصورت برش هایی به غلات صبحانه خود اضافه کنید، و اغلب برای افراد به اندازه کافی شیرین است بطوریکه که آنها نیازی نمی بینند که شکر اضافه کنند.
۳. هندوانه
تامین آب بدن در صبح مهم است، و هندوانه منبع بسیار خوبی می باشد. هندوانه همچنین حاوی بهترین منبع لیکوپن، ماده ی مغذی موجود در سبزیجات و میوه های قرمز است و برای سلامت قلب، و چشم شما، و همچنین پیشگیری از سرطان مفید است. هندوانه در لیست غذاهای با کالری-منفی قرار دارد، که بدین معنی است که به احتمال زیاد، میزان مصرف کالری بیشتر از مقدار هضم شده ی آن است. این نظریه، شامل موارد بیشتری است، اما هندوانه تنها حاوی ۴۰ کالری در هر فنجان است که آن را به چندین دلیل، تبدیل به یک انتخاب عالی برای صبحانه می کند.
۴. غلات
غلات، یک محصول صبحانه است که ما باید در انتخاب آن دقت و توجه کنیم. همه ی غلات در لیست مواد غذایی سالم قرار نمی گیرند. هنگام انتخاب یک غلات صبحانه سالم، بهتر است یکی را انتخاب کنید که حداقل پنج گرم فیبر و کمتر از پنج گرم قند داشته باشد. این نسبت را می توان به سادگی در غلات سبوس دار یا غلات کامل یافت. این نوع از غلات همچنین حاوی ریبوفلاوین، اسید فولیک، و دیگر مواد مغذی ضروری هستند. استفاده از شیر بدون چربی و میوه این وعده غذایی صبحانه را کامل کرده، و انرژی تمام-روز شما را فراهم می کند.
۵. گرمک (طالبی)
انتخاب میوه تقریبا همیشه برای داشتن یک صبحانه سالم، یک گزینه ی خوب است. گرمک نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما با مصرف یک وعده شش اونسی از آن، تنها ۵۰ کالری دریافت می کنید درحالیکه ۱۰۰ درصد از مصرف توصیه شده ی ویتامینC و A را دریافت می کنید. این میوه بخشی از خانواده خربزه است که بدین معنی است که همچنین حاوی غلظت بالایی از آب است و به شما کمک خواهد کرد که آب بدن خود را حفظ و تا هنگام ناهار احساس سیری کنید.
۶. تخم مرغ
تخم مرغ به یک دلیل خوب، "خوراکی باور نکردنی" نامیده می شود. زمانی تخم مرغ برای داشتن کلسترول بیش از حد، شهرت بدی داشت. امروزه، مطالعات نشان داده اند که تخم مرغ، منبع سالمی از پروتئین و مواد مغذی، از جمله ویتامین D است. تخم مرغ برای یک رژیم غذایی که شامل پروتئین بدون چربی است و از چربی اجتناب می-کند بسیار عالی است.
۷. گریپ فروت
گریپ فروت تنها یک انتخاب سالم نیست؛ بلکه یک انتخاب بسیار خوب در بسیاری از برنامه های رژیم غذایی است. مطالعات نشان داده اند که اگر شما نیمی از یک گریپ فروت را قبل از غذا بخورید، شما سریع تر لاغر می شوید. گریپ فروت دارای خواص چربی سوزی است و همچنین در کنترل سطح قند و انسولین خون موثر می باشد. همانند میوه های خانواده خربزه، یکی از ویژگی های گریپ فروت داشتن آب فراوان بوده که برای شما مفید است. گریپ فروت همچنین به خاطر تداخل با برخی از داروها شناخته شده است، بنابراین به شما توصیه می شود که در صورت مصرف داروهای روزانه برای مسائل مربوط به سلامت، با دکتر خود چک کنید.
۸. اوتمیل (جو دو سر)
اوتمیل حاوی بتا-گلوکان است که یک فیبر شناخته شده برای کاهش کلسترول است در صورتیکه اگر به صورت منظم مصرف شود. اوتمیل همچنین غنی از اسیدهای چرب امگا-3، پتاسیم، و فولات است. این مواد غذایی مفید همچنین حاوی یک منبع سالم از فیبر هستند. در هنگام انتخاب اوتمیل برای صبحانه به عنوان یک گزینه سالم، شما باید انواع بدون طعم دهنده ی آن، مانند آنهایی که با شکر بسته بندی شده اند را انتخاب کنید. اگر شما یک نمونه ی شیرین تر می خواهید، می توانید به آن عسل اضافه کنید و یا بهتر است با میوه مصرف کنید.
هنگام انتخاب مواد غذایی سالم برای صبحانه تان، شما می خواهید آنهایی را پیدا کنید که ترکیبی از کربوهیدرات های خوب و پروتئین با فیبر باشد. وقتی شما یک وعده ی غذایی سالم برای صبحانه مصرف می کنید، انرژی لازم برای سپری کردن صبح و تمرکز راحت تر بر روی اتفاقاتی که در جهان اطراف تان رخ می دهد، را فراهم می سازد.

5 صبحانه فوق العاده

صبحانه مناسب برای کودکان

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله

طرز تهیه فنجان های ماست میوه ای هلو شاه توت

اسموتی پرتقال

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

Right thing or the wrong thing? My post-modern inptrtretaeion of their situational ethics would define the right thing as doping without getting caught, which would bring great pride to the motherland.I can't decide if the wrong thing would be to get caught doping and not winning or to get caught doping after a win.But to not win without doping might be the wrong thing too, if there is the possibility of winning without getting caught, which would be the right thing. Or would it? I'm not as smart as the Chinese.۱۳۹۵/۱۲/۲۷

در ادامه بخوانید...

بهترین زمان برای ورزش

در

چند دلیل که باید قبل از صبحانه ورزش کنیم

با ورزش صبحگاهی قبل ازخوردن صبحانه انرژی و چربی سوزانده و بهترین استفاده را از اول وقت داشته باشید. صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است اما شما با انجام حرکات ورزشی قبل از صبحانه بیشترین سلامتی را کسب میکنید. با انجام حرکات ورزشی و پمپاژ خون به کلیه قسمت های بدن ذهن و اندام های دیگر آماده گی کامل را بدست آورده  و یک روز خوبی خواهید داشت.تحقیقات نشان داده است بیشترین تناسب اندام با ورزش صبحگاهی حاصل میگردد.

افزایش انرژی
افزایش انرژی
هیچ چیزی به اندازه ورزش صبحگاهی برای بدن مفید نمیباشد. وقتی ورزش را شروع میکنید در واقع خون را به کلیه قسمت های بدن پمپاژ کرده و مغر اندروفین کافی را برای کل روز جذب میکند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه جرجیا نشان داده انرژی افراد بزرگسال با تحرک کم با 20دقیقه ورزش به مدت 6 هفته بطور قابل توجهی افزایش میابد. (سیارک)
افزایش توده بدنی
افزایش توده بدنی
درحالی که ورزش و رژیم غذایی سالم باعث کاهش وزن و تناسب اندام میگردد تاثیر ورزش صبحگاهی بیشتر از ورزش های بعد از صبحانه میباشد. تحقیقات دانشگاه نورس وسترن نشان داده افرادی که بطور منظم صبح  زود در معرض نور خورشید قرار میگیرند نسبت به افرادی که بعد از ظهر ها در معرض آفتاب هستند توده بدنی آنها بیشتر افزایش میابد.
سلامت قلب
سلامت قلب
قبل از اینکه افراد دیگر از رختخواب بیرون بیایند با یک ورزش ساده سلامتی قلب و عروق خود را بدست آورید. ورزش طبیعی ترین روش کسب انرژی است. برای کاهش وابستگی خود به مواد غذایی اعتیاد آور مثل قند و کافئین (که با افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی مرتبط است) کافی است هفته ای 4 روز و روزی 20دقیقه یک ورزش هوازی سبک داشته باشید.
تغذیه خود را کنترل کنید
تغذیه خود را کنترل کنید
یک ورزش صبحگاهی ساده ترین روش برای لذت بردن از کل روز کاری میباشد. ارتباط قوی بین ورزش منظم و میوه و سبزیجات وجود دارد. مواظب باشید با خوردن قند و چربی زیاد ورزش خود را هدر ندهید.

زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

15 خوراکی که باید بعد از ورزش از خوردن آنها پرهیز کنید


راحت از خواب بیدار شوید
راحت از خواب بیدار شوید
اگر شما جزو افرادی هستید که هنگام صبح بسختی از خواب بیدار میشوید با انجام حرکات ورزشی منظم طی چند هفته میتوانید راحت  از خواب بیدار شوید زیرا ورزش ضمن حفظ هرمون های بدن باعث میشود شبها خواب راحتی داشته و صبح ها راحت از خواب بیدار شوید. در واقع با ورزش صبحگاهی ریتم بدن شما منظم میگردد. (سیارک)
کاهش استرس
کاهش استرس
اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه استرس دارید خوشبختانه ورزش صبحگاهی بهترین روش برای کاهش استرس میباشد. مرکز پزشکی دانشگاه نیرسکا نشان داده افرادی که ساعت اولیه روز خود را با ورزش شروع میکنند تمام روز میتوانند از مزایای ورزش استفاده کنند.
کاهش گرسنگی
کاهش گرسنگی
بر خلا ف باور عمومی ورزش جلوی گرسنگی را میگیرد. محققان دانشگاه Loughborough
کشف کرده اند ورزش باعث کاهش سطح هرمون گرلین (هرمونی که گرسنگی را تحریک میکند) شده و فرد کمتر احساس گرسنگی میکند. با خوردن میوه و سبزیجات و پروئین های بدون چربی سلامتی و تناسب اندام خود را کسب کنید.
بهره وری بیشتر
بهره وری بیشتر
بهترین راه لذت بردن از یک روز پربار اضافه کردن یک ورزش صبحگاهی به برنامه روزانه میباشد. ورزش ریتم شبانه روزی بدن را تنظیم کرده و باعث میشود ما خواب خوب و با کیفیت داشته باشیم. تحقیقات نشان داده است خواب خوب عامل موثری در بهره وری از ایام روز میباشد.
افزایش سوخت و ساز بدن
افزایش سوخت و ساز بدن

اگر میخواهید سوخت و ساز بدنتان افزایش یابد بهترین روش شروع یک ورزش صبحگاهی است. وقتی با معده خالی ورزش میکنید بدن چربی بیشتری سوزانده وتمایل زیادی به مصرف غذاهای سالم پیدا میکند. بدین ترتیب انرژی به کل بدن شما فرستاده میشود.

عملکرد تحصیلی بهتر
عملکرد تحصیلی بهتر
محققان دانشگاه تگزاس دریافته اند دانش آموزانی که روز خود را با ورزش شروع میکنند بمراتب نمرات بهتری کسب کرده و نسبت به افرادی که چرت میزنند در تحصیل موفق ترند.
قوی شدن رگهای خونی
قوی شدن رگهای خونی
یک رگ خونی ضعیف یا برآمده میتواند زندگی شما را تغیر دهد. خوشبختانه با کمی ورزش صبحگاهی میتوانید عروق خونی قوی داشته و از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنید. ورزش صبحگاهی بور قابل توجهی سلامت اندوتلیوم ( لایه های داخلی رگهای خونی) را بهبود داده و خطر ابتلا به تصلب شرائن، حمله قلبی، لخته شدن خون و سکته مغزی را کاهش میدهد. ورزش صبحگاهی یک نسخه خوبی برای یک زندگی سالم میباشد. (سیارک)
ورزش کاران خوشبین ترند
ورزش کاران خوشبین ترند
متقاعد کردن خود برای دیدن نیمه پر لیوان کمی سخت است. اما مربیان ورزش صبحگاهی بسیار خوشبین هستند. محققان دانشگاه تورنتو نشان داده اند پرندگانی که صبح زود پرواز میکنند خوشبین تر از جغد شبانه میباشند. با ورزش صبحگاهی اندروفین مغز بشدت افزایش یافته و شما تا اخر روز با بقیه افراد متفاوت بوده و به زندگی خوشبینتر میشوید.
عزت نفس
عزت نفس
هیچ چیز در جهان بهتر از احساس سالم، انرژی زیاد و اعتماد بنفس نمیباشد. خوشبختانه تحقیقات اداره بهداشت و امور اجتماعی نروژ نشان داده ورزش بطور قابل توجهی عزت نفس افراد را بالا میبرد.

نکاتی برای شروع یک برنامه ی ورزشی صبحگاهی

5 مورد از کارهایی که زمان شما را در حین ورزش کردن تلف می کنند

چربی سوزی بیشتر
چربی سوزی بیشتر
با ورزش صبحگاهی میتوانید از اضافه وزن خلاص شوید. درواقع  ورزش قبل از صبحانه چربی های بدن را مورد هدف قرار میدهند.نتایج حالصل از یک مطالعه مجله فیزیولوژی بلژیک نشان داده ظرفیت چربی سوزی در ورزش با معده خالی بسیار بیشتر از ورزش بعد از صبحانه میباشد.
کاهش علائم رفلکس
کاهش علائم رفلکس
گاهی ورزش بعد از غذا باعث رفلکس اسید معده شده و در نتیجه خطر ابتلا به زخم معده، عفونت و سرطان مری را افزایش میدهد. ورزش با معده خالی و قبل از صبحانه بهترین روش برای مقابله با این مشکل میباشد. (سیارک)

 

13مورد از بدترین ورزش ها برای افراد بالای 40 سال

این عقیده که تعدادی از افراد به ورزش پاسخ نمی دهند شاید فقط یک افسانه باش

نظرات

در ادامه بخوانید...

صبحانه سالم بخش دوم

در

در بخش اول این مقاله (صبحانه سالم بخش اول )نکاتی در مورد فواید صبحانه برای بچه ها بیان شد. در این بخش نیز راهکارهایی برای آماده کردن صبحانه و صرفه جویی در وقت و زمان بیان می شود. تا آخر با ما همراه باشید.

نکاتی برای آماده کردن صبحانه در زمانی که عجله دارید

با کمی برنامه ریزی، تغذیه کردن بچه هایتان با یک صبحانه ی سالم قبل از رفتن به مدرسه نیازی به سحر خیزی بیش از حد ندارد. چندین گام وجود دارد تا شما صبحی معمولی بسازید و اوضاع راحت تر پیش برود و بچه هایتان را تغذیه شده به مدرسه بفرستید.

کارهای اضافی

اگر در آخر هفته ها وقت اضافی دارید، دسته ای از غذاهای صبحانه را بپزید و فریز کنید. در این صورت می توانید فقط آن ها را در طول هفته بیرون بیاورید، در مایکرو ویو قرار دهید و نوش جان کنید. توبی امیدر، نویسنده ی "آمادگی وعده های غذایی هوشمندانه برای مبتدیان" می گوید: برخی از مواد غذایی مورد علاقه اش برای فریز کردن شامل موارد زیر است:

کوفته های تخم مرغ: تخم مرغ را با پنیر و سبزیجات مخلوط کنید و از آن ها کوفته بسازید، سپس آنها را در یخچال یا فریزر ذخیره کنید و در طول هفته از آن ها استفاده کنید.

یک صبحانه 10 دقیقه ای بدون گلوتن 

دستور تهیه یک صبحانه پنیری ساده و خوشمزه 

پنکیک: در هر زمانی که پنکیک درست کردید، چندین پنکیک اضافی درست کنید و آن ها را در فریزر قرار دهید.

 (در دستور پخت پنکیک تان حداقل نصف آرد را با آرد غلات جایگزین کنید تا فیبر موجود در پنکیک افزایش یابد).

یخ ها را در فر توستر یا مایکرو ویو آب کنید، سپس آن را با کره ی دانه ها چرب کنید یا با ماست بپوشانید و میوه های تازه بر روی آن قرار دهید.

پک نوشیدنی ها: نوشیدنی هایی که خودتان درست کرده اید را در پاکت های پلاستیکی در فریزر ذخیره کنید. در صبح برای ساخت یک نوشیدنی سالم، کافی است یکی از آن ها را در مخلوط کن خالی کنید و با مقداری شیر یا ماست ساده مخلوط کنید.

بهترین صبحانه برای دانش آموزان چیست؟ 

۵ اتفاق بد برای دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند 

آمادگی در شب قبل

امیدر می گوید: من میز صبحانه را می چینم، اگر بخواهم چیزی مانند پنکیک یا کلوچه درست کنم، همه ی مواد خام آن را از پیش آماده می کنم. حتی همه ی ماهیتابه ها و ظروف آشپزی را هم آماده می کنم. اگر من بتوانم به آشپزخانه بروم و بلافاصله شروع به پختن کنم، این کار زمان زیادی را برای من صرفه جویی می کند. ترفند های دیگر شب قبل از صبحانه شامل موارد زیر است:

ساخت جو یک شبه: یک دوم فنجان جو، یک دوم فنجان شیر (لبنیات، دانه یا سویا) و یک دوم فنجان ماست (اگر دوست داشته باشید) را با هم مخلوط کنید و در شیشه های تکی قرار دهید و شب آن را در یخچال قرار دهید. در صبح، فقط آن را هم بزنید و در مایکرو ویو آن را حرارت بدهید.

ده دستور صبحانه سریع و سالم برای افراد پر مشغله 

صبحانه مناسب برای کودکان

چگونه روز خود را با خوردن یک صبحانه سالم به درستی شروع کنیم 

آماده کردن یک سری از چاشنی ها (آجیل، میوه های خشک شده، دانه ها و انواع توت ها): آن ها را در ظروف جداگانه ذخیره کنید. در صبح، کودکان تان می توانند مطابق علاقه خودشان غلات، بلغور جو دوسر یا ماست مورد نظر خود را با هم ترکیب کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه را برش بزنید: سبزیجات و میوه های خرد شده یا تکه تکه شده داشته باشید. در این صورت اگر بخواهید غلات، نیمرو تخم مرغ یا پنکیک کره ای را با مواد مغذی مخلوط کنید، زیاد وقت شما را نمی گیرد.

وعده ی غذایی ترکیبی

کیتینگ می گوید: اگر بچه های شما ادعا می کنند از غذاهای صبحانه متنفر هستند، مشکلی نیست، به آن ها اجازه بدهید غذاهای جایگزین را انتخاب کنند.

 از نظر غذایی هیچ دلیلی وجود ندارد که شما در صبحانه به غلات، تخم مرغ و تست نیاز دارید.

با این وجود او پیشنهاد می کند، همیشه از میوه های تازه و یا یخ زده (بدون اضافه کردن شکر) استفاده کنید. بچه ها به اندازه ی کافی میوه نمی خورند و خیلی ساده است که آن ها را با موز یا یک سیب به مدرسه بفرستید. می توانید همراه با میوه یکی از موارد سالم زیر را نیز قرار دهید:

نصف پنیر کبابی با نان گندم سبوس دار.

هوموس و سبزیحات با نان پیتا.

یک بخش کوچک از باقیمانده ی شام دیشب. 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...