این سبزیجات را کمتر استفاده کنید

در

سبزیجاتی که دارای قند پیچیده هستند یا سبزیجات چلیپایی

 به سبزیجاتی گفته می شود که بعد از تخمیر در قسمت انتهای روده تولید مقدار زیادی گازهای متان، دی‌اکسیدکربن و هیدروژن نموده و با ایجاد نفخ در روده ها مشکل ساز می شوند. این سبزیجات سرشار از فیبرمی باشند و کم کالری کم حاوی موادمغذی زیادی می باشند ولی دارای قند پیچیده ای به نام  رافینوز می باشند که انسان ها آنزیم تجزیه کننده این قند را  در بدن ترشح نمی کنند. این سبزیجات عبارتند از  کلم، کلم بروکلی و کلم پیچ (سیارک)

سبزیجات نشاسته‌ای

 استفاده از این نوع سبزی که عبارتند از سیب‌زمینی، ذرت، نخودفرنگی، کدوتنبل و سیب‌زمینی شیرین باعث افزایش وزن می شود با وجود غنی بودن این سبزیجات از فیبر و مواد مغذی در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنید.

سبزیجات شبرو

آلکالوئید موجود در این سبزیجات مثل بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گوجه‌فرنگی که سولاتین نام دارد سمی می باشد و باعث التهاب در بدن می شود و در صورت مزمن شدن التهاب منجر به دردمفاصل، مشکلات گوارشی، مشکلات خواب، پیری زودرس و بیماری‌های مزمن می گردد.در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنیم.

 سبزی و میوه آلوده با آفت کش ها

178 نوع آفت‌کش بر روی  گروهی از سبزیجات موجود بوده که با شستن هم تمیز نمی شوند.توت فرنگی و اسفناج در رده اول و دوم از نظر آلودگی با آفت کش ها قرار دارند.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...