خواص انبه برای سلامتی

در

میوه انبه شیرین و یک میوه رژیمی محسوب می شود، بنابراین به عنوان یک دسر برای کسانی که رژیم لاغری دارند، مناسب است.

مطالعات مختلفی در رابطه با مصرف انبه (Mangifera indica)و اثرات متعدد سلامتی و خواص انبه از  جمله خواص ضد التهابی، ضد سرطان ، بهبود فشار خون، کنترل قند خون و سلامت روده صورت گرفته است. یافته ها اخیرا در نشریه FASEB منتشر شده و در کنفرانس زیست شناسی تجربی 2017 ارائه شده است.
لئوناردو اورتگا گفت: 

این تحقیقات نتیجه های امیدوار کننده ای را برای پتانسیل انبه برای کاهش خطر بیماری های متابولیکی و التهاب مزمن نشان می دهد.

این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس A & M و دانشگاه ایالتی اوکلاهما انجام شده است. (سیارک)

در یکی از مطالعات، دکتر Susanne Mertens-Talcott، استاد دانشکده تغذیه و مواد غذایی در دانشگاه تگزاس A & M، و همکارانش، جذب، متابولیسم و ​​دفع اسید گالیک، گالویل  و گالوتانین( با فعالیت های ضدسرطانی و ضدالتهابی مرتبط هستند.) را درنمونه ادرار افراد که 400 گرم از خمیر انبه تازه منجمد را به مدت شش هفته مصرف کردند را بررسی نمودند.

دکتر مورتنس تالکات گفت:

مصرف انبه ممکن است منجر به بهبود مزایای ضد التهابی شود و این باید در یک بررسی اثربخشی گسترده مورد تایید قرار گیرد.

در تحقیقاتی که  دکتر Hyemee Kim و همکارانش برای نقش بالقوه مصرف انبه در تغییرات میکروبی روده انجام دادند ،بعد از بررسی نمونه های ادرار و خون داوطلبان، هفت متابولیت اسید گالیک در ادرار افراد سالم شناسایی کردند و مشخص شد که دو متابولیت میکروبی به میزان قابل توجهی بعد از ۱۰ روز مصرف انبه دفع شدند.وجود متابولیت های اسید گالیک و پیروگالول در ادرار انسان بعد از ۱۰ روز مصرف انبه نشان دهنده جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه است.دفع مشتقات گالویل از انبه ممکن است دارای توان بالقوه در پیشگیری و درمان چاقی و اختلالات متابولیکی باشد محققان همچنین نتیجه گرفتند:

مصرف روزانه انبه، فشارخون را در افراد کاهش می دهد.

به گفته Susanne Mertens-Talcott، «نتایج این تحقیق نشان می دهد که

انبه دارای پتانسیل گنجانده شدن در رژیم غذایی به عنوان منبع غنی اسید گالیک و گالوتانین است و به همین خاطر از ویژگی های ضدالتهابی و ضدسرطانی برخوردار است.

نحوه انتخاب انبه

رسیده بودن انبه را نمی شود از روی رنگ تشخیص داد ، زیرا گونه هایی با پوست های قرمز و زرد و سبز دارد. اما صافی و درخشش پوست  و کمی نرم بودن انبه نشان می دهد که میوه رسیده است. برعکس، پوسته پوسته  بودن ، چروکیده بودن و سفت بودن  نشان از میوه ناسالم و نارس است.
انبه هایی را انتخاب کنید که از نظر شکل گوشتی تر باشند.
انبه رسیده دارای یک عطر شیرین است که به شدت احساس می شود. اگر میوه بویی ندارد، احتمالا خیلی زود خراب می شود.
اگر انبه نارس خریداری کرده اید، می توانید آن 2 تا 3 روز در یک مکان گرم نگه دارید تا میوه ها رسیده و خوشمزه شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

مدیریت دیابت بخش دوم

در

قند مواد غذایی

هنگامی که شما مبتلا به دیابت هستید، کنترل قند خون شما می تواند یک فعالیت موازنه ظریف باشد. اگر شما انسولین یا برخی از داروهای خوراکی دیابت را مصرف کنید، ممکن است قند خون تان در بعضی مواقع بشدت پایین بیاید، به خصوص پس از فعالیت بدنی شدید و یا انتظار بیش از حد طولانی بین وعده های غذایی. در دیگر شرایط، خوردن یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا ممکن است سطح قند خون تان را بیش از حد بالا ببرد. مدیریت قند خون تان از طریق رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است خطر ابتلا به عوارض دیابت را کاهش دهد. در drugstore.com، تعدادی از مواد غذایی قند که ممکن است به شما برای مدیریت سطح قند خون تان کمک کند آورده شده است.

تنقلات برای مبتلایان به دیابت

هنگامی که شما یک زندگی پر مشغله را هدایت می کنید، ممکن است از تنقلات استفاده کنید که دوست دیابت هستند. وقتی که گرسنه هستید آب نبات مصرف نکنید. در عوض، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است یک نوار مدیریت قند خون فرموله شده برای بیماران دیابتی و غیر دیابتی به طور یکسان که خواهان یک میان وعده بدون قند رضایت بخش هستند را توصیه کنند. ازمیان انواع طعم های فریبنده مانند بادام زمینی و دارچین سیب انتخاب کنید. این نوارهای خوش طعم دارای پروتئین بالا و کربوهیدرات خالص پایین (کربوهیدرات هایی که در بدن هضم می شوند) می باشند. هر نوار در حالی که به کنترل گرسنگی و کاهش نوسانات قند خون کمک می کند، میل به جویدن را نیز ارضا می کند.

شیرینی های کاهنده قند خون

ترجیح می دهید چه چیزی را بتوانید مزه مزه کنید؟ انرژی کنترل شده با شیرینی های خاص کاهنده قند خون دریافت کنید. این شیرینی ها به بدن شما 24 ویتامین و مواد معدنی را ارائه می کنند در حالی که به شما در جلوگیری از نوسانات وافت قند خون نیز کمک میکنند. ازبین انواع شیرینی هایی که دوست قند خون و کم شکر و کربوهیدرات خالص هستند انتخاب کنید. هنگامی که به انرژی نیاز دارید برای یک میان وعده سریع مقداری در دست خود نگه دارید. بسته های متنوع در طعم هایی مانند شکلات، وانیل و توت فرنگی در دسترس هستند.

چگونه از کاهش قند خون جلوگیری کنیم؟

هنگامی که شما انسولین یا برخی داروهای دیابت که قند خون خود را کاهش می دهند مصرف کنید، سطح قندخون تان می تواند بیش از حد پایین بیاید. به احتمال زیاد کاهش قند خون پس از فعالیت شدید یا زمانی که وعده های غذایی و میان وعده های منظم نخورید رخ می دهد. قند خون پایین می تواند خطرناک باشد و باید به سرعت رسیدگی شود.
دکتر شما ممکن است همراه داشتن یک منبع گلوکز یا قند در تمام زمانها را برای تنظیم قند خون توصیه کند. علائم قند خون پایین، مانند سرگیجه، سبکی سر و لرزش را بدانید و آماده باشید.

چگونه قرص های گلوکز را مصرف کنیم؟

برای اطمینان، هنگامی که بیرون می روید یک منبع گلوکز همراه داشته باشید. قرص های گلوکز منبع متمرکزی از گلوکز هستند. هنگامی که یک قرص را می جوید، گلوکز به سرعت در جریان خون تان آزاد شده تا به تنظیم قند خون پایین کمک کند. از میان قرص های بدون طعم یا انواع قرص های طعم دار مانند میوه های گرمسیری انتخاب کنید. در کیف پول، اتومبیل و در کشوی میز خود مقداری ازآن را نگه دارید درنتیجه در زمان نیاز آنها آنجا هستند. آماده باشید!
با دکتر خود در مورد نحوه بهترین وجه مدیریت دیابت خود صحبت کرده و با دقت مشاوره را دنبال کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود به طور منظم ملاقات کرده تا اطمینان حاصل کنید که قند خون تان بخوبی تحت کنترل است.

نکات

یکی از مهم ترین جنبه های مدیریت دیابت، ردیابی قند خون تان است. با چک کردن سطح قند خون خود به طور منظم، می توانید رژیم غذایی و شیوه زندگی خود را بمنظور حفظ کنترل بهتر دیابت تنظیم کنید. کنترل خوب قند خون ممکن است خطر ابتلا به برخی عوارض ناشی از دیابت را کاهش داده و به حفظ سلامت شما کمک کند. شما همچنین می توانید این چک کردن ها را ضبط کرده و به دکتر خود نشان دهید. فهرست نکات انتخابی ما در drugstore.com موجود است.

چگونه یک دستگاه LANCING کار می کند؟

چک کردن قند خون خود باید تا حد امکان بدون درد باشد. هیچ کس از سوراخ شدن با یک جسم تیز لذت نمی برد. دکتر شما ممکن است چک کردن چند بار در روز سطح قند خون تان را توصیه کند. دستگاه LANCING به منظور کشیدن سریع مقدار کمی خون برای تست طراحی شده است. انتخاب یک دستگاه LANCING و لانست برای انجام این کار با حداقل ناراحتی مهم است.
دستگاه های LANCING ملایم در دسترس هستند. این دستگاه ها به شما اجازه می دهند تا به راحتی با استفاده از یک شماره یر عمق سوراخ را تنظیم کنید. شما می توانید عمق را با توجه به نیازهای خاص خود مشخص کنید. برخی از دستگاه های LANCING تا یازده عمق مختلف تنظیمات انتخابی دارند. تنظیمات بیشتر به شما اجازه انتخاب بهتر برای بدون تست درد را می دهد.

کیت های دستگاه لانست

همچنین کیت های دستگاه لانست درجایی که لانست در داخل یک درام ضمیمه پنهان است در دسترس می باشد، بنابراین شما می توانید آن را ببینید. وقتی که شما آماده استفاده از آن هستید، کافیست یک درام جدید را بردارید. دستگاه های LANCING با دستورالعمل های کاملی برای نحوه استفاده از آنها آمده اند. همیشه دستورالعمل را با دقت دنبال کنید. ( سیارک)

چگونه یک لانست را انتخاب کنید؟

پس از داشتن یک دستگاه LANCING، اکنون زمان انتخاب یک لانست است. در هنگام انتخاب یک لانست، توضیحات را با دقت بخوانید تا مطمئن شوید که سازگار با دستگاه LANCING مورداستفاده شما باشد. بیشتر لنست های موجود سازگار با انواع دستگاه ها سازگار هستند، اما همیشه دو بار چک کنید و مطمئن شوید آن لنستی که شما انتخاب می کنید با دستگاه شما کار خواهد کرد. برخی لسنت های موجود برای دستگاه های LANCING خاصی ساخته شده اند و با دیگر دستگاه ها کار نمی کنند.

راهنمایی هایی برای آزمایش قند خون

به خاطر داشته باشید که لنست های موجود یک بار مصرف هستند و نباید مورد استفاده مجدد قرار گیرند. علاوه بر این، زمانی که تیغه بیش از یک بار استفاده شود کند می شود. هر لنست به صورت جداگانه بسته بندی و استریل شده است.
لنست های موجود در اندازه گیری های مختلف آمده اند. هرچه تعداد اندازه گیری ها بالاتر رود، لانست نازک تر می شود. برای مثال، یک لانست 30 سنج نازک تر از یک لانست با اندازه 28 از لنست 30 نازک است. لنستهای فوق العاده نازک 30 با نوک راحت در دسترس هستند که ناراحتی چک کردن قند خون را از بین می برند. کمک می کند تا هستند. لنست های ضخیم تر نیز در دسترس هستند.
ممکن است نیاز باشد لنست های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر کار می کند. برخی لنست ها با لایه سیلیکون پوشش داده شده اند تا اصطکاک را برای حداکثر راحتی درهربار چک کردن قند خون به حداکثر برسانند.
همیشه لنست را در ظرف ساخته شده برای دفع اجسام تیز بمنظور جلوگیری از حوادث دور بیندازید.

تامین آزمایش قند خون

داشتن ابزارهای خوب، یک دستگاه LANCING و لانست که درد را به حداقل می رساند، چک کردن سطح قند خون را راحت تر می کند. دکتر شما می تواند به شما بگوید که هرچندوقت یک بار سطح قند خون خودرا بررسی کرده و توصیه های درمانی مناسب را به شما بدهد. اطمینان حاصل کنید که به دکتر خود به طور منظم مراجعه کنید و دستورالعمل های درمانی توصیه شده را دنبال کنید.

بهداشت دهان

به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت، شما نیاز به خصوصی برای مراقب بهداشت دهان و دندان خود دارید. تحقیقات نشان می دهد که اگر به درستی کنترل نشود، دیابت می تواند به توسعه بیماری های لثه کمک کند، که می تواند منجر به ناراحتی و از دست دادن دندان ها شود. بیماری لثه ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت عوارضی ایجاد کند. خوشبختانه، مراحلی وجود دارند که شما می توانید در خانه انجام دهید تا سطح سلامت دهان و دندان و بهداشت را ارتقا دهید. در drugstore.com، ما باید یک انتخاب خوب مراقبت از دهان را برای بیماران دیابتی دارید.

دیابت و بیماری لثه

به گزارش انجمن دیابت آمریکا، افراد مبتلا به دیابت بسیار بیشتر مستعد ابتلا به بیماری لثه هستند. دلیل آن می تواند این باشد که دیابت، توانایی بدن برای مبارزه با باکتری هایی که به بافت لثه حمله کرده ومنجر به عفونت می شوند را کاهش می دهد. علاوه بر این، بیماران دیابتی به احتمال بیشتری مبتلا به عفونت های قارچی دهانی و سایر مشکلات بهداشتی تاثیرگذار بر دهان می شوند.

چگونه بیماری لثه بدن را تحت تاثیر قرار می دهد؟

نه تنها افراد مبتلا به دیابت به احتمال زیاد از بیماری های لثه نسبت به جمعیت عمومی رنج می برند، بلکه درصورت توسعه بیماری جدی لثه آنها در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. به گزارش انجمن دیابت آمریکا، بیماری های لثه می تواند بر سطح قند خون تاثیر گذارد و کنترل عوارض دیابت را مشکل تر کند. این خطر عواقب جدی سلامت بدان معنی است که آن برای بیماران دیابتی بسیار مهم است که مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشند.ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دستور غذایی برای افراد دیابتی

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

مدیریت و کنترل دیابت

مراقبت از پا در دیابت 

دستور غذایی برای افراد دیابتی 

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص هسته انبه

در


هسته انبه می‌تواند کمک موثری برای درمان و رهایی از شوره‌های ناخوشایند سر باشد. کره هسته انبه را بگیرید و به سرتان بمالید با این روش علاوه بر درمان شوره موهای‌تان هم تقویت شده و جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می‌کنند.
انبه پادشاه میوه‌ ها است و در سرتاسر دنیا بسیاری از افراد طرفدار پر و پا قرص مصرف آن هستند. در آیور‌وِدا (طب سنتی هند مشتمل بر داروهای گیاهی و روغن‌های مالیدنی و غیره) هر قسمت از درخت انبه فواید خاص خود را دارد.
به طور مثال مصرف دانه، گل‌ها، میوه و حتی پوست درخت هم برای سلامت بدن‌ پر‌فایده خواهد بود. بیشتر ما نوشیدن یک لیوان آب انبه خنک، غلیظ و خوش‌رنگ را بسیار می‌پسندیم و از مزایای مصرف آن آگاه هستیم. اما آیا با خواص هسته انبه هم آشنایی دارید؟ جالب است بدانید می‌توانید از پودر، روغن و حتی کَره هسته انبه هم استفاده کنید.  ( سیارک)

۱- مصرف هسته انبه  برای درمان شوره سر

هسته انبه می‌تواند کمک موثری برای درمان و رهایی از شوره‌های ناخوشایند سر باشد. کره هسته انبه را بگیرید و به سرتان بمالید با این روش علاوه بر درمان شوره موهای‌تان هم تقویت شده و جلوه و درخشندگی خاصی پیدا می‌کنند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید این کره را با روغن خردل و یا عسل مخلوط کنید تا از طاسی سر، ریزش‌ و زود سفیدن موها هم جلوگیری کنید. برای تهیه کره هسته انبه کافی است چند عدد هسته انبه رسیده را جمع‌آوری کرده و در محلی گرم، خشک و پرسایه نگهداری کنید تا کاملا خشک شوند.
زمانی که هسته‌ها خشک شدند و پوسته بیرونی آن‌ها خشک و داخل‌شان پوچ و شکننده شد، می‌توانید به راحتی مغز درون هسته را خارج کنید در یک ظرف مناسب نگه‌داری کنید. در حقیقت همین مغز هسته است که حاوی مواد مغذی و دارویی است. به میزان لازم هسته خشک شده را پودر کنید و با مقداری آب مخلوط کنید. آب را قطره‌قطره اضافه کنید تا خمیر شود و مواد‌تان تنها به اندازه یک قاشق باشد. به این خمیر کره هسته گفته می‌شود و خواص دارویی بسیار زیادی خواهد داشت.

۲- مصرف پودر هسته انبه برای داشتن دندان‌ها و لبخندی زیبا

می‌توانید شبیه به دستور‌العمل تهیه کره هسته انبه، پودر هم تهیه کنید. مغز هسته‌های خشک شده را پودر کنید و مقداری از آن را کف دست‌ خود بریزید سپس مسواک‌تان را کمی مرطوب کرده و به پودر آغشته کنید. مطابق معمول مسواک بزنید تا دندان‌های‌تان سفید و سالم شوند.

۳- مصرف هسته انبه برای موهای سالم

روغن هسته انبه  منبعی غنی از اسیدهای چرب سالم و ضروری، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها است. می‌توانید به راحتی این روغن را در منزل تهیه و مصرف کنید، چگونه؟
- لایه بیرونی هسته انبه را جدا کنید و با مقداری روغن نارگیل، زیتون، کنجد و یا خردل مخلوط کنید.
- بعد از اینکه مواد را خوب با هم ترکیب کردید، مخلوط را در یک ظرف مناسب ریخته و برای مدت زمان یک هفته در مجاورت نور‌خورشید قرار دهید.
- بعد از گذشت یک هفته روغن برای استفاده حاضر و آماده است. مصرف منظم و مرتب این روغن می‌تواند از ریزش و سفید شدن زود‌هنگام موها جلوگیری کند.

۴- مصرف هسته انبه برای سلامت پوست

روغن هسته انبه یک مرطوب کننده عالی برای پوست شما است. روغن به دست آمده از هسته انبه در انواع لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن بسیاری از مواد مغذی و لازم برای پوست‌تان را تامین کرده و از ایجاد چین و چروک‌های احتمالی پوست پیشگیری می‌کند. روغن هسته انبه روی پوست صورت فاقد چربی و روغن است.

۵- مصرف هسته انبه برای لب‌های خشک

شما می‌توانید از روغن هسته انبه به عنوان یک بالم‌لب (چرب‌لب) صد درصد طبیعی استفاده کنید. این روغن با آبرسانی مناسب به پوست لب از خشکی لب‌ها و در نتیجه ایجاد ترک‌خوردگی روی آن‌ها جلوگیری می‌کند. سعی کنید هر شب قبل از خواب مقداری روغن هسته انبه را روی لب‌های خود بمالید. این روغن با جوان‌‌سازی سلول‌های پوست و مرطوب نگه داشتن آن‌ها از ایجاد سلول‌های مرده پوستی جلوگیری کرده و به درمان سریع خشکی و ترک‌خوردگی‌های ناشی از آن کمک می‌کند.منبع: سلامتیس   ( سیارک)

در سیارک بخوانیم:

خواص روغن جوجوبا برای پوست صورت

منابع ب ۱۲ گیاهی و گیاهخواری

نوشیدنی‌ چغندر و آب نعناع برای پاکسازی بدن

هر روز آب و عسل بخوریم

نوشابه سم زدای عسل ، لیمو و زنجبیل

نوشابه سم زدای عسل ، لیمو و زنجبیل

خواص و مضرات گریپ فروت

خواص هندوانه

از همین امروز خوردن آلبالو و گیلاس را شروع کنید

روکولا یا آروگولا چیست

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عسل با چای داغ در لیست سیاه قرار گرفت

در
اکنون تقریبا همه چیز درباره تغذیه سالم است. و اولین چیزی که به ذهن می آید: چیپ های مضر، کیک های چرب و نوشیدنی های دارای قند های رژیمی است . با این حال، این حقیقت که برخی از محصولات به ظاهر "امن" می توانند باعث بیماری های ناگوار یا حتی جدی شوند را  ما اغلب حتی حدس نمی زنیم.
 
sayarak.com یک لیست از 10 جفت محصولات آشنا در تغذیه و رژیم غذایی برای ما را تهیه است که توصیه نمی شود با یکدیگر استفاده شوند. البته در زمان های مختلف، به احتمال زیاد، هیچ اتفاقی نمی افتد، اما اگر چنین محصولاتی در رژیم غذایی روزانه باشد، این به طور جدی خطر ابتلا به عواقب منفی را افزایش می دهد.
 

1. قهوه و شیر را با هم نخورید

گرچه این ترکیب مورد علاقه یک خطر بهداشتی را ایجاد نمی کند ، اما اثر فوری آن را از دست می دهد، از آنجا که فعالیت آنتی اکسیدانی قهوه از میزان 62 تا 95 درصد بسته به میزان شیر کاهش می یابد . بنابراین، پس از خوردن قهوه خود، شما حتی ممکن است تمایل شدید به خوابیدن داشته باشید .
 

2. عسل را با چای داغ نخورید

10 جفت از محصولات آشنا که با هم می توانند به سلامتی آسیب برسانند
 
از خواص عسل به ویژه در دوره سرماخوردگی استفاده می شود، زیرا عسل دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است. با این حال، اگر عسل را به نوشیدنی خیلی گرم اضافه کنید  ، سمی را تشکیل می دهد که بعدا در بدن تجمع پیدا می کند. بنابراین، بهتر است در طول دوره بیماری منتظر بمانید تا چای کمی خنک شود و علاوه بر این کبد خود را پر از سموم نکنید.
 

3. سیب زمینی و گوجه فرنگی با هم نخورید

به خودی خود و تنهایی، این غذاها مغذی و سالم هستند، اما در ترکیب غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی یا برنج با اسید گوجه فرنگی برای هضم بسیار بد عمل می کنند. متاسفانه ما ایرانی ها از گوجه فرنگی در بیشتر پلوهای مخلوط استفاده می کنیم. بنابراین، بهتر است از آنها در یک وعده غذایی استفاده نکنید.
 

4. ماهی و تخم مرغ را با هم نخورید

این ترکیبی شایع برای سالاد است، اما اثر معنی داری بر روی  معده دارد و هضم را دشوار می سازد. علاوه بر این، افزایش غلظت پروتئین ها در مواد غذایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد . بنابراین، مفیدتر است تنها یک ماده پروتئین را مصرف کنید و دیگری را یا حذف و با سبزیجات جایگزین کنید.
 

5. هندوانه و غذاهای شور را با هم نخورید

البته، هیچ کس هندوانه شیرین را  با خیار شور نمی خورد، اما گاهی اوقات در طبیعت و یا به ویژه در تابستان، همه چیز را با هم می خوریم : ماهی دودی، کباب و بله، هندوانه. بنابراین،  به خاطر داشته باشید که با مصرف تنقلات شور  و مصرف هندوانه برای حفظ آب در بدن ،صبح روز بعد، به علت تورم صورت و سایر قسمتهای بدن ، جرات دیدن صورت خود را در آینه ندارید.
 

6. گوشت پخته شده با سس مایونز را با هم نخورید

حتی اگر مشکلی با اضافه وزن نداشته باشید، فراوانی غذاهای سرخ شده یا پخته می تواند منجر به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، نارسایی کلیه، بیماری آلزایمر شود و حتی باعث ایجاد پیری زودرس شود. بنابراین سعی کنید از ترکیب مواد زیر در یک وعده غذایی استفاده کنید: گوشت (به ویژه قرمز)، برخی از پنیر ها (بری، آلمل، فیلادلفیا، ماکارپون)، تخم مرغ، کره، مارگارین، سس مایونز، روغن و آجیل.
 

7. آجیل با میوه های خشک را با هم نخورید

چنین میان وعده های سنتی سالم اکثرا به سلامت آسیب نمی رسانند. اما در ترکیب، برخی از خواص خود را از دست می دهند : اسید فیتیک که در آجیل قرار دارد، مواد معدنی مفید، بویژه آهن، روی، منیزیم و کلسیم را از بین می برد. بنابراین، بادام، بادام زمینی، فندق و گردو را با زردآلو، آلو، کشمش و سایر میوه های خشک و انواع توت ها مخلوط نکنید.
 

8. آب هویج و پرتقال را با هم نخورید

اغلب در دستور العمل های آب هویج اضافه کردن پرتقال یا کدو تنبل توصیه می شود و در واقع، این ترکیب بسیار خوشمزه و سالم است. با این حال، درگیر شدن در آن هنوز ارزش آن را ندارد. سبزیجات و میوه های نارنجی حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند و مقدار زیادی ویتامین A می تواند به شدت بر کبد تاثیر بگذارد.
 

9. پیراشکی را با پودر شکر نخوریم

چنین پیراشکی ها و دونات های سرخ شده در روغن و مورد علاقه از دوران کودکی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد، زیرا ترکیبی از قندها و چربی به شدت انباشت چربی های عضلانی را افزایش می دهد. و این به نوبه خود منجر به  کاهش توانایی بدن برای پاسخ به انسولین می شود که شایع ترین علت دیابت نوع 2 است. علاوه بر این، این ترکیب باعث افزایش میل به خوردن بیشتر از آنچه که در نظر گرفته شده، می شود.
 

آب مرکبات و دارو را با هم نخوریم

توصیه می شود بسیاری از قرص ها را با آب و نه با مایع دیگری بنوشید. علاوه بر این، استفاده از گریپ فروت یا سایر آب مرکبات با دارو تداخل دارد . دوم آنزیم را مهار می کند که به جذب مواد مخدر کمک می کند . بنابراین، غلظت مواد فعال در خون افزایش می یابد، که می تواند منجر به سوء مصرف شود.
 
چه ترکیبی از محصولات بیشتر شما را شگفت زده کرد؟ لطفا در بخش نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...