خواص پیاز قرمز


یک گروه از دانشمندان دانشگاه گلف در تحقیق به منظور بررسی اینکه چگونه انواع مختلف پیاز در کشتن سلول های سرطانی موثر هستند، متوجه شده اند که قدرت انواع پیازدرمبارزه با سرطان برابر نیستند.
این تیم تحت رهبری پروفسور سورس نیتیرایانان پنج نوع پیاز ( Lasalle، Fortress، Safrane، Stanley، Ruby Ring) را که در انتاریو کانادا شناخته شده بود، آزمایش کرده اند.این تحقیق شامل قرار دادن سلولهای سرطانی روده در تماس مستقیم با کورستین استخراج شده از پنج نوع مختلف پیاز بود. (سیارک)

محققان گفتند: "ما خواص زیست شناختی پنج نوع گونه پیاز انتاریو را مورد بررسی قرار دادیم و ظرفیت آنها را برای اثرات سیتواستاتیک / سیتوتوکسیک در سلول های سرطانی  بررسی کردیم."

آنها می گویند: "عصاره هایی که از پنج گونه مختلف پیاز در انتاریو تولید شده اند، درسلول های آدنوکارسینوم (تومور بدخیم در بافت غدد) سلول انسانی، باعث ایجاد فعالیت های سیتوتوکسیک، سیتواستاتیک و ضد مهاجرتی می شوند."

"این عصاره ها به طور قابل توجهی القاء آپوپتوز، کاهش سرعت تکثیر، و مهاجرت سلول های سرطانی را به یک منطقه ممنوعه کاهش داد. مهم این که این اثرات حداقل قابل مقایسه و اغلب قوی تر از ترکیبات فلاونوئیدهای خالص تجاری هستند. "

با وجودی که نتایج مثبت در بالاترین غلظت آزمایش شده (رقت 1:10 عصاره پیاز) مشاهده شد، موفقیت مشخص شده از عصاره پیاز خام ،این ادعا را مطرح می کند که درمکمل های غذایی یا حتی استفاده از عصاره پیاز بعنوان ضد عفونی کننده قوی و نسبتا ارزان ممکن است 

Abdulmonem Murayyan، دانشجوی دکتری دانشگاه گلف، گفت: "ما متوجه شدیم که پیاز در کشت سلول های سرطانی بسیار عالی عمل می کند. (سیارک)

پیاز فعال ساز مسیرهایی است که سلول های سرطانی را برای مرگ سلولی تشویق می کند. آنها محیطی نامطلوب برای سلولهای سرطانی راایجاد می کنند و ارتباط بین سلول های سرطانی را مختل کرده ، رشد آنها را مهار می کنند. 

"دانشمندان همچنین اخیرا تصور می کردند پیاز در منهدم کردن سلول های سرطان پستان موثر هستند."

به گفته این تیم، پیاز حاوی یکی از بالاترین غلظت کورستین، که یک نوع فلاونوئید است می باشد.

"این مطالعه نشان داد که پیاز قرمز نه تنها دارای سطوح بالایی از کورستین است، بلکه مقادیر بالایی از آنتوسیانین است که غلظت خواص تخلیه مولکول های کورستین را افزایش می دهد."

"آنتوسیانین در فراهم آوردن رنگ به میوه ها و سبزیجات کمک می کند و به این معنی است که پیاز قرمز که رنگ آمیزی تیره تر دارد، دارای بیشترین قدرت مبارزه با سرطان است."  (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید