خواص و نحوه مصرف ویتامین E

همه چیز در باره ویتامین E

 

ویتامین E چیست؟

ویتامین E

کدام ویتامین در آب حل نمی شود (ویتامین ای)

ویتامین ای (E) ویتامینی است که در چربی حل می‌شود. در بسیاری از مواد غذایی مانند روغن‌های گیاهی، غلات، حبوبات، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، میوه‌ها، سبزیجات و روغن جوانه گندم یافت می‌شود. همچنین به صورت مکمل نیز در دسترس است.
ازویتامین e برای درمان کمبود ویتامین ای استفاده می‌شود که بسیار نادر است، اما می‌تواند در افراد مبتلا به اختلالات ژنتیکی خاص و در نوزادان نارس بسیار کم‌ وزن رخ دهد.برخی از ویتامین ای برای پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و رگ‌های خونی از جمله تصلب شرایین، حمله قلبی، درد قفسه سینه، درد پا به علت انسداد عروق و فشار خون بالا استفاده می‌کنند.


همچنین از ویتامین ای برای درمان دیابت و عوارض آن استفاده می‌شود. از آن برای پیشگیری از سرطان بخصوص سرطان ریه و دهان در افراد سیگاری، سرطان روده بزرگ و پولیپ، سرطان معده، پروستات و لوزالمعده استفاده می‌شود.
عده‌ای از ویتامین ای برای بیماری‌های سیستم عصبی و مغز استفاده می‌کنند مانند بیماری آلزایمر و سایر فراموشی‌ها، بیماری پارکینسون، گرفتگی شب، سندروم پای بی‌قرار و صرع (همراه با داروهای دیگر). همچنین از ویتامین ای برای کره هانتیگتون و سایر اختلالات عصبی و عضلانی استفاده می‌شود.
از ویتامین ای برای جلوگیری از عوارض اواخر دوران بارداری بخاطر فشار خون بالا (پری‌اکلامپسی)، سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، دوره‌های دردناک، سندرم یائسگی، گرگرفتگی مربوط به سرطان سینه و کیست سینه در زنان نیز استفاده می‌شود.


گاهی اوقات از ویتامین ای برای کاهش اثرات مضر درمان‌های پزشکی مانند دیالیز یا پرتودرمانی استفاده می‌شود. همچنین از آن برای کاهش عوارض جانی ناخواسته داروها مانند ریزش مو در افرادی که دوکسوروبیسین مصرف می‌کنند و آسیب به ریه در افرادی که آمیودارون مصرف می‌کنند استفاده می‌شود.گاهی اوقات از ویتامین ای برای بهبود استقامت فیزیکی، افزایش انرژی، کاهش آسیب‌های عضلانی پس از ورزش و بهبود قدرت عضلات استفاده می‌شود.


همچنین از ویتامین ای برای آب‌مروارید، آسم، عفونت‌های تنفسی، اختلالات پوستی، پیری پوست، آفتاب‌سوختگی، فیبروز سیستیک، ناباروری، ناتوانی جنسی، سندرم خستگی مزمن (CFS)، زخم معده، برخی از بیماری‌های ارثی و جلوگیری از آلرژی استفاده می‌شود.برخی ویتامین ای را به پوست خود اعمال می‌کنند تا با خواص ویتامین E  پوست را در مقابل پیری و اثرات مواد شیمیایی مورد استفاده برای درمان سرطان (شیمی‌درمانی) حفظ کنند.


انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که آنتی‌اکسیدان‌ها مانند ویتامین ای از طریق خوردن رژیم‌های غذایی کاملا متعادل شامل میوه و سبزیجات زیاد، و غلات سبوس‌دار تامین شوند نه از طریق مکمل‌ها، تا اینکه اطلاعات بیشتری در مورد خطرات و مزایای استفاده از مکمل‌ها به دست آید.

 

ویتامین E

 

ویتامین E چگونه عمل می‌کند؟

 

ویتامین ای یک ویتامین مهم است که برای عملکرد صحیح بسیاری از اندام‌های بدن ضروری است. ویتامین ای نیز یک آنتی‌اکسیدان است. این بدین معنی است که به کند شدن سرعت فرآیندهایی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند کمک می‌کند.
موارد استفاده

 

 

تاثیر ویتامین E بر بیماری ها

• اختلال حرکتی (عدم تعادل) مربوط به کمبود ویتامین ای. این اختلال ژنتیکی که آتاکسیا نامیده‌ می‌شود منجر به کمبود شدید ویتامین ای می‌شود. مکمل‌های ویتامین ای به عنوان بخشی از درمان آتاکسیا استفاده می‌شوند.


• کمبود ویتامین ای. مصرف ویتامین ای از طریق دهان برای پیشگیری و درمان کمبود ویتامین ای موثر است.

 

• بیماری آلزایمر. ویتامین ای می‌تواند سرعت وخیم شدن زوال حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر نسبتا شدید را کند کند. ویتامین ای همچنین می‌تواند از دست دادن استقلال و نیاز به کمک پرستار در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط را به تاخیر بیندازد. با این حال به نظر نمی‌رسد که ویتامین ای از تبدیل شدن مشکلات خفیف حافظه به بیماری تمام عیار آلزایمر جلوگیری کند.


• کم‌خونی: بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ای پاسخ به داروهای اریتروپویتین که بر تولید گلبول‌های قرمز خون در بزرگسالان و کودکان تحت همودیالیز تاثیرگذار است را بهبود می‌بخشد.


• اختلال خونی (بتاتالاسمی). به نظر می‌‌رسد که مصرف ویتامین این از طریق دهان برای کودکان مبتلا به اختلال خونی به نام بتاتالاسمی و کمبود ویتامین ای مفید است.


• سرطان مثانه. مصرف 200 IU ویتامین ای از طریق دهان به مدت بیش از 10 سال به جلوگیری از مرگ ناشی از سرطان مثانه کمک می‌کند.


• نشت داروی شیمی‌درمانی به بافت اطراف آن. اعمال ویتامین ای به پوست به همراه دی‌متیل‌سولفوکساید (DMSO) برای درمان نشت شیمی‌درمانی به بافت‌های اطراف موثر است.


• آسیب عصبی مربوط به شیمی‌درمانی. مصرف ویتامین ای (آلفا توکوفرول) قبل و بعد از درمان با شیمی‌درمانی سیس‌پلاتین می‌تواند خطر آسیب عصبی را کاهش دهد.


• زوال عقل. تحقیقات نشان می‌دهد که مردانی که ویتامین ای و ویتامین ث مصرف کرده‌اند کمتر با خطر توسعه انواع متعدد زوال عقل رو به رو هستند. با این حال به نظر نمی‌رسد که بتواند خطر دمانس آلزایمر را کاهش دهد.


• قاعدگی دردناک (دیسمنوره). مصرف ویتامین ای به مدت 2 روز قبل و 3 روز بعد از اینکه خونریزی شروع می‌شود باعث کاهش شدت و مدت درد و کاهش اتلاف خون قاعدگی می‌شود.

ویتامین E


• اختلال هماهنگی و حرکتی به نام دیسپراکسیا. مصرف ویتامین این از طریق دهان به همراه روغن گل مغربی، روغن آویشن و روغن ماهی اختلالات حرکتی در کودکان مبتلا به دیسپراکسیا را بهبود می‌بخشد.


• مشکلات کلیوی در کودکان (گلومرولواسکلروز). شواهدی وجود دارد که مصرف ویتامین ای از طریق دهان ممکن است عملکرد کلیه در کودکان مبتلا به گلومرولواسکلروز را بهبود ببخشد.


• یک اختلال ارثی به نام کمبود G6PD. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ای از طریق دهان، به تنهایی یا همراه با سلنیوم، می‌تواند به افراد مبتلا به اختلال ارثی به نام G6PD کمبود کمک کند.


• درمان یک نوع درد پوستی به نام گرانولوم آنولار. استفاده از ویتامین ای در پوست به بهبود زخم‌های پوستی به نام گرانولوم آنولار کمک می‌کند.


• بیماری هانتینگتون. ویتامین ای طبیعی (RRR-آلفا-توکوفرول) می‌تواند علائم افراد مبتلا به بیماری هانتینگون را بهبود ببخشد. با این حال به نظر نمی‌رسد که به افراد مبتلا به بیماری‌های پیشرفته کمک کند.


• ناباروری مردانه. مصرف ویتامین ای از طریق دهان نرخ باروری مردان مبتلا به مشکلات باروری را بهبود می‌بخشد. مصرف دوزهای بالای ویتامین ای همراه با ویتامین ث این تاثیر را ندارد.


• خونریزی در داخل جمجمه. مصرف ویتامین ای از طریق دهان برای درمان خونریزی در جمجمه نوزادان نارس موثر است.


• خونریزی درون سیستم بطنی مغز. مصرف ویتامین ای از طریق دهان برای درمان خونریزی درون سیستم بطنی مغز در نوزادان نارس موثر است.


• تحمل نیترات. شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه ویتامین ای می‌تواند به تحمل نیترات کمک کند.
• بیماری کبدی به نام استئاتوهپاتیت غیرالکلی. مصرف روزانه ویتامین ای به بهبود علائم NASH در بزرگسالان و کودکان کمک می‌کند.


• بیماری پارکینسون. شواهد اولیه نشان می‌دهد که مصرف ویتامین در رژیم غذایی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون ارتباط داشته باشد. با این حال به نظر نمی‌رسد مصرف تمامی دوزهای rac-آلفا-توکوفرول (ویتامین ای مصنوعی) هیچ مزیتی برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون داشته باشد.


• جراحی لیزر چشم (کراتکتومی فتوراکتیو). مصرف دوزهای بالای ویتامین ای همراه با ویتامین آ (آلفا-توکوفرول-نیکوتینات) در بهبود و بینایی افرادی که تحت عمل جراحی لیزر چشم قرار گرفته‌اند موثر است.


• سندروم پیش از قاعدگی (PMS). به نظر می‌رسد مصرف ویتامین این از طریق دهان باعث کاهش اضطراب، ولع مصرف و افسردگی در برخی از زنان مبتلا به PMS می‌شود.


• عملکرد فیزیکی. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش مصرف ویتامین ای در رژیم غذایی با بهبود عملکرد فیزیکی و توان عضلانی در افراد مسن ارتباط دارد.


• فیبروز ناشی از اشعه. به نظر می‌رسد که مصرف ویتامین ای از طریق دهان با پنتوکسی‌فیلین به درمان فیبروز ناشی از اشعه کمک می‌کند. با این حال مصرف ویتامین ای به تنهایی چنین تاثیری ندارد.


• یک نوع بیماری چشم در نوزادان تازه متولد شده به نام رتینوپاتی نوزادان نارس. مصرف ویتامین ای از طریق دهان برای درمان یک بیماری چشم که باعث رتینوپاتی در نوزادان نارس می‌شود موثر است.


• آرتروز روماتوئیدی (RA). مصرف ویتامین ای همراه با درمان استاندارد بهتر از درمان استاندارد تنها برای کاهش درد در افراد مبتلا به RA است. با این حال این ترکیب هیچ تاثیری در کاهش تورم ندارد.


• آفتاب‌سوختگی. مصرف دوزهای بالای ویتامین ای (RRR-آلفا-توکوفرول) از طریق دهان به همراه ویتامین ث از ملتهب شدن پوست در برابر قرار گرفتن در معرض اشعه UV محافظت می‌کند. با این حال ویتامین این به تنهایی این مزیت را ندارد. اعمال ویتامین ای به پوست به همراه ویتامین ث و ملاتونین، می‌تواند محافظی قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باشد.


• اختلال حرکتی (دیسکینزی ترادیو). مصرف ویتامین ای از طریق دهان به بهبود علائم همراه با اختلال حرکتی به نام دیسکینزی ترادیو کمک می‌کند. با این حال برخی از تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که باعث بهبود علائم نمی‌شود اما ممکن است از بدتر شدن آنها پیشگیری کند.


• تورم در لایه میانی چشم (یووئیت). مصرف ویتامین ای با ویتامین ث از طریق دهان برای بهبود دید و نه کاهش تورم در افراد مبتلا به یووئیت موثر است.

ویتامین E

 

عوارض جانبی ویتامین E

به احتمال زیاد مصرف ویتامین ای از طریق دهان یا اعمال به پوست برای افراد سالم بی‌خطر است. اکثر مردم زمانی که دوز روزانه توصیه شده که 15 میلی‌گرم است را مصرف می‌کنند هیچ گونه عوارض جانبی را تجربه نمی‌کنند. 
احتمالا اگر ویتامین ای از طریق دهان در دوزهای بالا مصرف شود خطرناک است. اگر بیماری مانند بیماری‌های قلبی یا دیابت داشته باشید، نباید دوزهای 400 IU در روز یا بیشتر مصرف کنید. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که دوزهای بالا می‌تواند احتمال مرگ را افزایش دهد و همچنین منجر به ایجاد عوارض جانبی جدی شود. هر چقدر دوز مصرف بالاتر باشد خطر عوارض جانبی بیشتر می‌شود.


این نگرانی وجود دارد که ویتامین ای می‌تواند شانس ابتلا به سکته مغزی خطرناکی به نام سکته هموراژیک که یک خونریزی داخلی مغزی است را افزایش دهد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ویتامین ای در دوزهای 300-800 IU در روز می‌تواند احتمال این نوع سکته مغزی را تا 22% افزایش دهد. هرچند ویتامین ای می‌تواند متقابلا احتمال یک سکته مغزی که شدت کمتری دارد به نام سکته مغزی ایسکمیک را کاهش دهد.


اطلاعات ضد و نقیضی در مورد تاثیر ویتامین ای بر احتمال توسعه سرطان پروستات وجود دارد. بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقادیر زیاد یک مولتی‌ویتامین به اضافه مکمل جداگانۀ ویتامین ای در واقع ممکن است احتمال توسعه سرطان پروستات در بعضی از مردان را افزایش دهد.
دوزهای بالا همچنین می‌توانند منجر به ایجاد حالت تهوع، اسهال، درد معده، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، بثورات جلدی، کبودی و خونریزی شود.

 

عوارض و موارد مصرف ویتامین E

هشدارها و مراقبت‌های ویژه در  نحوه خوردن ویتامین e

نحوه مصرف کپسول ژلاتینی ویتامین ای 400 واحد

مقدار مصرف ویتامین e ، مقدار مصرف ویتامین ای 400 ، میزان مصرف ویتامین e

طریقه مصرف قرص ویتامین e ، طریقه مصرف ویتامین e ، نحوه مصرف ویتامین e ، مصرف ویتامین e ،نحوه مصرف قرص ویتامین e ، طرز مصرف ویتامین e ، نحوه مصرف قرص ویتامین ای    

طرز مصرف ویتامین ای  در بارداری

طرز مصرف ویتامین ای ۴۰۰  در بارداری: ویتامین ای اگر به میزان دوز توصیه شده روزانه مصرف شود احتمالا برای زنان باردار بی‌خطر است. مقداری نگرانی وجود داشته است که مصرف مکمل‌های ویتامین ای در اوایل دوران بارداری ممکن است برای جنین مضر باشد. با این حال هنوز ثابت نشده است که این یک مسئله مهم باشد. تا زمانی که این مسئله کاملا روشن شود بهتر است از مصرف مکمل‌های ویتامین ای در دوران اولیه بارداری بدون مشورت با پزشک خودداری شود.

طرز مصرف ویتامین ای  در زمان شیردهی

مصرف ای ۴۰۰ طریقه مصرف  در شیردهی: به احتمال زیاد مصرف ویتامین ای از طریق دهان به میزان دوز توصیه شدۀ روزانه در طول دوران شیردهی بی‌خطر است.

 

ویتامین E

 

طرز خوردن ویتامین e  در نوزادان و کودکان

نوزادان و کودکان: به احتمال زیاد مصرف ویتامین ای از طریق دهان به میزان مناسب بی خطر است. حداکثر میزان ویتامین ای که برای کودکان بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود بر اساس سن آنها تعیین می‌شود. برای کودکان 1 تا 3 سال کمتر از 200 میلی گرم در روز بی‌خطر است. برای کودکان 4 تا 8 سال کمتر از 300 میلی گرم در روز بی خطر است. برای کودکان 9 تا 13 سال کمتر از 600 میلی گرم در روز بی خطر است. برای کودکان 14 تا 18 سال کمتر از 800 میلی گرم در روز بی خطر است. احتمالا مصرف ویتامین ای (آلفا توکوفرول) در دوزهای بالا از طریق داخل وریدی (IV) برای نوزادان خطرناک است.


طرز مصرف ویتامین e  در آنژیوپلاستی: از مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین ای  یا سایر ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان (بتاکاروتن، ویتامین ث) بلافاصله قبل و بعد از آنژیوپلاستی بدون نظارت متخصص اجتناب کنید. این ویتامین‌ها باعث اختلال در روند درمان می‌شوند.


طریقه مصرف قرص مصرف ای ۴۰۰  در دیابت: ویتامین ای می‌تواند خطر ایست قلبی در افراد مبتلا به دیابت را افزایش دهد. افراد مبتلا به دیابت باید از دوزهای بالای ویتامین ای اجتناب کند.


طریقه مصرف دارو ای ۴۰۰  در حمله قلبی: ویتامین ای می‌تواند خطر مرگ در افراد با سابقه حمله قلبی را افزایش دهد. افراد با سابقه حمله قلبی باید از دوزهای بالای ویتامین ای اجتناب کنند.سطح پایین ویتامین K (کمبود ویتامین K): ویتامین ای می‌تواند باعث وخامت بیماری انعقاد خون در افرادی شود که سطح ویتامین K در بدن آنها بسیار پایین است.


یک بیماری چشمی به نام رتینیت پیگمنتوزا: به نظر می‌رسد که 400 IU rca-آلفا-توکوفرول (ویتامین ای مصنوعی) می‌تواند باعث تسریع از بین رفتن بینایی در افراد مبتلا به رتینیت پیگمنتوزا شود. با این حال به نظر نمی‌رسد مقادیر بسیار پایین (3 IU) چنین تاثیری داشته باشند. بهر حال اگر به این بیماری مبتلا هستید بهتر است که از ویتامین ای اجتناب کنید.


دستور مصرف ویتامین e  در اختلالات خونریزی: ویتامین ای می‌تواند باعث وخیم شدن اختلالات خونریزی شود. اگر اختلال خونریزی وجود داشته باشد باید از مصرف مکمل‌های ویتامین ای اجتناب شود.
سرطان سر و گردن: مکمل‌های ویتامین ای در دوزهای 400 IU در روز و بالاتر مصرف نکنید. ویتامین ای می‌تواند احتمال بازگشت سرطان را افزایش دهد.


نحوه استفاده از مصرف e  در سرطان پروستات: این نگرانی وجود دارد که مصرف ویتامین ای می‌تواند شانس ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهد. تاثیر ویتامین ای بر مردانی که از قبل سرطان پروستات داشته‌اند نامشخص است. با این حال از نظر تئوری مصرف مکمل ویتامین ای می‌تواند باعث وخیم شدن سرطان پروستات در مردانی شود که به آن مبتلا هستند.


نحوه استفاده قرص ویتامین ای ۴۰۰  در سکته مغزی: ویتامین ای می‌تواند خطر مرگ در افراد با سابقه سکته مغزی را افزایش دهد. افرادی که سابقه سکته مغزی دارند نباید دوزهای بالای ویتامین ای مصرف کنند.


نحوه استفاده از مصرف e  جراحی: ویتامین ای می‌تواند خطر خونریزی در حین عمل جراحی و پس از آن را افزایش دهد. حداقل دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف ویتامین ای را متوقف کنید.

 

ویتامین E

 

تداخل دارویی ویتامین E

در استفاده از ترکیب زیر احتیاط کنید:
• داروهایی که برای درمان سرطان (شیمی‌درمانی) استفاده می‌شوند با ویتامین ای تداخل دارند.
ویتامین ای یک آنتی‌اکسیدان است. این نگرانی وجود دارد که آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است اثربخشی برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان‌ها را کاهش دهند. البته هنوز دقیقا مشخص نیست که این تداخل رخ می‌دهد یا خیر.


• داروهایی که باعث کندی لخته‌شدن خون می‌شوند (داروهای ضد انعقاد/ضد پلاکت) با ویتامین ای تداخل دارند.
ویتامین ای می‌تواند لخته شدن خون را کند کند. مصرف ویتامین ای همراه با داروهایی که لخته شدن خون را کند می‌کنند می‌تواند منجر به افزایش احتمال کبودی و خونریزی شود. برخی از داروهایی که لخته شدن خون را کند می‌کنند عبارتند از آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، دیکلوفناک (ولتارن، کاتافلام، ...)،ایبوپروفن (ادویل، موترین، ...)، ناپروکسن (آناپروکس، ناپروسین)، دالتپارین (فراگمین)، انوکساپارین (لوونوکس)، هپارین، وارفارین (کومادین)، و غیره.


• وارفارین (کومادین) با ویتامین ای تداخل دارد
وارفارین (کومادین) برای کاهش سرعت لخته شدن خون استفاده می‌شود. مصرف ویتامین ای همراه با وارفارین (کومادین) می‌تواند شانس کبودی و خونریزی را افزایش دهد. آزمایش خون باید به صورت مرتب انجام شود. لازم است که دوز مصرفی وارفارین (کومادین) تغییر کند.

 

ویتامین E

 

مقدار مصرف ویتامین E

مقدار مصرف ویتامین ای 400، میزان مصرف ویتامین e

نحوه مصرف کپسول ژلاتینی ویتامین ای 400 واحد

طریقه مصرف قرص ویتامین e، طریقه مصرف ویتامین e، نحوه مصرف ویتامین e، مصرف ویتامین e،نحوه مصرف قرص ویتامین e، طرز مصرف ویتامین e، نحوه مصرف قرص ویتامین ای ،  طریقه مصرف دارو e200

قرص ویتامین e چگونه مصرف شود و  چگونگی مصرف دارو e

• برای کمبود ویتامین ای: یک دوز رایج در بزرگسالان 60-75 IU RRR-آلفا توکوفرول (ویتامین ای طبیعی) در روز است.
• برای اختلال حرکتی به نام دیسکینزیا تاردیو: 1600 IU RRR-آفا توکوفرول (ویتامین ای طبیعی) در روز
• برای بهبود باروری مردان: 200-6—IU ویتامین ای در روز
• برای بیماری آلزایمر: حداکثر 2000 IU در روز. ترکیب درمان 5 میلی گرم دونپزیل (آریسپت) با 1000 IU ویتامین ای در روز برای کند کردن زوال حافظه در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
• برای بیماری‌ کبدی به نام استئاتوهپاتیت غیرالکلی: روزانه 800 IU در بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ برای کودکان باید روزانه 400-1200 IU استفاده شود.
• برای کره هانتینگتون مقدماتی: 3000 IU RRR-آلفا توکوفرول (ویتامین ای طبیعی).
• برای درد آرتروز روماتوئیدی: 600 IU ویتامین ای دو بار در روز
• برای جلوگیری از آسیب عصبی ناشی از سیس‌پلاتین: روزانه 300 میلی‌گرم ویتامین ای (آلفا توکوفرول) با هر درمان شیمی‌درمانی و حداکثر تا سه ماه پس از توقف درمان سیس‌پلاتین.
• برای بهبود اثربخشی نیترات مورد استفاده برای بیماری‌های قلبی: 200 میلی گرم ویتامین ای سه بار در روز
• برای کاهش پروتئین در ادرار کودکان مبتلا به بیماری کلیوی به نام گلومرولواسکلروز سگمنتال: 200 IU ویتامین ای.
• برای کمبود G6PD: روزانه 800 IU ویتامین ای.

• نحوه استفاده قرص ای 400  برای سندرم پیش از قاعدگی (PMS): 400 IU -RRRآلفا توکوفرول در روز.
• برای دوره‌های قاعدگی دردناک: 200 IU ویتامین ای دو بار در روز یا 500 IU روزانه، شروع از 2 روز قبل از قاعدگی و ادامه در 3 روز اول خونریزی.
• برای درمان چشم پس از جراحی به نام کراتکتومی: 230 میلی‌گرم ویتامین ای (آلفا-توکوفرول نیکوتینات) و 25.000 واحد ویتامین A (رتینول پالمیتات) سه بار در روز به مدت 30 روز و پس از آن دو بار در روز به مدت 2 ماه.
• برای فیبروز ناشی از اشعه: 1000 IU ویتامین ای در ترکیب با 800 میلی گرم پنتوکسیفولین.
• برای بتاتالاسمی: 750 IU ویتامین ای در روز
• برای پیشگیری از آفتاب‌سوختگی: 1000 IU RRR-آلفا-توکوفرول (ویتامین ای طبیعی) در ترکیب با 2 گرم اسید آسکوربیک.
• برای پیشگیری از فشار خون بالا در دوران بارداری (پری‌اکلامپسی) در زنان پرخطر: 400 IU ویتامین ای با 1000 میلی گرم ویتامین ث در روز.

 

زمان مصرف ویتامین ای 400

برای بیشترین بهره بهتر است که ویتامین e400 که در آزمایشگاه (rca-آلفا-توکوفرول) تولید شده همراه با مواد غذایی مصرف شود.
دوز ویتامین ای می‌تواند گیج کننده باشد. دستورالعمل‌های جاری مقدار مجاز توصیه شده در رژیم غذایی (RDA) و حداکثر آستانه تحمل (UTL) برای مصرف قرص ویتامین e در واحد میلی‌گرم بیان شده است. با این حال اکثر محصولاتی که در آزمایشگاه تولید می‌شوند دارای برچسب با واحد بین‌ المللی (IU) هستند.

 

کاربر گرامی برای اطلاعات بیشتر از خواص ،  نحوه مصرف ، عوارض و  منابع غذایی ویتامین ای به مقاله ویتامین ای - Vitamin Eمراجعه کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید