فواید پیاده روی

(سیارک) : فواید پیاده روی برای سلامت قلب اثبات شده است. بررسی مطالعات قبلی در مورد پیاده روی نشان می دهد رابطه مثبتی بین پیاده روی و سلامت قلبی عروقی وجود دارد.دانشمندان دانشگاه لیمریک در ایرلند به این نتیجه رسیدند که پیاده روی نقش اساسی و مهمی در پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری قلبی عروقی دارد.

همچنین محققان در مطالعه دیگری دریافتند فواید پیاده وری تند برای بهبود سلامت قلب به اندازه دویدن است. به گفته محققان، هم پیاده روی تند و هم دویدن فاکتورهای پرخطر مرتبط با سلامت ضعیف قلب را کاهش می دهند. هر چقدر که در هفته پیاده روی بیشتری داشته باشید، سلامت شما بیشتر بهبود می یابد.

پیاده روی و فشارخون

از دیگر فواید مهم پیاده روی، پیشگیری از ابتلا به فشارخون است. فشارخون بالا فاکتور پرخطر بیماری قلبی است و فعالیت فیزیکی به کنترل آن کمک می کند. با این حال اگر چاق هستید یا تناسب اندام خوبی ندارید، شروع فعالیت های شدید جسمی می تواند برای سلامت تان مضر باشد اما پیاده روی راه حل مناسبی برای شماست.

به گفته محققان کالج پزشکی ورزشی آمریکا اثبات شده است که پیاده روی تنها به میزان ۴۰ دقیقه در روز دارای پتانسیل کاهش فشارخون در افراد مبتلا به فشارخون بالاست. از اینرو محققان توصیه می کنند حداقل ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط داشته باشید.

پیاده روی و دیابت

دلیل دیگر پیاده روی، فایده آن در کنترل دیابت است. بررسی چندین مطالعه نشان داده داده است هم دیابت نوع۱ و هم نوع۲ از فاکتورهای پرخطر مستقل بیماری قلبی عروقی هستند، چراکه دیابت با افزایش سطح کلسترول منجر به سفت شدگی عروق خونی می شوند.

به گفته محققان، پیاده روی در حدود ۳۰ دقیقه در روز، ریسک دیابت را هم در افراد دارای اضافه وزن و هم در افراد دارای وزن نرمال کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان می دهد ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع در حدود ۳۰ دققه بعد از غذا می تواند به کنترل سطح قندخون کمک کند. کنترل و پیشگیری از دیابت بی نهایت برای سلامت قلب مفید است.

پیاده روی و کاهش وزن

همه می دانند که وزن اضافی فرد را در معرض ریسک بالای بیماری های قلبی عروقی قرار می دهد. اما باید بدانید که پیاده روی می تواند به کاهش وزن هم کمک کند. افراد دارای اضافه وزن یا چاق می توانند با پیاده روی ساده به حفظ تناسب اندام خود کمک کرده و آماده انجام ورزش های شدیدتر شوند.

حداقل روزی ۳۰ دقیقه پیاده روی پیامدهای به مراتب بهتر از رژیم غذایی تنها دارد. وانگهی دانشمندان دانشکده ورزش لندن دریافته اند که پیاده روی سریع و منظم به مراتب موثرتر از رفتن به باشگاه ورزشی برای کاهش وزن است.

پیاده روی و گُرگرفتگی های شبانه

مطالعه محققان نشان می دهد زنان یائسه که بسیار در معرض گرگرفتگی های شبانه متناوب و شدید هستند با ریسک بالاتر بیماری های قلبی روبرو هستند. وانگهی زنان بی تحرک در مقایسه با زنان فعال دارای علائم شدیدتر گُرگرفتگی هستند.

محققان همچنین دریافته اند ورزش می تواند به کاهش و تسکین گُرگرفتگی های ناشی از یائسگی و سایر علائم آن کمک کند. فعالیت های نظیر یوگا، پیاده روی، و پیاده روی سریع برای تسکین این علائم سودمند هستند. تحقیقات نشان می دهد ۴۰ دقیقه پیاده روی در حدود ۵ روز در هفته موجب کاهش شدت علائم یائسگی می شود.(مهر)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید