40 ماده مفید برای کاهش وزن

  1. بادام: تنها یک مشت بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و هم چنین منزیم است. تحقیقاتی که در سال 2006 توسط موسسه بنیاد مبارزه با بیماری چاقی مفرط انجام شد، نشان داد که مصرف بادام باعث از بین بردن اشتهای کاذب می شود همچنین به تثبیت وزن نیز کمک می کند. پس منتظر چه هستید؟ در صبحانه بعدیتان حتما بادام بگنجانید. در یک موسسه تحقیقاتی تعدادی داوطلب انتخاب شد و طی یک آزمایش همگی آن ها به مدت 6 ماه روزی7 بادام مصرف کردند. در پایان آزمایش افراد داوطلب چیزی حدود 18 درصدکاهش وزن داشتند.

 

  1. سبزیجات: سبزیجات دارای موادی هستند که برای بدن ضروری هستند. حتی همان طور که می دانید گیاه خواری امروزه یک نوع سبک تغذیه محسوب می شود. خوردن سبزیجات به بهبود کار روده کمک می کند و موجب آبرسانی به پوست می شود. در نتیجه دارای پوستی شفاف و زیبا خواهید بود. سبزیجات منبع بسیار خوبی از مواد معدنی لازم برای بدن هستند و ویتامین های بدن را تا حدودی تامین می کنند. همه افراد باید در زندگی روزانه خود مصرف سبزیجات را بگنجانند. یک بشقاب حاوی سبزیجات می تواند برای کاهش وزن بسیار مناسب باشد. زیرا سبزیجات کالری کمی دارند، چربی ندارند، سرشار از فیبر، فولیک اسید، پتاسیم، منزیم و ویتامین C هستند که همگی این ها در کاهش وزن نقش بسزایی دارند. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که در برنامه غذایی روزانه خود مصرف سبزی را می گنجانند، خطر ابتلا به سرطان و سکته قلبی همچنین بیماری های قلبی عروقی در آن ها 11درصد کاهش می یابد.

 

  1. جو دوسر: جو دوسر سرشار از فیبر است. بعد از مصرف آن برای مدت طولانی احساس سیری می کنید در همان حال، شما را برای مدت طولانی تری سرحال و پرانرژی نگه می دارد. اگر 1الی 2 ساعت قبل شروع کار روزانه جو دوسر مصرف کنید برای مدت بیشتری در روز انرژی دارید همچنین اشتهای شمارا کاهش می دهد که این خود باعث سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن می شود. بهتر است جو را به صورت پخته مصرف کنید و از خوردن جوهای بسته بندی شده که سرشار از شکر هستند دوری کنید.

 

  1. روغن زیتون: تحقیقاتی که توسط تیم دکتر استیو سپکتر و مارشال گولد برگ رهبری و به همکاری دانشگاه توماس جفرسون در دانشگاه پزشکی فیلیپین انجام شد نشان داد که افرادی که در این تحقیقات داوطلب بودند بعد از مصرف 2 قاشق چای خوری روغن زیتون 15الی 20 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سرعت کاهش وزن چشم گیری داشتند،  همچنین افرادی که به مصرف سیگار اعتیاد داشتند بعد از اتمام تحقیقات باز گو کردند که میل آن ها به مصرف سیگار بسیار کاهش یافته است به طوری که می خواهند آن را کامل کنار بگذارند.

 

  1. لوبیای سیاه: در گذشته لوبیای سیاه را از نظر پروتئین کم ارزش محسوب می کردند. حال آن که امروزه دریافته اند می توان حتی آن را جایگزین وعده اصلی غذایی نیز کرد. دانشمندان سیستم گوارش انسان را هنگام مصرف لوبیای سیاه مورد آزمایش قرار دادند. تحقیقات نشان داد که بعد از مصرف اندکی از آن شخص احساس سیری می کند. سرشار از فیبر و پروتئین است و همچنین حاوی نوعی کربوهیدرات به نام رسیستانت است که کاهش دهنده وزن است. به راستی که لوبیای سیاه یکی از غذاهای بسیار پر ارزش و عالی برای کاهش وزن محسوب می شود.

 

  1. چای سبز: برای مصرف چای سبز به دلیل نیاز دارید؟ تحقیقاتی که به تازگی بر این نوع چای انجام شده نشان می دهد که این چای سرشار از موادی است که همواره  بعد از مصرف باعث کاهش وزن می شوند. برای این تحقیقات افرادی را انتخاب کردند و آن هارا به دودسته تقسیم کردند به مدت سه ماه به یک گروه روزی سه فنجان چای سبز و به گروه دیگر روزی سه فنجان چای دیگر دادند. در پایان دوره  تحقیقات افرادی که در این مدت چای سبز مصرف می کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به دسته دوم داشتند. محققان می گویند که درهنگام انجام آزمایشات بر روی چای سبز دریافتند که حاوی ماده ای است که بدن را وادار به کالری سوزی می کند و سطح چربی خون را نیز کاهش می دهد.  نتیجه این تحقیقات در مجله آمریکایی تغذیه سالم به صورت کامل شرح داده شده است.

 

  1. کلم پیچ: کلم پیچ به وسیله تاثیر گذاشتن بر روی سیستم دفع، بدنتان را سم زدایی می کند و سموم بدن را دفع می کند. همچنین اشتهای شمارا نسبت به غذاهای سرخ شده و فست فود ها کاهش می دهد. شما با مصرف غذاهای پرکالری، پرادویه یا بسیار شیرین درواقع در حال واردن کردن میزان بالایی از سموم به بدن خود هستید که باعث افزایش وزن، جوش، کبد چرب و بیماری های قلبی عروقی می شوند. مصرف کلم پیچ میزان این سموم را در بدن کاهش می دهد، آنها را دفع می کند و به بدن شادابی و طراوت می بخشد.

 

  1. مارچوبه: وقتی برای کاهش وزن اقدام می کنید، این که مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کنید اهمیت دو چندان پیدا می کند. مانند مارچوبه. مارچوبه یک نوع ماده غذایی بسیار با ارزش است که سرشار از ویتامین های مختلف از جمله ویتامن های A ,C, K, و فیبر است. همچنین مارچوبه باکتری های مفیدی نیز دارد که هنگام مصرف بر دستگاه گوارش اثرات مفیدی می گذارد و عملکرد آن را از نظر دفع و جذب مواد غذایی بهبود می بخشد.

 

  1. سیر: به گفته محققان موسسه ندای سلامت آمریکا، بعد از مصرف سیر این ماده سیگنال هایی را به مغز مخابره می کند که باعث می شود شخص احساس سیری کند در نتیجه شخص از غذا خوردن دست می کشد. همچنین سیر همواره سوخت ساز بدن را افزایش می دهد. می دانیم که هر چه که سوخت و ساز بالاتر باشد کالری بیشتری در بدن مصرف می شود در نتیجه شخص کاهش وزن بیشتری دارد. همچنین با کاهش میزان هورمون آدرنالین برسیستم عصبی نیز اثر می گذارد.

 

  1. چیلی: هایدی الیسون یک محقق است که سال ها بر روی اثرات فلفل قرمزبسیار تند چیلی تحقیقاتی انجام می دهد. او می گوید: به نظر می رسد هنگام خوردن فلفل چیلی احساس می کنید که زبانتان اتش گرفته است. باید بگویم که همین بلا را بر سر چربی های بدنتان نیز می آورد. بعد از مصرف فلفل تند چیلی احساس گرما می کنید. به خاطر این که بدن شما در حال کالری سوزی است. همچنین دکتر الیسون می افزاید پاشیدن مقداری از پودر فلفل چیلی بروی غذاهایتان، باعث می شود که 10 برابر زودتر از افراد دیگر کاهش وزن داشته باشید.
  1. موز: موز سرشار از پتاسیم است. ماده ی معدنی حیاتی که بعضی وقت ها اگر رژیم لاغری داشته باشید در بدن شما به شدت کاهش می یابد. موز به دلیل این که در همه جا به راحتی یافت می شود و همچنین خوردن آن بسیار راحت است انتخاب بسیار عالی برای افرادی است که رژِیم دارند. موزکالری و چربی پایینی دارد هم چنین منبع بسیار خوبی از انواع فیبرهاست .اگردارای رژیم غذایی هستید فیبر یک ماده ی حیاتی برای شما محسوب می شود زیرا فیبر ها به شما در کارکرد بهتر روده کمک می کنند شمارا پر انرژی نگه می دارند و همچنین باعث می شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

 

  1. هندوانه: یک هندوانه آب دار و شیرین برای مدتی هم آب بدن شمارا تامین می کند و هم به شما احساس سیری بیشتری می دهد. خوردن هندوانه که سرشار از فیبر است باعث می شود که پوستی شاداب داشته باشید و اگر رژیم غذایی دارید برای شما انتخاب بسیار خوبی است. فراموش نکنید که خربزه ها و طالبی ها نیز همان ویژگی های هندوانه را دارند. در واقع همگی آن ها نرم، سرشار آب، فیبر و مواد معدنی مفید برای بدن هستند.

 

  1. خیار: شما می توانید قبل از شروع وعده اصلی غذایی خود مقداری خیار مصرف کنید این کار باعث می شود که اگر چه کالری زیادی وارد بدنتان نکرده اید ولی احساس سیری زودتری خواهید داشت. خیار ادرار آور است همچنین از نفخ جلوگیری می کند. سرشار از آب و مواد معدنی است و به شادابی و شفافیت پوست نیز کمک می کند.

 

  1. زغال اخته:در تحقیقات اخیری که بر روی زغال اخته ها انجام شد، محققان دریافتند که زغال اخته حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان است همچنین به بهبود قند خون کمک می کند.این میوه خوشمزه کالری کمی دارد و در عین حال مصرف آن باعث کاهش اشتها می شود. این میوه برای افرادی که مجبورند از رژیم غذایی کم چربی پیروی کند بسیار سودمند است.

 

  1. دارچین: مصرف دارچین بر کاهش میزان قند خون و تنظیم آن اثر می گذارد و همزمان سطح هورمون انسولین را در بدن افزایش می دهد. دارچین روند کاری انسولین را تقلید می کند ومیزان عملکرد گلوکز را افزایش می دهد. اگرچه افزایش قند خون باعث افزایش ذخیره چربی در بدن می شود، دارچین از عمل ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کندو شما قادر به وزن کم کردن هستید. به علاوه دارچین بر روی روند تبدیل شکر به چربی اثر می گذارد و فرایند تبدیل شکر به چربی را مختل می کند.

 

  1. زنجبیل: زنجبیل نقش مهمی در کاهش وزن و همچنین کارکرد درست معده و روده ایفا می کند. پاکسازی روده و معده کار مهمی است که زنجبیل بعد از مصرفش ایفا می کند. همچنین برای افرادی که دارای کبد چرب هستند بسیار مفید است. تابستان گذشته در دانشگاه کولمبیا تحقیقاتی بر روی زنجبیل انجام شد که نشان داد مصرف زنجبیل بعد از هر وعده غذایی باعث می شود که شخص برای مدت طولانی تری احساس سیری کند و در وعده غذایی بعدی میزان کمتری کالری مصرف کند.

 

  1. کنگرفرنگی: یک خوراکی مقوی و یک منبع خارق العاده از فیبر و پروتئین، کنگر فرنگی یک غذای کامل برای کاهش وزن است. یک کنگر فرنگی متوسط دارای 16گرم فیبر و 10 گرم پروتئین است و فقط 150 کالری دارد. یکی دیگر از فواید کنگر فرنگی نیز این است که سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به هضم بهتر غذاها کمک می کند.

 

  1. برنج قهوه ای: بعد از خوردن یک کاسه کوچک از برنج قهوه ای چنان احساس سیری می کنید که حتی وعده بعدی غذایی خود را خیلی دیرتر شروع می کنید و میزان کمتری کالری مصرف می کنید. زیرا برنج قهوه ای دارای بیشترین میزان فیبر است و همچنین سوخت و ساز بدن را کنترل می کند.

 

  1. بادام زمینی: در واقع بادام زمینی جزو مواد غذایی کم کالری نیست، درحقیقت دارای کالری بسیار زیادی نیز هست.پس چطوری یک ماده غذایی که در هر یک انسش میزان بالایی کالری وجود دارد می تواند باعث لاغری شود؟ بخشی از دلیلش این است که چربی موجود در بادام زمینی چربی مفید است. همپنین سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست. پس در نتیجه مصرف میزان کمی از آن می تواند برای مدت طولانی شمارا سیر نگه دارد. راز مصرف بادام زمینی و در عین حال کاهش وزن این نکته است که به مقدار مصرف خودر در هنگام خوردن بادام زمینی دقت کنید. دفعه ی بعدی که در میان وعده های خود احساس گرسنگی کردید فقط یک انس (35عدد بادام زمینی متوسط ) بخورید.

 

  1. آووکادو: آووکادو سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است. تحقیقات به روشنی نشان می دهند که رژیم غذایی که حاوی میزان زیادی چربی اشباع نشده است برای کنترل وزن بسیار مفید است زیرا چربی های اشباع نشده بروی مصرف قند خون بدن اثرات بسیار خوبی می گذارند. همچنین اگر برای کاهش وزن و کاهش قند خون از آووکادو استفاده کنید تاثیرات خوب آن چندین برابر می شود. آووکادو دارای یک ترکیب بی نظیر برای کاهش وزن و کاهش کربوهیدرات ها به نام مانوهیپتولوس است. مانوهیپتولوس یک نوع خام از شکر است که در آووکادو یافت می شود.
  1. کینوا: به گفته فیونا هانتر کینوا دارای کالری کم و پروتئین بالاست.کینوا دوبرابر برنج و سه برابربیشتر از کوس کوس (غدایی که مخصوص آفریقای شمالی است و با گوشت یا سبزیجات صرف می شود.) پروتئین دارد.کینوا برای هرکس که می خواهد مواظب وزن خود باشد انتخاب بسیار خوبی است زیرا پروتئین موجود در این غذا باعث می شود که به سرعت احساس سیری کنید و برای مدت طولانی تری احساس گرسنگی از شما دور می ماند. درواقع کینوا میزان بالایی پروتئین دارد. سازمان غذای جهانی میزان پروتئین کینوارا با میزان پروتئین موجود در شیر برابر اعلام کرده است. تنها پروتئین نیست بلکه کینوا منبع خوبی برای فسفر، کلسیم، آهن، ویتامین E و ویتامین های گروه B و همچنین فیبر است.
  2. کوس کوس (غذایی محلی مخصوص آفریقای شمالی که با گوشت یا سبزیجات صرف می شود): کوس کوس یک منبع غنی از کربوهیدرات هاست. با این حال کالری و چربی پایینی نیز دارد. همچنین فرآیند تبدیل کربوهیدرات به گلکوز در آن بسیار کند تر از این فرآیند در نان سفید است. انرژی بالایی که دارد مانع خواب آلودگی یا بی حوصلگی می شود. این غذا با سرعت بیشتری در شما احساس سیری به و جود می آورد در نتیجه کمتر کالری وارد بدن شما می شود. این غذا را با کره درست نکنید زیرا باعث چاقی می شود بهتر است آن را با آب لیمو مصرف کنید که سرشار از ویتامین C است.
  3. تخمه آفتابگردان: سرشار از ویتامین E و نوعی آنتی اکسیدان بسیار نیرومند است که رادیکال های آزادی که باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی عروقی، سکته قلبی، سرطان های مختلف و دیگر بیماری ها می شود را کنترل می کند و از بین می برد. لینولیک اسید یک اسید چرب ضروری است که به وفور در این دانه ها یافت می شود. این اسید چرب سوخت و ساز بدن شمارا بالا می برد در نتیجه باعث کاهش وزن نیز می شود. باعث می شود که وزن خود را کنترل کنید. و سطح انسولین، کلسترول و تریگلیسرید شمارا در حالتی متعادل نگه می دارد. همچنین چربی ها ی بدن را کاهش می دهد وسرعت ساخت ماهیچه هارا بالا می برد.
  4. ماست: تحقیقات نشان می دهد که افراد چاقی که می خواهند لاغری بهتر و سریع تری را تجربه کنند می توانند روزانه سه وعده ماست مصرف کنند. مصرف این ماده لبنی مفید و خوشمزه باعث می شود که روند کاهش وزن 21 درصد افزایش یابد و چربی خون را تا 61 درصد پایین می آورد. افرادی که از طرفداران پروپاقرص مصرف ماست هستند نسبت به افرادی که ماست مصرف نمی کنند81 درصد بیشتر چربی دور کمر و پهلو هایشان آب می شود. تحقیقاتی که پروفسورمایکل زمیل در دانشگاه تنسی انجام داد نتایج جالبی داشت او بروی افرادی که از رژیم های سخت غذایی پیروی می کردند تحقیقاتی انجام داد. این افراد را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول سه وعده غذایی ماست مصرف کردند و افرادی که ماست مصرف نکرند. بعد از رژیم غذایی مشخص شد که افرادی که ماست مصرف کردند 14 پوند(6.35کیلوگرم) بیشتر کاهش وزن داشتند وماهیچه هایشان تغییری نکرده بود. ولی افراد گروه دوم ماهیچه سازی در بدنشان بسیار کند شده بود و ماهیچه های زیاد و چربی کمی از دست داده بودند. این یک نگرانی است که سراغ همه افرادی که رژیم می گیرند می آید. اگر رژیم بگیرم ماهیچه از دست می دهم؟شما می خواهید چربی از دست بدهید نه ماهیچه. ماهیچه ها بر تسریع روند کاهش وزن تاثیر قابل توجی می گذارند ولی اغلب در هنگام رژیم گرفتن آن را از دست می دهید.
  5. ماهی: ماهی ها دارای اسید های چرب مفید مانند امگا3 هستند. بدن ما توانایی تولید امگا3 را ندارد به همین دلیل مصرف ماهی برای بدن بسیار ضروری است تا امگا 3 ای که برای بدن حیاتی است و خود توانایی تولید آن را ندارد، دریافت کند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد امگا3 روند پیری سلول هارا کند می کند و در افزایش عمر و شادابی پوست تاثیر به سزایی دارد.
  6. سالمون: مصرف موادی که دارای پروتئین هستند باعث می شود شما زودتر از افراد دیگر احساس سیری کنید و همچنین مدت طولانی تری احساس گرسنگی سراغتان نمی آید. با این وجود حدود50 درصد زنان بین 18 تا50 سال نمی دانند که این ماده چقدر برای بدن حیاتی است و چقدر در کاهش وزن تاثیر دارد. سالمون منبع بسیار غنی از پروتئین است. مصرف آن از گوشت قرمز نیز بسیار مفید تر است. مطالعاتی که در سال 2008 انجام شد نشان داد که افرادی که در رژیم غذایی خود سالمون مصرف می کردند به طور متوسط 9 پند (4کیلو گرم) بیشتر نسبت به افراد دیگر کاهش وزن داشتند.                                                                             
  7. آناناس:یک تکه آناناس چربی یا پروتئین ندارد ولی در عوض شامل 40 کالری است. سرشار از فیبر، آب، ویتامین C، منزیم و سایرآنتی اکسیدان هاست. فیبر باعث می شود که احساس سیری کنید. منزیم برای تقویت استخوان ها مفید است. پکتین و ویتامین C موجود در آب آناناس باهم ترکیب می شوند و از نفخ جلو گیری می کنند. همچنین سرشار از بروملین است که باعث افزایش قدرت و خاصیت انعطاف پذیری ماهیچه ها می شود.
  8. کرفس: آیا می دانید که کرفس سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد؟ برای همه خوشایند است بدون این که ورزش سختی انجام داده باشند چربی از دست بدهند و کالری بسوزاند. شما می توانید با مصرف خود کرفس یا آب آن دوبار در روز حتی در حالی که نشسته اید کالری بسوزانید. کرفس سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث بالارفتن قدرت چربی سوزی بدن می شود.
  9. عدس: عدس سرشار از فیبر و پروتئین است. تحقیقات نشان می دهد که فیبر و پروتئین موجود در عدس بسیار آهسته در بدن مصرف می شوند و باعث می شوند فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. همچنین مصرف عدس باعث کاهش کلسترول می شود.
  10. فلفل سیاه: فلفل سیاه حاوی موادی است که بعد از مصرف از تشکیل سلول های چربی جلوگیری می کند و توانایی شکستن سلول های چربی را دارد در میان فلفل هایی که مردم روازانه مصرف می کنند دانشمندان بیشتر فلفل سیاه را توصیه می کنند زیرا فلفل سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن است و کلسترول خون را نیز کنترل می کند.
  11. گلابی: تنها یک گلابی به تنهایی می تواند 15 درصد از نیاز روزانه شمارا به فیبر تامین کند. خوردن سه گلابی در روز باعث کاهش اشتها و بالارفتن سرعت سوخت و ساز بدن می شود. توصیه می شود که گلابی را با پوست آن مصرف کنید زیرا همان قدر که گوشت آن مفید است به همان اندازه نیز پوست آن دارای خاصیت است و باعث شادابی پوست و پاکسازی روده می شود.
  12. لیمو: در طی قرن های گذشته خواص زیادی از لیمو کشف شده است. دو عدد لیموی بزرگ حاوی میزان بالایی آنتی اکسیدان، آنتی باکتری و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. لیمو یک ماده مفید برای کاهش وزن است همچنین هضم آن آسان بوده و به پاکسازی معده و روده نیز کمک می کند. لیمو شامل میزان قابل ملاحظه ای از اسید سیتریک، کلسیوم، منزیم، ویتامینC و پکتین است
  13. هلو: این جواهرهای کوچک قرمز و نارنجی سرشار از فیبر هستند که برای مدت طولانی شمارا سیر نگه می دارند و اشتها ی کاذب را نیز کنترل می کنند . همچنین 80 درصد هلو را آب تشکیل می دهد که این خود باعث شادابی پوست می شود.
  14. بروکلی: بروکلی سرشار از ویتامین C است. بدن برای جذب بهتر کلسیم به ویتامین C نیاز دارد. مطالعات نشان می دهد کلسیوم به کاهش وزن کمک فراوانی می کند. همچنین بروکلی سیستم ایمنی بدن را قوی می کند و از بدن در مقابل بیماری ها محافظت می کند. باهمه این اوصاف بروکلی کالری بسیار کمی دارد.
  15. گریپ فروت: یکی از بهترین کاهش دهنده های چربی خون گریپفروت است. تحقیقات نشان می دهد قبل شروع وعده ی غذایی اگر نصف یک گریپفروت را مصرف کنید زودتر احساس سیری می کنید و کالری کمتری را بدنتان جذب می کند که این خود باعث لاغری و کاهش وزن می شود. می توان گریپفروت را به صورت آبمیوه یا کمپوت نیز مصرف کرد اما بهترین اثر گذاری آن زمانی است که خود میوه خورده شود.
  16. قهوه: یکی از نوشیدنی های کم کالری و پرانرژی که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد قهوه است. محققان می گویند مصرف یک فنجان قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی باعث افزایش 20 درصدی سوخت و ساز بدن می شود به طوری که حتی بعد از اتمام تمرینات ورزشی نیز کالری سوزی ادامه دارد.
  17. لوبیای قرمز: لوبیای قرمز کالری کمی دارد. ولی در عوض سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. لوبیای قرمز سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست. همچنین 99 درصد ویتامین B9 ،14درصد کلسیم، 64درصد آهن، 38 درصد منزیم و مقداری زینک دارد. تمامی این ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن و عملکرد های آن حیاتی و مهم است. زمانی که بدن شما دستور العمل هارا به درستی انجام دهد مواد غذایی را به درستی هضم می کند و توانایی کاهش وزن بیشتر را نیز دارد.
  18. تخم مرغ: برای صبحانه هر روز یک تخم مرغ امتحان و استخوان بندی بدن خود را محکم کنید. مرکز مطالعات بین الملی مقابله باچاقی در سال 2008 تحقیقاتی انجام داد که نشان می داد افراد چاقی که هر روز 2 عدد تخم مرغ مصرف می کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد چاقی داشتند که رژیم های سخت لاغری داشتند. همان طور که می دانید تخم مرغ کالری کمی دارد و می تواند در شرایط اضطراری یک فرد را به مدت 24 ساعت زنده نگه دارد هم چنین تخم مرغ سرشار از امگا 3 نیز هست که جزو مواد حیاتی برای بدن است که خود توان تولید آن را ندارد.
  19. شکلات تلخ: شکلات سرشار از اسید های چرب اشباع نشده است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های غذایی که سرشار از اسید های چرب اشباع نشده هستند سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برند و درنتیجه کالری بیشتری می سوزانند. شکلات تلخ از اشتهای کاذب می کاهد و میل به خوردن شیرینیجات و فست فود هارا سرکوب می کند.
  20. پاپایا:پاپایا را می توان به صورت خام و پخته خورد. دارای مزه ای شیرین است. میتوان آن را باماست مصرف کرد. یک فنجان پاپایا تنها 55 کالری و3 گرم فیبر دارد. همچنین مصرف این میوه باعث  هضم سریع غذا می شود و سرشار از ویتامین A،ویتامین C و پتاسیم است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید