شکم عضلانی و بدون چربی


امروزه بسیاری از افراد دنبال راهی برای تناسب اندام و داشتن شکم شش تکه  و شکم صاف می باشند؛ به نظر شما چه مواردی سد راه این هدف هستند؟چگونه می توان به این هدف دست یافت؟راز تناسب اندام در انجام منظم ورزش (برنامه ورزشی مناسب)، داشتن رژیمی متعادل و سالم  که در این مقاله به مواردی اشاره شده و پرهیز از کم تحرکی و بی‌ تحرکی می باشد.
شما هم چربی اضافی دور کمردارید؟  حدودا ۵۵ درصد از ایرانیان، درگیر مشکل چاقی و اضافه وزن مخصوصا در شکم و دور کمر می باشند پس زیاد نگران نباشید.

اگر به دنبال شکم شش تکه ، شکم بدون چربی و شکم عضلانی می باشید،  مصرف مواد غذایی که دراین مقاله به آنها اشاره شده را در رژیم غذایی خود کم کنید. (سیارک)

لاغری موضعی شکم

بهترین راه آب کردن چربی های شکم

10 نکته برای کاهش چربی شکم بعد از زایمان

چگونه پوست شکم را بصورت طبیعی و سریع، سفت و محکم کرد: 26 راه حل - بخش چهارم

غلاتی که تصفیه شده اند

غلات تصفیه شده به دانه هایی مانند برنج، آرد سفید، پاستای رنگ روشن و ...  گفته می شود که در مرحله عملیات آسیاب کردن بخش های  مهمی از دانه مثل پوست آن گرفته می شود .

عموماً غلات تصفیه نشده (برنج قهوه ای و گندم) ارزش غذایی بیشتری داشته و سالم تر از غلات تصفیه شده می باشند.

بر اساس تحقیقات، افرادی که در رژیم غذایی خود از غلات کامل در کنار تغذیه سالم لستفاده می کنند، یعنی در کنار غلاتی که پوست آنها جدا نشده ، میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب و پروتئین  را مصرف می نمایند، نسبت به دیگر افراد چربی های اطراف شکم را زود تر می سوزانند.

غلات تصفیه شده و تصفیه نشده
گندم، جو دوسر، ذرت و برنج از گروه غلات می باشند؛ خوراکی‌هایی مثل نان، ماکارونی و بلغور جوی دوسر از محصولات این دانه‌ها می باشند؛ محصولات سبوس دار به غلات تصفیه نشده گفته می شود اما غلات تصفیه شده در کارخانه، بعد از گرفتن سبوس و تبدیل شدن به آرد  بخش مهمی از مواد مغذی  که شامل ویتامین «ب» آهن و فیبر می باشد و نقش طیادی در رژیم غذایی ایفا می کند را از دست می دهند؛آرد گندم، نان و برنج سفید  نمونه های از غلات تصفیه شده می باشند.

البته بیشتر این غلات تصفیه شده را غنی سازی مینمایند، یعنی به آنها مکمل های ویتامین «ب» یا آهن اضافه می کنند.

سبوس غلات تصفیه نشده سرشار از مواد مغذی مانند انواع ویتامین «ب» می باشد که برای اعمال حیاتی مختلف بدن اهمیت فراوانی دارد.فولات یا اسید فولیک یکی از انواع ویتامین های «ب» می باشد که در شکل گیری سلول های جدید بدن و جلوگیری از نقایص مادرزادی هنگام تولدتاثیر بسزایی دارد.

سیب زمینی و فرآورده‌های آن

 ۱۲۰ هزار مرد و زن بالای ۲۰ سال مورد آزمایش قرار گرفتند، چکاب شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار انجام می شد،  میانگین  اضافه وزن در شرکت کنندگان این تحقیق برای هرکدام از آنها ۲ کیلو وزن اضافه بود و این اضافه وزن و چاقی بیشتر در ناحیه شکم جمع شده بود عامل اصلی چاقی و افزایش وزن این افراد سیب زمینی و فرآورده های مثل چیپس و ... بود.

گوشت قرمز و گوشت فراوری شده

در ادامه مطالعه قبلی که بر روی افراد بالای ۲۰ سالانجام شد، افرادی که گوشت قرمز مصرف می کردند، حدوداً یک کیلو بعد از چهار سال اضافه نمودند.

آزمایشی نیز در کلینیک های تغذیه آمریکا بر روی ۳۷۰ هزار نفرانجام شد که بر طبق آن، افرادی که هر روز استیک می خوردند، بعد از گذشت پنج سال دچار پنج کیلو اضافه وزن شده بودند.

رویال آیسینگ

رویال آیسینگ، به لایه ای از شیرینی روی کاپ کیک ها گفته می شود و رویال آیسینگ حاوی چربی های اشباع می باشد.درآزمایشی که بر روی دو گروه میمونانجام شد؛ در رژیم غذایی گروهی از میمون ها چربی اشباع شده و به گروه دیگر، چربی های غیر اشباع اضافه شد.

 بعد از ۶ سال گروهی از میمون ها که چربی های اشباع شده دریافت کرده بودند نزدیک ۱۰ درصد اضافه وزن پیدا کردنداما گروه دیگری که چربی های غیر اشباع به غذاشان اضافه شده بود تنها ۱٫۸ درصد اضافه وزن داشتند. (سیارک)

فقط رویال آیسینگ حاوی چری های اشباع نمی باشد، حواس تان به غذاهای دیگر نیز مانند هله هوله ها، غذاهای آماده و پیتزاهای نیمه آماده که حاوی این نوع از چربی ها می باشد هم باشد.

نوشابه‌های رژیمی

فریب نوشابه های رژیمی را نخورید کالری صفر !  فقط یک تبلیغ است . تحقیقات انجام شده ، در عین ناباوری، نشانمی دهد افرادی که نوشابه های رژیمی می نوشند بعد از گذشت ۹ سال سه برابر بیشتر از افرادی که نوشابه های معمولی حاوی قند مصرف کرده اند ، اضافه وزن پیدا کرده اند! مناسب تر است که  به طورکلی نوشیدن انواع نوشابه ها را چه رژیمی  و چه معمولی ترک کنید.

در صورت استفاده از نوشیدنی های حاوی شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین، آسپارتام و ساکاروز استفاده کنید، بعد از مدتی مقاومت انسولینی بدن تان کاهش یافته و وزن شما بالا می رود.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید