خواص درمانی کوئرستین شش مورد

  • 
خواص درمانی مکمل کوئرستین شش مورد

کوئرستین

 

کوئرستین چیست

کوئرستین (Quercetin)، یک فلاونوئید (رنگدانه گیاهی) است که معمولا در میوه ها و سبزیجات، به ویژه پیاز، مرکبات و سیب یافت می شود. منابع دیگر عبارتند از توت سیاه، انگور و روغن زیتون. چای سبز و شراب قرمز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی از کوئرستین هستند.
این عالی است. اما فایده آن برای ما چیست؟ خب، شاید فایده اولیه کوئرستین این باشد که دارای آنتی اکسیدان های قوی است. آنتی اکسیدان ها درمقابل رادیکال های آزاد مبارزه می کنند؛ ترکیبات واکنش پذیر شیمیایی که به غشای سلولی و DNA آسیب زده و همچنین منجر به مرگ سلول می شوند. در واقع، بسیاری از فوایدی که اغلب می شنوید که به آنتی اکسیدان ها نسبت می دهند، به اثرات مرتبط با کوئرستین مربوط است. اجازه دهید به برخی از آنها نگاهی بیاندازیم.

پشتیبانی از سلامت تنفسی عادی

هنگامی که سیستم تنفسی شما تحریک می شود، قرمزی و تورم می تواند از انتشار هیستامین به وجود بیاید، و گزارش شده است کوئرستین اثر آنتی هیستامینی دارد. تست های آزمایشگاهی نشان داده اند که کوئرستین بر آنزیم های درون سلولی تاثیر داشته و ممکن است مانع از آزاد شدن هیستامین شود . این مورد اغلب می تواند موجب تسکین آبریزش چشم، آبریزش بینی و تورم در صورت شود.
مطالعه دیگری، اثربخشی کوئرستین را در برابر درماتیت تماسی و حساسیت به نور مقایسه کرده اند، دو حالتی که به خوبی به روش مرسوم پاسخ نمی دهند. محققان دریافتند که کوئرستین در مهار قرمزی موثر است و مصرف آن آسان است. کوئرستین باعث بهبود قابل توجهی در هر دو شرایط می شود.

پشتیبانی از سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان داده اند که مصرف فلاونوئیدها، به طور خاص کوئرستین، فایده دو برابری (حداقل) در ارتقاء سلامت کلی قلبی عروقی دارد. اول، جریان خون را تحریک می کند . دوم، محققان مشاهده کرده اند که فعالیت آنتی اکسیدانی کوئرستین در برابر اکسیداسیون کلسترول LDL محافظت می کند. این امر ممکن است مفید باشد، زیرا اکسیداسیون سبب می شود کلسترول LDL به دیواره شریان ها بچسبد.

ترویج فشار خون متعادل

کوئرستین علاوه بر پشتیبانی از سلامت قلب و عروق، این دارو مکمل به طور طبیعی فشار خون متعادل را ترویج می کند. یک مطالعه متقابل تصادفی دوسوکور کنترل شده با پلاسبو، اثر مکمل کوئرستین را ارزیابی و گزارش کرد که شرکت کنندگان در فشار شریانی متوسط، سیستولیک و دیاستولیک، پایداری را تجربه کرده اند.

محافظت در برابر استرس

هنگامی که بدن شما دستخوش استرس می شود، کورتیزول را تولید می کند. کورتیزول هورمونی است که آن پاسخ "ستیز و گریز" را تولید می کند. اگرچه طبیعی است، اما زمانی که سطح استرس شما بالا و جاری است، کورتیزول می تواند به بافت ماهیچه آسیب بزند، که به تجزیه پروتئین در بدن منجر می شود. کوئرستین می تواند در زمان های استرس طولانی، با این اثرات مبارزه کند، زیرا آنزیم لازم برای افزایش کورتیزول را سرکوب می کند. 

پتانسیلی برای بیماری های تنفسی

اگرچه هنوز نمیتوان قضاوت کرد، اما مطالعات حیوانی و مدل های آزمایشگاهی متعددی نشان داده اند که  مکمل کوئرستین  ممکن است اثر گشاد کنندگی برونش داشته باشد. مطالعه ای در سال 2013 مشخص کرد که آنزیمی را مهار می کند که موجب تجزیه پروتئین های علامت دهی می شود که تولید کننده تورم و تنگی راه هوایی هستند. کوئرستین سبب آرام سازی عضله صاف راه تنفسی شده و لذا محققان پیشنهاد می کنند که ممکن است راه حل های درمانی برای افراد مبتلا به شرایط تنفسی فوقانی را فراهم کند.  خوش بختانه تحقیقات بیشتری برای کشف این احتمال ادامه خواهد داشت.

پشتیبانی تغذیه ای برای سلامت کلی

گوش کنید، تغذیه خوب یکی از بهترین اقدامات برای ترویج سلامتی خوب است. این یک تضمین نیست و برخی از مردم هنوز هم مریض می شوند، اما یک پایه و اساس خوب و روش اساسی است. چرا کوئرستین باید بخشی از رویکرد شما باشد؟ زیرا تحقیقات نشان داده اند که افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را دارند و مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کوئرستین اثرات مثبتی در برابر برخی سرطان ها دارد. آیا این یک درمان است؟ خیر. آیا چیزی است که شما باید بررسی کنید؟ بله، من اینطور فکر می کنم.

مکمل کوئرستین

اگر چه قرص کوئرستین ، فواید بسیاری دارد و تماما طبیعی است، اما چند ملاحظه بهداشتی وجود دارد. مقادیر زیاد می تواند بر کلیه ها تنش وارد کند، ممکن است هم چنین با رقیق کننده خون، کورتیکواستروئیدها و آسپرین تداخل داشته باشد. اگر شما در حال مصرف هر یک از این مواد هستید، احتمالا بهتر است ابتدا با پزشک خود قبل از اضافه کردن  داروی کوئرستین  مشورت کنید؛ به خصوص اگر در حال مصرف آنها به شکل کوئرستین مکمل  هستید. با این حال، اکثر مردم باید بتوانند از کوئرستین رژیم غذایی (میوه ها و سبزیجات) بدون مشکل بهره مند شوند.

قیمت قرص کوئرستین 

خرید داروی کوئرستین

با توجه به تغییر قیمت ها به صورت ساعتی (دقیقه ای)عدد مشخصی را نمی توان برای  کوئرستین خرید ، قیمت مکمل کوئرستین ، شربت کوئرستین  عنوان کرد درتاریخ 1400/5/23   قیمت مکمل کوئرستین Quercetin-60 kap  (60 عدد   کپسول کوئرستین  )  ۱,۲۲۴,۷۵۰ تومان بود!

 

مکمل

استفاده از کوئرستین ، مزایا و افرادی که باید مصرف شوند

کوئرستین شناخته شده ترین بیوفلاونوئید است. کوئرستین یک آنتی اکسیدان است که متعلق به گروهی از مواد گیاهی محلول در آب به نام فلاونوئیدها است که در برخی میوه ها و سبزیجات یافت می شود. درباره آنتی اکسیدان کوئرستین بیشتر بدانید: منابع ، مصارف ، مزایا و عوارض احتمالی هنگام مصرف.

quercetin چیست

قرص کوئرستین برای چیست

کوئرستین یک ماده متعلق به گروه رنگدانه های گیاهی است که به بسیاری از سبزیجات و میوه ها رنگ می دهد. از بین همه فلاونوئیدهای موجود در رژیم غذایی انسان ، بیشترین آن کوئرستین است. مانند دیگر فلاونوئیدها ، دارای اثر آنتی اکسیدانی است ، زیرا می تواند رادیکال های آزاد را حذف کرده و اکسیداسیون مولکول های مختلف را سرکوب کند.

از این رو نتیجه می گیرد که کوئرستین بدن را از تأثیرات منفی رادیکال های آزاد ، به عنوان مثال ، آسیب به غشای سلولی ، تغییرات DNA و مرگ سلولی محافظت می کند. با محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ، یک فلاونوئید همچنین می تواند از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی که ما در یک لحظه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد جلوگیری کند.

 

کوئرستین در بدن چگونه عمل می کند

نحوه عملکرد کوئرستین این است که غذاهای اشباع شده با آنتی اکسیدان ها می توانند اثر رادیکال های آزاد را بر بدن پاک کنند. به عنوان بیوفلاونوئید گروه اصلی رژیم غذایی ما ، این ماده به متوقف کردن فعالیت فرایند پیری کمک می کند ، زیرا اثر استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. استرس اکسیداتیو در بدن همه وجود دارد ، اما عواملی مانند رژیم غذایی نامناسب ، استرس شدید ، کمبود خواب و قرار گرفتن در معرض سموم ، اثرات آن را تشدید می کند.

 

فواید کوئرستین

درمان با استفاده از فلاونوئید در نظر گرفته شده به شما امکان می دهد با فرآیندهای التهابی ، واکنش های آلرژیک ، بیماری های قلبی ، سندرم های درد و غیره مبارزه کنید.

کوئرستین به از بین بردن التهاب کمک می کند

فلاونوئیدها ، به ویژه کوئرستین ، مواد ضدالتهابی مهمی هستند زیرا دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند. در نتیجه ، فلاونوئیدها در واقع با فرایند اکسیداسیون طبیعی که با افزایش سن در بدن اتفاق می افتد ، مبارزه می کنند. فلاونوئید قادر است عملکرد ذرات مضر در بدن را که به عنوان رادیکال های آزاد شناخته می شوند ، متوقف کند ، که بر عملکرد سلول ها تأثیر منفی می گذارد ، یعنی آنها به غشای سلولی آسیب می رسانند ، DNA را تغییر می دهند ، جهش سلولی را تسریع می کنند و منجر به مرگ سلول های سالم می شوند.

 

آلرژی

کوئرستین به مبارزه با آلرژی کمک می کند

کوئرستین یک فلاونوئید طبیعی است که دارای اثرات آنتی هیستامین و ضد التهابی است که می تواند به تسکین آلرژی ، حملات آسم و حساسیت های پوستی کمک کند. هیستامین یک ماده شیمیایی است که وقتی سیستم ایمنی حساسیت یا حساسیت بیش از حد را تشخیص می دهد آزاد می شود.

هیستامین علت همه علائم ناخوشایند است که در هنگام بروز علائم آلرژی در بدن رخ می دهد. تحقیقات نشان می دهد که کوئرستین می تواند مانند برخی داروها با آلرژی مبارزه کند ، اما با حداقل یا بدون عوارض جانبی.

 

کوئرستین از سلامت قلب پشتیبانی می کند

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات و انسانها نشان می دهد که انواع مختلف فلاونوئیدها می توانند به کاهش خطر تصلب شرایین (بیماری که هنگام تجمع پلاک در رگها ایجاد می شود) کمک کنند.

مطالعات اخیر نشان داده است که کورستین از تجزیه ذرات کلسترول LDL جلوگیری می کند ، به همین دلیل افرادی که غذاهای زیادی حاوی فلاونوئیدها مصرف می کنند ، سطوح کلسترول پایین تری دارند. علاوه بر این ، موارد کمتری از فشار خون بالا در بین آنها رخ می دهد.

 

کوئرستین به تسکین درد کمک می کند

مکمل های غذایی حاوی کوئرستین به تسکین درد ناشی از بیماری های خود ایمنی مانند ورم مفاصل و عفونت ها (مانند پروستات و دستگاه تنفسی) کمک می کند. این اثر کوئرستین به دلیل توانایی آن در مبارزه با درد ناشی از التهاب است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که افرادی که از درد ناشی از عفونت مثانه (که باعث تکرر ادرار ، تورم و درد سوزش می شود) استفاده می کنند ، هنگام مصرف مکمل های غذایی با کوئرستین ، درد کمتری را تجربه می کنند.

 

کوئرستین به افزایش استقامت کمک می کند

کوئرستین به برخی مکمل های ورزشی ورزشی اضافه شده است زیرا دانشمندان معتقدند که می تواند به بهبود عملکرد و استقامت ورزشی کمک کند. این اثر با تأثیر مثبت فلاونوئید بر گردش خون توضیح داده می شود.

محققان موسسه فناوری PTC جورجیا تعیین کرده اند که "کوئرستین از نظر آماری دارای تأثیر مفید بر توانایی فرد در تحمل فعالیت بدنی و استقامت در حین ورزش است."

 

مهم! کوئرستین می تواند با تقویت رگ های خونی که اکسیژن و مواد مغذی را به مفاصل و ماهیچه ها منتقل می کنند ، عملکرد فیزیکی را بهبود بخشد.

کوئرستین به مبارزه با سلولهای سرطانی کمک می کند.

مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون ، در مجله تنظیم کننده های بیولوژیکی و عوامل هموستاتیک منتشر شده است ، به ارتباط بین رژیم های غذایی غنی از مواد مغذی و کاهش خطر ابتلا به سرطان اشاره می کند. بنابراین ، دلایلی وجود دارد که معتقد باشیم کوئرستین می تواند از سرطان جلوگیری کند و توانایی منحصر به فردی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی دارد ، بنابراین این ماده افزودنی موثری برای روش های مختلف درمان سرطان است.

 

کوئرستین و سرطان

دوز کوئرستین

تا کنون ، نه سازمان غذا و داروی ایالات متحده و نه هیچ سازمان بهداشتی دولتی دیگری دوز بهینه کوئرستین را مشخص نکرده اند ، بنابراین فقط پزشک می تواند تصمیم بگیرد که کدام دوز برای بیمار مناسب است. برای افرادی که مکمل های غذایی حاوی کوئرستین مصرف می کنند ، دوز معمول 500 میلی گرم 2 بار در روز است ، اما ممکن است از دوزهای کمتر استفاده شود.

مکمل های غذایی حاوی کوئرستین به شکل قرص (به عنوان مثال ، مولتی ویتامین ها ، قرص های دو روزه ، Life Extension ، 60 قرص) یا کپسول (به عنوان مثال ، Quercetin Phytosome ، Thorne Research ، 60 کپسول) در انواع مختلف موجود است. آنها معمولاً با بروملین (آنزیم ضدالتهابی که به مقدار زیاد در آناناس یافت می شود و به مبارزه موثر با آلرژی کمک می کند) مصرف می شوند.

آیا مکمل های غذایی Quercetin عوارض جانبی دارند

از آنجا که کوئرستین به طور طبیعی از غذا به دست می آید ، تقریباً برای همه بی خطر است و خطرات خاصی ندارد. اکثر مطالعات نشان می دهند افرادی که رژیم غذایی سرشار از کوئرستین داشتند و کسانی که مکمل های کوئرستین خوراکی را برای مدت کوتاهی مصرف کردند ، تقریباً هیچ عارضه جانبی نداشتند.

کوئرستین 500 میلی گرم (به عنوان مثال ، Milk Thistle ، Swanson ، 500 mg ، 100 کپسول) دو بار در روز به مدت 12 هفته ثابت شده است که کاملاً بی خطر است. برای زنان باردار یا شیرده ، کوئرستین اثرات منفی نداشت ، با این حال ، مطالعات زیادی در این زمینه انجام نشده است. بنابراین ، مانند هر مورد دیگری ، توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید.

 

کوئرستین

 کوئرستین در گیاهان  و کوئرستین  در مواد غذایی 

 

عوارض جانبی کوئرستین  که باید مراقب آن باشید

سردرد و ناراحتی معده عوارض جانبی شایع مکمل های کوئرستین هستند ، اما عوارض دیگری نیز ممکن است رخ دهد. فلاونوئید می تواند منجر به از دست دادن عملکرد پروتئین شود و دوزهای بسیار زیاد می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

توجه کنید! افرادی که معده حساس دارند نیز ممکن است در صورت مصرف دوزهای زیاد با معده خالی دچار سوزش سر دل یا رفلاکس اسید شوند. با مصرف کوئرستین به همراه غذا می توان از این امر جلوگیری کرد. علاوه بر این ، مقادیر بیش از حد مکمل های حاوی آنتی اکسیدان مانند کوئرستین و ویتامین C می تواند منجر به اثر پروکسیدان شود.

 

اجازه دهید تعامل سایر داروها با فلاونوئید را شرح دهیم.

 

آنتی بیوتیک ها این نگرانی وجود دارد که کوئرستین ممکن است اثر بخشی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.
ضد انعقاد (رقیق کننده خون) مانند وارفارین (کومادین) ، کلوپیدوگرل (پلاویکس) و آسپرین - کوئرستین می تواند اثرات این داروها را تقویت کرده و خطر خونریزی را افزایش دهد.
شیمی درمانی مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی پتانسیل کوئرستین را برای افزایش اثرات دو داروی شیمی درمانی مورد استفاده در درمان سرطان ، یعنی دوکسوروبیسین و سیس پلاتین نشان داده است. مهم است که قبل از مصرف هرگونه مکمل در طول شیمی درمانی با انکولوژیست خود صحبت کنید.
کورتیکواستروئیدها مکمل های کوئرستین می توانند باعث شوند که این داروها به مدت طولانی تری در بدن بمانند.
سیکلوسپورین کوئرستین می تواند در جذب سیکلوسپورین در بدن ، که اغلب برای سرکوب سیستم ایمنی بدن استفاده می شود ، تداخل ایجاد کند.
دیگوکسین مصرف مکمل های کوئرستین همزمان با دیگوکسین می تواند عوارض جانبی دومی را افزایش دهد.


با توجه به موارد فوق ، می توانیم به نتایج زیر برسیم:

مصرف مکمل های کوئرستین بر وضعیت عمومی بدن تأثیر مثبت دارد - از وضعیت سیستم قلبی عروقی گرفته تا جلوگیری از واکنش آلرژیک.
توصیه می شود قرص ها و کپسول ها را در سایت های اینترنتی اثبات شده خریداری کنید.فلاونوئید موجود در مکمل های غذایی بسیار موثرتر از به دست آوردن کوئرستین از غذا است.

 

سلب مسئولیت
یک نکته مهم: تمام اطلاعاتی که در این مقاله نمایش داده می شود فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و فراخوانی برای استفاده از کوئرستین برای اهداف پیشگیرانه و دارویی نیست. تشخیص و دوز دقیق در هر مورد منحصر به فرد توسط پزشک معالج تعیین می شود. اگر وضعیت سلامتی شما بدتر شد ، مهم است که بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

 

آیا شما مکمل کوئرستین مصرف می کنید؟ چه مدت است که بخشی از رژیم شما بوده است و شما متوجه چه شده اید؟ لطفا در زیر نظر خود را بنویسید و تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ویدا ویدا :

    نکته مهم این است که کوئرستین می تواند جذب روده ای داروهایی مانند وینبلاستین ، سیکلوسپورین ، دیگوکسین ، فکسوفنادین ، ​​لوزارتان ، نیفدیپین ، فلودیپین ، وراپامیل و ترفنادین را افزایش دهد. کاهش دوز این داروها برای کاهش سمیت آنها ضروری است.

    1400/5/23 7:18
  • ویدا ویدا :

    به جای تکیه بر مکمل های غذایی برای افزایش سطح کوئرستین بدن ، منطقی است که رژیم غذایی خود را با غذاهای غنی از کوئرستین غنی کنید. اینها شامل پیاز قرمز ، سیر ، سیب ، آلو و انگور قرمز ، مرکبات ، زغال اخته ، شاه توت ، کپر ، روغن زیتون ، جعفری ، مریم گلی ، چای سبز و سیاه است.

    1400/5/23 7:20
  • ویدا ویدا :

    لازم به یادآوری است که مکمل های غذایی حاوی کوئرستین فقط باید توسط بزرگسالان استفاده شود. علاوه بر این ، زنان باردار و شیرده و همچنین افرادی که بیماری کلیوی و کبدی دارند ، باید از مصرف مکمل های غذایی همراه با کوئرستین اجتناب کنند. هنگام استفاده از مکمل های غذایی با کوئرستین ، سردرد ، سوء هاضمه (سوزش سر دل ، رفلاکس اسید) ممکن است ایجاد شود. دوزهای زیاد قرص کوئرستین می تواند به کلیه ها آسیب برساند. علاوه بر این ، استفاده بیش از حد از مکمل های حاوی آنتی اکسیدان مانند کورستین و ویتامین C می تواند منجر به اثر پروکسیدان شود - تشدید روند فرآیندهای متابولیک با افزایش پراکسیداسیون لیپیدی رادیکال آزاد و تخریب اندامک های سلولی و غشای سلولی.

    1400/5/23 7:23
  • ویدا ویدا :

    داروی کوئرستین می تواند اثر برخی آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد ، اثر داروهای ضد انعقاد را افزایش داده و در نتیجه خطر خونریزی را افزایش دهد. مطالعات در شرایط آزمایشگاهی و در حیوانات نشان داده است که کورستین می تواند اثر برخی از داروهای شیمی درمانی که برای درمان سرطان را بالا ببرد. کوئرستین می تواند در جذب سیکلوسپورین در بدن اختلال ایجاد کند. مصرف همزمان کوئرستین و دیگوکسین خطر عوارض جانبی دیگوکسین را افزایش می دهد.کوئرستین یک آنتی اکسیدان قوی است و بهترین منابع آن میوه ها ، سبزیجات ، انواع توت ها و گیاهان تازه است.همیشه قبل از مصرف مکمل های غذایی مبتنی بر کوئرستین با پزشک خود مشورت کنید.

    1400/5/23 7:25
  • ویدا ویدا :

    تعدادی از مطالعات نشان می دهند که کوئرستین می تواند به طور بالقوه در کاهش خطر تصلب شرایین ، جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و کاهش فشار خون مفید باشد. کوئرستین دارای خواص ضد التهابی ، ضد آرتروژنیک و ضد سرطان است. کورستین نیز یک ماده عصبی فعال با خواص مشابه کافئین در نظر گرفته می شود. کوئرستین می تواند به بهبود عملکرد ورزشی ، جلوگیری از خستگی ، کوتاه شدن زمان بازیابی و اثرات مفید بر سلامت استخوان و ایمنی بدن کمک کند. پیشنهاد شده است که کوئرستین ممکن است از تجمع چربی در طول بلوغ سلولهای چربی انسان در شرایط آزمایشگاهی جلوگیری کندضمن مهار بلوغ سلولهای چربی جدید و القاء آپوپتوز یا مرگ برنامه ریزی شده سلول در سلولهای چربی موجود. کوئرستین همچنین می تواند جذب گلوکز از خون را مسدود کرده و سلول های چربی را از مواد اولیه خود محروم کند.

    1400/5/23 7:27

بیشتر بخوانید