آیا استرس میزان باروری زن را پایین می آورد

 تحقیقات جدید تایید میکند که استرس، شانس یک زن را برای بارداری پایین می آورد ، به ویژه استرسی که تقریبا در زمان تخمک گذاری رخ میدهد بر سلامت زنان تاثیر مضاعف می گذارد.


"اگر شما بیشتربرای باردار شدن تلاش می کنید اما از همیشه احساس استرس بیشتری میکنید (نزدیک زمان تخمک گذاری) ، 40 درصد کمتر احتمال بارداری در آن ماه را دارید ، " کیرا تیلر نویسنده پژوهش میگوید . او استادیار در سلامت نفوس در دانشگاه لوییس ویل مدرسه سلامت عمومی و علوم اطلاعات است .تیلور معتقد است تحقیقات تیمش اولین نگاه به استرس در بازه های زمانی متفاوت در سیکل ماهانه زنان است که تعیین میکند آیا در نقاط مختلف ، تاثیرات متفاوتی وجود دارد.در تحقیقات ، محققان 400 زن ، به سن 40 سال یا جوانتر ، را بررسی کردند . همه آنها فعال بودند و از بارداری جلوگیری نمیکردند .   (سیارک)  
تیلور میگوید: " تنها یک سوم آنها برای بارداری تلاش میکردند ، اما همه آنها تماس بدون حفاظت و بدون جلوگیری از بارداری داشتند "زنان سطح استرس خود را به صورت روزانه از یک(کمترین) تا چهار (بیشترین ) ثبت میکردند . آنها برای بیش از 20 سیکل ، یا تا وقتی بارداری صورت بگیرد این کار را کردند . به صورت میانگین ، تا هشت سیکل استرس خود را ثبت کردند .در طول زمان تحقیقات ، 139 زن باردار شدند .محققان دریافتند که 46 درصد کاهش در لقاح برای هر یک - تا بالارفتن استرس درطول زمان تخمک گذاری وجود داشت . روز 14 سیکل به عنوان زمان تخمک گذاری تخمین زده شده بود .تاثیر در بارداری حتی بعداز اینکه محققان فاکتورهای دیگر را مثل سن ، شاخص جرم بدن(اندازه گیری برپایه وزن و قد) ، استفاده از الکل و اینکه چند وقت یک بار تماس اتفاق می افتد در نظر گرفتند ، وجود داشت .محققان به زمان های دیگر در سیکل نیز توجه کردند ، اما تیلور میگوید : "ما تاثیری از استرس در لانه گزینی پیدا نکردیم." به طور کلی لانه گزینی درصورت بارداری 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری اتفاق می افتد .در حالی که تحقیقات ارتباطی بین استرس و لقاح نشان داد ، به صورت علت و معلولی اثبات نکرد.
در یافته های دیگر ، "زنانی که باردار شدند سطوح بالاتری (از استرس) نزدیک اتمام سیکل داشتند . " تیلور گفت که میتواند به خاطر سطوح هورمون باشد ، زیرا بالا رفتن سطوح استروژن و پروژسترون منجر به تغییرات رفتاری در آن زمان میشود .دکتر تامر سینگر ، سرپرست نوزایشی و نازایی در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک گفت ، تحقیقات جدید بازه زمانی که بیشترین تاثیر را از استرس میگیرد مشخص میکند .  (سیارک)  
او گفت : " آنها توانستند زمانی که بدون استرس بودن مهم است را روشن کنند ، و این نیمه اول (سیکل) است."
تیم تیلور به اینکه چرا استرس ، لقاح را در زمان تخمک گذاری تحت تاثیر قرار میدهد توجه نکردند . اما او حدس میزند که " استرس در سیگنال بین مغز و تخمدان ها اختلال ایجاد میکند ، و شانس تخمک گذاری را کاهش میدهد."
سینگر موافق بود.او گفت وقتی زنی سطح استرس بالایی دارد ، هورمون های مخصوص تخمک گذاری میتوانند مختل شوند .این اختلال هورمونی میتواند مانع پروسه شود ، تیلور گفت ، بنابراین " این میتواند راه طبیعت باشد برای گفتن ، حالا بچه دار نشو"   (سیارک)  
سینگر پیشنهاد داد که زنان میتوانند سطح استرس را با تمرین یوگا یا مدیتیشن با آگاهی ، به همراه راه های دیگر ، کاهش دهند.تیلور میگوید تمرین معتدل ، پنج بار در هفته به مدت 30 دقیقه هم میتواند استرس را کاهش دهد . اما تمرین شدید میتواند احتمال بارداری را کاهش دهد .او همچنین پیشنهاد داد که با استفاده از صحبت درمانی و مهارت های کنترل زمان میتوان سطوح استرس را پایین آورد .
تحقیقات به تازگی در Annals of Epidemiology به صورت آنلاین چاپ شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید