نکاتی برای کندکردن روند پیری

در آخرین پستم توضیح دادم که پوست بدلیل دو فاکتور ذاتی (ژنتیک) و بیرونی (محیط و شیوه زندگی) پیر می شود. امروز من 11 نکته برای کند کردن پیری پوست شما را به اشتراک می گذارم. توجه داشته باشید که من نمی گویم "متوقف کردن" پیری. نمی توان چنین چیزی را انجام داد. نوه های دختریم هم روزی مادربزرگ می شوند. در حال حاضر، بگذریم.


از آفتاب دوری کنید.

هیچ فاکتور منفردی مانند زیاد در معرض آفتاب بودن، برای جلوگیری از پیری مهم نیست. نور ماوراء بنفش، الاستین و کلاژن پوست شما را نابود می کند، باعث تغییر رنگ به قهوه ای، نازک شدن پوست و در نهایت چین و چروک آن می شود. هر روز یک کرم ضد آفتاب با یک طیف گسترده، SPF 30 یا بالاتر را به صورت و دست هایتان بزنید. (سیارک
سیگار نکشید.

سیگار کشیدن پوست شما را از اکسیژن محروم می کند، رادیکال های آزاد اکسیدکننده زیان آور را منتشر و باعث چین و چروک، کسالت، و زردی پوست می شود. مطمئنا، این یک عامل پیری است. این تابستان راهی برای ترک آن پیدا کنید.
وزن کم کنید.

اضافه شدن وزن، باعث رشد زیاد چربی های سنگین بر روی صورت شما می شود. که این پوست شما را منبسط می کند و گونه ها و زیر چانه ی شما را پایین می آورد، و صورت شما را پیر می کند. آیا تا به حال گفته اید که کسی که مقدار زیادی از وزن خود را کم کرده باشد، به نظر بسیار جوانتر می رسد؟ به همین دلیل است.
قند خون خود را کم کنید.

یک رژیم غذایی با قند کم، و سرشار از میوه و سبزیجات تازه، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی برای بدن و پوست شما سالم است. تحقیقات نشان داده است که غذاهای کربوهیدراتی شیرین یا حاوی قند بالا می تواند به پیری کمک کند.
کمتر بخورید.

 می دانیم که حیواناتی که یک رژیم غذایی کم کالری مستمری دارند، بسیار آهسته تر از دیگر حیواناتِ با رژیم غذایی عادی، پیر می شوند. خوردن 1/3 کالری کمتر، دشوار است، اما به احتمال زیاد پیری، از جمله پیری پوست شما را کند می کند. (سیارک
استرس خود را کنترل کنید.

سطح بالای مزمن از هورمون استرس، کورتیزول می تواند به اندام های شما، از جمله پوست آسیب برساند. مدیتیشن، ورزش، مسافرت کنید، و دفتر وقایع روزانه ای برای خود تهیه کنید. هر کاری که استرس شما را کاهش می دهد را انجام دهید.
به پشت بخوابید.

خوابیدن بر روی صورت یا به پهلو، در طول شب باعث ایجاد چین و چروک در صورت شما می شود. وزن سر شما روی بالش تان می تواند جریان خون را محدود کند، و در طول شب، پوست شما را از خون و اکسیژن محروم می کند. تکرار آن در هر شب می تواند به چین و چروک دائمی منجر شود. سعی کنید به خودتان آموزش دهید که به پشت بخوابید.
مصرف الکل را کم کنید.

نوشیدن الکل باعث کم شدن آب بدن می شود و می تواند در طول زمان به صدمه به پوست شما منجر شود. اگر چه باعث ایجاد روزاسه نمی شود، اما می تواند به رگ های خونی قرمز کریهی روی صورت تان منجر شود، که سریعا به شما ظاهری پیر می دهد. (سیارک
آرایش مناسبی داشته باشید.

آرایش بیش از حد در واقع می تواند با گرفتگی منافذ و ایجاد خشکی بیش از حد، برای پوست شما مضر باشد. فونداسیون غلیظ و آرایش براق کننده (shimmery) شما را بسیار پیرتر نشان می-دهد، بخصوص اگر ترک بردارد یا در خطوط ریز موجود و چین و چروک قرار گیرد. با افزایش سن، لمس سبک تر (lighter touch) و سایه های طبیعی بیشترین جذابیت را دارد.
پوست را مرطوب نگه دارید.

پوست شما تحت هجوم دائمی عناصر باد، باران، رطوبت، گرما، آب و هوای خشک و هوای سرد است که همه آنها، به پوست شما آسیب می زنند و منجر به چین و چروک و تیرگی می شوند. با استفاده از یک مرطوب کننده صورت هر روز با آنها مبارزه کنید و از پوست خود محافظت کنید. مرطوب کننده ها همچنین پوست را چاق تر کرده و چین و چروک را کم می کنند.
نگاه کردن با چشم نیم باز را متوقف کنید.

وقتی شما برای جلوگیری از نور آفتاب و یا برای دیدن مانیتور کامپیوتر با چشم نیم باز نگاه می کنید، انقباض مکرر عضلات چشم شما، باعث چین و چروک دائمی در طول زمان می شود. هر روز، از عینک آفتابی دودی استفاده کنید، و مطمئن شوید که صفحه نمایش کامپیوترتان در محل کار یا در خانه، درخشندگی زیادی نداشته باشد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید