چگونه یک ماسک صورت شکلاتی درست کنیم

در

یکی از داغترین تمایلاتِ حال حاضر، ماسک صورت شکلاتی است. بله، یک ماسک صورت با استفاده از شکلات. اما آیا ارزش آنرا دارد که باقیمانده ی شکلات خرگوش عید پاک را برای درست کردن ماسک صورت فراستینگ (یخ زدگی) به صورت خود بمالید؟ شاید.


شکلات چند ماده دارد که بطور بالقوه می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد. دانه های کاکائو، که از آن شکلات ساخته می شود، سرشار از مواد شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) فنولیک آنتی اکسیدانی (پلی فنل ها)، از جمله فلاونوئیدها، پروسیانیدین و رسوراترول است. در واقع، آنها در چنین غلظت های بالایی وجود دارند که عملا کاکائو دارای پتانسیل بالاتر آنتی اکسیدانی نسبت به سایر آنتی اکسیدان های سنگین وزن مانند چای سبز  می باشد .تمام شکلات ها غنی از فلاونوئید نیستند، با این حال، به عنوان مثال، شکلات سفید هیچ فلاونوئیدی ندارد در حالی که شکلات تلخ، با محتوای کاکائوی بالا، فلاونوئید بسیار بالاتری نسبت به شکلات شیری دارد. (سیارک)  
شکلات همچنین حاوی چربی هایی مانند کره کاکائو و یا کره شئا )درخت روغن قلم) است. هر دو کره، بطور معمول به عنوان مرطوب کننده موضعی و نیز عوامل ضد التهابی استفاده می شوند. کره شئا همچنین می تواند به عنوان یک نرم کننده پوست استفاده شود.
اکثر مطالعات، به خواص درمانی شکلات در اثرات ضد التهابی و قلبی عروقی، نه به مزایای استفاده از آن برای پوست، پرداخته اند. با این حال مطالعه ای* را یافتم که نشان داد که مصرف موضعی عصاره های گیاهی کاکائو حاوی پلی فنل ها و مشتقات گزانتین، باعث جلوگیری از تشکیل چین و چروک در موشی که در معرض نور ماوراء بنفش قرار گرفت، شد. همه چیز به کنار، می تواند درمانی خوشمزه، و آرامش بخش باشد. به عبارت دیگر، اگر می توانید از لیسیدن آن خودداری کنید. (سیارک)  
بنابراین، کجا می توانید یک ماسک صورت شکلاتی پیدا کنید؟
چگونه ماسک ماسک صورت شکلاتی خانگی خود را درست کنید؟ب
1/3 فنجان شکلات تلخ
3 قاشق غذاخوری کرم
1/4 فنجان عسل
2 قاشق غذاخوری جو دوسر پوره شده یا پودرشده
همه اجزاء را با هم مخلوط کنید و آنرا به صورت تان بزنید. اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند سپس آنرا با آب گرم با استفاده از یک روش دایره ای ملایم بشوئید، تا لایه برداری شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی تمشک و گلابی

در

مواد لازم
• تمشک
• یک عدد گلابی
• فلفل سیاه
• برگ نعناع
• آب


طرز تهیه
1. تمشک ها و گلابی را در پردازنده مواد غذایی بریزید.
2. چند برگ نعناع، مقداری فلفل سیاه و مقداری آب به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.
4. داخل آن یخ انداخته و بنوشید.
فواید
• تمشک سرشار از روزمین است (یک ماده مغذی) که وزن را کاهش و از تشکیل چربی کبد جلوگیری می کند. روزمین خواص ضد سرطانی دارد و منبع خوبی از آنتی اکسیدانهاست.
• گلابی سرشار از اسید سینامیک است که عاملی ضد سرطانی می باشد. گلابی حاوی فلاونوئیدهاست که به کنترل سطح قند خون کمک می کند. همچنین از بیماری های قلبی عروقی پیش گیری کرده و دارای خواص آنتی اکسیدانی است.
• فلفل سیاه باعث بهبود هضم غذا شده و منبع خوبی از ویتامین E می‌باشد.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص ​​شکلات با محتوای کاکائو

در

مصرف مقادیر متوسط ​​شکلات با محتوای کاکائو ی بالا باعث کاهش خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یاAF که شایعترین آریتمی یا  ضربان نامنظم قلب است ،  می شود.  

فیبریلاسیون دهلیزی یاAF با خطر بالاتری از سکته مغزی، نارسایی قلبی، کاهش شناختی، زوال عقل و مرگ و میر همراه است، بنابراین شناسایی روش های پیشگیری و شناسایی درمان های موثر برای اهمیت بهداشت عمومی دارای اهمیت زیادی است.

تحقیقات نشان داده که مصرف متوسط ​​کاکائو و مواد غذایی حاوی کاکائو ، به ویژه شکلات تیره که محتوای کاکائو بیشتری نسبت به شکلات شیری ​​دارد، می تواند در سلامت قلبی و عروقی  به دلیل محتوای بالای فلاونول های خود( یک زیر گروه پلی فنول با آنتی اکسیدان ها، و مزایای ضد التهابی)موثر باشد.

" دکتر الیزابت متوسفسکی، نویسنده و مدرس گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید:.مطالعه ما به شواهد جمع آوری شده از مزایای مصرف شکلات درمقادیر متوسط و مزایای استفاده از شکلات تیره در کاهش آریتمی قلب می پردازد .

دکتر موری میتلمن،  استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد، گفت:

ما  شرایط سلامتی شرکت کنندگان، از جمله فشار خون بالا، دیابت یا بیماری قلبی عروقی، و نیز اطلاعات مربوط به رژیم غذایی و شیوه زندگی آنها را در پرسشنامه ، مورد بررسی قرار دادیم و در

این مطالعه به شواهدو نتایج  مقایسه سایر تنقلات با مصرف مقادیر کم شکلات تیره به طور منظم به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل پرداختیم.

در ادامه نتایج این تحقیق آمده است که علیرغم این واقعیت که اکثر شکلات مصرف شده توسط شرکت کنندگان مطالعه احتمالا غلظت کمتری از مواد محافظتی بالقوه دارند، ما همچنان ارتباط معناداری میان خوردن شکلات و خطر پایین آمدن فیبریلاسیون دهلیزی یاAF بدست آوردیم که حتی مقدار کمی از مصرف کاکائو نیز می تواند تاثیر مثبت  در سلامتی داشته باشد .(سیارک)

با این حال، خوردن مقدار زیاد شکلات توصیه نمی شود، زیرا بسیاری از محصولات شکلات دارای کالری زیاد، قند و چربی هستند که باعث افزایش وزن و سایر مشکلات متابولیکی می شوند. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاکائو می تواند به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز کمک کند

در


کاکائو می تواند به بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروز کمک کند
در طول آزمایش بیماران متوجه شدند که کاکائو برای جلوگیری از خستگی ثابت و کاهش درد کمک می کند.
دانشمندان بریتانیایی دریافتند که تنها یک لیوان کاکائو با کیفیت بالا در روز برای افراد مبتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس برای بهبود وضعیت آنها کمک می کند. بسیاری از بیماران دائما در حال خستگی و درد هستند. کاکائو می تواند ظاهر این علائم را کاهش دهد.
 
ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری نسبتا شایع در سیستم عصبی است که در آن تخریب پوسته میلین عصب رخ می دهد. در نتیجه، بیمار به تدریج کنترل حرکات را از دست می دهد. به طور معمول، این بیماری در افراد بالای 40 سال، در میان بیماران، دو سوم زنان را تشکیل می دهد. اگرچه بیماری ممکن است با نرخ های مختلف پیشرفت کند، 90 درصد از بیماران خستگی و درد مزمن را تجربه می کنند. روش های مدرن می تواند نشانه ها را کاهش دهد و پیشرفت بیماری را تا حدودی کند نماید، اما آن را متوقف نمی کند.
 
دانشمندان، داوطلبانی را که مبتلا به مولتیپل اسکلروز بودند تشخیص دادند. نیمی از داوطلبان به مدت شش هفته یک لیوان کاکائو غنی از فلاونوئید ها را نوشیدند و گروه دوم یک نوشیدنی با کیفیت پایین نوشیدند. در کاکائو با کیفیت بالا آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها با خواص ضد التهابی وجود دارد.
 
شش هفته بعد، داوطلبان که کاکائو با کیفیت بالا نوشیدند، کاهش شدید تظاهرات خستگی را نشان دادند و درد شروع به کم کردن در آنها نمود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خواص مفید دانه کاکائو

در
دانه کاکائو علاوه بر کاهش وزن کمک از سکته مغزی جلوگیری می کند
دانه کاکائو علاوه بر کمک به کاهش وزن، از سکته مغزی جلوگیری می کند. پوسته دانه کاکائو ، که من آن را شکلات استفاده می کنم، برای کاهش وزن مفید است.
کارکنان دانشگاه ایلینوی تصمیم گرفتند که حداقل برخی از غذاهای شیرین و محبوب را که می توانید و حتی نیاز به خوردن غذا در رژیم غذایی دارید را پیدا کنند.
دانشمندان موفق شدند، به نتیجه های غیر منتظره برسند-. خواص پوسته کاکائو به افرادی که می خواهند وزن کمتری داشته باشند کمک خواهد کرد.
 
دانیل کلینت، یکی از شرکت کنندگان در گروه تحقیق ، اظهار داشت :ما پوسته را تجزیه و تحلیل کردیم و نتیجه گرفتیم که حاوی عصاره های مفید است. علاوه بر این، آنها قادرند سلولهای چربی سفید را به صورت قهوه ای تبدیل کنند. در نتیجه، یک فرد به سرعت کالری های اضافی را می سوزاند و مواد مصرفی و از دست دادن وزن را شروع می کند.
 
علاوه بر این، دانشمندان دریافته اند که ترکیبات فنلی در پوست دانه کاکائووجود دارد و خطر سکته مغزی، دیابت نوع 2 و سایر بیماری هایی را که بر اثر چاقی ایجاد می شود، کاهش می دهد.
 
کارشناسان همچنین اشاره کردند که تولید کنندگان از کاکائو استفاده می کنند تا شکلات کم کالری ایجاد کنند. همچنین این محصول در مواردی منع مصرف دارد. بنابراین، قبل از استفاده از آن، با یک متخصص مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا شکلات تیره برای مردان مفید است

در
چرا شکلات تیره برای مردان مفید است
مدتهاست که استفاده از شکلات تیره و تأثیر خوبی که بر سلامتی دارد، شناخته شده است. مهم است که این محصول حداقل 70٪ کاکائو داشته باشد. بله حداقل 70٪ ، در غیر این صورت هیچ اثر درمانی نخواهد داشت.
 
دانشمندان پژوهشگاه تغذیه و سلامتی دانشگاه آبردین (اسکاتلند) به طور تجربی دریافتند که خوردن منظم چند قطعه شکلات تیره باعث تقویت عضله قلب می شود ، به جلوگیری از سکته مغزی و سکته های قلبی کمک می کند. با این حال ، اثر شفابخش شکلات تیره بیش از زنان بر مردان تأثیر می گذارد.

 

هر چه شکر شکلات تیره کمتر باشد مزایای آن بیشتر است

نمایندگان هر دو جنس باید به خاطر داشته باشند که شکلات دارای قند و چربی زیادی است. این ترکیب در تناسب بدن یک عاشق شیرینی تأثیر بدی دارد. زنانی که به طور طبیعی وزن بیشتری پیدا می کنند نباید از شکلات ، شکلات های سفید و شیری سوء استفاده کنند.
 
بهترین گزینه از همه گزینه های موجود، شکلات فوق العاده تیره با محتوای کاکائو 90٪ است. این ماده حاوی فقط 8٪ شکر است ، بنابراین این محصول طعم تلخی دارد. شما نمی توانید مقدار زیادی از این شکلات ها را بخورید. بله و نه! با یک یا دو قطعه سیر می شوید و مزایای سلامتی مورد انتظار را به همراه خواهد داشت.
 

 

شکلات تیره برای مردان مفیدتر است

متخصصان انستیتوی آبردین ثابت کرده اند که شکلات تیره دارای خاصیت ضد انعقادی است: خون را رقیق می کند ، با رسوبات روی دیواره رگ های خونی مبارزه می کند و خون رسانی به بدن را بهبود می بخشد. با این حال ، این اثر در مردان بهترعمل می کند.
 
پس از تحقیق در نورویچ ، دکتر باوییر دو راس اعلام کرد که 42 داوطلب پس از ماهها مصرف منظم مقدار کمی شکلات سیاه ، نتایج انعقادی خون را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده اند. معلوم شد کاکائو تعداد پلاکت هایی که وقتی به هم می چسبند ، رگ های خونی را مسدود کرده و منجر به حمله قلبی می شوند را کاهش می دهد.
 
در گروه آزمون 26 زن و 16 مرد میانسال حضور داشتند. نمونه خون و ادرار پس از 2 و 6 ساعت پس از خوردن شکلات گرفته می شد. دانشمند به دو نتیجه رسید.
 
در مرحله اول ، اثر مثبت یک وعده شکلات به تدریج تضعیف می شود. پس از 6 ساعت ، بدن فرآیند بازیابی سطح اولیه پلاکت ها را آغاز می کند. برای تأثیر مثبت پایدار ، قطعه های غنی از کاکائو باید مرتباً خورده شوند.
 
ثانیا ، شکلات تیره زنان را کمتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. این به دلیل وجود هورمونهای خاص در بدن زنان است كه باعث انعقاد خون می شود. بنابراین ، عشق خانم های جوان به شکلات تیره بیشتر باعث رضایت از خوردن آن می شود ، در حالی که مردان واقعاً می توانند سلامت به خطر افتاده خود را با شکلات تیره بهبود ببخشند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این خوشمزه به بیماری شریانی پا کمک می کند

در
کاکائو
طبق گفته پزشکان ، کاکائو به افزایش فعالیت بدنی در سالمندان مبتلا به بیماری شریانی محیطی کمک می کند.
یک آزمایش شش ماهه انجام شد که طی آن 44 بیمار بالای 60 سال که از مشکلات عروق پاها رنج می برد ، سه بار در روز کاکائو نوشیدند. در گروه دیگر ، مردم نوشیدنی های دیگری نوشیدند. 
 
معلوم شد که بیمارانی که کاکائو مصرف می کردند ، نه تنها به کاهش گرفتگی ، ضعف ، سفتی و سایر ناراحتی های پاهای خود دست یافتند ، بلکه بهتر و راحت تر، شروع به راه رفتن کردند. 
 
پزشکان بر این باورند که اپیکاتچین موجود در کاکائو می تواند باعث افزایش فعالیت میتوکندری و تقویت عضلات پا شود. 
محصولات کاکائو سرشار از مواد شیمیایی به نام فلاونول ها هستند. تاثیر آنها به این دلیل است که می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند که فشار خون بالا یک عامل شناخته شده ی خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. اعتقاد بر این است که توانایی و خواص فلاونول ها در کاهش فشار خون با گسترش رگ های خونی به دلیل اکسید نیتریک همراه است.
 
در یک مطالعه ، 1،804 بزرگسال ، عمدتا سالم ، روزانه 30 تا 1218 میلی گرم فلاونول در محصولات کاکائو دریافت کرده اند. تجزیه و تحلیل نشان داد که کاهش فشار خون ، اما از نظر آماری قابل توجه در فشار خون (سیستولیک و دیاستولیک) - RT 1.8 میلی متر است. این می تواند یک افزودنی خوب برای درمان اصلی فشار خون بالا باشد.
 
آترواسکلروز یک بیماری مزمن است که در آن باریک شدن لومن شریان ها و وخامت جریان خون مشاهده می شود. در نتیجه ، خون رسانی به سلول ها و بافت های بدن مختل می شود. پزشکان یادآوری می کنند که آترواسکلروز یکی از عوامل خطرناک بیماری های قلبی عروقی است. 
 
همچنین به طور گسترده ای شناخته شده است که بیماری قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ در بیشتر کشورها است. 

نظرات

در ادامه بخوانید...