خواص انگور

 

انگور انواع مختلفی دارد اما فرقی نمی کند انگور سبز، سیاه، هسته دار یا بی هسته، تمامی انواع این میوه خوشمزه برای سلامت شما مفید هستند. علاوه بر اینها انگور برای پوست و مو نیز مفید است.کیفیت میوه ای که خریداری می کنید مهم است. برای اینکه بهترین نتیجه را از خوردن انگور بدست بیاورید، اطمینان حاصل کنید که انگور سالم و تازه است. انگور له شده یا دورنگ و انگوری که به شاخه خود مستحکم نچسبیده است تازه نیست. برای اینکه انگور تازه را تشخیص دهید، کافیست یک شاخه از آن را برداشته و تکان دهید، اگر انگورها از شاخه کنده شده و بیفتند یعنی مدت زمان طولانی نگهداری شده اند و بهتر است از خوردن آنها اجتناب کنید. این بدین معنا نیست که شما با خوردن این نوع انگور مریض می شوید اما نتیجه و تاثیری که می خواهید، از آن نخواهید گرفت. 

انگور چه فایده ای برای سلامتی دارد ؟ 

1 ) درمان بیماری های کلیه

انگور برای درمان بیماری های کلیه از جمله سنگ کلیه مفید است. انگور یا آب انگور را در رژیم غذایی خود جای دهید و احتمال بروز این بیماری را کم کنید. 

2 ) کاهش کلسترول خون

استفاده مداوم از انگور به متعادل شدن سطح کلسترول خون کمک می کند. به جای اینکه دائم بخواهید از محصولاتی که برای کنترل کلسترول معرفی می شوند استفاده کنید، انگور را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3 ) دیابت

اگر به موادغذایی شیرین علاقه مند هستید اما از عواقب مصرف بیش از حد آنها، برای مثال ابتلا به بیماری دیابت ، می ترسید انگور می تواند جایگزین خوبی برای مواد غذایی شیرین و شکر در طول روز باشد. انگور یک میوه طبیعی شیرین است که شیرینی آن ضرری برای شما نخواهد داشت.

4 ) پیشگیری از بیماریهای مربوط به بینایی

می گویند چشمان ما آینه روح ما هستند و باید از آنها به خوبی مراقبت کنیم. برای مراقبت از این عضو حساس و مهم انگور بخورید. انگور سرشار از لوتئین بوده و این ماده شیمیایی که به عنوان یک آنتی اکسیدان در برخی مواد غذایی یافت می شود، برای مقابله با بیماری هایی از جمله بیماری های چشمی و پوستی مفید است.

5 ) مبارزه با سرطان سینه

تحقیقات نشان داده آب انگور بنفش می تواند از سرطان سینه جلوگیری کند. مصرف روزانه انگور بنفش یا آب انگور طبیعی بنفش می تواند شما را در برابر این بیماری محافظت کند. خواص آنتی اکسیدانی انگور می تواند برای مبارزه با انواع سرطان موثر باشد.

6 ) مبارزه با بیماری آلزایمر

انگور یک میوه مفید برای سلامت مغز و افزایش عملکرد آن است. برای جلوگیری از بیماری هایی از جمله آلزایمر مفید است. مصرف روزانه انگور می تواند به حافظه کمک کرده و شما را از بیماریهای این چنینی محفوظ بدارد.

7 ) مفید برای هضم غذا

باد کردن شکم و احساس سوزش معده می تواند با مصرف یک لیوان آب انگور درمان شود. انگور می تواند برای سوهاضمه مفید باشد. مصرف آن گرمای معده را کاهش داده و به هضم بهتر غذا کمک می کند.

8 ) تسکین دهنده میگرن

آب انگور تازه یک درمان خانگی قدیمی برای میگرن است. بار دیگر که احساس کردید از سردرد میگرنی رنج می برید یک لیوان آب انگور تازه بنوشید. آب انگور می تواند این درد شکنجه کننده را آرام کند. بهتر است آب انگور را صبح زود و بدون اضافه کردن آب بنوشید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید