چرا باید در فصل زمستان هم ضد آفتاب بزنیم؟

چرا باید در فصل زمستان هم ضد آفتاب بزنیم؟ آیا شما هنگام استفاده از ضد آفتاب به وضعیت هوا توجه می کنید و اگر آفتابی نباشد ضد آفتاب نمی زنید؟ معرفی سه دلیل مهم برای استفاده ضدآفتاب در فصول سرد سال و تمام فصول به عنوان یکی از مهمترین عوامل مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری، خشکی و زبری پوست صورت در سرما

آیا شما هنگام استفاده از ضد آفتاب به وضعیت هوا توجه می کنید و اگر آفتابی نباشد ضد آفتاب نمی زنید؟ اگر اینچنین است باید بدانید استفاده از ضد آفتاب ربطی به فصل و وضعیت هوا ندارد. ضد آفتاب چیزیست که شما باید سرتاسر سال استفاده کنید. بانوی شهر به شما سه دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در سردترین فصل سال ارائه می دهد.

۱ ) اشعه UV خورشید از میان ابرها نیز میگذرد

مهم نیست چقدر ابرهایی که در فصل زمستان می بینید ضخیم باشند، در هر حال هشتاد درصد اشعه خورشید از میان این ابرها میگذرد. این اشعه در فصل زمستان نیز می تواند به پوست آسیب برساند. اشعه UVA همیشه حضور دارد و می تواند از میان ابرها یا شیشه نیز رد شده و به پوست نفوذ کند. اگر این اشعه به پوست نفوذ کند باعث پیری پوست شده و به مرور زمان می تواند احتمال بروز سرطان پوست را تشدید نماید. بنابراین مهم است که در تمام طول سال، چه زمانیکه هوا آفتابیست چه ابری، از پوست در برابر این اشعه ها محافظت شود.

کرم های ضد آفتاب خواص ضد پیری برای پوست دارند

زمستان فصلیست که باید از پوست در برابر خشک شدن و در نتیجه آن چروک افتادن جلوگیری کنید. ضد آفتاب ها می توانند به این مساله نیز کمک کنند. هوای خشک و خشن فصل زمستان باعث خشک شدن پوست صورت می شود و همین مساله چروک افتادن روی پوست را تسریع می کند. خوشبختانه، کرم های ضد آفتاب می توانند به کمک شما بیایند. این کرم ها می توانند پوستتان را مرطوب کنند و از حالت خشکی خارج کرده، در عین حال از آن در برابر اشعه خورشید محافظت کنند.

ورزش های زمستانی شما را بیشتر در معرض اشعه UV قرار می دهند

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اشعه UV خورشید هر هزار پا که از سطح دریا بالاتر می روید ۵ درصد شدید تر می شود. این بدین معناست که شما هر چه به ارتفاعات بالاتری بروید بیشتر در خطر آسیب رسیدن به پوست قرار می گیرید. بنابراین اگر تصمیم دارید در زمستان به تفریحات و ورزش های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد یا لژسواری بپردازید، حتما از کرم ضد آفتابی که حداقل SPF30 داشته باشد استفاده کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید