علایم اوتیسم برای کودکان 2 ساله به بالا

- در صحبت کردن تاخیر دارند . ممکن است برای بیان نیاز های خود در تقلا است . بعضی کودکان با علایم اوتیسم به طور کلی صحبت نمی کنند در حالی که بقیه در صحبت کردن پیشرفت می کنند اما در شرکت کردن در بحث و گفتگوها مشکل دارند .
- از الگوی گفتاری غیرعادی استفاده می کنند . بریده بریده صحبت می کنند . با صدایی بالا و صاف صحبت می کنند . ممکن است تنها از یک کلمه به جای یک حمله استفاده کند و یا یک کلمه یا یک جمله را بارها تکرار کند . ممکن است یک سوال را بیشتر از جوابش تکرار کند .
- به نظر می رشد درک نمی کنند مردم به آنها چه می گویند . به اسم خودشان واکنش نشان نمی دهند و یا ممکن است مسیر مستقیمی را دنبال نکنند . ممکن است بدون دلیل بخندد, گریه کند و یا جیغ بکشد .
- ممکن است با ذقت به شی متمرکز شود . یک بخش ار یک شی ( مثل چرخ در ماشین اسباب بازی ) یا یک موضوع در زمانی خاص .
- به تقلیدی محدود گیر بدهند . به ندرت به آنچه که در بازی انجام می دهد یا نمی دهد شبیه می شود .
- به نظر می رسد به بازی تنها تمایل دارد . مشخص است که به کودکان دیگر تمایل کمی دارد و معمولا با آنها چیزی را قسمت نمی کند .
- رفتارهای خشکی دارد . ممکن است به کارهای روتین عادت کرده و با تغییرات مشکل دارد . به طور مثال : تغییر مسیر در همیشگی خانه تا مهدکودک آن را به یک نومیدی می کشاند و یا باعث کج خلقی آنها می شود . او درباره آنچه که باید بخورد یا نخورد خیلی حساس است . او خواهان آن است که روشی خاص در غذا و یا میان وعده های آن باشد .
- با اسباب بازی ها و یا اشیا به روشی غیر معمول بازی می کند . به طور مثال : او زمان بسیاری را صرف به صف کردن و یا چیدن اشیا در نظمی خاص می کند . او از باز کردن یا بستن مکرر در لذت می برد . او شیفته فشار دادن دکمه روی اسباب باز ی ها و یاکشیدن چرخ ماشین بازی به صورت مکرر می باشد .
- به خود آسیب می رساند از جمله گاز گرفتن و یا ضربه زدن
- فعالیت ها را تکرار می کنند از جمله تکان دادندستها یا آرنج ها
- بشدت نسبت به انواع مختلف تحریکات حساس هستند . . ممکن است یه تماس مقاومت نشان دهند . با صدایی دچار آشفتگی شوند . به شدت به بوها حساس هستند و یا از خوردن خیلی از غذاها خوداری می کنند . ممکن است به پوشیدن - - -- لباسهایی بدون مارک و علامت و یا از جنس خاصی اصرار بورزند .
ممکن است به بعضی از دردها بیش از حد واکنش نشان داده و یا به بعضی دیگر اصلا واکنش نشان ندهد . به طور مثال ممکن است گوش هایش را در برابر صدای بلند بگیرد درحالی که به کنده شدن پوست زانویش توجه نکند .
- ممکن است زمانی که اصلا لازم نیست به شدت بترسد و یا زمانی که دلیلی برای ترس وجود دارد نترسد . برای مثال ممکن است از وسایل بدون خطری بترسد مثل بادکنک اما ممکن است از ارتفاع نترسد .
- اختلال خواب دارد . خیلی از بچه های اوتیسم در خوابیدن مشکل دارند و سریعا در شب و یا صبح زود بیدار می شوند .
- مشکلات رفتاری دارند . ممکن است مقاوم باشند یا همکاری نکنند و بیش از اندازه فعالیت داشته باشند . ممکن است بیش از اندازه فعال , خشن باشند و ضربه بزنند .

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟آیا کودک با اختلال اوتیسم در خانواده یا بین دوستان دارید؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید