علل و درمان یبوست (قسمت اول)

آیا شما بدنبال راهی برای کاهش یبوست می‌باشید؟ آیا استفاده از مسهل OTC فایده نکرده است؟‌ در این صورت بایستی به درمان طبیعی این مشکل شایع بپردازید. زمانی که مشکلاتی شبیه به یبوست دارید، توجه به آنچه که می‌خورید مهم می‌باشد. این بهترین راه برای درمان این بیماری بوده و مطمئن باشید که این مشکل عود نخواهد کرد.
موز حاوی مواد مغزی ضروری است و طیف گسترده‌ای از خواص درمانی از جمله درمان و پیشگیری از یبوست را دارد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه این پست را بخوانید.


علل یبوست:
یبوست چندین علت دارد:  برای اطمینان از پیشگیری این مشکل، مهم است که علل آن را بشناسیم. شایع‌ترین علل یبوست عبارتند از:
• رژیم‌های غذایی که غنای غذایی فیبری ندارند.
• کم شدن آب بدن و فقدان غذاهای غنی از آب.
• مصرف غذایی هایی که فیبر ندارند، و جایگزین غذاهای گیاهی نیستند چرا که غذاهای گیاهی غنی از فیبر می‌باشند.
• عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی
• رژیم غذایی و کاهش مصرف کالری
• استفاده از داروهایی که عوارض جانبی از جمله یبوست دارند.
• مصرف محصولات لبنی در درصد زیادی از کودکان و بزرگسالان سراسر جهان، علت اصلی یبوست است.
تصور می‌شود که موز علت یبوست است و این درست می‌باشد، اما در صورتی که این میوه را به نحو صحیحی نخورید. شما بایستی در نظر داشته باشید که موز سبب یبوست می‌شود بخاطر اینکه موز محتوای نشاسته‌ای بسیار بالایی دارد . اگر دوست دارید که از این میوه خوشمزه جهت درمان یبوست استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که نباید از موز نرسیده (کال) استفاده نمائید. موز کال تنها مشکل را بدتر خواهد کرد. (سیارک)
موزهای زرد رسیده بهترین درمان طبیعی یبوست هستند. با این حال بایستی به خاطر بسپارید که این میوه باید در حد اعتدال مصرف گردد. اگر بیش از حد مصرف کنید به احتمال زیاد مشکل را زیادتر خواهید کرد. صرفا خوردن موز رسیده و به اندازه مناسب به بهبود یبوست شما کمک نخواهد کرد بلکه بایستی آب زیادی هم همراه با آن بنوشید.
بنابراین چه چیزی سبب درمان یبوست می‌شود؟ خوب یکی از آنها فیبر است. همانطور که می‌دانید فیبر نقش بسیار مهمی در سلامتی شما بویژه در عملکرد دستگاه گوارش شما دارد. فیبر موجب می شود تا هضم غذا به طور منظم انجام شده، و به نوبه خود کمک می‌کند تا مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ گذشته و از بدن دفع گردد. بویژه این میوه فیبر نامحلول بالایی دارد که در کاهش یبوست موثر است. همانطور که می‌بینید، با قرار دادن موز بعنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه تان، راه‌حل بسیار خوبی برای درمان طبیعی این مشکل بدون توسل به مسهل‌ها خواهید داشت و می تواند در درازمدت روی بدن شما موثر باشد.
موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟ علل و درمان یبوست قسمت دوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید