علل و درمان یبوست (قسمت اول)

در

آیا شما بدنبال راهی برای کاهش یبوست می‌باشید؟ آیا استفاده از مسهل OTC فایده نکرده است؟‌ در این صورت بایستی به درمان طبیعی این مشکل شایع بپردازید. زمانی که مشکلاتی شبیه به یبوست دارید، توجه به آنچه که می‌خورید مهم می‌باشد. این بهترین راه برای درمان این بیماری بوده و مطمئن باشید که این مشکل عود نخواهد کرد.
موز حاوی مواد مغزی ضروری است و طیف گسترده‌ای از خواص درمانی از جمله درمان و پیشگیری از یبوست را دارد. دوست دارید بیشتر بدانید؟ ادامه این پست را بخوانید.


علل یبوست:
یبوست چندین علت دارد:  برای اطمینان از پیشگیری این مشکل، مهم است که علل آن را بشناسیم. شایع‌ترین علل یبوست عبارتند از:
• رژیم‌های غذایی که غنای غذایی فیبری ندارند.
• کم شدن آب بدن و فقدان غذاهای غنی از آب.
• مصرف غذایی هایی که فیبر ندارند، و جایگزین غذاهای گیاهی نیستند چرا که غذاهای گیاهی غنی از فیبر می‌باشند.
• عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی
• رژیم غذایی و کاهش مصرف کالری
• استفاده از داروهایی که عوارض جانبی از جمله یبوست دارند.
• مصرف محصولات لبنی در درصد زیادی از کودکان و بزرگسالان سراسر جهان، علت اصلی یبوست است.
تصور می‌شود که موز علت یبوست است و این درست می‌باشد، اما در صورتی که این میوه را به نحو صحیحی نخورید. شما بایستی در نظر داشته باشید که موز سبب یبوست می‌شود بخاطر اینکه موز محتوای نشاسته‌ای بسیار بالایی دارد . اگر دوست دارید که از این میوه خوشمزه جهت درمان یبوست استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که نباید از موز نرسیده (کال) استفاده نمائید. موز کال تنها مشکل را بدتر خواهد کرد. (سیارک)
موزهای زرد رسیده بهترین درمان طبیعی یبوست هستند. با این حال بایستی به خاطر بسپارید که این میوه باید در حد اعتدال مصرف گردد. اگر بیش از حد مصرف کنید به احتمال زیاد مشکل را زیادتر خواهید کرد. صرفا خوردن موز رسیده و به اندازه مناسب به بهبود یبوست شما کمک نخواهد کرد بلکه بایستی آب زیادی هم همراه با آن بنوشید.
بنابراین چه چیزی سبب درمان یبوست می‌شود؟ خوب یکی از آنها فیبر است. همانطور که می‌دانید فیبر نقش بسیار مهمی در سلامتی شما بویژه در عملکرد دستگاه گوارش شما دارد. فیبر موجب می شود تا هضم غذا به طور منظم انجام شده، و به نوبه خود کمک می‌کند تا مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ گذشته و از بدن دفع گردد. بویژه این میوه فیبر نامحلول بالایی دارد که در کاهش یبوست موثر است. همانطور که می‌بینید، با قرار دادن موز بعنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه تان، راه‌حل بسیار خوبی برای درمان طبیعی این مشکل بدون توسل به مسهل‌ها خواهید داشت و می تواند در درازمدت روی بدن شما موثر باشد.
موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟ علل و درمان یبوست قسمت دوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت دوم)

در

علل ودرمان یبوست قسمت اول

موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟
موز می تواند این ناراحتی و حتی گاها دردی را که یبوست بهمراه دارد، تسکین دهد. در اینجا به چگونگی عملکرد موز در کمک به درمان یبوست نگاهی می‌اندازیم:


• همانطور که قبلا ذکر شد موز سرشار از فیبر بویژه فیبر نامحلول است. از یک موز متوسط سه گرم فیبر دریافت می‌کنید که این ده درصد از مقدار فیبری است که بدنتان جهت جلوگیری از یبوست روزانه به آن نیاز دارد. به یاد داشته باشید در حالی که فیبر نامحلول در درمان یبوست تاثیر فراوانی دارد، میزان مصرف آب خود را نیز در طول استفاده از این میوه افزایش دهید تا یبوست از بین برود. مصرف متوسط از این میوه و مقدار زیاد آب بسیار مهم می‌باشد چرا که مقدار زیاد فیبر هم منجر به سخت شدن مدفوع شده و روده‌هایتان را می‌بندد که این هم موجب عدم دفع مدفوع از بدنتان خواهد شد.
• تاثیر موز روی روده بزرگ بستگی به نوع میوه ای دارد که مصرف می‌کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، خوردن موز کال موجب یبوست یا بدتر شدن آن خواهد شد چرا که مقدار زیادی نشاسته دارد. به عبارت دیگر موزهای رسیده در صورت مصرف همزمان با آب زیاد، می‌تواند این اطمینان را بدهد که دفع مدفوع از روده به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد موز رسیده به درمان این مشکل کمک نخواهد کرد.
• همچنین موز حاوی پتاسیم است که آن هم ماده مغذی دیگری است و به یبوست کمک می‌کند. این موجب حرکات منظم روده شده و به نوبه خود دفع آسان مدفوع را حتمی می کند و مواد زائد غذایی از بدن به نحو صحیحی خارج می گردد.
• این میوه شگفت‌انگیز که قبلا ذکر شد حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سلامتی بدن مفید می‌باشد. موز حاوی آنزیمی به نام فراکتوالیگوساکارید است . این آنزیم نقش مهمی در پیشگیری و درمان یبوست بازی می کند و زمانی که موز وارد دستگاه گوارش می‌شود از تخمیر آن جلوگیری می‌کند. این آنزیم موجب افزایش هضم شده و به عنوان یک ملین طبیعی خفیف عمل می‌کند که موجب تسکین و پیشگیری از یبوست می‌گردد و سطح انرژی بدن را بیش از حد بالا می‌برد.
• موز حاوی مقدار زیادی پکتین است که یک کربوهیدرات پیچیده می‌باشد . این عاملی است که موجب سفت شدن مدفوع می‌گردد. پکتین مولکولهای آب موجود در لوله گوارش را دفع کرده و به این ترتیب منجر به سفت شدن مدفوع و در نتیجه دشوار شدن دفع مدفوع می‌گردد. در عوض موز رسیده گاز اتیلن تولید می‌کند، که آنهم به نوبه خود آنزیمی تولید می‌کند که پکتیناز نامیده شده و موجب شکسته شدن پکتین می‌شود. این موجب نرم شدن موز گردیده و هضم آن را برای وجودتان آسان می‌نماید.
• استفاده از موز برای درمان یبوست:
بدیهی است که خوردن موز یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان یبوست است. در اینجا چند روش برای استفاده از این میوه جهت درمان این مشکل می‌آوریم: (سیارک)
اولین روش:
1. پوست موز رسیده را کنده و آن را بخورید.
2. با فاصله چند ساعت در روز، 2 یا 3 موز بخورید تا معده‌تان را تسکین داده و حرکات روده را تحریک نماید. اولین موز خود را در صبحانه بخورید.
3. جهت درمان موثر یبوست، روزانه این روش را تکرار نمایید.
روش دوم:
1. پوست یک موز رسیده را بکنید.
2. آن را برش داده و در یک لیوان شیر گرم بریزید.
3. شیر و موزهای خیس شده در آن را خورده و آنها را کاملا بجویید.
انجام مستمر این روش موجب می‌شود که ناراحتی، درد و ... که بعلت یبوست بوجود آمده از بین رفته و از تکرار دوباره یبوست جلوگیری گردد.
روش سوم:
روش دیگر برای استفاده مفید بدنتان از موز، درست کردن اسموتی است. اسموتی خوشمزه و سالم است و یبوست را از بین می‌برد:
1. پوست موز را کنده و آن را برش دهید.
2. آنها را در یک مخلوط کن ریخته و یک فنجان شیر به آن اضافه کنید.
3. در صورت نیاز به شیرینی بیشتر، کمی عسل به آن اضافه کنید.
4. تا زمانی که کاملا یکنواخت شود، مخلوط کرده و نوش جان کنید!
از آنجایی که موز فوق‌العاده خوشمزه است، ترکیب این میوه در دستورالعمل‌های مختلف سخت نیست. البته هیچ چیزی به خوبی این نیست که خود آن را خورده یا با شیر گرم بخورید اما می‌توان در دسرهای مختلف، ترکیبات غذایی پخته شده مختلف ... مصرف کرد. در صورتی که نیاز به مصرف روزانه آن بعنوان درمان طبیعی یبوست دارید، نیاز خواهید داشت تا آن را از یکنواختی درآورده و در طرز تهیه آن خلاقیت به خرج دهید! به این ترتیب می‌توانید مطمن شوید که هر موقع موز مصرف می‌کنید از آن لذت برده و هرگز از آن زده نخواهید شد.

اصلاح رژیم غذایی برای درمان طبیعی یبوست:‌
وقتی که از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی رنج می‌برید، یک رژیم غذایی متعادل ضروری خواهد بود. میوه‌ها، سبزیجات و دیگر خوردنی‌ها که غنی از مواد مغذی است به یبوست از جمله فیبر، پتاسیم و غیره کمک می‌کند. موز یکی از آنهاست. حقیقت این است که این میوه سرشار از مواد مغذی است که آن را برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان مهم می‌سازد. خوب است بدانید که یک میوه فصلی نیست- بدین معنی که شما می‌توانید آن را در طول سال به عنوان یک درمان موثر طبیعی برای یبوست استفاده کنید.
با توجه به اصول غذایی چینی‌ (6)، دنبال کردن یک رژیم غذایی که روی غذاهای «خنثی» تاکید کند، مهم می‌باشد. اعتقاد بر این است که این نوع از رژیم غذایی به ایجاد توازین بین حالات گرم و سردی که سبب یبوست و اسهال می‌شود کمک می‌کند. غذاهای «خنثی» می‌تواند به شما در شرایط عدم تعادل، از جمله گرمای بیش از حد یا سرد کمک ‌کند.
مواد غذایی که توصیه می‌شود عبارتند از:‌
• سبزیجات تازه که با آتش پخته شده و خام نیست.
• غلات کامل اما نه گندم یا هر مقدار از آن. غلات را در مقادیر کم بخورید.
• 2 یا 3 اونس پروتئین حیوانی در روز. بهتر است بعنوان غذای اصلی صرف نگردد. پیشنهاد می‌شود از طعم دهنده استفاده کنید.
• مقدار زیاد آب، به خصوص آب قلیایی.
بسیاری از مردم این رژیم غذایی را در بهبود یبوست و همچنین سایر موارد پزشکی بسیار موثر بیان کرده اند.
برای پاسخ به این سوال که آیا موز برای یبوست خوب است یا نه، بله قطعا خوب است. تنها نیاز است مطمئن شوید که موز رسیده است و آن را بهمراه آب بخورید تا به عملکرد فیبر آن در دستگاه گوارش کمک کند. خواهید دید که این میوه در عملکرد معده‌تان، فوق العاده موثر بوده و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که از یبوست رنج می‌برید، مسهل های داروخانه ها را کنار بگذارید، به دنبال چیزهای طبیعی از جمله موز بروید تا آن را از بین برده و از بروز دوباره آن پیش گیری کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

ویتامین D

در

ویتامین D از ویتامین های محلول در چربی می باشد که برای ساخت استخوان های قوی جلوگیری از پوکی استخوان، ارتقاء سلامت قلب و تنظیم فشار خون ضروری است. خورشید بهترین و ساده ترین راه برای دریافت ویتامین D می باشد.نور خورشید را در هر جا می توان یافت.برای دریافت نور خورشید کافیست بین 6 تا 15 دقیقه(نه بیشتر) بدون کرم ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار گرفت.(سیارک)

در زمستان که آفتاب کمتر وجود دارد می توان با مواد غذایی که منبع ویتامین D هستند نیاز بدن را تآمین کرد.

منابع ویتامین D

آفتاب:تابش پرتو فرابنفش به پوست انسان باعث می‌شود که ماده‌ای به نام دهیدروکلسترول با طی مراحلی در بدن در کلیه به ویتامین دی تبدیل شود. افراد با پوست روشن‌تر نسبت به تیره‌ترها می‌توانند در مدت کمتری که زیر آفتاب مانده‌اند نیاز خود به این ویتامین را تأمین کنند تقریباً تمام ویتامین D مورد نیاز یک فرد، در مکانی که هوای آفتابی دارد از این طریق ساخته می‌شود.
منابع گیاهی:غلات و برخی سبزیجات و میوه‌جات.
منابع حیوانی:کره، روغن کبد ماهی، زرده تخم مرغ، خامه، جگر، ماهی ساردین حاوی مقادیر زیادی از این نوع ویتامین هستند.
دریافت این ویتامین به صورت مصنوعی مثل کپسول و آمپول که می بایست زیر نظر پزشک استفاده شود.

نشانه‌های کمبود ویتامین D

خستگی عمومی بدن، بی حوصلگی دردهای مبهم و کلی که البته نشانه‌ی خاص این مورد نیست،ضعف ماهیچه‌ای،درد استخوانی در اثر فشار ناچیز (بیشتر در ساق پا و دنده‌ها).

 

 چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید

در

آیا چیزی لذیذتر و مغذی تر از گوجه فرنگی های رسیده ، سبزیجات ،هلوهای تازه و غلات یا گیاهان و ادویه جات مطبوع وجود دارد ؟ گیاهان خوراکی خود را پرورش دهید . خواه در باغچه ی حیات خلوت یا در چند گلدان در لبه ی پنجره که کار جالب ، پرارزش و سالمی است. اگر بخشی از باغچه ی خود را با دوستان و همسایه ها تقسیم کنید ، حتی می توانید روابط اجتماعی خود را نیز گسترش داده و سلامتی را نیز به اطراف توسعه بخشید.(سیارک)

طبق گفته ی دکتر فیلیپ اسمیت ، یک باغبان با تجربه که تحقیقات چاقی را در NIH‌ پشت سر گذاشته " باغبانی دارای مزیت های سلامتی فراوانی است که باعث می شود فرد به خارج از خانه رفته و فعال باشد و کمتر در جای خو بنشیند که به کاهش استرس کمک می کند . " باغبانی می تواند به ارتقای رژیم غذایی شما نیز کمک کند اگر میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. آنها خصوصا با طعم قویتر خود در زمانی که تازه و رسیده چیده می شوند ، لذیذ تر هستند. "
میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر و ویتامین های ضروری و مواد معدنی هستند. تحقیقات نشان داده که خوردن میوه و سیزی به عنوان بخشی از کل رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری های طولانی را مثل بیماری های قلبی ، سکته و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. فیبر درون میوه و سیزی می تواند به تسهیل یبوست و نرمال کردن دفع کمک کند.
میوه و سبزیجات نیز به کاهش جذب کالری کمک می کند – خصوصا اگر جایگزین غذاهای بسیار چرب و پرکالری گردد و به شما در کنترل وزن کمک میکند. گیاهان نیز طعم های جالب و غنی به وعده های غذایی تان بدون افزودن ذره ای کالری ، اضافه می کند.
باغبانی ، سلامت روانی شما را نیز ارتقا می بخشد. برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی در محیط های طبیعی – یا حتی در معرض طبیعت بودن نیز می تواند حالتان را بهتر کرده و نگرانی را کاهش داده و اعتماد به نفس را بالا ببرد. اسمیت می گوید " پرورش سبزیجات و حفاری در خاک ، فعالیت فیزیکی را افزایش داده و به فرد احساس شادی و حس ارتباط با زمین را می دهد " .
بچه ها نیز می توانند از پرورش و مراقبت از گیاهان خوراکی بهره ببرند. مطالعاتی نشان داده که بچه هایی که با برنامه های باغبانی سر و کار دارند میل بیشتری به انتخاب غذاهای سالمتر داشته و میوه و سبزی بیشتری نیز می خورند و مهارت های اجتماعی پیشرفته تری نیز دارند.
" باغبانی به کودکان کم سن کمک می کند پرورش و مراقبت از چیزها را بیاموزند. شاید آنها لذت خوردن میوه و سبزی هایی را که خود پرورش داده اند ، درک کنند. و متمایل به خوردن غذاهایی باشند که می دانند برایشان خوب است. " طبق گفته ی اسمیت ، " بزرگسالان نیز اغلب دریافتند که مزه ی مطبوع میوه ها و سبزیجاتی که تازه و مستقیم از باغ آورده میشوند بسیار بهتر است. "
بازماندگان ازسرطان که بعد از بیماری به کار باغبانی پرداخته اند ، در بررسی جزئی با حمایت NIH متمایل به داشتن فعالیت فیزیکی بالاتر و جذب سبزی بیشتر به همراه ارتقای توان و قدرت خود بوده اند. بررسی وسیعتر با حمایت NIH اکنون در دست اقدام است که نشان دهد آیا باغبانی سلامت و خوشی بازماندگان قدیمی تر سرطان را بهبود می بخشد یا نه.

تحقیق دیگری که اخیرا توسط NIH‌ انجام شده ، تحقیق روی خانواده های هندی آمریکایی است که مشغول باغبانی اجتماعی هستند که جذب میوه و سبزی بالاتری داشته و کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند. طبق گفته ی دکتر شارلوت پرات در NIH‌ کسی که تحقیق روی تغذیه ، فعالیت فیزیکی و سلامت قلب را گذرانده " محققان نیز بدنبال این هستند که ببینند آیا باغبانی فشار خون را کاهش ، قدرت دست را افزایش و منجر به سلامت جسمی و روحی بهتری می گردد یا نه.
طبق گفته ی پرات " امریکایی ها معمولا میوه و سبزی کافی نمی خورند ؛ که یکی از اشکالات امروز رژیم غذایی ماست. " دستورالعمل های رژیمی فدرال برای آمریکایی ها که در سال 2015 منتشر شد توصیه کرده که بزرگسالانی که 2000 کالری در روز مصرف می کنند ، باید تقریبا 2.5 پیمانه سبزی و 2‌ پیمانه میوه در روز مصرف کنند. ولی تنها درصد کمی از بزرگسالان و کودکان توصیه های میوه و سبزیجات را رعایت می کنند.

در زمان انتخاب سبزیجات ، مجموعه ای از رنگ ها و گونه ها را روزانه بخورید. بروکلی ، اسفناج ، سبزیجات کلم برگ ، کلم پیچ یا دیگر سبزی های تیره ، انتخاب خوبی هستند. شما باید سبزیجات نارنجی و قرمز را نیز مثل گوجه ، هویج ، سیب زمینی شیرین ، فلفل قرمز را نیز انتخاب کنید. پرورش بسیاری از این ها در خانه کار آسانی است.
" اینها همگی در اصل منبع خوب ویتامین ها شامل ویتامین A,C و فیبر نیز هستند " طبق گفته ی پرات ، " برخی سبزیجات دارای مواد معدنی مثل پتاسیم ، آهن و کلسیم هستند".
بسیاری از مواد مغذی میوه و سبزیجات برای سلامت کامل ، مفید هستند. اگر داروهای خاصی مصرف می کنید با این حال باید مطلع باشید که برخی از محصولات گیاهی با چگونگی عملکرد دارویی شما تداخل دارد. مثلا ، گریپ فروت با داروهای خاصی واکنش می دهد – مثل داروهای کلسترول ، فشار خون و آلرژی و باعث عواض جانبی جدی می گردد. (سیارک)
" افرادی که دارو برای پیشگیری از لخته ی خون ، مصرف می کنند در هنگام خوردن سبزیجاتی به رنگ سبز تیره یا با جذب مکمل های این ویتامین دچار مشکل می گردند که سرشار از ویتامین K هستند . " طبق گفته ی پرات ، ویتامین K به ارتقای لخته شدن خون کمک کرده ولی رقیق کننده ی خون مثل وارفارین ( نیز به نام کومادین ) برای داشتن عوارض برعکس ، طراحی شده اند و غذاهای سرشار از ویتامین K ، اسفناج ، کلم دلمه ای و برخی از گونه های کاهو هستند.
بسیاری از انواع بوته ها نیز تعاول خطرناکی با داروهای خاص دارند . ولی احتمال این مشکلات زمانی بیشتر می شود که بوته ها به عنوان مکمل مصرف گردند.
طبق گفته ی دکتر کریاگ هاب ، متخصص گیاهان دارویی در NIH‌، " گیاهان و ادویه جات مدت های زیادی برای طعم دادن به غذا استفاده شده اند و از زمان باستان برای درمان های پزشکی به کار رفته اند " . " زمانی که شما گیاهان را پرورش می دهید ، دانه ها را هم می کارید ، دقت می کنید تا رشد کنند و می دانید مزه شان چگونه است. ولی زمانی که این چیزها را به شکل مکمل دریافت می کنید ، معمولا به عصاره ی فشرده ی گیاهی می رسید که بسیار قوی تر از چیزی هستند که در باغ وجود دارد".
هاب اضافه کرد که برخی از گیاهان خریداری شده به شکل مکمل ، به گونه ای نیستند که ادعا می شود- " آنها با برخی از گونه های ترکیبات داروخانه ای به طور تقلبی ترکیب شده یا شامل موادی نیستند که برچسب روی آنها نشان می دهد".
هاب تاکید می کند که صحبت با دکتر دررباره ی مکمل هایی که شما جذب می کنید برای اطمینان از اینکه باعث تعامل مضر با داروهایتان نمیشود ، بسیار اهمیت دارد. شما می توانید چیزهای بیشتری راجع به گیاهان ، عوارش جانبی نهان و چیزهایی که دانشمندان راجع به خواص دارویی می گویند در وب سایت HERBS AT GLANCE‌ بدانید.
طبق گفته ی اسمیت " اگر فکر میکنید جایی برای باغچه ی حیات خلوت ندارید ، دوباره فکر کنید. " برخی از سبزیجات مثل هویج ، کاهو ، کلم پیچ و فلفل های تند به جای زیادی نیاز ندارد. اسمیت می گوید " اینها را می توان در گلدان یا باغچه های کوچک نیز پرورش داد. " شما می توانید گوجه های درختی را نیز امتحان کنید که از دستگیره یا ایوان آویزان می شود "
ولی مهم نیست در کجا به آن می رسید – در حیات خلوت یا در بازار کشاورزان یا در مغازه – مطمئن باشید که شما و خانواده تان ، حجم زیادی از میو ه و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی آووکادو ، خیار و فلاکسیدها

در

درست بعد از استفاده از یک اسموتی سالم شما احساس انرژی دوباره و باز پس گیری آب خواهید کرد. یک اسموتی از آوودکادو، خیار و فلاکسیدها، تقویت کننده انرژی هستند. بعلت غنای غذایی آنها، بعد از مصرف تا مدتی احساس گرسنگی نخواهید کرد.
آنچه که نیاز دارید:


1. یک آووکادو
2. یک عدد خیار
3. مقداری فلاکسید
4. مقدار کمی نمک
نحوه آماده سازی
1. آووکادو را دو نیم کرده، دانه هایش را جدا کنید و قسمت خامه ای آن را درآورید.
2. خیار را خرد کنید.
3. آووکادو ، خیار و فلاکسید را در مخلوط کن بریزید.
4. کمی نمک اضافه کرده و مخلوط کنید تا صاف شده و به شکل خامه درآید.
5. در یخجال قرار دهید تا خنک شود و به آن یخ اضافه کنید.
فواید
• آووکادو یک منبع سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر میباشد. آلفا و بتا کروتن های بدن را تامین می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• فلاکسیدها دارای پلی فنل های آنتی اکسیدان بالایی هستند که باز به سم زدایی بدن کمک می کند. همچنین در کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی کمک کرده و مقاومت انسولین را کاهش می دهد.(سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن را کسب کنیم وقتی که لبنیات مصرف نمی کنیم؟

در

کلسیم و ویتامین D زمانی که منجر به سلامت استخوان می شوند برابر با BFFs می باشند.کلسیم به عملکرد ماهیچه کمک می نماید، چه ماهیچه پمپاژ قلب باشد یا ماهیچه های پا که در طول دویدن منقبض می شوند.ویتامین D به جذب کلسیم در بدن کمک نموده، مانع شکستگی و پوکی استخوان می شود.

ویتامین D سیستم ایمنی شما را تقویت می نماید-علاوه بر این،تحقیق جدید نشان می دهد که ویتامین D با افسردگی، بیماری MS، و حتی برخی سرطان ها مبارزه می نماید.تنها مشکل؟ یافتن آن در غذا دشوار است، همین امر در طول زمستان مسئله مهمی را به بار می آورد.

به جای استفاده از قرص های مکمل، در اینجا برخی منابع غذایی غیر لبنی متشکل از مواد مغذی وجود دارند، بنابراین می توانید ویتامین D به اندازه کافی کسب نمائید مهم نیست نور خورشید و رژیم غذایی شما چه محدودیت هایی دارند.(سیارک)

1.جایگزین های شیر غنی شده

شیر بادام، شیر نارگیل، شاهدانه، برنج، یا نوشیدنی سویا را در مخلوط کن بریزید، یک فنجان جایگزین شیر غنی شده حدودا 300 میلی گرم کلسیم و 100 واحد ویتامین D دارد.

به دنبال نسخه های شیرین نشده باشید تا قند افزوده شده را کاهش بدهید.اگر به دنبال مطابقت پروتئین به دست آمده از یک فنجان شیر هستید، به یاد داشته باشید که شیر سویا تنها گزینه ای است که اندازه گیری می شود.

2.روغن ماهی

روغن ماهی از قبیل سالمون، قزل آلا، و چار قطبی منابع عالی ویتامین D هستند.تنها 2 عدد سالمون خوراکی ½ اونسی مقدار دوز کامل روزانه ویتامین D را فراهم می آورد!محتوای ویتامین D روغن ماهی برای 2 بخش ½ اونسی حدودا 180 حداکثر 600 واحد است.

نکات اضافی اگر ماهی های روغنی را با استخوان بخورید- استخوان های ماهی منبع غنی کلسیم می باشند، تنها 2 ماهی ساردین کنسروی ½ اونسی با استخوان 286 میلی گرم کلسیم دارند.این مقدار به اندازه یک لیوان شیر است!

3.سبزیجات برگ دار

تنها ½ فنجان کالر گرین پخته شده دارای 141 میلی گرم کلسیم است.دومین سبزی برگ دار حاوی کلسیم اسفناج با 129 میلی گرم در ½ فنجان، شلغم با 104 میلی گرم، کلم پیچ با 95 میلی گرم، و نوعی کلم بروکلی با 78 میلی گرم.این سبزیجات حاوی ویتامین D نیستند، اما شما می توانید آن ها را در مواد غذایی غنی از ویتامین D، از قبیل ماهی روغنی به کار ببرید.یا آن ها را به تخم مرغ های نیمرو برای ساخت یک وعده غذایی استخوان ساز بیافزائید.

4.پنیر سویای دارای کلسیم(توفو)

پروتئین گیاهی و کلسیم را یکجا جمع کنید!تنها ¾ فنجان پنیر سویای ساخته شده از کلسیم حاوی 290 میلی گرم کلسیم استخوان ساز است.آن ها افراد متنفر از پنیر سویا را به دوستداران آن تبدیل می نمایند.(سیارک)

5.لوبیا سفید

تنها ¾ فنجان لوبیا سفید حاوی 125 میلی گرم کلسیم است.دانه ها غنی از فیبر بوده و به تناسب اندام شما کمک می نمایند.مصرف منظم دانه ها همچنین خطر ابتلاء به دیابت، بیماری قلبی، و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.آیا موافقید به سالاد، سوپ، یا خوراک لوبیا مقداری دانه بیافزائید؟

6.دانه کنجد

جهت درست کردن حموص یا سسس سالاد خوشمزه چه دانه کنجد را به صورت تفت داده مصرف کنید چه به صورت کره دانه کنجد، مقداری کلسیم به دست می آورید.تنها دو قاشق غذاخوری دانه کنجد حاوی 176 میلی گرم کلسیم است، در حالی که همان مقدار کره دانه کنجد دارای 130 میلی گرم است.(سیارک)

 

ترجمه توسط itrans.ir

 ویتامین D

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...

نظرات

در ادامه بخوانید...

در مورد آلوورا بیشتر بدانیم

در

بعضی از خواص آلوورا  شامل کمک به کاهش وزن، بهتر شدن هضم و افزایش ایمنی بدن می باشد.

نوشیدنی های آلوورا باعث کشش و سلامتی سریع پوست می شود.

خواص و مضرات :

آلوئه ورا همچنین برای درمان یبوست  مکملی محبوب می باشد ، اما می تواند موجب برخی از واکنش های جانبی در کوتاه مدت از قبیل گرفتگی عضلات و حتی دفع کلسیم گردد. زیاده روی و مصرف طولانی مدت آلوورا توصیه نمی شود زیرا که با عدم تعادل الکترولیت ها، سوء جذب، فشار کلیه، و از دست دادن بیش از حد پروتئین در ارتباط است.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

نظرات

در ادامه بخوانید...