تاثیر سرعت اینترنت بر کسب و کار


احتمالا این تصور را دارید که اینترنت  باعث بالا رفتن سود همه بنگاه‌های اقتصادی می شود. اما واقعیت چیز دیگریست . اینترنت دراصل  بیشترین تاثیر مثبت  را روی کسب‌وکارهایی که محصولات دیجیتال (موسیقی، کتاب، نرم افزار، فیلم، رزرو آنلاین) تولید می کنند ، می گذارد . چرا که روند ارسال کالا که یک محصول دیجیتالی می باشد از منبع به خریدارش را آسان کرده است.
اما در مورد کسب‌وکارهای دیگر لزوما این تاثیر، مثبت نمی باشد و به پارامترهای مختلفی وابسته می باشد.
یکی دیگر از این چالش‌ها این می باشد که کسب‌وکارهای بزرگ به راحتی قادرند فروشگاه‌های آنلاین کوچک را از دور خارج کنند و اجازه حضور به آنها را ندهند. از سویی دیگر مصرف‌کنندگان ترجیحا برای تنوع و گستردگی گزینه های انتخابی سراغ غول‌های فروش آنلاین می روند.(سیارک
اما از سوی دیگر اینترنت باعث حضور استارتاپ‌هایی شده که نیازهای تازه ای را برای کاربران روزافزون اینترنت تعریف می نمایند و به آنها پاسخ می‌دهد. این استارتاپ‌ها کمک می‌ نمایندتا کاربران به جای استفاده از روش‌های سنتی خرید، روش‌های جدیدی را جایگزین نمایند.
برای مثال به جای آن که غذای خود را از رستوران سفارش دهند، وعده غذایی را از میان غذاهای خانگی انتخاب می کنند. نیازی که پیش از آن به این شکل وجود نداشت.
هر چه سرعت اینترنت افزایش و قیمت آن کاهش بیابد، افراد بیشتری به سمت استفاده از اینترنت برای انجام کارهای روزمره می روند. معنای این مساله افزایش کاربران اینترنت و در نهایت مشتریان فروشگاه‌ها و بنگاه‌های آنلاین می باشد.
این روند با افزونی جایگزین کردن گوشی و تبلت به جای کامپیوترهای شخصی، سرعتی دوچندان پیدا کرده است. دو عامل نفوذ اینترنت و سرعت بر تعداد کاربران اینترنت اثر مستقیم می گذارد و هر گونه افزایش در این موارد، حداقل برای بخشی از کسب‌وکارها رونق به همراه می آورد.(سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید