چگونگی سنجش بهبود سئو


بهبود عملکرد در موتورهای جستجوگر سئو  (SEO)، فرآیند افزایش رتبه اینترنتی یک وبسایت است. هرچه یک وبسایت، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بالاتر قرار می گیرد، افراد بیشتری آن را دیده و روی آن کلیک می کنند و در نهایت تبدیل به مشتری می شوند. به همین دلیل، سئو یک مؤلفه ی کلیدی بسیاری از راهبردهای بازاریابی تجاری است. سئو عناصر زیادی از وبسایت، شامل محتوا، کلمات کلیدی، سازماندهی، لینک از و به سایت های دیگر، رقابت، کد نویسی، عناوین صفحات و تیترها را در بر می گیرد. بنابراین راه اندازی رشته فعالیتهای سئو می تواند وقت گیر و محتاج صرف نیروی فراوان باشد و این مهم است که برای اطلاع از عمل کردن سئو  (SEO) خود، قادر باشید موفقیت این فعالیت ها را بسنجید. به عنوان مثال، اگر در تلاش برای افزایش بازدیدکنندگان سایت خود، کلمات کلیدی جدیدی اضافه می کنید یا می خواهید با قرار دادن لینک های مرتب، رتبه تبدیل خود را بهبود بخشید، برای ادامه بهبود سئو خود به راهی برای نظارت بر موثر بودن این تغییرات نیاز خواهید داشت. برای چگونگی سنجش بهبود سئو از این رهنمودها پیروی کنید.

چگونه یک وب سایت سازگار با SEO طراحی کنیم؟

1. یک برنامه تحلیل سئو انتخاب کنید.

برنامه های تحلیل سئو ، داده هایی را که می تواند برای تعیین موثر بودن تلاش های سئو شما استفاده شود را پیگیری کرده و در مورد آنها گزارش می دهند.
• برخی شرکت های میزبان خدمات تحلیل رایگان یا/و با حداقل قیمت به مشتریان خود ارائه می دهند.
• شما می توانید تعدادی از برنامه های تحلیلی تخصصی که ابزارها و سنجش وسیع در اختیار قرار می دهند را با قیمت های مختلف به صورت آنلاین پیدا کنید.
• تحلیل گوگل (Google Analytics) خدمتی رایگان است که فهرستی جامع از ابزاری که می توانید برای سنجش موفقیت سئو سایت خود استفاده کنید فراهم می کند.

2. یک خط مبنا مشخص کنید.

هنگامی که کار با برنامه تحلیل خود را شروع می کنید، اندازه های اولیه پیش از پیاده سازی راهبردهای سئو را ثبت کنید. این می تواند برای سنجش هر تغییری که در نتیجه تلاش های شما در جهت بهینه سازی برای موتورهای جستجو انجام می شود استفاده شود.

3. تاثیر رشته فعالیتهای سئو تان را با استفاده از (سیستم اندازه گیری متریک) داده از برنامه تحلیل سئو خود تحلیل کنید.

اندازه گیری جنبه های مختلف تاثیر سئو لازم است ، چرا که با یکدیگر همبستگی دارند و تصویری کامل از اینکه بهبودهای سئو شما چقدر خوب کار می کنند نشان می دهند. شما باید از صفحه اصلی برنامه تحلیل سئو خود قادر باشید بر چندین اندازه متریک مختلف نظارت کنید:
• ترافیک، مقدار بازدیدکنندگان یا hit هایی است که وبسایت شما به کسب می کند.(سیارک)
• اندازه های متریک رتبه کلمات کلیدی به شما نشان می دهد سایت شما به هنگام استفاده از کلمات کلیدی خاص برای یافتن آن در مقایسه با سایر سایت ها چه رتبه ای دارد و می توان برای تنظیم بهینه ی بهبود عملکرد برای موتورهای جستجو جهت سایت شما سودمند باشد. به عنوان مثال، ممکن است دریابید استفاده از عبارت کلیدی "بهترین آرایشگری در تگزاس" باعث کسب رتبه پایین تر شود، در حالیکه عبارت کلیدی "بهترین آرایشگر تگزاس" موجب رتبه بالاتر می شود.
• فهرست سازی صفحات به شناسایی صفحه توسط موتور جستجوگر اشاره دارد و همه صفخات وب توسط این موتورها تشخیص داده نمی شوند. یکی از اهداف بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، به حداکثر رساندن این احتمال است که موتورهای جستجو تا جایی که ممکن است صفحات بیشتری از سایت شما را تشخیص دهند. با ارزیابی اندازه های فهرست سازی صفحه خود قادر هستید موفقیت سئو را از آن جهت بسنجید.
• شما علاوه بر موثر بودن (قدرت رتبه) کلیدواژه های خود می خواهید این را نیز بسنجید که موتورهای جستجو چه تعداد کلیدواژه را برای فهرست سازی صفحات شما دریافت کرده و مورد استفاده قرار می دهند. هر چه کلیدواژه های بیشتری استفاده شود بهتر است.
• بک لینک ها، لینکهایی به وبسایت شما هستند که در سایر وبسیات ها مانند بلاگ ها، شبکه های اجتماعی و سایت های حفظ نام سایت به نمایش در می آیند. بک لینک ها قابلیت رویت و رتبه سایت شما را بالا می برند و بهینه سازی های سئو باید بک لینک های شما را بهبود بخشد.
• تبدیل ها بازدیدکنندگانی از وبسایت هستند که به مشتری تبدیل می شوند. افزایش درآمد خالص، موضوع اصلی مد نظر صاحبان کسب و کارهایی است که به بهینه سازی برای موتورهای جستجو علاقمند هستند. بنابراین، سنجش افزایش یا کاهش تبدیلات در اثر رویه های سئو اهمیت دارد. برای محاسبه تبدیلات خود، مجموع بازدیدکنندگان سایت خود را بر مجموع فروش تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما 1000 بازدید و 10 فروش داشته باشد، خالص فروش سایت شما 1 فروش در هر 100 بازدیدکننده است.

4. تغییرات را پیگیری کنید.

از دو تقویم جدا اما همبسته برای سنجش موفقیت سئو به صورت مداوم استفاده کنید. ممکن است برنامه تحلیل سئو شما گزارشاتی را به شکل تقویم فراهم کند، یا شما از یک برنامه صفحه گسترده برای ایجاد تقویم های سفارشی استفاده کنید.(سیارک)
• از یک تقویم هفته به هفته، ماه به ماه، و سال به سال برای نظارت بر تغییرات در تاثیر سئو خود استفاده کنید و تغییراتی که ممکن است فصلی باشند را شناسایی کنید. این تقویم می تواند به شکل تقویم استاندارد باشد، اما باید فضاهایی برای ثبت اطلاعات تحلیل ها داشته باشد. ترافیک، کلیدواژه ها، فهرست سازی، تبدیلات و مقادیر لینک ها را هر دوشنبه هر هفته ثبت کنید تا بتوانید رویکردهایی که ممکن است با مقطعی از سال مرتبط باشند را شناسایی کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که تبدیلات شما در فصل تعطیلات افزایش یافته و طبیعتا هنگامی که سال تحصیلی آغاز می شود کاهش می یابد.
• تقویمی از وضعیت های قابل توجه که می تواند تاثیری طبیعی بر موثر بودن سایت شما داشته باشد تهیه کنید، مانند اضافه شدن محتوا، یک سازماندهی مجدد در سایت و/یا پیاده سازی بهبودهای سئو جدید. این ممکن است یک تقویم ماهانه با ثبت این جزئیات در تاریخ های منطبق باشد. ترجمه  itrans.ir 

7 چیزی که نمیتوانید برای SEO در سال 2017 نادیده بگیرید

سئو مقدماتی: آموزش سئو برای مبتدیان، بهینه سازی نتایج در موتور جستجو 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام